Tundmatu jalgratas
#1

Mis marki jalgrattaga võib tegu olla ja orjenteeruvalt mis aastast? Rattad mis pildil all on pole selle jalgratta omad.
Porilaudade materjal väga roostevaba materjali moodi. Kas võib olla tegemist "Matadoriga"?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#2

Minu naiste Matadoril on tõesti selline tulekinnituse detail nagu pildil 3. Samas silt on ristkülikukujuline ja 2 neediga. Raami nr vist 549XX, tagaratta järgi kusagil 20-ndate lõpp. Porilaud (tagumine ) nikeldatud olnud. Roostevabadest porilaudadest pole kuulnud ja ilmselt pole need ka mitte roostevabad. Ketiratas minu rattal tavaline väike lumehelves, vaändad kiiludega. Tore oleks vaadata detailsemaid pilte.
Vasta
#3

Sattusin täna vaatama raami paremas valguses, tundub, et raami nr. võib olla palju suurem, näit. 1754978. Niipalju kui Romka pildilt aru saan või ete kjutanBig Grin , tundub, et vändavõlli vasak kuulikauss sarnane minu ratta omaga (raamist välja ulatuv osa lai ja "kandilise" profiiliga (või on see hoopis laagerduse kate kausi peal?) Kui sadula tagumised vedrud topelt ja alumine osa koonusjas (ei saa jällegi pildilt aru, vanad silmadSad), siis jällegi minu ratta sadulaga sarnane.
Vasta
#4

Lgp. Rattarummule - ilmselt vähe oled püüdnud ! Smile Kindlasti oleks abi detailsematest piltidest kui ksf! Romka omal ajal pani, kas tulemuseni viiks, seda muidugi ei tea. Mis rattad, mis raami nr. jne.
Nagu siin kirjutasin alles eile, olen nüüd näinud ka Opeli rattal sellist kolmnurkse avaga lambikandurit (kuigi ava võis ka teistpidi olla?). On mu "erakogus" Smile ka 28 aasta naiste Opel, mittekomplektne. Sinu rattal jällegi see sildiaukude paigutus tekitab küsimusi ja Opelile eriti ei istu.
Tagaporilaua alumine kinnitus vedruplekist "haagiga" oli 20-ndatel saksa ratastel mitmel pool kasutusel...jne.
Tihtipeale on selliseid teemasid, et "ilgelt ja õudselt" hädasti oleks vaja teada ratta marki, pannakse paar üldpilti ja siis realiseeritakse kuhugi ja on kogu moos. Sad (ei pea konkreetselt kedagi silmas! Smile aga juhtumeid esineb! Toungue )
Vasta
#5

Ega ma lootnud nüüd mingit lahendust saada,küll aeg toob lahenduse.Nagu teema alguses kirjutatud,rattad suvalised raamil all,raaminumber 1876904,lisan mõned pildid juurde.
[Pilt: Picture%20261%20%5b640x480%5d.jpg]
[Pilt: Picture%20264%20%5b640x480%5d.jpg]
[Pilt: Picture%20265%20%5b640x480%5d.jpg]
[Pilt: Picture%20267%20%5b640x480%5d.jpg]
[Pilt: Picture%20268%20%5b640x480%5d.jpg]
[Pilt: Picture%20269%20%5b640x480%5d.jpg]
Vasta
#6

Ega ei oska jah midagi uut kosta, rataste kohta jäi lugemata, minu viga.
Lenks, kahvel, raaminr., ketiratas, vb ka lambikronstein ja tavapärase lenksu lintpiduri puudumine sobiksid Opelile. Aga ikkagi see sildiaukude jama...oli Opelil mitmeid silte aga 3 neediga ja kilbikujulist ei ole näinud.
Vasta
#7

See sildi jälg raamil ei anna ikka rahu. Mõneti sobiks sinna selline STYX- silt
http://i47.tinypic.com/rs90yu.jpg
aga jälg on selline imelik ja ebausaldusväärne kuidagi ? Igatahes raaminr. -ga 1,8 milj. peab suur tootja olema, see on fakt ja ega neid eriti palju ei olnud, kes 20 lõpus sellise nr-ga said oma toodangut nummerdada.
Vasta
#8

Ei oska midagi arvata aga küll tuleb kunagi kuskilt selline ratas ,millel silt ees.Smile
Vasta
#9

Interneti avarustest leitud pilt,hammasratas sarnane,kahjuks pilt suht kehva,et midagi täpsemini näeks.
http://www.antiquephotoworld.com/showpic...16&page=21
Vasta
#10

Leitud sarnase ketirattaga jalgratta jäänus,raaminumber 1755816,tagaratas 1928 aasta torpeedo.Silt eest ära ,alles ainult needid ja messingust sildi tükid.Silt ise kinnitatud kahe neediga(ülevalt ja alt),teema alguses olnud jalgrattal,kolme needi kinnitus(kaks üleval ja üks all).        
Vasta
#11

Kuna olen siin teemas juba mulli ajanud, siis ajan veel. Aastanumber Torpedol ja raaminumber justkui sobiksid Opelile. Oleks võinud teha mõne asjaliku pildi, näiteks raaminumbrist, sildiaukudest (ka mõõdud) ja esihargist (tervest poolest) normaalne pilt, selle perioodi (vb üldse ) Opelil on üsna iseloomulik esihark ja selle kroon. Nagu digitaliseeritud kataloogide teema ühest kataloogist saab lugeda tegi Opeli tehas ka mingite muude nimede all jalgrattaid, seal on üks Eesti jaoks toodetud mudeli nimi ja ilmselt siis ka mingi vastav silt küljes olnud, konkreetset seal olnud nime ei suuda meenutada.
Vasta
#12

Üldsuse soovil lisan mõned pildid(vabandan kehva kvaliteedi pärast).Sildi augud on keskkohast keskkohani 60mm,pöördeleevendi on ühes tükis lambihoidjaga(sama tüüpi kui teema alguses oleval jalgrattal),ainult mõlemad murdunud küllest,poriplekk sama profiiliga,sildi kinnituse moodus mõlemal rattal ühesugune(kõrgema serva peal raamil),Jalgrattad tunduvad suht sarnased,ainult margi nimetus on erinev.                
Vasta
#13

Üldsus tänab lisapiltide eest ja nõustub hinnanguga nende lahja kvaliteedi kohta!
Oman niisiis naiste Opelit raaminr-ga 1776854, Torpedo kas 28 või 29, täpselt ei näe kuigi rumm suhteliselt viisakas. Tuvastatava meesteratta raaminr ja minu Opeli numbri numbrite kujud on üsna sarnased.
Esihargi kujust, eriti selle krooni kujust piltidelt siiski selget sotti ei saanud, küll aga algselt ksf! Romkale kuulunud ratta kahvel on väga Opellik.
Suur ketiratas kinnitub ka minu rattal 5-needi kinnitusega, kahjuks ketiratas küll vahetatud. Ka identifitseeritavate rataste keskjooksu ja vändamäng sarnaneb minu naiste Opeli omale. Erinev on aga minu Opeli raamikaela ülemine laagerduskauss ja katted/mutrid aga ka minul on sealt puudu tulehoidja kronstein ja kahvli pöördepiduri süsteem. Minu Opelil on Opeli silt 4 - needi (punasest vasest) kinnitusega. Jätkuvalt kahtlustan, et need meestekad võivad olla seotud Opeli tehasega, mitmed märgid ja faktid sobivad.
Vasta
#14

(05-11-2010, 21:13 PM)kass Kirjutas:  Üldsus tänab lisapiltide eest ja nõustub hinnanguga nende lahja kvaliteedi kohta!
Oman niisiis naiste Opelit raaminr-ga 1776854, Torpedo kas 28 või 29, täpselt ei näe kuigi rumm suhteliselt viisakas.

Minu tähelepanekute järgi on 1928 ja 1929 aasta "Torpedodel" oluline kujunduserinevus (1928 dateering asub kindlasti "teksti sees" ja sellele järgneb sidekriipsu järel tootmiskuu (?)). Pidurisabal reeglina ringi sees kiri "Weltmeister".
1929a. tagarummudel dateering juba harjumuspäraselt vasakul ning tootmiskuu (?) paremal pool rõnga-sees-vangis-olevat-kulli kelle vangipõlve kujutatakse ka pidurisabal. 1929a. "Torpedo" on endiselt nikeldatud. mis aastal täpselt kroomile üle mindi ei tea (ilmselt on seda teemat juba kuskil käsitletud).
Säilinud pidurisaba ja muude teadaolevate faktide põhjal olen näiteks oma "France" jäänused kõhklemisi dateerinud just 1929-ndasse aastasse.
Vabandused pisut teemavälise jutu eest, peale mõnda veiniklaasi kipub jutt ikka voolama...

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#15

(05-11-2010, 21:37 PM)Ostap Bender Kirjutas:  
(05-11-2010, 21:13 PM)kass Kirjutas:  Üldsus tänab lisapiltide eest ja nõustub hinnanguga nende lahja kvaliteedi kohta!
Oman niisiis naiste Opelit raaminr-ga 1776854, Torpedo kas 28 või 29, täpselt ei näe kuigi rumm suhteliselt viisakas.

Minu tähelepanekute järgi on 1928 ja 1929 aasta "Torpedodel" oluline kujunduserinevus (1928 dateering asub kindlasti "teksti sees" ja sellele järgneb sidekriipsu järel tootmiskuu (?)). Pidurisabal reeglina ringi sees kiri "Weltmeister".
1929a. tagarummudel dateering juba harjumuspäraselt vasakul ning tootmiskuu (?) paremal pool rõnga-sees-vangis-olevat-kulli kelle vangipõlve kujutatakse ka pidurisabal. 1929a. "Torpedo" on endiselt nikeldatud. mis aastal täpselt kroomile üle mindi ei tea (ilmselt on seda teemat juba kuskil käsitletud).
Säilinud pidurisaba ja muude teadaolevate faktide põhjal olen näiteks oma "France" jäänused kõhklemisi dateerinud just 1929-ndasse aastasse.
Vabandused pisut teemavälise jutu eest, peale mõnda veiniklaasi kipub jutt ikka voolama...

No ise joon küll veini 3 - liitrisest purgist (nagu olen ka siin varemalt kirjutanud ) aga olgu...
See 28 ja 29 aasta Torpedo jutt võib tõsi olla küll aga nagu elus ikka on kasiin omad erandid ja anomaaliad. Ja tavaliselt ei viidud muudatusi ja uuendusi sisse/läbi mitte 01 jaanuar 19xx. Ja ka minu Opeli rummul on asjad veidi teised, ehk teen millalgi pilti või keerutan juttu.
Nikli asendamine kroomiga tuli Saksamaal 30-nda aasta paiku, vähemalt suurematel tootjatel, näit. NSU tehasel. On mul 31 aasta TS 501, paljasosad kroomitud aga mõned poldid onveel nikeldatud , 30-ndal aastal veel mõned mudelid olnud nikeldatud, osa agajuba kroomitud.
Lähen nüüd keldrisse, suu hakkas kuivama selle kirjutamisega.... Toungue
Vasta
#16

Kr. Saar & Ko, Kataloog maksev 15. aprillist 1929, 24 lk, ill. -> RR
_/NAUMANN, MARS, PHOENIX (Opel), SPORT (Opel), BAUER, MÖVE, JUNO (Inglise), ROYAL (Inglise)/

Siin on mainitud Opeli mudelid Phoenix ja Sport ning ilmselt oli neid veelgi ( erinevate siltidega ).
Vasta
#17

Hea ettekujutluse korral sobiks asjad kokku küll.Allapoole längus leistangidega -oleks Sport ja ülespoole leistangidega- Phoenix.
Vasta
#18

(04-11-2010, 17:41 PM)rattarumm Kirjutas:  Leitud sarnase ketirattaga jalgratta jäänus,raaminumber 1755816,tagaratas 1928 aasta torpeedo.Silt eest ära ,alles ainult needid ja messingust sildi tükid.Silt ise kinnitatud kahe neediga(ülevalt ja alt),teema alguses olnud jalgrattal,kolme needi kinnitus(kaks üleval ja üks all).

Nii, üks vana ja tähtjas teema minu poolt üles kaevatud. Haakub veel selle teemaga
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=33554
Uurin mina vahel vanu asju, ka siin foorumis. Teemade pealkirjad ("Mis rattaga tegu" ja "Tundmatu ratas") pole erit informatiivsed, aga ega selles staadiumis väga täpsemalt ei saaks ka (tegelikult saaks, näit tundmatu ennesõja meestekas). See jutt lihtsalt sellepärast, et tegin siin korra ühe liigse märkuse ühe teema veidi ebainformatiivse pealkirja kohta ja autorile läks see vist hinge. Tervitused Toomasele, kui juhtud lugema!

Aga asjast. Millegipärast lõppes see teema minu jaoks postitusega milles läksin keldrisse 3 - liitrisest purgist veini jooma, vein küll ammu otsas.....
Mõni aeg tagasi võtsin kätte ja hakkasin uurima oma naisteratta Matadori ja Opeli rataste detaile ja sõlmi. Nimelt tekkis kahtlus, et ka Matador on Opeli tehases valmistatud, või siis vähemalt Opeli osadest. Kaevasin siis vanad teemad välja ja nägin, et pole reageerinud selle nr 1755816 ratta vertikaalsete sildikinnituste vahekaugusele (60 mm). Minu naisterattal Matador nr 1754978 (838 numbrit varajasem) on see 60 mm täiesti olemas, samuti on samasugune esihark (mis tõsi erineb tüüpilisest Opeli omast, no kui tüüpilisest, aga ikkagi levinuist), vändad on kõigil sarnased ja ka minu naist Opelil, sarnaseid (või siis ütelda samasuguseid detaile on veelgi).
Nii et see nr 1755816 oleks nagu ka Matador. Mis mark see matador on, ei tea. Sakslane Frank Paperniz on üllitanud raamatu, kuhu kogunud kõikvõimalikke jalgrattamarke ja seletusi (ise pole näinud, ilmselt ikkagi saksa omi peamiselt), raamat puudulik ja vigadega nagu ikka, aga sellisest Matadorist seal juttu pole, samuti Barbarossast mida on reklaamitud kui Opelit (müüs Tormolen). Meil on siis viiteid veel Opeli Spordile ja Phoenixile (müüs Saar 1929), Barbarossa (Tormolen) ja Matador. Matadore veidi on olnud, sildid Janisel Lätis (saadud Valgast) , Hindrekul Varbolas, minul ratta küljes...
Kahju, et sellised teemad kedagi eriti ei huvita, saan aru, et pole mingi põnev bussilammutamise ja varastel hammaste väljalöömise teema mis laiu masse puudutab, isegi mitte võrri heeblite tasemele ei küündi, mulle aga pakub huvi, nagu öeldakse - kellele ekskavaator, kellele jalgratas. Smile

Vasta
#19

(03-07-2008, 13:35 PM)Romka Kirjutas:  Mis marki jalgrattaga võib tegu olla ja orjenteeruvalt mis aastast?  Rattad mis pildil all on pole selle jalgratta omad.
Porilaudade materjal väga roostevaba materjali moodi. Kas võib olla tegemist "Matadoriga"?

Tervist,
Kas möödunud aastate jooksul on selgunud, mis nimeline silt sinna kolme needi alla on kinnitunud?
Vasta
#20

(01-03-2017, 22:06 PM)yxtuttav Kirjutas:  
(03-07-2008, 13:35 PM)Romka Kirjutas:  Mis marki jalgrattaga võib tegu olla ja orjenteeruvalt mis aastast?  Rattad mis pildil all on pole selle jalgratta omad.
Porilaudade materjal väga roostevaba materjali moodi. Kas võib olla tegemist "Matadoriga"?

Tervist,
Kas möödunud aastate jooksul on selgunud, mis nimeline silt sinna kolme needi alla on kinnitunud?

Tere, tere!
Ei tea, kellele küsimus täpselt suunatud oli, aga kuna siin teemas juba "kekutanud" olen, siis teen seda ka edasi. Ja pakun, et ei ole selgunud, ilmselt on jalgratas jätkuvalt ksf! Rattarummu käes ja eile õhtul ta foorumis ka oli. Pole ka päris kindel, et need õiged needid seal raamikaelal on, peaksid olema punasest vasest needid, võimalik, et ongi ja et ikkagi ongi õige, kolmnurkne sildikinnitus olnud.
Igal juhul on tegu Opeli tehase toodanguga, olen sellest siin kusagil ka varem kirjutanud, 1927-29 oli Opeli tehase jalgrattatootmise hiigelaeg, palju toodeti anonüümsete brändinimetuste all nagu näiteks Matador, Alepo, Sport, Phoenix, Barbarossa, Hassia (neid kõiki on Eestis müüdud) ja ilmselt oli neid nimetusi veel. Asi olevat olnud nii, et need pandi müüja poolt kohapeal Opeli tehasest tulnud osadest kokku ja Opel ei soovinud vastutada oma hea nimega koostamisel tekkida võiva praagi eest, seepärast olid need jalgrattad/mudelid anonüümsete siltidega. Vb oli ka see tingitud millestki muust, mina kindlalt ei julge midagi väita. Milline Opeli toodangu silt kinnitus 3 neediga, mina ei tea, aga mitte Matador ja Alepo ja Hassia ka vist ei olnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne