Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Probleem selline, et vana mitsu mootoril kõik silindrid ''õli täis''.
Ajab juba väljalaskest välja. Küünlad tahmab kohe ära ja sumpast tuleb sinist. Milles viga võib olla?
Hiljaaegu vahetatud kõik klapisääre tihendid. Õlirõngad ka korraga nii ära ei kulu, et nii kõvasti öli hakkaks läbi ajama, eriti veel kõigil neljal silindril.
Plokikaane puhul ei tohiks ka ju kohe nelja silindrit õli täis tõmmata. Samas käivitub hästi ja töötab väga vaikselt ja ühtlaselt. Saalede kulumist kuulda pole.
Ettetänades Joosep!
Postitused: 609
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
02-05-2008, 23:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-05-2008, 23:45 PM ja muutjaks oli
rollfix.)
Küllap need rõngad ikka õhtal on. Oma lõbuks võib ju surved ära ka mõõta. Õhufiltrist ei sõltu kuidagi õli sattumine sumpskisse. Ja kui ikka mootor vana ja klapisääri pead eemaldamata vahetati, ei näinud ju keegi palju kolvid silindris loksuvad.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
rollfix Kirjutas:... Oma lõbuks võib ju surved ära ka mõõta. Õhufiltrist ei sõltu kuidagi õli sattumine sumpskisse. ...
Mida annab siis see survete mõõtmine? Võib veel segadust juurde tekitada.
...Kui surved on nõrgad, siis valage õli küünlaaugust sisse ja mõõtke uuesti. Kui nüüd surve tõusis, siis on rõngad läbi. Kui ei tõusnud, siis klapp põlenud - Midagi taolist lugesin kunagi lukksepaõpikust...
Jossul kolvid pidevalt õlised. Sellepärast võivad ka kulunud rõngastega rõhud kõrged olla.
Väga musta õhufiltri korral võib see õli ülesimemist tekitada vabalt. Üks võimalus on läbi karterituulutuse, mis läheb õhufiltri alla. Teine võimalus oleks liialt suur vaakum kolvi peal sisselaske ajal, mis rõngaste vahelt õli üles veab.
Jossule - Kontrolli karterituulutus üle. Liialt suure karterisurve puhul kipub õli X kohtadest mootorist lahkuma.
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
03-05-2008, 08:23 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-05-2008, 08:23 AM ja muutjaks oli
Jossu.)
Mõõtsin isegi surved ära, näitas kõikides enamvähem 11, olema peab 9.
Ja kui selle survemõõtja lt rõhu välja lasin(uutel väike nupp küljepeal) siis tagajärjeks oli õline käsi.Karterituulutuse vaatas tuttav üle(rohkem spetsialiseerunud mees mootorile) ja ütles et pole mitte midagi hullu.
Katsun veel lähipäevil õli surve ära mõõta.
Postitused: 859
Teemad: 132
Liitus: Mar 2005
Maine:
1
Mina v6taks selle karterituulutuse korraks kyllest ära ja laseks m6nda aega ilma töötada , kas siis läheb puhtaks...
Kas oled kindel , et sul 6litaseme varras on ikka 6ige ?
äkki sul vale (lyhem) ja mitu normi 6li sees...
Omal oli kunagi azlk 2140 , ja pärast lahkamist selgus , et yks 6lir6ngas oli pooleks , too aparaat lausa pritsis karterituulutusest , 6lipilve viskas välja sealt..
samas see silinder kyll eriliselt kehvemini polnud käöinud kui teised
Pole midagi targemat teha
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Mismõttes küljest ära?
varras on originaal
mingi aeg olevat ka kolvid lahti võetud ja ühtegi rõngast katki küll ei olnud.
aga ikkagi, kõik rõngad ei lähe puruks korraga...
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Karterituulutus ongi juba lahti võetud, st pole õhufiltri küljes. Samas õlipritsmeid sealt ei tule, kuid õrnalt auru või udu tuleb. Samas mitte kuidagi niipalju kui seal silindrites õli saaks olla.
Postitused: 609
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Kui karteri tuulutuse toru sodine on, hakkab õlivarras välja kippuma. Teeb ta seda? Samuti on siis õhukanal(paraku mulle teadmata, kas karburaator-,mono-, või silindrite arv pritse mootor) õlist ujumas. Ka õhufilter läheb õliseks.Arvan endiselt, need on õlirõngad, mis kinni, sodised.Ka kolb võib loksuda, surverõngad endiselt eluvaimu omamas.
Postitused: 859
Teemad: 132
Liitus: Mar 2005
Maine:
1
klapisääretihendite vea puhulpeaks ainult käivitumise järgselt pahmaka sinist tagant välja viskama...
Muidugu oleneb , mis aasta mootor see on..
Kadett c mootril igtahes polegi klapisääre tihendeid , ju siis see juhtpuks on piisavalt tihe.
Pole midagi targemat teha
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Ma arvan, et leidsin vea, vist. Kollektori juures on väike voolik mis läheb otse klapikambrikaane alla. Kollektorist aga imes vaakumi ja sealt saigi kõikidesse silindritesse õli. Kuid kuhu küll need otsad minna võiksid, ei tea. Teen lähipäevil paar pilti ja siis ehk keegi oskab nõuga aidata.
Postitused: 496
Teemad: 1
Liitus: Nov 2003
Maine:
3
14-05-2008, 00:54 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-05-2008, 00:56 AM ja muutjaks oli
v126.)
Mingist foorumist jäi kunagi meelde, et see pidi olema mingite Mitsu mootorite tüüpviga et õlirõngad kuluvad kiiremini ära kui surverõngad. Kui õli ikka väga palju on siis mujalt see naljalt ei tule. Vist oli see Auto24 foorum, otsisin aga ei leidnud üles seda teemat.