Tundmatu (stats?) mootor.(L-12. 12 hj, 4 sil., 1200 cm2).
#1

Tere.
Sooviks siis infot järgneva mootori kohta:
http://www.album.ee/album/30043085/50113165 (rohkem pilte on siin.)

Veidike arutelu sellel teemal. http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=13958

Ette tänades.

[Pilt: large_15547425_nMom.jpg]

[Pilt: large_15547375_MDFa.jpg]
Vasta
#2

Väga võimalik, et sõiduauto mootor aastast 191x, minul on sama lahendusega Alderi mootori jäänused aastast 1907-1910. Alustuseks mõõda ära kolvikäik ja silindri läbimõõt. Kas selle traktori juures oli veel mingeid huvitavaid lahendusi? SIllad raam jms?

Algselt kõlbasid mootorid nii statsionaarina käima kui auto peale ... De-Dionil oli kunagi üks ühepütaste seeria.

Dad.
Vasta
#3

Sildasid ja ülekannet pole veel sellise pilguga vaadanud
Praegu on ülejäänud traktor mul kuuri all ehitusmaterjalide taga nii peidus, et peal esisilla pole sealt võimalik miskit näha

Aga tehtud on asi kõigest kättejuhtuvast Big Grin

Silindri läbimõõtu ei tahaks sellel lihtsal põhjusel mõõta, et ei taha mootorit hetkel veel lahti kakkuda(plaanis on mootor elule äratada)

Kolvikäiku peaks saama mõõta küünla august.
Vasta
#4

Enne käimapanekut pead siiski lahti kakkuma, vastasel korral jookseb mootor kohe kokku, vähemalt Adleri mootoril on kepsude õlituskanal silindripeade all ja üpriski peenike, nii et vana seisnud õli seal ilusti ära tahkunud on.

Külje pealt võiksid siiski piiluda, kas väntvõll on kokku pressitud või ühes tükkis, st kas kepsu laagrid on pooleks käivad või mitte.

Dad.
Vasta
#5

Selge.
Tänud väärt info eest!
Eks ma sis kaen jah ennem , mis seal sees on.

Raskusi see mulle ei valmista(on elus nii mõnelegi mootorile kap. rem. tehtud. Töötavad kõik siiamaani.)

Silindripäid ma igatahes maha ei hakka kakkuma(Krt seda teab, kas nad pärast pidama jäävad ja mõni polt ära ei murdu)Pole ju nii tänapäevane tehnika kaa...

Alt võtan mõni õhtu "Vanni" lahti.
Vasta
#6

Võta kollektori alune plekk maha ja vaata ehk on lahtiste klapivedrudega isend veel. Nendel on põhimõtteliselt nelja poldiga pea küljes ja lihtsalt eemaldatav.

Dad.
Vasta
#7

ja mis sai? jooksis kokku?
Vasta
#8

Ilmselt sai nii, nagu tihtipeale tavaliselt saab - ei saanud midagi ! Ja Felix oli viimati foorumis 27.12.2008.
Vasta
#9

http://www.militaar.net/phpBB2/profile.p...ile&u=4117

Siin on olemas, küsi järele
Vasta
#10

Pole foorumit ammu külastanud....

Sai tõesti nii, et ei saanud midagi. Kuna ei jõua lihtsalt kümmet asja korraga ette võtta(muidu on pärast kõik pooleli!)

Mootor täiesti olemas veel(müügiplaane pole, kuigi on huvi tuntud.)
Praegu on vaba aega küllaga,kuid alustada tuleks tööpinna ettevalmistamisest(st. garaazi koristamisest. -Seal on hetkel täielik pardakk lihtsalt)

Ühesõnaga elluäratamise plaan on siiski kindel. Muidu oleks juba ammu maha müünud.

Kõigenaljakam on see, et mina ei tea siiamaani täpselt, mis mootor see on. Ostuhuviline näikse teadvat, aga hämab.....
Vasta
#11

Niipalju selgus täna veel, et seda mootorit kasutati (ennem traktori ehitust) vene liikuvkino generaatori jõuallikana.
Kuigi ega sellest ka palju tolku pole. Genekat võis tollel ajal käitada samamoodi mistahes mootor.
Vasta
#12

Tegemist vene päritoluga mootoriga L-12 (12 hj, 4 sil., 1200 cm2). Tuletatud mootoritest L-3 ja L-6 (L-12 on kaks kokkupandud L-6 mootorit). Kasutati statsionaarina ja kui venekeelest õigesti aru sain, siis ka purjekatel abimootorina.
Kollektsioonis olemas L-3 ja L-6, seetõttu liitun mootori tahtjate väega.
Mootori ajaloost:
http://www.umz-gaz.ru/about/history/
Vasta
#13

Tekstist loen välja, et L-3 ja L-6 toodeti kuni 61. aastani
Aga L-12 kohta ei leia sealt midagi..

Need "veterokid" 12,12e on hoopis päramootorid.

See on siis L-6?

[Pilt: 0134441401d1e1_l.jpg]
Vasta
#14

See tundub tõesti olevat L-6. Kuskilt netiavarustest tirisin terve L-3, -6 ja -12 manuali ja sealt manusena lisatud lehekülg. Kuna kõik kolm mootorit tunduvad olevat identsete osadega, siis manuaalis on ainult L-6 pildid.


Manustatud failid
.pdf L mootor_03_01.pdf Suurus: 50.98 KB  Tõmbamised: 514
.bmp L12-4_01.bmp Suurus: 87.94 KB  Tõmbamised: 502
Vasta
#15

Jah. See ta on.

Täna selgus,et lähipäevil saan ka selle mootori originaal magneeto, siis peaks komplektsus(peale karburaatori) täielik olemaCool

Üks magneeto sai ka varem muretsetud, kuid selle pealearetamine oleks juba innovatiivsust nõudnudBig Grin

Ja muidugi SUURED-SUURED TÄNUD vastajatele!
Vasta
#16

http://www.youtube.com/watch?feature=pla...PKBJi8#t=0

terv märkasin siin taolist mootorit mis minulgi külas ühel mehel on asi küll aastaid seisnud viimati töötas vist 2007. tegemist on vene päritolu mootoriga L 12 millest on ka 2 silindrine variant nimega L 6.
Vasta
#17

Mis magneeto sinna käib?
Vasta
#18

need väiksemad on mul ka olemas:
http://www.youtube.com/watch?v=mYIo8PNoTFU ühepotine
http://www.youtube.com/watch?v=RFDprlf1WWI kahepotine

Magneeto käib sinna see tavaline universaalne neljapotise oma, GAZ MM statsionaarmootoril kasutati sellist ja kõikvõimalikel hilisematel aretistel.
Vasta
#19

(20-03-2009, 20:40 PM)Feeliks_Jalgraud Kirjutas:  Tekstist loen välja, et L-3 ja L-6 toodeti kuni 61. aastani
Aga L-12 kohta ei leia sealt midagi..

Need "veterokid" 12,12e on hoopis päramootorid.

See on siis L-6?

[Pilt: 0134441401d1e1_l.jpg]

Ei see küll ei ole. L-6 näed traktori peal http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=43968

Muuseas tegin äsja talle remondi nii et võin kogemusi jagada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne