Teistpidi liikuv siduri töösilinder
#1

Oskab keegi öelda, kas on olemas mõnel autol siduri töösilinder, mis liiguks väljapoolt sissepoole, ehk siis töötaks tõmbele, mitte lükkele. Vaja oleks ümber ehitada ühe vanema Fiati trossiga sidurisüsteem, kuid ruumi puudumise tõttu ei mahuta ühtegi lükkavat silindrit kere ja käigukasti vahele ära, ei tahaks autot lõhkuma ka hakata ja otsingi alternatiive. Silinder peaks ühest asendist teise liikuma 6 cm.
Ehk keegi oskab mõnd lahendust pakkuda Smile
Vasta
#2

oled sa proovinud vanemate toyota, mazda, hyundai siduri silindreid. on ikka suht pisikesed. läbimõõt alla 5 cm ja pikkus alla15 cm (nii silma järgi) vast mahub ära ja reagerib ikke tõugates.

huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#3

Olen neid silindreid käinud romulates otsimas küll, kuid millegipärast oskavad vähesed töötajad seal midagi konkreetset ja head pakkuda, enamus ütlevad, et mine otsi, kuid reeglina on need sellised asjad, millele ligi ei pääse. Ja kahjuks vanemaid autosid jääb neis kohtades ka vähemaks. Kuid tänan vihje eest, uurin jaapani omasid siis. Loomulikult oleks parem panna tõukele töötav Smile
Vasta
#4

Peast ei ütle, aga ühe auto all olen kindlalt näinud analoogset juhust, kus koda vastu põhja ja seal liigutas silinder käppa üle kangiõla.


Vasta
#5

Kuna riiulist oli võtta ühe vana Datsunilise siduri töösilinder siis mõõdud järgmised: pikkus 10 cm pluss varras veel 5 cm. Läbimõõt 3 cm. Kolvi töökäik u.5 cm.Seda ikka tõukamise suunas. Ei pea ka seda romulast otsima vaid ladu 24 pakub neid ka uuest peast. Hinnaks mingi 100 eegu kanti.
Tekib aga küsimus miks sellist ümberehitust üldse vaja on. Kas trossi purunemise tulemusena ei leia uut? Õlile ehitamine eeldab ka seda et pedaali juurde tuleb installida peapump.
Terv.Jaanus
Vasta
#6

Aitäh mõõtude eest Jaanus, lähen homme auto juurde ja katsun seal asjad uuesti üle mõõta. Kahtlustan, et kuigi on tegemist väikeste mõõtudega on see siiski natuke liiga pikk, kuid eks mõõtmine anna tulemused. Ja võibolla saab nii väikese silindri paigutada minimaalsete plekimuljumistega.
Mootori ja käigukasti vahetus tulevad seetõttu, et need on olemas töötavas seisukorras, kuid on trossiga sidur, peale selle on ikkagi hüdrosüsteem kindlam (olen ka omanud trossiga autot ja igapäevakasutuses töötab tõesti).


Hulgus, kui sa leiad selle teabe, missuguse auto oma see võis olla, siis kindlasti anna märku.Smile
Vasta
#7

Eks see töösiliner oli täiesti tavaline, vaid see kangikene, mis koja külge toetus oli eripärane. kui leida koht, kuhu kinnitada, ei tohiks osavatele kätele miskit võimatut olla.
Mina asendaks trossi... Lihtne ja labane. Neid trosse ka igas pikkuses ja tegumoes.


Vasta
#8

Olen siis otsustanud jääda trosslahenduse juurde, ehitan seda natuke ümber ja ehk töötab siis korralikult. Eks paista. Otsides võimalikke lahendusi ei suutnud ma leida ühtegi seeriatootmises olevat autot, millel oleks olemas tõmbele töötav töösilinder. Leidsin aga, et vanematele USA autodele pakutakse vastavaid ümberehitamise komplekte, mida on võimalik tellida netist, hind seal 70 dollari juures (üheks tootjaks näiteks CNC). Esialgu ei telli, kuid kui trossiga asja tehtud ei saa, tellin ära. Igatahes tänudSmile
Vasta
#9

olen ka ise tõmbele töötavat sidurit otsinud, a pole leidnud. A anna selle CNC firma link? Tunneks ka huvi.
Vasta
#10

Idee selline et esimene ettejuhtuv siduri silinder sobib ju, lihtsalt vaja nina teisele poole keerata ja raam ümber ehitada. Raami jaoks sobib näiteks kaks keermelati juppi, kaks vähe jämedamat metall plaadi juppi + üks lühike poldi jupp mis otsapidi silindrisse pista. Kui asi natuke pinge all on ja otse tõmbab ei juhtu sellise süsteemiga mitte midagi.

edit: asi jääb veel ilusam kui raami asemel kasutada jämedama seinaga torujuppi mis enamvähem täpselt silindrit väljastpoolt katab.
kolvi poolsesse otsa mutter keevitada, sealt polt läbi mis otsapidi vastu kolbi jääb ja tekib kohe siduri reguleerimise võimalus. Õhutusnippli ja toru kinnituse kohapeale pilu sisse lõigata, silindri kinnituse poolepealt kah mingi sektor välja. Töökojas ühe õhtu nokitemine.

[Pilt: siduri_trikk.JPG]
Vasta
#11

to escort111 - http://www.cncbrakes.com/sc.asp?grp=sc&s...eries=univ
kirjuta google otsigusse "pull type slave cylinder" ja pakub neid tootjaid veel rohkemgi.Smile

metsamees, vaatasin ja lugesin su postitust ja lugesin veel korra ja lõi äkki lambike pea kohal põlemaBig Grin. Su mõte tõesti töötab teoreetiliselt ja kuna selle katsetamine ei ole väga suur töö (vast vähemgi kui õhtu nokitseda), siis võtan asja ette proovimiseks, kuigi trosslahenduse poole juba mitu sammu tehtudToungue.
Vasta
#12

Vaatasin just Eesti rahvabussi Isuzu Turquise alla ja oh imet, seal sidurisilinder suunaga eest taha, lükkama pandud. lihtsalt käpp-hoob 180 kraadi keeratud ja uus kronstein.
lihtne...?


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne