Millega on tegemist....
#1

Saksamaal ringi uidates sattusime sellise tsikli peale ja nüüd ei saa enam rahu.Paluksin abi selle isendi tuvastamisel.
http://www.album.ee/node/14944240/50105358#browse

:I M Back
Vasta
#2

Birka paistab kenasti küljes olema, kas seal kirjutatud ei olnud?
Vasta
#3

Olime Urmasega nii elevil ja ehmunud ,et unustasime vaadata.
Hea ,et pildi saime ära tehtud.

:I M Back
Vasta
#4

Vähemalt esmane pilk isendile võimaldab oletada, et tegu on mingi ca 1920.a. abimootoriga, mis on paigaldatud üsna tüüpsele jalgrattaraamile. Tol ajastul oli lihtsalt tavaks selliseid isendeid niiviisi teha - Saksamaal liikus neid palju rohkem, kui jõudis (tollal vaesesse ja Vabadussõjast kurnatud) Eestisse. Ehk siis raamipirka ei pruugi anda adekvaatset teavet mootori kohta. Pigem võiks uurida mootorit ja sellel olevaid kirju/pirkasid, mis on kindlasti palju informatiivsemad.

Abimootoreid oli tollal muide tootmises väga palju erinevaid - ainult pime juhus võimaldab leida mõnelt selleteemaliselt kogujalt või veebilehelt täpselt samasuguse...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Kas 1920- datel paigaldati jalgratastele abimootoreid ,mis olid 200 kuubikulised.Abimootorid on mõnevõrra väiksema kubatuuriga.
Ikkagi on tegemist mootorrattaga ja seda kõige otsesemas tähenduses aga marki ei tea...

:I M Back
Vasta
#6

Vaadates pildil olevat ratast lähemalt, tundub, et tegu ei ole "abimootori- komplektiga". Lenks ei ole justkui jalgratta oma, siduri ja esipiduri hoobade kinnitused nii lenksul kui raamil tunduvad olema mitte lisavarustus vaid tehasetoodang. Vasaku poole vänt on igatahes kõver, jalgrattal peaks olema sirge. Tagaporika vasaku poole kinnitus on jõnksuga rihmaratta jaoks. Abimootori komplekt eeldaks seda, et nii palju ei ole vaja ümberehitusi teha. Omaette vaatamisväärsus on muidugi "seisutugi" , nägin kunagi umbes 20 aastat tagasi sellist vigurit Tudulinnas ühe tädikese rattal. Kui see ülespoole keerata, siis saab lisaistme või pakiraami. Pildilt küll ei paista, kuidas see kinnitub, kui ta üles on keeratud. Tudulinnas nähtud rattal käis selle raami peale veel mingite klambritega nahkkattega padjake.
Vasta
#7

Arvatavasti on tegemist saksamaal toodetud mootor rattaga UT miks ta muidu seal kõrval nii rõõmsameelselt seisab hind kõrge sobib vaid olla pildistatud oma inits varustatud ratta kõrval
Vasta
#8

Iseenesest Splindi huumor vägagi õnnestunud ja teravmeelne, puudu vaid "smailid" selle juures ja vaja natuke tausta teada! Urmas T. seismas omanimelise ratta kõrval (saksa tootja UT). Tegelikult ta UT muidugi ei ole,ei tea öelda hetkel, millalUT alustas tootmist. See isend on aga ikka suhteliselt varajasest 20-nda sajandi algusest kui mootorrattad olidki rohkem mootoriga jalgrattad. Vaatasin isegi korra seda silti aga midagi tuttavat/tuntud nime sealt välja ei lugenud, ilmselt jällegi mingi prantsuse (ühesõnaga mitte saksa) tootja. Ka Tiit pildistas seda masinat, vb vaatas marki ka aga eriti ei usu.
Vasta
#9

Mida sellise isendi eest muide taheti, kui pole saladus (ma ise kahjuks ei saanud edasilükkamatute töökohustuste tõttu Saksamaal käia)?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Mina isiklikult hinda ei uurinud. Aga et midagi vastata, siis naiste jalgratas REX -abimootoriga 800.- , 38-nda aasta naiste NSU jalgratas 200 - 300.-, 37 aasta TWN 125 (restaureeritud, dok.-ga ja spetsiaalse 2-rattalise käruga transportimiseks) 4000.- Vb ajasin 2 viimase asja numbrid veidi segi ka, aga sinna kanti. Vana ja väga väsinud kardaanülekandega naiste jalgratas 1800.- Oli ka ventiilikübaraid ja kette, ei osanud tuua, hinda ei tea. (hinnad siis eurodes.)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne