Must number

Selle musta numbri saamine on ju ikka väikest viisi tunnustus tehtud  või siis saadud asjale,tööle.Et sinna juurde on meelitamiseks või ma ei tea milleks õnnestunud saada pikem ülevaatamise välp,no ja siis.Kas siis kui iga aasta peab käima siis pole seda numbrit vajagi või?Mis see on siis nüüd see ületamatu summa mida  kurat teab kui palju kulutatud asjale on läinud nii kui nii.Või milles asi?
Vasta

Ühel talvisel soome üritusel oli pargitud kõrvuti üks taastatud ZIM ja rotikas Pobeda. 
Zim i omanik palus viisakalt Pobimehel mujale parkida kuna Pobi võib ka tema autot roostega nakatada.
Vasta

Ilmselt põhjus miks see teema ajab inimesed kahte leeri peitub selles, et täna omas mahlas säilinud sõidukite vanasõidukina tunnustamine on puudulik või siis mitte nii selgelt kirja pandud toiming. Tunnustamise standardid lähtuvad ilmselt taastajate seisukohast ja nende kriteeriumide järgi säilinud sõidukid ei kvalifitseeru sama tulemusega. Aga nii nagu spetsialistid eelnevalt mainisid on see töös. 

Näide pildil. Selleks, et see masin saaks musta nr (järgmine aasta vanus juba lubab) peaks ilmselt sisu välja vahetama, kere üle värvima jne, silla detailid pritsima värvima jne. Kuigi täna on kõik tehniliselt korras ja täielikult sõidukorras. . Siis pole ta aga enam säilinud vaid taastatud auto ja tuu pole tuu omaniku silmis... Tutvusringkonnas samasuguseid entusiaste kellel isegi 15-20 a vanemad masinad ja kelle eesmärk on just originaalsus ja "omas mahlas säilivus" aga kes ei soovi just tänu sellele segadusele enda sõidukit musta nr-ga siduda...  
samas säilitamise eest võiks ju mingi eritunnus olla... 


[Pilt: IMG-20170728-130140.jpg]
Vasta

Omas mahlas säilinud auto on ilmselt tervikuna ka originaali lähedasem.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta

No kui vaadata omas mahlas hästi säilinud ja täpselt samasuguse taastatud(korralikult ikka) auto hindasid,siis on just see omas mahlas pill ikka oluliselt kallim. Teinekord isegi mõnede väikeste kriimude ja võib olla salongis mõne kriipsuga auto on ikkagi taastatust kallim. Sest ta on just nii nagu ta tehasest tuli. Üks tuttav otsib omale hetkel ühte kindlat mersu mudelit. Saksamaa on täis taastatuid eksemplare aga hästi või isegi normaalselt säilinud originaali on väga keeruline leida. Hinna vahe on pea kahe kordne samuti.
Vasta

No aga mis oleks, kui võtaks nii, et taastatud ja läikiva hobiauto fännide huvigrupp tegi lobi ja saavutas maagilise Musta Numbri selleks, et märgistada endale meelepäraselt taastatud autosid.

Need kes fännavad säilinud autosid, rotikaid või midagi muud, võiks ju ise ka lobi teha ja endale mingi tunnustuse ja tunnusmärgi välja sebida suure virina asemel. Ja kui ei viitsi, siis tarbida üldises korras välja antud Valgeid Numbreid ja rõõmsasti oma hobi viljeleda.

Soovin osta Transit mk2 või VW t3 bussi. Võiks olla koheselt tarbitavas seisukorras. Olen avatud ka muudele veiderautodele.
Vasta

Ei oska ka väga hinnata selliseid autosid, mis on "originaaliga äravahetamiseni sarnaste" osadega üles löödud. Originaalina säilinud, kuid mõistuse piirides näha olevate kasutusjälgedega pakub rohkem emotsioone.
Vasta

(19-02-2020, 19:22 PM)veix__ Kirjutas:  Ei oska ka väga hinnata selliseid autosid, mis on "originaaliga äravahetamiseni sarnaste" osadega üles löödud. Originaalina säilinud, kuid mõistuse piirides näha olevate kasutusjälgedega pakub rohkem emotsioone.
nii ta on.meil millegipärast arvatakse,et auto peab olema erinevatest tükkidest kokku keevitatud,pahteldatud, värvitud,sisu sadulsepa poolt taastatud.alles sellise aastate pikkuse kadalipu läbinutel on õigus mustale numbrile.
Vasta

(19-02-2020, 20:07 PM)sturmbannführer Kirjutas:  
(19-02-2020, 19:22 PM)veix__ Kirjutas:  Ei oska ka väga hinnata selliseid autosid, mis on "originaaliga äravahetamiseni sarnaste" osadega üles löödud. Originaalina säilinud, kuid mõistuse piirides näha olevate kasutusjälgedega pakub rohkem emotsioone.
nii ta on.meil millegipärast arvatakse,et auto peab olema erinevatest tükkidest kokku keevitatud,pahteldatud, värvitud,sisu sadulsepa poolt taastatud.alles sellise aastate pikkuse kadalipu läbinutel on õigus mustale numbrile.
 Mis kogemus sellise teadmise on tekitanud?
Vasta

Mina ei mõista üleüldse seda musta numbri ihalust, aga see pole vist mingi näitaja, sest ma ei mõistagi paljusid asju...

Minu meelest on ennevanasti olnud siinse seltskonna väljundiks tegeleda hobitehnikaga ning nautida sellega kaasnevat - unetud ööd garaažis, pikad õhtud netis sobivat juppi otsides (sest eelmine tellitu ikkagi ei sobinud), kapoti all koogutamisest kange selg jms. Kui tuul soodsast suunast puhub, siis saab äkki mõnel paremal päeval oma kaadervärgiga mingi tiiru ka teha, ise samal ajal peast läbi lastes, kas tagasilla poldid ikka said kinni, ja lootes, et eelnevalt teadmata põhjusel kaks korda ära surnud ning uuesti ellu ärganud süütepool ikka koduni välja veab. No ja kui ei vea, siis pole lugu, sest paelatamine on ka hobitehnikaga tegelemise osa, vähemalt minu jaoks - liisingukorollale oleks märksa nõmedam sõpra köiega järgi kutsuda.

Need autod-tsiklid-traktorid, millele see vanatehnika must number külge on saanud, on ägedad. Lääpalastud ratastega lõuraider on ka äge. Kapotist poole meetri kõrgusel vastuvahtivad kolm punast liblikat on ka ägedad. Ja lisaks sellele suurusjärguna poolele tuhandele vanatehnika mustale numbrile on Eestis arvel veel tuhandeid musta numbri kandjaid - needki on üldjuhul ägedad. Kusjuures mõni neist viimastest võiks vaata et ühe musta numbri teise vastu vahetada, aga mitte seda ei tahtnud ma öelda. Mis kuramuse vahet seal siis lõppeks on, määnne number seal siis nüüd küljes on, kui Lustisõidu parklas või Diskustomkruiisil on niikuinii kõik kõrvuti? Kui hobieelarve tegemisel selgub, et täpselt €40.- aastas jääb puudu, siis tuleb minu meelest suhteliselt selgelt leida kusagilt muu koht "optimeerimiseks", mitte hakata endale valjuhäälselt erandit nõudma, sest see esimene on kindlasti viljakam.

Minu jutu mõte on see, et võib-olla võiks soovitada inimestel kohati iseendaga tööd teha. Nii nendel, kes musta numbrit nähes tunnevat kihvatust, sest "mul on ju ka peaaegu originaal, aga näe, mitte piisavalt", kui ka nendel, kes leiavad, et originaalse vanatehnika tunnustus annaks õiguse suvalisel väljasõidupiknikuüritusel kedagi enda kõrvalt minema ajada. Muide, siiani olen mina isiklikult neist kahest ainult esimesi kohanud, mis loomulikult ei tähenda, et neid teisigi olemas ei võiks olla, nagu eespool viidati.

EDIT: kirjaviga.
Vasta

Minu jaoks on ka mõni asi selles arutelus mõistmatu. Jutt käib hobisõidukitest, üks osa sellest on uunikumid. Kui nüüd on isikuid, kellele pakuvad huvi autentsena säilinud või sellesse konditsiooni viidud sõidkitega tegelemine, siis neil on selle eest võimalik saavutada väike tunnustus. Üks väike valdkond hobisõidukite suures maailmas omade reeglitega. Ksf. Marvin on suurepäraselt ise põhjendanud seda asja, stiilis, kui valget muhku ei tohi teha, siis pole mõtet reegleid edasi lugeda, nii ongi, see pole sinu teetass. Miks sa peaks vastu tahtmist tegelema musta numbri kriteeriumide täitmisega. Tehniline punktuaalsus on siin ju üks võtmeküsimusi, see ei ole koht loovuse jaoks. Loovalt hobisõidukitega tegelemise hindamiseks on ju samuti igasugu võistlusi olemas.(Kasvõi ABCS erinevate hinnatavate kategooriatega) Võib ju musta numbrit võtta ka kui emotsioonitut protokolli sõiduki teatud kriteeriumidele vastamise kohta mitte seda, et kui on must number, siis peab lahe olema.
Suhtumine on ikka inimeses ja olenemata , mis värvi number su auto küljes on, võidakse sind ikka n...i saata.

Ford Granada
Vasta

(19-02-2020, 20:07 PM)sturmbannführer Kirjutas:  nii ta on.meil millegipärast arvatakse,et auto peab olema erinevatest tükkidest kokku keevitatud,pahteldatud, värvitud,sisu sadulsepa poolt taastatud.alles sellise aastate pikkuse kadalipu läbinutel on õigus mustale numbrile.


Kust selline inff?
On ju meil ka ja lausa hulgim selliseid autosid, mis ongi säilinud oma esialgsel kujul ja musta numbri saanud. 
Ok, kont vajas täitmist (kellel tänapäeva autodest ei vajaks?), juhiistme nurgas nahk tahtis pisut värvi ja esituled vajasid vahetust RHD > LHD. Muud midagi. Pesu ja vaha jne asju, mida iga auto vajab.
Lisaks tavaline hooldus.

Rumal jutt sul, ei arva keegi nii.

P.S. Vaatasin ka ülevalpool toodud Peetri MB näidet. - Musta numbri eelduseks on meil ju, et "nii nagu ta tehasest tuli".

Tõega arvad, Peeter, et see omal ajal maailma paremini tehtud MB tuli tehasest roostes sildade ja õõtshoobadega või?
Ma olen vahtinud sadu tehasest tulnud autosid alt ja pealt ja ei ole neil ühelgi sillad roostes ega õõtshoob ilma värvita. (ok, mingid teatud kohad vblla on kirmega). 
Isegi japsid on siledad selles suhtes.

Tehniliselt korras? - 400t sõitnud tolleaegne mersu ongi sinu jaoks tehniliselt korras. 
Minu jaoks mitte. 
Kui ma ikka hakkan juhiust üles alla loksutama ja seal on loks sees, siis mis "korrast" me räägime?
Vasta

(17-02-2020, 11:02 AM)mossepower Kirjutas:  ...Aga tulles minu poolt alustatud algse arutelu juurde tagasi ja tuues Aleko näite, siis praeguste seadustega on ületuleval aastal 1971. aasta AZLK 408 ja 1987. aasta AZLK 2141 ühes 95% originaalsuse musta numbri kategoorias. Minu arvates on siin midagi väheke viltu...
Väga meeldiv oli viimasest Vanad Veljed numbrist lugeda, et minu poolt veebruaris väljatoodud asjaolud on võimalikult mõistuspärase lahenduse leidnud. Täpsemalt on näiteks uute kriteeriumite järgi tuleval aastal eelpool toodud 1971. aasta AZLK 408 originaalsuse nõue praeguse 95% asemel 85%.
Vasta

Paar päeva tagasi tuli tore uudis, et Erkki Engineeringu asjatamisi pärjati 100% tunnustusega. Mach1 märksõnaks.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kas ainult mulle tundub, et volgale või mossele on 10 korda raskem 100% saada kui nt mustangile. Ja põhjus lihtsalt kompetentsuses. Kui volgal teab komisjon mis kiri peab olema tagaistme all oleval mingit plekkitükki kinni hoidval poldil siis mingi usa rauaga mida vb varem on ühe korra nähtud oma silmaga on hui znaet.
Vasta

Täpselt sama teema on ainueksemplarina Eestis taastatud liikuri puhul (ning milliseid on ka maailmas kokku vast ühe käe sõrmedel), kus sõiduki taastaja on ilmselt selle margi/mudeli parim kohapealne spetsialist (jutumärkides või ilma) - mida see vaene komisjon nüüd tegema peaks? Missugune see liikur tehasest omalajal väljus ei tea keegi, arhiivid on hävinud, kui autentsed on need teised säilinud eksemplarid...?

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne