Kas enam ei tohi võrriga tänaval sõita?
#1

Kohalikud mendid on öelnud, et enam ei tohi võrriga (Riga-13, D8M mootoriga) sõita. On see tõsi? Kiiver on mul alati peas, taga on punane helkur, ees tuli (juhtmed ühendamata). Kui ma aga esitule ära ühendan ja põlema panen ja mul kiiver ka peas on kas siis ikka ei või sõita. Vanust on mul muidu 16, kohe-kohe olen 17 ja varsti A1 ka käes. Lihtsalt tsikliga eriti ei sõida veel, tahaks võrriga sõita. Aga kas siis ei tohigi enam võrriga sõita või ajavad need kohalikud mendid lihtsalt mingit paska? Pidurid on mul ka mõlemad olemas, ainult siduritrossi pole aga see ei tohiks ju midagi mõjutada.
Aga muidu seda ka, et esitulest tuleb kaks juhet. Kuhu need ühendama peab? Lülitit ma arvatavasti vahele ei pane. Öelge ainult seda, kuhu need kaks juhet ühendama peab, et tuled põleks.
Vasta
#2

Kui tehniliselt vastab tehase nõuetele (tuled, pidruid, sidur jne), siis pole mentidel mitte midagi kobiseda.
Vasta
#3

Aga muidu seda ka, et esitulest tuleb kaks juhet. Kuhu need ühendama peab? Lülitit ma arvatavasti vahele ei pane. Öelge ainult seda, kuhu need kaks juhet ühendama peab, et tuled põleks.
Vasta
#4

Kui võrr tehniliselt korras on ja seni,kuni pole vastu võetud seadusemuudatust mis kohustab juhtimisel kaasas kandma juhiluba(hetkel vaid 14-16aastased),pole ühelgi politseinikul midagi üelda. Hiljuti olevat selline muudatus sisse viidud aga pole teada,millal see kehtima hakkab. Nii et,kuni veel lubatakse juhiloata sõita,kasutage juhust! Võrr/mopeed/roller olgu muidugi tehniliselt korras nii nagu tehas on sellele ette nähtud!

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#5

Uue menetletava liiklusseaduse järgi lähevad kõik mopeedid registrisse (kui see seadus vastu võetakse). Tuleb peale kindlustus. Registreerimisel vaja mopeedile (ka rollerid ja abikad on mopeedid) sertifikaati. Loodan, et alguses tehakse mingi erikord registreerimisel. Kuskohast võetakse nendele vanadele vene võrridele sertifikaadid? Võiks teha midagi taolis, nagu just tehti relvadega kampaania - Kõik võisid karistust kartmata vabatahtliklult viia oma tulirelvad, laskemoona ja lõhkeaine politseisse.
Juba praegu võib mopeede arvele võtta (ennatlikult). Tehakse seda küll mootorratta seadusele tuginedes.
PS. Info mopeedijuhi kursustelt ARKis.

Ju sellesamusele seadusele tuginedes (võibolla on see juba vastu võetud) politseinikud keelasidki võrriga sõita.
Vasta
#6

Esitulest tuleb kaks juhet - pluss ja miinus, mis tuleb ühendada vooluallika vastavate pooluste külge. Seda kust ja kuidas võrridel võrridel vool tuleb ma ei tea, aga füüsika kehtib iga masina puhul ühte moodi.
Vasta
#7

Esitules mingi drosselpool kahe klemmiga ning vahelduvvool, 0 on massis.
Vasta
#8

Mina leian, et pange need Hiina rollerid ja ATVd registrisse - Rigad, Karpatõd ja Deltad jätku registreerimata eeldusega, et on valmistatud enne 1995. Igatahes midagi tuleb ette võtta, kasvõi ühine kiri või allkirjade kogumine... Võrrimehed on jätkuvalt eeskujulikud igasuguste "jollerdajate" ees ja nemad austavad oma tehnikat!
Vasta
#9

Üks juhe on kindlasti mass aga kuhu selle teise juhtme peab ühendama? Süütepooliga?
Vasta
#10

Eks see seaduse asi on jah parajalt läbi mõtlemata - ilmselt ei ole paljudel vanemate (peamiselt vene) võrride omanikel alles ka mingisuguseidki sõiduriista kuuluvust tõendavaid dokumente (kui ikka kuuluksid need ka selle seaduse alusel registreerimiskohustuse alla?), ja ega üldreeglina minu teada selliseid, mh. tingimata ka omaniku nime sisaldavaid dokumente ostmisel kaasa ei antudki, kuna registreerimise kohustust ju tollal polnud... Mille alusel sellised sõidukid siis registrisse võetaks?!

Teine asi oleks, kui küsimuse alla tuleks teatud ajast alates uutena soetatavate sõidukite registreerimine.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#11

Regardman Kirjutas:Võrrimehed on jätkuvalt eeskujulikud igasuguste "jollerdajate" ees ja nemad austavad oma tehnikat!
Just wäga "eeskujulikud". Eriti just külawaheteedel ,neist ei julge esimese laksuga möödagi sõita .Alati peab weits passima kuidas liikleb.Kunagi ei tea ,millal ta pöörata kavatseb ja millises konditsioonis parajasti on.Ega see arvelevõtmine suurt vist asja paranda.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#12

PETSS Kirjutas:
Regardman Kirjutas:Võrrimehed on jätkuvalt eeskujulikud igasuguste "jollerdajate" ees ja nemad austavad oma tehnikat!
Just wäga "eeskujulikud". Eriti just külawaheteedel ,neist ei julge esimese laksuga möödagi sõita .Alati peab weits passima kuidas liikleb.Kunagi ei tea ,millal ta pöörata kavatseb ja millises konditsioonis parajasti on.Ega see arvelevõtmine suurt vist asja paranda.
Läheb küll teemast mööda, aga igasugustel külavaheteedel ei tea mitte kunagi mitte ühegi juhi konditsiooni või alkoholi sisaldust veres. Oma silmaga nähtud mismoodi mees sõidab Bellaga hoovi, aga nii palju jalgades jõudu ei ole, et kabiinist alla ronides omil jalgeil püsida.
Vasta
#13

http://www.mkm.ee/index.php?id=9113

Tsitaat:Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis on koostöös erinevate ekspertidega valminud uue liiklusseaduse projekt. Kõigi liiklejate kommentaarid ja ettepanekud on oodatud kuni 30. aprillini. Pärast laekunud ettepanekute läbitöötamist esitatakse eelnõu ministrile kinnitamiseks, millele järgnevad ettenähtud kooskõlastusringid eelnõu esitamiseks Vabariigi Valitsusele.

Nii, et homseni on aega. Mina kavatsen küll seda teemat kommeteerida või vastava kirja saata, kus palun selgitamist kuidas toimub nn vanamopeedid registreerimine mille puuduvad dokumendid. Veel häirib mind see, et mopeed on ainuke odav liiklusvahend (peale ühistranspordi) millega saab 16ja+ vanuses inimene tasuta sõita. Ei ole vaja kohustusliku kindlustust, ülevaatust ja juhilube, sest mopeed ei ole mootorsõiduk küll, aga kindlasti paljude inimeste ainuke legaalne liiklusvahend (näiteks töölesõiduks).
HHK

edit1: üks kirjaviga parantatud.
PS! teemast http://forum.automoto.ee/showthread.php?...485&page=1
Vasta
#14

Regardman Kirjutas:Mina leian, et pange need Hiina rollerid ja ATVd registrisse - Rigad, Karpatõd ja Deltad jätku registreerimata eeldusega, et on valmistatud enne 1995. Igatahes midagi tuleb ette võtta, kasvõi ühine kiri või allkirjade kogumine... Võrrimehed on jätkuvalt eeskujulikud igasuguste "jollerdajate" ees ja nemad austavad oma tehnikat!


Ha! Eksimus ränk. Näeb siingi foorumis neid kuulekaid võrrimehi ja nende suhtumist. Võrriteemat eriti ei loe ausaltöeldes, aga ikka juhtuvad mõned oma suhtumisega päris kaugele.
Juba linnavahel näen neid, kes on lihtsalt isa vana pläristaja kätte saanud ja sellest viimast võtavad. Istuvad kahe-kolme-neljakesi seljas, räuskavad ja tunnevad end lahedalt. Nende isikute "tüüp" on lihtsalt teine, kui rolleri omadel. Inimeste ühte kasti löömine pole kunagi hea mõte olnud.
Aga see kõik on juba teine teema..


Andres
Vasta
#15

Liblikmutter Kirjutas:
Regardman Kirjutas:Mina leian, et pange need Hiina rollerid ja ATVd registrisse - Rigad, Karpatõd ja Deltad jätku registreerimata eeldusega, et on valmistatud enne 1995. Igatahes midagi tuleb ette võtta, kasvõi ühine kiri või allkirjade kogumine... Võrrimehed on jätkuvalt eeskujulikud igasuguste "jollerdajate" ees ja nemad austavad oma tehnikat!


Ha! Eksimus ränk. Näeb siingi foorumis neid kuulekaid võrrimehi ja nende suhtumist. Võrriteemat eriti ei loe ausaltöeldes, aga ikka juhtuvad mõned oma suhtumisega päris kaugele.
Juba linnavahel näen neid, kes on lihtsalt isa vana pläristaja kätte saanud ja sellest viimast võtavad. Istuvad kahe-kolme-neljakesi seljas, räuskavad ja tunnevad end lahedalt. Nende isikute "tüüp" on lihtsalt teine, kui rolleri omadel. Inimeste ühte kasti löömine pole kunagi hea mõte olnud.
Aga see kõik on juba teine teema..


Andres
Ei mõelnud siiski selliseid põllurallijaid, kes tunnevad retsimisest ja rallimisest lõbu.
Vasta
#16

Siit tekib küsimus, kui võrr on praeguste eeskirjade järgi abimootoriga jalgratas, siis se ei tohiks ju registrisse minna? Vastasel korral tuleks ka jalgrattad registrisse kanda.

Indrek

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#17

Mopeed on kuni 50kuupsentimeetrit mootoriga ja kiirus alla 50km/h kahe või kolmerattaline. Mingit abimootoriga jalgratast pole olemas eeskirjades.
Täpsemalt peaks vaatama juba liiklusseadusest. Seal olid ka mingid max kaalud antud
Vasta
#18

Uuemad võrrid on juba kergmopeedid, ainult kõige esimesed olid abimootoriga jalgrattad. Kergmopeedid lähevad ka registreerimise alla. Ise pakun, et tuleks hakata registreerima uusi (alates siis 2009 aasta väljalaskega) mopeede. Vanemaid pigem pole vaja registreerida. Küll kümne aasta pärast neid vanemaid vähemaks jääb ja pole vaja ausatele maainimestele praegu ðokki valmistada.
Vasta
#19

See abimootoriga jalgratta jutt jäi mul meelde autokoolist, kas siis õpetaja mõtles välja selle või...? Peab tõesti mõni päev uuesti liikluseeskirjad kätte võtma ja uurima Smile

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#20

Kood 1305. L kategooria sõiduki lubatud suurim tühimass.
Nõue: ei tohi olla suurem kui valmistaja poolt määratud ja ületada:
· kolmerattalisel mopeedil 270 kg;
· neljarattalisel mopeedil 350 kg;
· kolmerattalisel mootorrattal (elektrisõidukil ei arvestata veoakude massi) 1000 kg;
· sõitjateveo neljarattalisel mootorrattal 400 kg;
· neljarattalisel veomootorrattal (elektrisõidukil ei arvestata veoakude massi) 550 kg;
· kaherattalisel L kategooria sõidukil -- ei tohi ületada valmistaja poolt määratut.
Kontrollimine: registreerimisdokumentide järgi või kaalumisega.
----------------------------------------------------------------------------------
L kategooria sõidukid:
L kategooria sõidukid jaotatakse:

L1 kategooria sõiduk -- mootorjalgratas või mopeed, mille mootori töömaht ei ületa 50 cm3 ja valmistajakiirus ei ületa 40 km/h;

L2 kategooria sõiduk -- mopeediga võrdsustatud 3- või 4-rattaline sõiduk;

L3 kategooria sõiduk -- kaherattaline (soolo) mootorratas;
---------------------------------------------------------------------------------
Kood 407. Mootorratta (L kategooria sõiduki) pidurite kontrollimine

Nõue: 1) käsipiduri rakendamiseks vajalik jõud ei tohi ületada 200 N;

2) jalgpiduri rakendamiseks vajalik jõud ei tohi ületada 400 N;

3) üheaegsel jalg- ja käsipiduriga pidurdamisel kuival kõvakattega teel kiiruselt 30 km/h ei tohi pidurdusteekond olla suurem ning aeglustus väiksem kui:

· L1 kategooria mopeedil ja L2 kategooria 3- või 4-rattalisel sümmeetrilise rataste asetusega sõidukil 8,2 m ja 4,2 m/s2;

· L2 kategooria 3- või 4-rattalisel asümmeetrilise rataste asetusega sõidukil 9,0 m ja 3,9 m/s2;

· L3 kategooria soolomootorrattal 7,0 m ja 5 m/s2;
------------------------------------------------------------------------------
Kood 1203. Suurim laius

Nõue: 1) kõik sõidukid (v.a M1 kategooria sõidukid) 2,55 m;

2) M1 kategooria sõidukid 2,50 m;

3) köetavate, termos-, külmik- ja külmutussõidukite kered, kui kere soojusisolatsiooniga seina paksus on vähemalt 45 mm või millel on akrediteeritud katsekoja tunnistus või plaat kere vastavuse kohta ATP kokkuleppele 2,60 m;

4) 2-rattalised mopeedid 1,00 m;

5) teised L kategooria sõidukid 2,00 m;

6) L kategooria veduki haakes olev O1 kategooria haagis 1,25 m;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 1306. L kategooria sõiduki lubatud suurim kandevõime**

Nõue: ei tohi olla suurem kui valmistaja poolt määratud ja ületada:

· kolmerattalisel mopeedil 300 kg;

· neljarattalisel mopeedil 200 kg;

· kolmerattalisel veomootorrattal 1500 kg;

· kolmerattalisel sõitjateveo mootorrattal 300 kg;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 507. Üldnõuded veljele

Nõue: 1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud mõõtudega ja ISO 4000-2 (sõiduautod ja nende haagised), ISO 4209-2 (veoautod, bussid ja nende haagised), ISO 5751-2 ja 5751-3 (mootorrattad ja nende haagised), ISO 6054-2 (motorollerid ja nende haagised), ISO 5995-2 (mopeedid) ja ETRTO või UTQG nõuetele vastavaid velgi. Muudel juhtumitel otsustab velje kasutamise ARK;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele
2) mootorratastel ja nende haagistel peab kasutama valmistaja poolt ettenähtud ja E-reegli nr 75/00 või ISO 5751 (rehvid: 5751-1 ja veljed: 5751-2 ning -3), ISO 6054 (motorollerite rehvid: 6054-1 ja veljed: 6054-2) ning ISO 5995 (mopeedi rehvid: 5995-1 ja veljed 5995-2) või USA standardi «DOT» nõuetele vastavaid rehve ja velgi;
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne