jawa 551
#1

Tervist.
Sai üle pika aja uuesti kaherattalisega tegelema hakatud ja omale nädala alguses,seoses tapvate bensiini hindadega,mopeed toodud,et saaks väiksemad sõidud ka autota vahete vahel korda aetud.
Tegu ise 61. aasta masinaga,originaal osadest puudu ainult süütepool,mis
on asendatud auto omaga,seega keegi tore inimene võiks näidata,milline sinna originaalis käib ja kuhu kinnitub.Huvitav,et isegi kõik trossid on originaalid,värv on super hästi säilinud ja ei roosteta praktselt kusagilt.
mõni kehva kvaliteediga pilt ka:
http://fotoalbum.ee/photos/veduvasikas/sets/484807/
Mootor on kohvi,arvatavasti 61.-aastast saadik ühe kolvigrupiga sõidetud,sest kolbi silindrist läbi lastes ta lihtsalt kukkus läbi.
Sai pandud paremad kolvirõngad,kolb ja silinder varumootorilt,mis oli õnneks olemas.
Mopeediga muidu lihtsad plaanid:tükkideks,puhtaks,üle käia ja kogu lugu.
Ta on muidu juba molekulideks võetud ja kahjuks tervenisti alt poolt väga paksu
pigikihiga koos.Viimased kaks päeva ongi kogu aeg pigi eemaldamisele kulunud ja mopeed hakkab puhtaks saama.Isegi uued pigi eemaldid ei taha vanat pigi eriti ära eemaldada.
Hetkel valmistabki suurimat muret kohad,kust on värv ära kulunud.Nagu näiteks see:
http://fotoalbum.ee/photos/veduvasikas/28997911
ja soovikski nõu saada,mis ma nende kohtadega tegema pean,juhul,kui soovin siiski vahel selle mopeediga mõned tiirud teha,ja nii,et rooste peale ei tuleks.
Värvimisega rikuks mopeedi ära ja ise jõudsin mõttele,et äkki on mingit vaha või asja,millega saaks mopeedi korra kuus üle käia ja asi vask.
Aga ehk annate mulle head nõu.Smile

Aleks Mart.
Vasta
#2

Originaalis tal süütepool puudub. On magneeto. Kui Tallinnasse satud, helista. Taastan ühte sellist.
Vasta
#3

Mismoodi tal originaalis süütepool puudub? Kes siis sädet annab? Tegelikult on tal süütepooli mähis magnethooratta all peidus. Selle mudeli viga ongi selles, et magnet väsib kiiresti ja siis ei ole enam head sädet. Antud masinal tundub siiski pool läbi olema, sest akut ei paista veel installeeritud olevat! Muidu aga jõudu!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#4

Vabandust, süütepool tema üldtuntud välimuses. Saab lisada magneetovälise süütepooli toimetamisele, väiksemamõõtmelisemale kui antud isendil, raami sisse kuid Standardil on selle ,,magusa,, koha peal kütusepaak.Jääb üle ehk ainult tööriista laegas. Põhjuseks on ehk ka see et magneeto sisse ehitatud kõrgepinget andva pooli mähise traadid imepeenikesed ja kuidagi ehk viga saanud. Keegi neid eriti mähkida ei taha ega viitsi. Jämedama traadi, valgustusvoolu mähisega, eestvaates tagumisega ,tavaliselt midagi ei juhtu.
P.S HR. REIGO, OLEKSIN SELLEST LP. SIMSONILE EDASPIDI KIRJUTANUD VÕI TELEFONITSI RÄÄKINUD. JA KIRJUTASIN JU ET TAL ON MAGNEETO. Tegin seda sorti mootorile remonti juba aastal 1982/83. Miskit on veel meeles.
Oman ka spetsiaalset tõmmitsat et seda magnethooratast ilma vända võlli ja kiilu ära nusimata kätte saaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne