veel üks Opel Senator,seekord 2,3TD
#1

ei rauge ka minu arm senatori nime kandavate autode vastu.seega nikerdasin viimse lume ja närviliste aegade,korralike ebaõnnestumiste vahele ka oma kauaotsitud diisli valmis.
tegu on siis senatorite esimese põlvkonna facelift mudeliga mida tähistati indeksiga A2 ja auto paistab kaua eestis olnud kuna registrinumbrid on ilma reflekteeruvata ja tähed on ACY ehk siis peaks suht vana kombinatsioon olema.
auto on ostetud 2007a septembris tartust ühe mammi käest kes teda eeskujulikult viimased kaks aastat garaazis hoidis ja leidis mu otsingukuulutuse kuldsest börsist.
auto sai omandatud pisut enama kui vanaraua hinnaga,väärtuseks pidasin tervet ninaosa ja komplektset autot dokumentidega.ostsin nii et isegi mootori hääli ei katsetanud.
kui ükskord katsetasin siis selgus et klappides oli seline kolin sees et seal vist juhtpukse enam küll pole.ja kuna omast käest oli võtta töökorras sama põlvkonna mootor siis sai mootor vahetatud kuskil oktoobris vist.
siis kahtlemata tuli piduriosa üle käia .selgus et üks pool töötab veatult ja teine pool on jumala tuksis.jälle lattu ja ühe poole sadulad ja tagaketas ja jupid vahetatud ja ka piduritoru eest ja kui õhutatud siis oli selge et nyyd on okei.auto pidurdab kenasti.
siis väike paus.
nyyd enne viimast lund sai auto kähku garaazi tagasi aetud ja kibedalt liigutama hakatud kuna enne oli paberile pandud mis vaja teha siis läks asi tegusalt.juhikülje uksed maha.tiib vahtusse.uksed vahetusse.tised uksed külge karbivahetus.tagatiivaääre vahetus nii seest kui väljast.kõik detailid oma laost ja võimalikult korralikud.
taganurga tule osa vahetasin ka välja kuna see on kunagise avarii tagajärjel suht kõver ja roostes ja takistas tule sirget istumist.
siis otsisin korralikumad suunakad ja teised stanged.siis tulid ühest kastist ja välja 6 alumist udutuld mis kõik kuskilt otsast vigased.lappisin kokku 2 korralikku ja need stangele külge.
kogu kere eeltöö võttis kahemehe tiimina aega pisut üle nädala.kõik detailid said silumist.kerele kogukattev krunt selga ja auto värvimisse.
värvi valisin neli korda.ja lõpuks ikkagist õnnestus.ookrikarva värv on kusjuures kahekihiline ja seega jube jama värvida.
aga siis uus teema et auto kokkupanek.enne seda sai tehtud ka armatuuri vahetus kuna vana oli rikutud igasugu kruviaukudega ja pealeselle potisinine.siis sai vahetatud ka potisinised vaibad ja uksepiidatihendid.omast käest kõik tihendid ja asjad.pagasniku tihendiks läks mazda 323f tagaluuugi tihend kärbitud kujul.uus armatuur on tumehall ja konsool ka.põhjavaibad on nyd siis musta värvi ja korralikud karvased mitte mistratüüpi.
algsed istmed mis olid mingist naljakast sinisest riidest,neist vabanesin ja asemele kruvisin pärnumaalt kaubeldud nahksisu mis on üpris haruldane nähtus vanadel senatoritel.igataes on see ka ainuke orig nahksalong mida ma ise eestis olen näinud senator a põlvkonna juures.tegu on ilmselt omaaegse kalli lisaga ja mida meie maile veel eriti vähe jõudnud on.istmete paigalduse juures oli suur probleem kuna istme relsid olid ära rikutud eelmise omaniku käes atost välja kangutamise teel.lisaks selgus et samasuguseid relsse ei kasuta opeli originaalistmed üldse.seega ei jäänud muud üle kui istme küljest kogu jura lahti ja need relsid sirgu toksida ja käima panna.istmete alt siis tuli välja kirjake recaro.jus siis selle firma toodang.vähemalt hea teada.
aga igatahes siis said istmed sisse ja valitud kolme esiklaasi hulgast kõige korralikum ja ette ,kõik ülejäänud klaasid said ka üle vaadatud ja üks kriibitud tagakolmnurk välja vahetatud.uksepiidad ja aknaraamid mattmustaks ja taha natuke toonitud klaase kuna teine kord on ka vaja autosse privaatsust natuke....
kuna kõik on enamvähem koos siis sai pildirida kokku pandud ja almbum.ee ülesse riputatud.valmis autost paraku on viluda ilma pildid seega natuke ei näita välja värvi effekti.aga see eest on tühja kere piltidelt näha kogu kompott.ps arvee sain passis tumesinine ja märkustes lisana mitmevärviline.suve ootustes sai ka alla kruvitud eelmine suvi ostetud valuveljed 16kord 8 veljed .veljed leidsid tee minuni ise.ja paremaid ma sinna ei oleks osanud leida.nad ei ole toralt modernsed ega ka ülepakutud.on lihtsalt kirsiks jäätise peale.originaalsed 14 tolli veljed mis olid jubekoledad leidsid oma otsa emexis ja sain nende eest 800 eeki.vahepeal olid all haruldased 15 tolli opeli veljed.mis on disaini poolest kõige levinumad hoopis 14 tolli mõõdus.15 veljed on koos koralike talverehvidega jäänud varudesse ootele.hapuks nad ju ei lähe.
kõik iluliistud said vahetatud ja valitud mitmete komplektide vahelt parimad.
eile ja täna tehtud proovisõitudel on selgunud et veermik on täiesti korras vaatamata pikale seismisele.ja ei kolise ega nagise.amordid on säilinud ja töötavad tip top.näis mis ülevaatusel saab.
auto kogu ide ja projekti konseptsioon oli custom touch ja mitte tjuuning.sest ühtki kleepekat tiiba spoilat ja muud jama pole lisatud.ainus mis on on väheke väiksem rool kuid kuna ta on 90 alguse toodangust pärit sprotrool siis ta ei paku ka üle ja on tohutult mugavam käes kui originaal.

ning lisaks veel et miks jändasin diisliga siis põhjus:hea varustaja biodiisliga mille liitrihind pole kirves ja saab kilomeetreid mõõta soodamalt ja stiilsemalt kui enamiku muude kulguritega samast vanusest.
auto on siis nyyd valmis ja pilte leiate siit,kuigi väheke vales järjekorras.aga arusaate ikkagist.

pildid: http://www.album.ee/album/30018480/50103158

[Pilt: large_15388671_LIj3.jpg]
Vasta
#2

sai tehtud modifikasioon kütuse süsteemile.
nimelt kuna peapump hakkas vigurdama ja ise ei võta kütust sisse siis sai lisatud etteande pumba ja filtri vahele ford scorpio 2,0 elektriline kütusepump.proovi mõttes.
kuna teine peapump on olemas siis katsetan kaua kestab selline lahendus.muidugist eeldas see kõikide ülevoolu voolikute ja peale vooli voolikute ja klambrite vahetust et kütus lekkima ei hakkaks.
kuid tulemus on täiesti töötav.ja imede ime kütuse kulu on langenud alla selle mida on lubanud vanad 2,3td kasuajad.
linnas 7l sajale ja maanteel 100ga kulgedes 5,5..... omalgi keeruline uskuda.ennem oli kuluks 8l linn ja maantee 6,5

ps sõidan biodiisliga.lõhnab nagu grillimine.
Vasta
#3

ryblik1 Kirjutas:ja imede ime kütuse kulu on langenud alla selle mida on lubanud vanad 2,3td kasuajad.
linnas 7l sajale ja maanteel 100ga kulgedes 5,5..... omalgi keeruline uskuda
ps sõidan biodiisliga.lõhnab nagu grillimine.

Selle ( http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=21729 ) asjaga olen saanud kütusekuluks 5,4 maanteel (ja seda julmmeetodil - 10l kanister pagassi - sõidad, niikaua, kui seisma jääb, uus kütus (täpselt 10 l sisse), odomeeter nulli - sõidad taas, niikaua, kui seisma jääb - arvutad täpse kütusekulu ), niiet pole siin ime midagi.
Usun, et kui mootor ja pump korralikult üle käia (klapipesad, rõngad jne), saab veel paremaid tulemusi.

Aga kust seda biodiislit antakse ja mis ta liitrihind on?
Vasta
#4

tuuakse mulle läbi hea tuttava.nagu tavaks ju mainida.
hinnaks on hetkel juba 14 eek per liiter.jamaks on see et kehvas seisus pihustitega ei käivitu kergelt.kui tehnika korras on käivitus kerge.
senator td aga on plaanis jätta kulgema nii kauaks kui võimalik.sest mugav ta on .
Vasta
#5

nii .......
et keegi ei arvaks et ma olen oma auto kuusakoskisse viinud siis teavitan arengutest.
auto seisis terve talve ja aegajalt käivitasin et muuta asukohta.
kevadel sai remonditud katkine kütusepaak, ostetud uus etteandepump( ala 380 eeki) . kui paak maas oli siis panin alla ka tehase paigalduse kärukonksu.
paagi peal oli väga tolmune linnupesa ilma munakoorteta. ju ma siis polnud teinud linnupoegadega rallit. pesa oli selle koha taga kust läheb paaki sisse täitetoru.
ning kuna aega polnud vahepeal süveneda siis auto seisis kuni augustini.
nyyd sai ka lastud vahetad esisilla tala( ära tegi kasutja roodla) alla sai liivapritsi läbinud ja kolme paksu värvi kihi all tulipunane sild. peale seda kohe ka tehtud sooduskampaania käigus ka sillaregull.

ning kuna mootor oli ka rahutu kapoti all siis sai otsitud viga välja. üks mootoripadi oli väga vana ja väsinud. küll mitte katki. aga kui sai uus asemele siis ikka vahe on väga tuntav. kusjuures padi oli forsis supersoodsa hinnaga saada. nägu naeratas kohe kui hinda kuulsin ja võeti asi mulle riiulist. see forss on mulle ikka üks paganama hea koht. peaks teise ka vist välja vahetama.
ps siduriketta hind sellele autole on 240.-????!!!! kuni 2000.- eekini kolme erineva tootja oma. no ma tahaks näha seda 240 eekist ketast. igatahes tellisin kohale . kui tundub olema midagigi väärt siis vist panen uue ketta ka. igatahes hind on harjumatult soodne

kui sai tehtud sillaregull siis sealt ei leitud ühtegi lõtku. super.
kohe peale seda tegin ka ülevaatuse jälle ära. nyyd siis käes 09.2010 . saab muretult aastakese tiksuda.
heitmed olid ülihead. selle põhjuseks võib lugeda uut õhufiltrit ja tutikaid pihustiotsi ( ala 250 eek per tk )
vanad paagivoolikud ja klambrid said ka uued. edev on 8mm sisemõõduga läbipaistev voolik kütuse pealevoolul ja kõhu all. uued klambrid ja kütusetagasivajumistõkesti annavad ka ikka viisakama väljanägemise kogu süsteemile.

üritaks siis nyyd kuni talve tulekuni jälle ringipõristada ja turbovilet lasta.
see turbodiisel riugab oma turboga suht äratuntava häälega.

mõni harv tumedam pilv minu taga tähendab vaid seda et olen jälle oma nr46 kirsad batoontaldadega jalga pannud Big Grin ja et mul on kiire.
peace! retro on popp! motoristid on hoos...
Vasta
#6

teema liigutus jälle.

auto liigub ja küttekulu toob naeru näole. olematu.

aga nagu ikka mis liigub see kulub, saba andis geneka laadimisrelee, no mis seal ikka, jälle jalad selga ja forssi. riiulist võeti mulle ja maksis vaid 120 eeki. aga vahetada sellel auto on ikka jube n..s . selleks peab geneka maha kiskuma sest tal on vaakumvõimendi geneka otsas ja see junn ei tule selle võimendi tagant niisama ära. kakkusin maha ja vahetasin ära. samas õnnestus ka vanad vaakumvõimeni õlitustorud katki teha. jällegi uued voolikud ja enne kokkupanekut vaatasin ka kriitiliselt üle ühe vooliku mille kinntusstuts on plokiküljes ja geneka taga. voolik oli vana. jagab ta õli kuidagist ploki ja mngite asjade vahel veel. kakkusin ka selle maha. kuna teine ots on kuskil roolivõimupumbarihma ja õlijahutusradika torude vahel siis oli täitsa günekoloogi tunne seda teha. maha sain 20minutiga, peale panin jällegist 45min. tekkis tunne et tegu on ke..iga ilma v..tuta ..... jube vähe ruumi ja uus voolik oli loomulikult ka pinges. aga alla sai siis uus voolik ja uued stutsid vähemalt on teada et see voolik nüüd ei tohiks nöökida.

aga nagu vanale autole ikka kohane siis mingi hetk hakkas paak kuskilt õlevalt lekkima. suht tüüpiline teema neile vanadele senadele. nyyd siis kas uus plekkpaak tellida 1300eek või otsida sobivat plastpaaki.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne