23-05-2011, 01:25 AM
(22-05-2011, 21:36 PM)meli666 Kirjutas: Esmalt suured tänud piltide eest!
Paar küsimust ka tekkis kohe. Kuidas see agregaat rattavõllide otsast ära käib. Ei anna ju külje peale ühelt poolt otsast tõmmata, kuna raam paistab olevat jäik. Rattavõllide otsas on lihtsalt puksid?
Rattavõllide otsa on keevitatud M20 jätkumutrid, kuhu on läbi puksi sisse keeratud kuuskantpesaga poldid võllideks. Tahad lahti võtta, keera poldid välja - lihtne nagu haldja habe.
(Ise lahti ei keerle muuseas)
Tsitaat:Kartsin ise ka, et asi nii hea pööramisega ei tule, et pane aga pang maha ja niida ümbert puhtaks. Mõtlesin, et äkki peaks tegema sellise asja, et sarved ära võtta ja motobloki raam lihtsalt teha pikemaks ja jäigaks. Pööramine hoopis teha taguratastega, nii nagu näiteks Husqvarna raideritel. Masin tuleks ilmselt tunduvalt lühem ja paremini juhitav. Edasiliikumiseks üks jalgpedaal ja tagasikäigu jaoks teine.
Muidugi selline ringiehitus muudab põkat jäädavalt ja sellisega enam maad näiteks freesida ei saa. Samas mitu tükki neid ja ühe võiks katsetusteks ohverdada.
Aga see on juba hoopis teine masin. Kuid difrit oleks talle ikkagi vaja, see ühe ratta sidurdamine ei ole ikka sama hea. Üksik vedav ratas kipub ringi lööma.
Tsitaat:Teradesse auku ei olegi puurida vaja. Mõtlesin, et ostan sellised sirged terad http://www.greene.ee/index.php?page=shop...&Itemid=20Originaal ei ole mitte M10 vaid on ø 10 mm auk ja võllikut koos teraga hoiab kinni ainult 3 mm läbimõõduga splint. Seepärast madal kivi puhta töö teebki ja kindlasti aitab ära kangutamisele kaasa originaalterade allapoole painutatud servadega profiil.
ja sinna tera auku sobivad poldid: http://www.greene.ee/index.php?page=shop...&Itemid=20
Vaja ainult rootori ketta augud suuremaks puurida, originaal M10, need aga M12. Terad lõikaks lihtsalt lühemaks. Võibolla laiust ei olegi vaja puutuda.
Kui sul on varem hooldatud maa, siis see terade probleem võib olla ka üle tähtsustatud. Mul oli vanal ajal ise tehtud umbes taoliste lendteradega muruniitja, nagu ksf! aavu siin joonistas, ainult terasid oli neli ja need olid kinntatud rootori ülemisele küljele samuti ainult võllikute ja lukustavate splintidega ja kordagi ei tulnud neist ükski küljest ära. Vahetasin masina ca 10 aastat tagasi bensiinimootoriga niiduki vastu ainult selle pärast, et minnes ühelt poolt põõsast saaks tagasi tulla teiselt poolt (juhe!)
Aga mõned aastad tagasi tuli mulle veel lisaks kaela see maakodu ja sealsete pindade puhul pole tavalise muruniitjaga teha midagi, nii siis MB-2, sest seda saab ilma käruta kaasas vedada ja niidab ka pikka heina.
Tsitaat:Muidu, kuidas see Robin-Subaru mootor ka on ennast õigustanud?
Täitsa OK