Must number

(02-07-2021, 16:56 PM)robi Kirjutas:  Soovin veel täpsustada. Minu Lada 2107 tehase etiketil on kirjas valmistamise aasta "birka" 1986
Registreerimistunnistusel on esmaregistreerimine 13.01.1987
Kumba aastaarvu musta numbri komisjon arvesse võtab sõiduki reaalset vanust arvestades. Ehk kas võin oma Lada hindamiseks esitada aastal 2021 või alles järgmisel aastal?

See üks aasta on ilmselt ametniku taga kinni. Nagu minu 1990a. auto puhul tekkis eelmisel 2020 aastal küsimus, et kas vin kood peab olema loetav. Eks ta seal bituumeni kihi all muidugi oli aga ülevaatusel tõlgendati asja nii, et üle 30 aasta vanune, millel ei ole vin koodi nähtavus enam oluline, tähendab 31 aastat või vanem ....ja pidin numbrid ikkagi puhtaks kraapima.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta

Ametniku suva välistamiseks ongi vaja õigusakt täpselt sõnastada. Vanasõiduki mõiste on kirjas liiklusseaduse § 83 lõikes 1 - Vanasõiduk on teaduse või tehnika arengut kajastav, ajaloolis-kultuurilise väärtusega, kollektsionääridele või muuseumidele huvi pakkuv sõiduk, mille valmistamisest on möödunud vähemalt 35 aastat. Esmane registreerimine ei ole oluline. Kui on tuvastatav sõiduki valmistamisaasta, siis lähtutakse sellest. Juuksekarva lõhki ajades võib tekkida olukord, kus täpse kuu või kuupäeva olemasolu korral tuleb oodata selle saabumist. Kui inimese sünnipäev on detsembris, siis ta ei saa jaanuaris aasta vanemaks. 

Ksf! isandpauk langes puuduliku matemaatika ja puuduliku keeleoskuse ülevaatuse teostaja otsa. Võib ka olla, et ta oli lihtsalt saanud sellise juhise, et igaks juhuks mitte eksida. Minul oleks isiklikult küll pigem endal piinlik olnud, kui tehasetähis ei ole loetav. Minu arvates on see meie kõigi huvides, et ülevaatuspunktis oleks ikka sama sõiduk, mis registreerimistunnistusel ja tänaval sõitmas. Kui on tõesti tehtud pingutusi tehasetähise nähtavaks tegemiseks ning see tõesti ei õnnestu või ongi hävinenud, siis on loomulikult teine lugu. Vahet pole, kui vana sõiduk on. Ma julgen arvata, et just sellisest suhtumisest võibki "ametnikul" tekkida trots ning lõpuks inimesel trots oma riigi ja selle toimimise aluste vastu. Austus on alati vastastikune. 
Vasta

(04-07-2021, 21:51 PM)indreksirk Kirjutas:  Kui inimese sünnipäev on detsembris, siis ta ei saa jaanuaris aasta vanemaks. 


Noh, aga auto paraku saab.

Ja ka täna on see väga levinud praktika, et detsembris müüdud autod seisavad diileri tagahoovis ja ootavad aega, kuniks aastanumber vahetub. Regatakse kohe 2. jaanuaril, kui on esimene uue aasta tööpäev. 
Sest inimesed kardavad/pelgavad seda, et detsembris ostad autod, regad ära ja jaanuaris ta juba ongi "aasta vana".  Big Grin
Eks sama oli ka 40-60a tagasi. 

Ja mõni uhkem pill võib esinduses ka üsna mitu aastat müügisaalis passida, enne, kui lõpuks omaniku leiab. 

Aga: paljud tehased (või tehaste juures tegutsevad vanemate autode osakonnad) seevastu on ka täna väga aktiivsed oma kunagi ammu müüdud mudeleid toetamas.

Kunagi sai ühe 1974a Alfa Romeo kohta viisakas päring tehtud ning need Itaalias vastasid samuti üsna kiiresti ja viisakalt, et mis kuus täpselt see auto nende juurest Milanost lahkus, mis varustus tal peal oli, mis värvi sisud ja välisvärvi koodid jne.
Ehk siis see vastus vast sobiks ka musta numbri komisjonile, kui oleks mingi piiripealine teema.

1974a regatud autol seda küsimust muidugi ei tekkinud, aga lihtsalt endal oli küsimus, et kas nahast keskkonsool tal ikka peab sees olema või mitte. Pärast seda saigi juba uue nahaga taastatud keskkonsool minema visatud ja nii ta oma musta numbri saigi ...
Vasta

Vanasõiduki tunnustamise regulatsioonis on raskuspunkt sõiduki valmistamisajal, mitte esmase registreerimise ajal. Nii nagu inimese sünnipäev on ikkagi sel päeval, kui ta sündis, mitte sellel päeval, kui väljastati sünnitunnistus. Autotootjate lobitöö on loomulik ning lapski saab aru, et palju kõvem mees on ikka see, kelle auto esmane registreerimine 2. jaanuaril (võrreldes sellega, kellel sama auto eelmise aastanumbri 30. detsembri kuupäeva kannab). 

Küsimus oli meie väikeses riigis kehtivas korras, kuidas vanasõidukite vanust arvestatakse. Seetõttu ka selline vastus.
Vasta

(05-07-2021, 12:39 PM)indreksirk Kirjutas:  Küsimus oli meie väikeses riigis kehtivas korras, kuidas vanasõidukite vanust arvestatakse. Seetõttu ka selline vastus.


Ei, see kord meie väikeses riigis on väga ok kord.

See ju ilmselt tähendabki seda, et musta numbrit saab küsida ka 1985a toodetud ja tehasest välja sõitnud autole, mis on kuskil X kohas müüdud alles 1987. 
See on väga mõistlik.

(ma vist olen isegi mingit 600 bemmi sellist näinud, mis kuskil Tokyo esinduses oli üsna mitu aastat 1982-1984 niisama vedelenud; tippvarustusega autoga oli tegu)
Vasta

asi pole selles,et keegi on kõvem mees,kui suudab auto registreerida  jaanuaris.asi on aasta numbris ja autot müües 3-5 aasta pärast võib hind erineda selle ühe aasta pärast mitu tuhat eurot.
Vasta

Eesti vanasõiduki staatus on piisav alus mujal maailmas Historic Regularity rallil osalemiseks ilma vajaduseta teostada põhjalik tehnokontroll. Teatud olukorras asendab ka FIA passi. Ksf! spitfire osales viimasel Liepaja rallil ning saavutas oma klassis 2. koha.  

       

Juriidiliselt on vanasõiduki regulatsioon loodud sõitmiseks. Kuna aga must number on ka kvaliteedimärgi staatuses, siis taotletakse seda ka selleks, et sõiduki turu- või emotsionaalselt väärtust tõsta ning hoida masinat piltlikult väljendudes pukkide peal ja lina all. Mõlemad eesmärgid on aktsepteeritavad.

05.07.2021 jõustunud muudatused on suunatud sellele, et ka lihtsalt heas korras vanu sõidukeid kaasata vanatehnikaliikumisse. Tasub uurida ekspertide käest ning lugeda nii käsiraamatut kui säilinud sõidukite hindamise põhimõtteid. Kuna ka originaalsusnõuded on leevenenud eelkõige 40 kuni 60 aastat vanadele sõidukitele, siis on paljud täna valge numbriga vanatehnikasõitudel osalevad masinad samuti sobivad musta numbrit kandma.

Tunnustatud vanasõidukeid saab näha register.evkl.ee ning samas on ka viited õigusaktidele ja juhenditele.
Vasta

(28-12-2022, 08:22 AM)Andres_T Kirjutas:  28.11.2022 väljastati akt nr 1023 sõidukile VAZ 2106, 1983, registreerimismärk 454AUT
Antud sõidukiga täitsa huvitav ja tervitatav variant tundub, et vanasõidukiks tunnustamisel must number pole kohustuslik. Sõiduki (Eesti) ajaloo säilimise huvides väga tervitatav variant kuna antud sõidukil on väga varajane algsete poldiaukudega Eesti numbrimärk. Tõenäoliselt on antud vabadus veel eriti tervitatav nt. varase suures formaadis mootorratta numbrimärgi säilitamise soovi korral.
Vasta

(30-12-2022, 15:49 PM)mossepower Kirjutas:  
(28-12-2022, 08:22 AM)Andres_T Kirjutas:  28.11.2022 väljastati akt nr 1023 sõidukile VAZ 2106, 1983, registreerimismärk 454AUT
Antud sõidukiga täitsa huvitav ja tervitatav variant tundub, et vanasõidukiks tunnustamisel must number pole kohustuslik. Sõiduki (Eesti) ajaloo säilimise huvides väga tervitatav variant kuna antud sõidukil on väga varajane algsete poldiaukudega Eesti numbrimärk. Tõenäoliselt on antud vabadus veel eriti tervitatav nt. varase suures formaadis mootorratta numbrimärgi säilitamise soovi korral.

Mul on üks küsimus seoses kõrgepingejuhtmete plastklambritega. Olen omanud mitmeid Ladasid (21063, 2107, 2103) ja kõigil neil on olnud sellised plastklambrid nagu fotol näha. Kummirõngaid olen kohanud pigem 2101-tedel. Kuna ma pole masinate esmaomanik, siis on tõenäoline, et need kummirõngad on vahetatud ja eksperdid teavad täpselt kuidas mingi asi kinnitatud peab olema.... aga ma olen näidnud 80-ate lõpu ja 90-ate algusel klassika Ladadel ainult neid kollakaid plastklambreid ja seda ka oma eelmisel 1990.a 2107-l ja ka praegusel 1986.a 2107-l. Akti sõnastusest loen välja, et tegemist on veaga 1983.a 2106-l ja, et tegemist on hilisema perioodi klambriga. Küsimus, mis perioodil siis see plastklamber õige kinnitusviis on?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(30-12-2022, 15:49 PM)mossepower Kirjutas:  
(28-12-2022, 08:22 AM)Andres_T Kirjutas:  28.11.2022 väljastati akt nr 1023 sõidukile VAZ 2106, 1983, registreerimismärk 454AUT
Antud sõidukiga täitsa huvitav ja tervitatav variant tundub, et vanasõidukiks tunnustamisel must number pole kohustuslik. Sõiduki (Eesti) ajaloo säilimise huvides väga tervitatav variant kuna antud sõidukil on väga varajane algsete poldiaukudega Eesti numbrimärk. Tõenäoliselt on antud vabadus veel eriti tervitatav nt. varase suures formaadis mootorratta numbrimärgi säilitamise soovi korral.

See ei ole ainuke sõiduk registris, millel valge number alles on. Neid on seal mõni veel.
Vasta

See on küll hea uudis et ei peagi seda veider suurusega musta numbrit võtma vaid saab alles jätta oma ilusa vana numbri. Veel parem oleks kui saaks selle musta numbri mis autol oli kui ta poest ostetud sai. Sellisel juhul viiks küll oma valge hobuse ka komisjoni ette ja laseks uhke paberi välja kirjutada.
Vasta

(30-12-2022, 23:04 PM)vanapagan Kirjutas:  See on küll hea uudis et ei peagi seda veider suurusega musta numbrit võtma vaid saab alles jätta oma ilusa vana numbri. Veel parem oleks kui saaks selle musta numbri mis autol oli kui ta poest ostetud sai. Sellisel juhul viiks küll oma valge hobuse ka komisjoni ette ja laseks uhke paberi välja kirjutada.
Kohustust ei ole. Aga ei kehti sel juhul ka ,,musta numbri,, soodustused, nt. tehnoülevaatuse pikk välp. 
Selle eelise annab ainult vanatehnikaks vormistatud sõiduki registreerimistunnistuse vorm.
Vasta

(30-12-2022, 22:07 PM)rollfix Kirjutas:  See ei ole ainuke sõiduk registris, millel valge number alles on. Neid on seal mõni veel.

Hetkeseisuga sõidab (või siis et seisab) "tavalise" registreerimismärgiga kokku 12 tunnustatud sõidukit, sh 8 lõppevast aastast.

Kes täpsemalt tahab teada, siis

Vanasõidukite register -> Tunnustatud vanasõidukid -> Aktid -> (Otsi nupu järel valik) "Must number väljastamata"
ja siis vaatab ridu, kus veerus "Viimane registreerimismärk" on Eesti kehtivat registreerimismärki meenutav numbri-tähe-kombinatsioon.

Mina olen küll teisest parteist, kes eelistaks iga kell musta numbrimärki Eesti varasematele registreerimismärkidele juba selle pärast, et see Eesti varasem registreerimismärk ei olnud kindlasti antud sõiduki esimene registreerimismärk, aga sellest (minu arvamusest) ei pea ennast üldse eksitada laskma.
Vasta

Kusagil siin foorumis oli mõni aasta tagasi juttu, et musta nr saab ka erimõõdus vajadusel. Näidiseks oli 1 Lada, millel ees pikk ja taga lühike kaherealine, samas mõõdus nagu auto tootmise ajal kehtinud standard ette nägi. Ilmselt oleks õige hetk ka seda võimalust tutvustada uuesti.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(31-12-2022, 00:11 AM)Marko Kirjutas:  Kusagil siin foorumis oli mõni aasta tagasi juttu, et musta nr saab ka erimõõdus vajadusel. Näidiseks oli 1 Lada, millel ees pikk ja taga lühike kaherealine, samas mõõdus nagu auto tootmise ajal kehtinud standard ette nägi. Ilmselt oleks õige hetk ka seda võimalust tutvustada uuesti.
Täna kehtivate seadustega sellist erimõõdus numbrimärki liikluses kasutada ei tohi. Numbrimärkidel on siiski seadusega kehtestatud standard mõõdud. Sellise erimõõdus numbrimärgiga ei läbi ülevaatust ja teeliikluses osaledes tuleb pahandusi.
Vasta

(30-12-2022, 19:02 PM)robi Kirjutas:  
(30-12-2022, 15:49 PM)mossepower Kirjutas:  
(28-12-2022, 08:22 AM)Andres_T Kirjutas:  28.11.2022 väljastati akt nr 1023 sõidukile VAZ 2106, 1983, registreerimismärk 454AUT
Antud sõidukiga täitsa huvitav ja tervitatav variant tundub, et vanasõidukiks tunnustamisel must number pole kohustuslik. Sõiduki (Eesti) ajaloo säilimise huvides väga tervitatav variant kuna antud sõidukil on väga varajane algsete poldiaukudega Eesti numbrimärk. Tõenäoliselt on antud vabadus veel eriti tervitatav nt. varase suures formaadis mootorratta numbrimärgi säilitamise soovi korral.

Mul on üks küsimus seoses kõrgepingejuhtmete plastklambritega. Olen omanud mitmeid Ladasid (21063, 2107, 2103) ja kõigil neil on olnud sellised plastklambrid nagu fotol näha. Kummirõngaid olen kohanud pigem 2101-tedel. Kuna ma pole masinate esmaomanik, siis on tõenäoline, et need kummirõngad on vahetatud ja eksperdid teavad täpselt kuidas mingi asi kinnitatud peab olema.... aga ma olen näidnud 80-ate lõpu ja 90-ate algusel klassika Ladadel ainult neid kollakaid plastklambreid ja seda ka oma eelmisel 1990.a 2107-l ja ka praegusel 1986.a 2107-l. Akti sõnastusest loen välja, et tegemist on veaga 1983.a 2106-l ja, et tegemist on hilisema perioodi klambriga. Küsimus, mis perioodil siis see plastklamber õige kinnitusviis on?

Kummirõngaste vahetumist plastklambritele- seda ülemineku aega pole täpselt teada, kuid vaatlustele tuginedes 1987.-l paigaldati veel kummirõngaid, 1988.-st alates ainult plastkamme. 1987. aasta VAZ-il ka plastkamme veaks ma siiski ei loeks, kuna seda saab lugeda muudatuse aastana.
Lisan paar ülesvõtet 1987. a. tehasest väljunud ja hästi tänaseni säilunud VAZ 21013-st. Omab see juba harjumuspärase roostevaba terasest karbiliistu asemel hoopis musta plastliistu. Ja veel, kui harjumuspäraselt varasemate aastate originaalsetena säilunud VAZ-ide tikkpoldid on punakas-pruuni aluskruntvärvi, siis siin on aluskrundina kasutatud juba helehalli kruntvärvi, mida eriti kontrastselt näeb signaalide kinnituskronsteini juures.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta

Kas keegi musta numbri saanutest tõstaks saladuskatet asjalt, et kaua umbes läheb taotluse esitamisest "tegudeni"? Esitasin taotluse üle aasta tagasi ja viimane kontakt oli ka üle aasta tagasi, kus öeldi, et kaasatakse lisaeksperte. Kas tasub rahus edasi oodata, või oleks aeg asja vastu huvi ilmutada? Samas pinda ka nagu ei tahaks väga käia..
Vasta

Loomulikult tasub ise aktiivne olla. Endal kulus kogu protsessile esimesest kontakteerumisest tunnustamiseni täpselt 7 päeva.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

    Tekkis küsimus musta numbriga mootorrataste M 272, M 393 ja M 399 kohta. Kas nende esiporilauad on paigaldatud äkki tagurpidi? (alumine pikem ots on üleval) Originaalpiltidel on porilaud nagu teistpidi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                               
Pilt (pildid)
       
Vasta

(04-11-2023, 12:08 PM)RaivoK Kirjutas:  Tekkis küsimus musta numbriga mootorrataste M 272, M 393 ja M 399 kohta. Kas nende esiporilauad on paigaldatud äkki tagurpidi? (alumine pikem ots on üleval) Originaalpiltidel on porilaud nagu teistpidi.
Väga õigesti püstitatud küsimus. Ma loodan, et targemad annavad hiljem ammendava vastuse, kuid mõned tähelepanekud tõe otsimisel. Need küsimuses esitatud rattad on erinevatest põlvkondadest, mille poritiib on erinev.

M272 on säilinud, mitte taastatud mootorratas. Aga kontrollime selle asja üle. Võrdluseks veel üks säilinud ratta pilt

   

M393 on taastatud ratas, millele on juba aktile tehtud märkus, et esimene poritiib on tagurpidi.

   

M399 kohta on vanasõidukite registris ka veidi parema nurga alt tehtud pilt, kust see poritiib paistab paremini välja.

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne