1930ndate DKW mootorrataste elektrikarpidest
#1

Otsisin taga DKW Sport 250 "musta kasti" (süütekarpi), õige karbi asemel sattus kätte ja tassisin "hoovi" aga isendi, mis on ilmselgelt mingi teise DKW mudeli pealt pärit. Tegin kolm pilti. Ühel küljel on Audi/DKW neli rõngast ja mudeli nimi: Sp20E. Niipalju veel lisateavet, et ülaosas on kaks kõrgepingejuhtme-välkaviiku - suure õhinaga põhjustet hooletusest pildistasin seda rakukssidest, mis jättis ülaosa varju...

Millega on tegu, st millise DKW isendile see kuulus? Ja kui haruldane see detail on - kas DKW Sport 250 "karbist" vähem või rohkem haruldasem?

[Pilt: karp_1.jpg]

[Pilt: karp_2.jpg]

[Pilt: karp_3.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Teadmata markidest ja nr-st võib arvata, et kui 2 kõrgepinget, võtme auk ja signaallamp, siis ilmselt 500-se tsikli oma, mitte auto. Ja ilmselt haruldasem kui ühepütaste karbid, samas ühepütastele ihkavad neid karpe väga paljud, 500-seid aga meil vähesed.
Lisaks veel , et ka minul on mõtteline osa SB250-t, ka ilma el. karbita.
Karbi kaani pakub teiste hulgas ka Frantiðek Nepokoj, küll seletas midagi Eestiga arveldamise/saatmise raskustest, räägib saksa keelt ja seda me ju ei mõisteSad
http://www.nepokoj.cz/
Vasta
#3

kass Kirjutas:Teadmata markidest ja nr-st võib arvata, et kui 2 kõrgepinget, võtme auk ja signaallamp, siis ilmselt 500-se tsikli oma, mitte auto. Ja ilmselt haruldasem

Seda ma kahtlustasin, et tegu on NZ500 karbiga. Ainult et mingil põhjusel oli ta 1940-50ndatel monteeritud Sport 250 peale.

Huvitav on asjaolu, et kuigi DKW-rattad on eriti just Saksamaal masslevinud, siis ei anna netiotsing Sp20E järgi mingeid tulemusi?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Sellise ilusa saidi järgi on DKW500-l süütekarbiks Sp20A.
Täpsemalt: http://epll.no-ip.com/dkw/dkw500/DKW_NZ500_26.jpg

Ja leidsin ühe joonise ka Sp20E karbiga. Hoopis SB500-l.
http://www.dkw-autounion.de/DKW_Elektrik...1949-0.jpg
Vasta
#5

ennww Kirjutas:Sellise ilusa saidi järgi on DKW500-l süütekarbiks Sp20A.
Täpsemalt: http://epll.no-ip.com/dkw/dkw500/DKW_NZ500_26.jpg

Ja leidsin ühe joonise ka Sp20E karbiga. Hoopis SB500-l.
http://www.dkw-autounion.de/DKW_Elektrik...1949-0.jpg
Näe krt jõudsid ette.
Vasta
#6

ennww Kirjutas:Sellise ilusa saidi järgi on DKW500-l süütekarbiks Sp20A.
Täpsemalt: http://epll.no-ip.com/dkw/dkw500/DKW_NZ500_26.jpg

Ja leidsin ühe joonise ka Sp20E karbiga. Hoopis SB500-l.
http://www.dkw-autounion.de/DKW_Elektrik...1949-0.jpg

Kes keegi võiks hinnata, milline on lootus minu omanduses olev seesinane 500se Sp20E vahetada DKW SB200/Sport 250 vastava karbi vastu Eesti tingimusis? Käisin laupäeval Alam-Saksimaal Bockhorni vanatehnikalaadal ja hoidsin 200/250le sobiva karbi saadavuse osas silmad lahti, kuid kahjuks mind huvitavat karpi seal ei näinud (kuigi Kurtnast ca 3x suuremal üritusel või see ka märkamata jääda)

Samas - kas Eestis on üldse keegi sellisest vahetusest huvitatud? 500seid DKWsid on siin ju näpuotsatäis ja eeldatavalt neil karbid olemas, 200seid/250seid aga ikka liigub ja mitte just vähe...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Mina ei oskaToungue 500 NZ tehti üldse vähe, Arnol Võhmas on mingi projekt justkui, samas ka terve posu 200-350-ste SB jms tükke millele el. karbid kuluksid. Kevadel Ludvigsh. laadalt toodi DKW karp poolakate käest aga vist oli IÞ kaanega ja siis ilmselt NZ-1 oma juba. Ilmselt oleks mõtekas rõhuda replika peale, Hindrekul Varbolas ka mingid karbijäämused, parema asja vastu vahetab alatiBig Grin. Pole endale selgeks teinud veel SB ja NZ karpide erinevusi, kui on (tulede lülitamine? jms).
Vasta
#8

kass Kirjutas:Kevadel Ludvigsh. laadalt toodi DKW karp poolakate käest aga vist oli IÞ kaanega ja siis ilmselt NZ-1 oma juba.

Bockhorni laadal nägin 3-4 kohas ühepütase NZ uuemat karpi (meile tuttava IZ_350 karbi kujuga) mitmesuguses komplektsuses, vanemate DKWde ega kahepütaste karpe ei silmanud. Nimetet isendid Saksamaalt/Hollandist otsas?[/b]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne