minitraktor mtz 05 - väga hädaline

Kas keegi oskaks seda nende mootorite nö, tüüpilise kepsu vea kohta rääkida, et millegi (kepsusaale?) kulumisel pidavat süüde hakkama paigast ära minema? Siis peaks kepsu saaled ikka väga kõvasti kulunud olema kui nii palju loksuma annab, et süüde paigast läheb? Mul näiteks on selline tunne, et tahaks nagu veidi hilisemaks süüdet kui magneeto kontaktide avanemise hetkel kolvi asendit vaadata, ei ole mõõtnud (küünla august ei saa hästi mõõta ka kuna auk on külje peal), aga tundus ikka vähemalt 5 mm olema (palju peab olema?) ja hilisemaks enam keerata ei anna (vähemalt mitte magneetot keerates). Samas kui mootori häält kuulata, siis nagu töötas paremini kui hoopis veelgi varasemaks panin.
Üks kummaline asi on see, et kui magneetot jälgida ja samal ajal vänta anda, siis mingi koha peal magneeto pöörlemine jääb natukeseks seisma ja siis järsku hüppab õigesse asendisse (on kuulda ka mingit klõpsu), nagu kusagil miski hoiaks vahepeal kinni. Magneetos endas viga pole, see pöörleb väga vabalt. Arvatavasti selle tõttu mul süüde mõnikord jamabki, sest tundub, et nö. kinni kiilub just tunduvalt enne ÜSS-i (enne kontaktide avanemist) ja õigesse asendisse hüppab peale ÜSS-i, see kindlasti mõjub käivitamisele. Seda kas, töötamise ajal (pöörded ju hoopis midagi muud võrreldes jalaga käivitamisega) ka vahepeal nii teeb, ei saa teada. Igatahes viga pole magneetos endas ja ka mitte kickstrateriga seotud, sest samamoodi teeb ka siis kui mootorit otsast ringi ajada (käsistarterit küll pole jul, aga kui tangidega keerata).
Vasta

Kui magneeto mootori küljest ära võtta, siis peaks magneeto võlli küljes näha olema see vedruga mehhanism. El starteriga mootorite puhul kasutatakse tavalist risti sinna võlli otsa kinnitatuna, mis siis ühendab magneeto mootoriga, aga kick/ käsi starteri puhul on selline vedruga "kiirendi", mis peaks tekitama piisavalt hea sädeme aeglasel käivitamisel. Nõnda siis magneeto seisab, vedru läheb pingesse ja naga, mis magneeto võlli kinni hoidis vabastub õigel hetkel. see peaks siis hõlbustama käivitamist.
Vasta

ok, tänud, nägin küll jah et mingid asjandused olid seal vedrudega
Vasta

Tere!
Kas keegi on vahetanud jõuvõtuvõllil välimist tihendit?
Kui keeruline on jõuvõtuvõlli korpuse kättesaamine?

Vasta

Lisan ka küsimusi:

1. Necro kas kõrgemale tõstetud vaba pealejooksuga paagiga mootor kütusenälga ei jää?

2. Kuidas 1-hõlmalisega künnate? Ainult ühtepidi või ikka edasi-tagasi, keskelt siis lahku(või kokku)

3. Ka kartulimuttidega keegi kartulit ka paneb. Nimelt kas nendega saab kinni ka ajada vagusid? Ehk kui tavalises rataste taga asendis kinni ajada siis peab ju vao harjal sõitma.. see ei tundu eriti võimalik... või peaks mutid nihkesse panema... siis jälle sõidab ratas üle kartulite... seletage lollileBig Grin

4. Kas mtz-05'le oli mullafreesi ka originaalina olemas?

5. Keegi modedest võiks teema pealkirjast selle "väga hädaline" ehk ära võtta. Siin päris lai jutt antud masina kohta. Jääks lihtsalt Minitraktor MTZ-05 pealkirjaks.
Vasta

Siiani pole küttenälga jäänud. Kündmisel erilist tähtsust pole, kuid ainult ühest äärest kündes tuleb täpsem. Samas, kui arvestada oskad, siis ei tundu kokkukünd ka eriline kunst. Mullafrees on 05-el täiesti olemas.

Almost Again
Vasta

Juhtus jah seeaasta nii et üks naabrimees võttis juba mutid alt ära ja teisel millegipärast ainult kraapisid maad, sai siis hädaga MTZ-05-le mutid taha sätitud ja vaod sisse lastud. Kuna mutid tal ikka suht käkid siis eriti sügavat ja sirget vagu ei saanud aga kuna muttide vahe oli sama rattavahega siis jäi kahe vao harja vahele väike vahe, mistõttu sai ka kinni aetud (meeletu füüsilise jõu kuluga muideks). Nii et saab küll kartulivagudega majandada, aga toorest füüsilist jõudu et ikka otse vaol püsida peab ikka ropult olema.
Vasta

(18-08-2012, 23:20 PM)AddressUnknown Kirjutas:  ... kuna muttide vahe oli sama rattavahega siis jäi kahe vao harja vahele väike vahe...
mismõttes väike vahe? Tal ju min rattavahe 600 mm, mis oli meiekandis tavaline traktoriga ajatava kartulivao mõõt (700 peeti liig laiaks ja neid masinaid keegi omale ei tahtnud). Ise olen nii teinud, et T-25 pandud kartuli muldamise olen rahulikult teinud MTZ-05-ga, vaovahe sama.

Aga kinni ajaga selle aparaadiga vaguSad kangelastegu!
Vasta

(18-08-2012, 23:40 PM)Maanteemuuseum Kirjutas:  Aga kinni ajaga selle aparaadiga vaguSad kangelastegu!

Aga milleks need on? Ainult muldamiseks?
Vasta

Ma küll ennast väga kangelaseks ei pea, aga ajan vaod sisse ja pärast ka kinni MB-2'ga, mis MTZ05'st ju veel kipakam aparaat on. Kasutan seejuures raudrattaid, aga soovitatud lisaraskuste kasutamiseni ei ole jõudnud, lihtsalt pole mul neid.
Mutid, nagu ka raudrattad on omalooming ja esimesel aastal, kui otsustasin kartuli maha panna, jõudsin õigeks ajaks valmis vaid ühe muti. Sai siis sellega vaod sisse aetud ja pärast ka kinni. Kuna üksik mutt tuli masina keskele kinnitada, siis kinni ajades sai põrinal üle kartulite lastud, aga õnneks ei midagi hullu. Muldamise ajaks oli ka teine mutt valmis, siis sai juba normaalselt toimetada.
Ega see toimetamine nii mugav ei ole, kui traktori rooli taga istudes, aga ühe pere kartuli kasvatamine peaks MTZ05 võimalik olema küll.
Vasta

(19-08-2012, 00:05 AM)Huck Kirjutas:  
(18-08-2012, 23:40 PM)Maanteemuuseum Kirjutas:  Aga kinni ajaga selle aparaadiga vaguSad kangelastegu!

Aga milleks need on? Ainult muldamiseks?
mu arust nagu kogu see apastraat isegi, aipidajale, võid omale tilli- või porgandipeenra teha ja seda siis umbrohust puhas hoida või suuremas kasvuhoones möllata, mitte kartuleid panna. Aga mullata saab väga eduliselt. Ise küll ei suutnud end selliseks jõunumbriks kokku võtta, et vaod kinni ajada - no ei püsi vaoharjal. Kord sai küll nii tehtud, et äärmine vagu labidaga kinni ja siis üks ratas vaovahes, teine vaoharjal ja nii järjest edasi ...
Vasta

Vist päris MTZ 05 ei ole, aga sama klassi riist kindlasti ja vene mehed panevad kartulit nagu mööda minnes.
http://www.youtube.com/watch?v=z5Fs4CaIgSc
Mutt ja kinni ajamise riist on pisut erinevad MTZ 05 standardsest.
Minu oma mutid on üsna sarnased selles videos nähtule ja nendega saab ka kinni ajada. Kuna MB2 on kõvasti kipakam, siis tuleb muidugi rinnaga peale suruda, et rattad ringi ei käiks, aga saab hakkama. Rolleyes Teises vao otsas puhkad pisut ja lased aga jälle üle põllu tagasi Toungue
Vasta

Kui kellelgi on probleeme käigukastiga MTZ 05, siis saan aidata
Endal oli probleem, käigud ei seisnud sees, mõni käik ei läinudki sisse, suurem lohk ja hüppasid välja sõidul.
Vasta

(21-09-2012, 06:21 AM)mtz05 Kirjutas:  Kui kellelgi on probleeme käigukastiga MTZ 05, siis saan aidata
Endal oli probleem, käigud ei seisnud sees, mõni käik ei läinudki sisse, suurem lohk ja hüppasid välja sõidul.

Mul selline viga just, et 1/3 käik ei seisa sees. Mis teha saab ise?
Teine mure on toitesüsteemiga.
Käima läheb poolest pöördest. Tühikäik on normaalne, vahele jätab harva. Pöördeid tõstes hakkab streikima. Lööb justkui tagasi karbussi.
K-16 karbuss on peal mu isendil. Võtsin ujukiruumi ja õhufiltri kopsiku maha. Kui palju peab õhufiltrikopsikus õli põhjas olema?
Mis põhjusel ta mul puterdama hakkab ja tagasi lööma kui pöördeid tõsta?
Vasta

Pane õhuklappi natuke koomale, segu läheb lahjaks suuremate pööretega, see võib üks põhjus olla.
Vasta

proovitud igas asendis. kõige paremini töötas 2/3 lahti olles. Ehk siis keskmisest asendist nõks kinnise poole.
homme vaatan missugune küünal välja näeb. Toitesüsteemi puhastasin eelmine nädal ära : kraan, pump, ujukiruum.
Õhufiltrikopsikus PEAB õli olema?
Mis otstarbega regulleerimiskruvi on karpa sisselaskekolle poolses kinnituses. Vedruga kruvi, kannatab näpuvahel keerata?
Vasta

(08-10-2012, 16:57 PM)vman Kirjutas:  Teine mure on toitesüsteemiga.
Käima läheb poolest pöördest. Tühikäik on normaalne, vahele jätab harva. Pöördeid tõstes hakkab streikima. Lööb justkui tagasi karbussi.
K-16 karbuss on peal mu isendil. Võtsin ujukiruumi ja õhufiltri kopsiku maha. Kui palju peab õhufiltrikopsikus õli põhjas olema?
Mis põhjusel ta mul puterdama hakkab ja tagasi lööma kui pöördeid tõsta?

Üks võimalus on, et mootor saab lisaõhku. Ma olen näinud seda, et K-16 see pind, millega ta mootori sisselaske külge peab istuma, on veidi kumer. Tasasekskäiamine aitas.

Õli peab õhupuhasti kopsikus olema 70 ml, aga see mootori käimisse praktiliselt ei puutu.
Vasta

Lisaks nimetatud asjadele:

Võiks proovida muuta veel süütehetke. Magneeto on kahe mutriga kinni- seda saab töötamise ajal lihtsalt pöörata natuke. Näiteks.
Vasta

(08-10-2012, 19:52 PM)Huck Kirjutas:  Lisaks nimetatud asjadele:

Võiks proovida muuta veel süütehetke. Magneeto on kahe mutriga kinni- seda saab töötamise ajal lihtsalt pöörata natuke. Näiteks.

Võiks proovida, kuid tühikäik on 98% korras. natuke gaasi anda on ka veel ok. pöördeid tõsta vähemalt poole võrra, siis hakkab puterdama.
kui saan käigu sisse : liigub kõik korras ja ühel hetkel hakkab puterdama. gaas maha ja töötab jälle.
Vasta

Uuri süütesüsteem üle, kontaktid nende puhtus ja vahe samuti küünal ja juhe, võib juhtuda, et madalatel pööretel on säde normaalne ja kõrgematel hakkab vahele jätma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne