Õli silindrites
#1

Probleem selline, et vana mitsu mootoril kõik silindrid ''õli täis''.
Ajab juba väljalaskest välja. Küünlad tahmab kohe ära ja sumpast tuleb sinist. Milles viga võib olla?
Hiljaaegu vahetatud kõik klapisääre tihendid. Õlirõngad ka korraga nii ära ei kulu, et nii kõvasti öli hakkaks läbi ajama, eriti veel kõigil neljal silindril.
Plokikaane puhul ei tohiks ka ju kohe nelja silindrit õli täis tõmmata. Samas käivitub hästi ja töötab väga vaikselt ja ühtlaselt. Saalede kulumist kuulda pole.
Ettetänades Joosep!



Vasta
#2

Tsitaat:Küünlad tahmab kohe ära ja sumpast tuleb sinist.
Küttesegu liiga rikas. Alusta sellest et vahetad õhufiltri.
Vasta
#3

Küllap need rõngad ikka õhtal on. Oma lõbuks võib ju surved ära ka mõõta. Õhufiltrist ei sõltu kuidagi õli sattumine sumpskisse. Ja kui ikka mootor vana ja klapisääri pead eemaldamata vahetati, ei näinud ju keegi palju kolvid silindris loksuvad.
Vasta
#4

rollfix Kirjutas:... Oma lõbuks võib ju surved ära ka mõõta. Õhufiltrist ei sõltu kuidagi õli sattumine sumpskisse. ...
Mida annab siis see survete mõõtmine? Võib veel segadust juurde tekitada.
...Kui surved on nõrgad, siis valage õli küünlaaugust sisse ja mõõtke uuesti. Kui nüüd surve tõusis, siis on rõngad läbi. Kui ei tõusnud, siis klapp põlenud - Midagi taolist lugesin kunagi lukksepaõpikust...
Jossul kolvid pidevalt õlised. Sellepärast võivad ka kulunud rõngastega rõhud kõrged olla.
Väga musta õhufiltri korral võib see õli ülesimemist tekitada vabalt. Üks võimalus on läbi karterituulutuse, mis läheb õhufiltri alla. Teine võimalus oleks liialt suur vaakum kolvi peal sisselaske ajal, mis rõngaste vahelt õli üles veab.

Jossule - Kontrolli karterituulutus üle. Liialt suure karterisurve puhul kipub õli X kohtadest mootorist lahkuma.
Vasta
#5

Mõõtsin isegi surved ära, näitas kõikides enamvähem 11, olema peab 9.
Ja kui selle survemõõtja lt rõhu välja lasin(uutel väike nupp küljepeal) siis tagajärjeks oli õline käsi.Karterituulutuse vaatas tuttav üle(rohkem spetsialiseerunud mees mootorile) ja ütles et pole mitte midagi hullu.
Katsun veel lähipäevil õli surve ära mõõta.



Vasta
#6

Mina v6taks selle karterituulutuse korraks kyllest ära ja laseks m6nda aega ilma töötada , kas siis läheb puhtaks...

Kas oled kindel , et sul 6litaseme varras on ikka 6ige ?
äkki sul vale (lyhem) ja mitu normi 6li sees...

Omal oli kunagi azlk 2140 , ja pärast lahkamist selgus , et yks 6lir6ngas oli pooleks , too aparaat lausa pritsis karterituulutusest , 6lipilve viskas välja sealt..

samas see silinder kyll eriliselt kehvemini polnud käöinud kui teisedBig Grin

Pole midagi targemat teha
Vasta
#7

Mismõttes küljest ära?
varras on originaal
mingi aeg olevat ka kolvid lahti võetud ja ühtegi rõngast katki küll ei olnud.
aga ikkagi, kõik rõngad ei lähe puruks korraga...



Vasta
#8

Jossu Kirjutas:Mismõttes küljest ära? [karterirtuulutus]

Ses mõttes küljest ära, et ühendad karterituulutuse toru karburaatori õhuvõtukanali või õhupuhasti küljest lahti ja jätad karteri niisama vabalt atmosfääriõhku hingama (loomulikult sulgedes vastava augu toitesüsteemi õhuvõtukanalis mingi prundiga, et karburaator siiski õhku läbi puhasti võtaks).

Nimelt vanadel "kohviks" sõitnud mootoritel on tihtipeale väike surve karteris, mis siis õlipiisku ja -udu läbi karteri tuulutuse karburaatorisse ja sealtkaudu silindritesse läkitab. Nt Pobidel, Volgadel jms Vene masinate paljusõitnud mootoritel oli nõukaajal tihti tüüpne hädalahendus, et kui karterituulutusest tulema hakanud õlisodi karburaatorit juba liigselt mustama hakkas, võeti tuulutus lahti ja hädapärast käis jõuallikas ilma kapremondita veel tsipake...

Nagu siin juba varem mainitud on, et kui tuulutuse eraldamine toitesüsteemist silindrite õlisust ei vähenda, tuleb süüd siiski otsida kas kolbide õlirõngastest või (rippklappidega mootori korral) klapisääretihenditest. (Eeldatavalt ei ole see Mitsu nii vana, et tal külg- ehk püstklapid on a la GAZ-51, vast siiski rippklapid ja kaanes.)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Karterituulutus ongi juba lahti võetud, st pole õhufiltri küljes. Samas õlipritsmeid sealt ei tule, kuid õrnalt auru või udu tuleb. Samas mitte kuidagi niipalju kui seal silindrites õli saaks olla.



Vasta
#10

Kui karteri tuulutuse toru sodine on, hakkab õlivarras välja kippuma. Teeb ta seda? Samuti on siis õhukanal(paraku mulle teadmata, kas karburaator-,mono-, või silindrite arv pritse mootor) õlist ujumas. Ka õhufilter läheb õliseks.Arvan endiselt, need on õlirõngad, mis kinni, sodised.Ka kolb võib loksuda, surverõngad endiselt eluvaimu omamas.
Vasta
#11

klapisääretihendite vea puhulpeaks ainult käivitumise järgselt pahmaka sinist tagant välja viskama...
Muidugu oleneb , mis aasta mootor see on..
Kadett c mootril igtahes polegi klapisääre tihendeid , ju siis see juhtpuks on piisavalt tihe.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#12

Ma arvan, et leidsin vea, vist. Kollektori juures on väike voolik mis läheb otse klapikambrikaane alla. Kollektorist aga imes vaakumi ja sealt saigi kõikidesse silindritesse õli. Kuid kuhu küll need otsad minna võiksid, ei tea. Teen lähipäevil paar pilti ja siis ehk keegi oskab nõuga aidata.



Vasta
#13

Mingist foorumist jäi kunagi meelde, et see pidi olema mingite Mitsu mootorite tüüpviga et õlirõngad kuluvad kiiremini ära kui surverõngad. Kui õli ikka väga palju on siis mujalt see naljalt ei tule. Vist oli see Auto24 foorum, otsisin aga ei leidnud üles seda teemat.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne