Kuhu on jäänud austus vanatehnikasse?
#1

Kunagi ammu leidsin foorumist ühe postituse kus räägiti et LIAZ-677 numbriga xxx xxx on Eestis alles ja liigub. Sellest tuld võttes hakkasin asjaga tegelema ,et buss jõuaks varjupaika. Otsisin omaniku kontaktid ja helistasin. Omanik tundus olevat asjalik mees ,ning teadis varjupaiga tegemistest ja toimetamistest. Esialgne jutt jäi, et buss annetatakse varjupaigale. Tegu oli kauplusbussiks ümber ehitatud Liaziga mis oli pealekauba veel Kaug-Ida variant.Teadaolevalt on selliseid siinmail olnud ainult 3 tükki.
Eelmise aasta lõpul käis ka Muuseumipapa bussi vaatamas ja ka Temale öeldi et kevadel saame bussi omale kui maa on kuiv.
Suve algul teemat üles võttes selgus ,et meie armsad naabrid Lätlased on käinud ka seal ja pakkunud bussi eest 15000.-. Kuna aga meie olime esimesed olnud siis öeldi et Teie saaks bussi 10000.- Palusime aega mõelda juuli keskpaigani. See variant sobis kuna kiiret ei olnud.Ja eile 16,07 kui Muuseumipapa sõitis kohale ,et asjad lõplikult paika panna selgus kurb tõsiasi. Buss oli müüdud juunis vanarauaks. Lisaks sellele öeldi veel et 4 päevaga lõigati tükkideks ja viidi minema. See on nagu soola raputamine veel haavale.
Kuhu siis on jäänud austus vanatehnikasse ja kas kokkulepped ei maksa siis enam midagi. Olid ju omanikul meie kontaktid olemas ning kas oleks raske olnud meid teavitada kui lätlased jälle kohal olid. Igatahes oleme kaotanud ühe väga haruldase ja omapärase isendi. Minule teadaolevalt oli see viimane komplektne Liaz-677 Eestis. Olgu sulatusahi talle armuline. Lisan veel ,et selle postitusega ei mõista ma kedagi HUKKA sest omanikul on õigus oma varaga teha seda mida tahab
Vasta
#2

Ei saa kõigilt nõuda kingitusi, sinule auasi aga teisele pakuti ehk 3 korda suuremat rahasummat ja teatavasti ei lähe tänasel päval just kõigil hästi ning panna teisi enda järgi asjatult ootama ei ole ka just kõige viisakam.

Dad.
Vasta
#3

dad Kirjutas:Ei saa kõigilt nõuda kingitusi, sinule auasi aga teisele pakuti ehk 3 korda suuremat rahasummat ja teatavasti ei lähe tänasel päval just kõigil hästi ning panna teisi enda järgi asjatult ootama ei ole ka just kõige viisakam.

Dad.

Keegi ei ole ju nõudnud kingitust ega asjatut ootamist. See kõik oli kokkulepe mis sobis mõlemale osapoolele.
Vasta
#4

selle peale ütleks, et prsse!

mis krdi "lätlased" käivad siin kohaliku metalli lõikamas? kas neil keskkonnaministeeriumilt jäätmekäitlusluba üldse on?? (maksab 20keek) Kui teaks, kes ja kus ässitaks mingid "rohelised ametnikud" rõõmuga kallale...

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta
#5

Topiku pealkiri oli küll päris hirmuäratav. Hakkasin kiiruga lugema. Just nagu oleks austus vanatehnika suhtes kõikehaaravalt(-hõlmavalt) kadunud, aga ei ole ju nii hull see asi.

www.platepie.com - autonumbritest meil ja mujal
Vasta
#6

See ongi täiesti normaalne rasketehnikasaatus. Püüan siin nüüd jälle statistikaga esineda: Eestis on vähem kui kümme reaalset vanabussientusiasti, kellel on ka D kategooria juhiluba, mitte D1 või miskit muud. Üle poolte neist harrastab nö poolraskekaalu bussi (TA, KaVZ, PAZ jne).
Raskekaalu bussi (11 kuni 13,5 meetrise) restaureerimine, sellisesse korda, et sellega lubataks reisijaid vedada ja et see ka esteetiline välja näeks, eelarve on miljoni ringis, arvestades ka seda, et bussid on erinevad ja tööd on erinevad. Bussi restaureerimine põhitöökõrvalt võtab kiirete liigutuste ja tööplaani olemasolu korral terve aasta, reaalses mõistes terve elu.

Siis kõiki neid fakte arvestades on sellise bussi ainuke saatus sattuda Järva-Jaani või metallikokkuostu. Ükski eestlane ei hakka mingisugusesse Siberi rariteeti oma raha ja energiat paigaldama restaureerimise eesmärgil. Kuna kokkuostu mehed esitasid reaalselt suurema numbri ja nelja päevase kava hoovi tühjendamiseks, siis läkski nii ja meie peame piirduma piltidega bussist, muidugi juhul kui neid pilte on tehtud. Pigem võikski autsust välja näidata kauni fotoseeriaga, meil ju pildistajaid on, kes teevad tänuväärset tööd ja keda vahel narritakse selle pärast, aga töö eest kiidetakse alles tulevikus.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#7

Ma lihtsalt arvan, et lätlased tõstsid oma pakkumise nii kõrgele, et läks pikema jututa kaubaks...
See metallikokkuostujutt on lihtsalt hädavale. Puhtalt "austust vanatehnikasse" ju patta ei pane ja elu tahab elamist.
Ja teada ju oli, et kui Teie käest küsiti 10k, siis Te võtsite mitu kuud järelemõtlemisaega...Järelikult polnud mõtet Teile ka 20 tuhandest pakkumist teha, niikuinii Te poleks ostnud.

Ja varsti saame seda bussi Rigaretrol vast näha ka. Pisut juba "uuemana".
Varjupaigas oleks ta lihtsalt lageda taeva all edasi vedelenud ja mõnele mehele pensionisammast kogunud....( mõelge, kui palju raha saaks, kui see kogu ükskord kõik vanarauda viia...)
Praegu läks ta ilmselt täisrestaureerimisele, nii, et nii ja naa võib seda asja võtta.
Tehnika ju praegu säilib.
Vasta
#8

Väravamehaanik Kirjutas:See ongi täiesti normaalne rasketehnikasaatus. Püüan siin nüüd jälle statistikaga esineda: Eestis on vähem kui kümme reaalset vanabussientusiasti,

Just, see ongi täiesti normaalne, et meil on ca. 10 inimest kes on spetsialiseerunud ainult vanadele bussidele, siis lisaks veel inimesed kes motole, rohkem inimesi autodele ja osad veoautodele.
Kui robustselt arvutada, et Eestis on ca 10 huvilist siis näiteks Saksamaal võiks neid olla üle 800, Venemaal poolteist tuhat ja Soomes 50-60 vahel. Kas meie statistika klapib teiste riikide omaga? Kas mujal riikides on kitsalt spetsifitseerunud huvilisi rohkem? Teab keegi piiritagust seisu?

www.platepie.com - autonumbritest meil ja mujal
Vasta
#9

Võtaks ise ka natuke sõna kui JJVV eestseisuse liige (eks Tuve pärast räägib asjade käigust täpsemalt). Kui seda asja eile õhtul kuulsin, olin samuti täiega ðokeeritud. Ning niimoodi, nagu Rivo teema sõnastas, võib seda ka võtta (kõik oleneb inimese vaatenurgast, aga psühholoogilisi küsimusi pole siin foorumis mõtet diskuteerida).

stihl Kirjutas:Ma lihtsalt arvan, et lätlased tõstsid oma pakkumise nii kõrgele, et läks pikema jututa kaubaks...
See metallikokkuostujutt on lihtsalt hädavale. Puhtalt "austust vanatehnikasse" ju patta ei pane ja elu tahab elamist.
Ja teada ju oli, et kui Teie käest küsiti 10k, siis Te võtsite mitu kuud järelemõtlemisaega...Järelikult polnud mõtet Teile ka 20 tuhandest pakkumist teha, niikuinii Te poleks ostnud.

Krt, mis kuradi "niikuinii Te poleks ostnud"!! Soovitaks hoolega lugeda juttu alates sellest Tuve postitusest! Ja hädavale see ei saa olla, niipalju kui minuni inffi jõudnud, läks samast kohast ja omanikult vanarauaks veel paar Lääne kauplusbussi ja muud vähemat träni. Lisaks veel niipalju, et sel ajal, kui see 10 kEEK asi välja tuli, oli veel APP+DUKi aktsioon pooleli ja muuesumipapa ei tahtnud kahte asja korraga teha ning see ettepanek sai ka LiAZ-i omanikule edastet (millega ta oli nõus...)

stihl Kirjutas:Ja varsti saame seda bussi Rigaretrol vast näha ka. Pisut juba "uuemana".
Varjupaigas oleks ta lihtsalt lageda taeva all edasi vedelenud ja mõnele mehele pensionisammast kogunud....( mõelge, kui palju raha saaks, kui see kogu ükskord kõik vanarauda viia...)
Praegu läks ta ilmselt täisrestaureerimisele, nii, et nii ja naa võib seda asja võtta.
Tehnika ju praegu säilib.

Mnjahh, eks selline mulje et kogub pensionisammast võib jääda ka mõnele, kui JJVV tegemistega väga kursis ei olda...igastahes selles küsimuses olen ma eelpostitajaga eri meelt. Seda ka selles, mis puudutab Rigaretrot.

hqs Kirjutas:selle peale ütleks, et prsse!

mis krdi "lätlased" käivad siin kohaliku metalli lõikamas? kas neil keskkonnaministeeriumilt jäätmekäitlusluba üldse on?? (maksab 20keek) Kui teaks, kes ja kus ässitaks mingid "rohelised ametnikud" rõõmuga kallale...

Kas keegi oskab kosta lähemalt, kas jäätmekäitusluba kehtib ka sellistele rändvedajatele, kes kohapeal tükeldavad ja siis veavad minema?? Väga ei usu, et tegelased, kes kolmerealiste lehekuulutustega oma rauaostu soove väljendavad, selliste asjade jaoks 20k välja panevad.

elideel Kirjutas:
Väravamehaanik Kirjutas:See ongi täiesti normaalne rasketehnikasaatus. Püüan siin nüüd jälle statistikaga esineda: Eestis on vähem kui kümme reaalset vanabussientusiasti,

Just, see ongi täiesti normaalne, et meil on ca. 10 inimest kes on spetsialiseerunud ainult vanadele bussidele, siis lisaks veel inimesed kes motole, rohkem inimesi autodele ja osad veoautodele.
Kui robustselt arvutada, et Eestis on ca 10 huvilist siis näiteks Saksamaal võiks neid olla üle 800, Venemaal poolteist tuhat ja Soomes 50-60 vahel. Kas meie statistika klapib teiste riikide omaga? Kas mujal riikides on kitsalt spetsifitseerunud huvilisi rohkem? Teab keegi piiritagust seisu?

Ei tea kahjuks vastavat statistikat, seega selle koha pealt ei hakka ka mingeid numbreid huupi pakkuma. Muidugi, palju sõltub seal ka riigi üldisest arengutasemest. Aga selge see, et absoluutarvudes on mujal arenenumates Lääneriikides neid kordades rohkem Wink
------------------------------
Eile õhtul asja üle mõeldes tuli veel hulgem mõtteid, millest osa küll pole praegu mõtet suurele ringile ette tuua. See LiAZ-i lugu tõstatas tegelikkuses veelkord Varjupaiga ümarlaudadel väga palju jutuks olnud A-I-R (aeg-inimesed-raha) temaatika üles. Ning kuna Varjupaik on seni täielikult asjaosaliste põhitööde kõrvalt peetud, ongi A-I-R suurim edasise arengu takistaja. Eksponaatide transport on üks asi (igaühel pole ka sobivat tehnikat), aga veel ka hooldus, Varjupaiga territoorium ja tuhat muud asja.
------------------------------
Ning niipalju veel, et hiljaaegu läks vanarauaks ka Albus seisnud puitkabiiniga armee-KrAZ+selle haakes olnud treiler, mida Tuve käis vähemasti 15 korda Varjupaika kauplemas, kuid omanik vaid hämas...eks ta ise sellest ka räägib hiljem, kui aega on.

Minu praegused kaks punkti siin. Eks kaasvõitlejad võivad edasi lisada infot ja arvamusi. Aga loodaks asjalikke sõnavõtte, mitte lahmimist.
Vasta
#10

mrali Kirjutas:Krt, mis kuradi ...jne.
Et kes siis nagu lahmib? Kui see pole lahmimine, mis siis veel..? Hallooo... [Pilt: wave.gif]


Aga asjast. Sissejuhatuseks ma, muidugi, palun vabandust, et ma üldse midagi arvasin. Sest esimeses postituses polnud kirjas, et mitte JJVV eestseisuse liikmed ei tohi midagi arvata...

mõned faktid, millest sai lugeda:
-LIAZ677-t käisite kauplemas, aga jäite ilma.
-armee-KrAZi käisite kauplemas, aga jäite ilma. Omanik hämab.

Milles asi? Eks ikka rahas - pakute vähem, kui raua turuhind on, järelikult. Sorry. Kelle probleem? Tõepoolest, ei saa nõuda koguaeg kingitusi...

Teine asi, ma ei tea, palju see LIAZ kaalub, aga mulle tundub, et ikkagi vähem, kui 15 tonni. Kas siis on vale arvata, et lätlased ostsid ta mitte vanarauaks vaid taastamiseks...? Niikuinii nad on enamuse Eesti vanaautodest juba kokku ostnud ja kõiki saab täna Riias kenasti näha. See, et liaziomanik ka muud kola emexisse viinud on, ei tõesta midagi.

Ja samas, kui Lätis ongi vanaraua kokkuostu hinnad kõrgemad, siis tuleb vastavalt reageerida, eksole. Võtke midagi ette. Istute küll seal ümber ümmarguse laua, aga tulemit ikka pole.
Leidke raha (riik, erasponsorid, misiganes) ja kui ei õnnestu, tehke midagi muud. Müüga osa vähemväärtuslikust kolast kuusakoskisse ja palgake inimesi, tehke territoorium korda ja finantseeriga tõepoolest väärtuslikemaid oste...

Aga ärge nutke, et keegi ei taha teie üritust oma isikliku rahakoti arvelt toetada, kasutades selleks mingit võltspaatost, à la austus vanatehnikasse on kadumas jne. [Pilt: beg.gif]




P.S. see pensionisamba teema ei ole minu välja mõeldud...aga miski pisitilluke iva asjas ju on... [Pilt: thumbsup.gif]
Vasta
#11

Tuleks siia juurde välja järjekordselt oma (vana) ideega, et ON VAJA LUUA JJVV JUURDE (PÄÄSTMISE)FOND.

Kuivõrd siiani oli utiili hind selline, et selle mitteseismine aianurgas oli kahjulik (ära viimine oli tihti kuliukam, kui saadav tulu) siis seisid palju asjad kohapeal ja oli aega raha korjata. Tänases seisus aga ei ole seda aega, kui võrd näiteks juuni kuus oli utiilil ajutine hinnatõus 600 krooni tonni kohta (see on 2,5 korda rohkem kui 96 maksti ühest tonnist), siis see andis omakorda tõuke asa "realiseerimiseks" enne kui hind jälle langeb.

Fondist veel.
Fondi loomine võiks olla vabatahtlik ja mitteametlik üritus, kuhu iga mats(ja miks ka mitte tots) võiks sisemakse teha, ning saada vastu ntx iga 100 eeku kohta ühe hääle ja kui tuleb mõni ilus vms sõiduk, mille tarvis oleks vaja kulutus teha, siis saaks iga mats/tots hääletada oma "osakute" piires, ühtlasi jääks ta peale seda ka ilma edasisest hääleõigusest, kuni uue sissemakseni. Ja need kes pole aasta jooksul oma "häält" kasutanud jääksid sellest ilma ja hääletamise õigus läheks JJTS vms üle.

Dad.
Vasta
#12

Oleme jõudnud sinna välja, kuhu tavaliselt. Tundub, et oleme ühe oponendi võrra rikkamad. Talle tahangi öelda, et see kõik, mida suuresti seal kirjutad ei käi üldse nii lihtsalt nagu arvata võib. Tule ja aita meile siis sponsoreid leida, kui suur jutumees oled! Teema eesmärk oli lihtsalt kaasfoorumlasi teavitada, et on jätkuvalt Maarjamaal rahaahneid, kellele usaldus ja kokkulepe ei loe midagi (ja fakt miskisest muuseumist ei ole neile usutav).
Vasta
#13

nö. romusõiduki käitlemise kohta FAQ: http://www.envir.ee/orb.aw/class=file/ac...+kohta.pdf

ja no kõige otsesem viide sellise tegevuse litsentsi vajaduse kohta http://www.envir.ee/1031932

oli ka mingi ca kuu tagune artikkel, kus politsei ka mingeid suvalisi metalli-ärikaid pigistas, kuid esimese hooga ei leidnud seda üles.

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta
#14

Regardman Kirjutas:Oleme jõudnud sinna välja, kuhu tavaliselt. Tundub, et oleme ühe oponendi võrra rikkamad. Talle tahangi öelda, et see kõik, mida suuresti seal kirjutad ei käi üldse nii lihtsalt nagu arvata võib. Tule ja aita meile siis sponsoreid leida, kui suur jutumees oled! Teema eesmärk oli lihtsalt kaasfoorumlasi teavitada, et on jätkuvalt Maarjamaal rahaahneid, kellele usaldus ja kokkulepe ei loe midagi (ja fakt miskisest muuseumist ei ole neile usutav).

Ah et "teeme kirssi" ... teie kõik peate oma asjad mulle andma ja peale ka maksma jms. Soovitaks lugeda EV Põhiseadust §32, seal on kirjas "igaühe omand on puutumatu ja võrdselt kaitstud. ... Igaühel on õigus enda omandit vabalt vallata, kasutada ja käsutada"
Sa ei saa nõuda inimeselt, et ta annaks oma asja sulle vastu oma tahtmist ära, kui ta leiab, et see muuseum ei ole piisavalt muuseum, siis võiks ehk natuke uurida, milline on see õige muuseus ja saadud kriitikast omad järeldused teha. Ühtlasi ei saa sundida kõiki sinuga ühte sammu astuma ... mõned lihtsalt astuvad teisiti ja seda tuleb ka aksepteerida.


Dad.
P.S. Ühtlasi pole ma siiani kohanud ühtegi juhtu, kus asja poleks saanud lahendada suure koguse krabisevaga.
Vasta
#15

midagi stihlile
Jah käisime kauplemas ja Liazi omanikuga oli ka kokkulepe saavutatud. Omanik sai aru et üks aktsioon on pooleli ja kui see lõppeb võtame liazi ette. Liazi tarbeks oli juba ka meie sponsoritega räägitud ja eile mindi juba käsiraha maksma. Ja see et teda taastatakse on puhas mull sest ta lõigati SEAL SAMAS tükkideks. Ole hea ja tee endale selgeks ,et JJVV-l on sponsorid ja toetajad olemas. Meie ei nuta ega hala ja ei kisu kellegi rahakotist viimaseid kroone ära. Kuidas Sa nimetaksid siis sellist asja kui mitte austuse kadumine. Omanik oli teadlik oma bussi haruldusest (kaug-ida ja viimane teadaolev Eestis)ja kinnitas, et see vääriks küll varjupaigas olemist. Ole hea ja loe nüüd ka mrali postitus koos lingiga korralikult läbi enne kui pähmima tuled ,et teil vähe raha, jne jne
Mis mõte oleks varjupaigal/muuseumil kui me otsast asju müüksime. Pole lollimat ideed veel varem kuulnud. Äkki pakuks samadele lätlastele?
Vasta
#16

hqs Kirjutas:nö. romusõiduki käitlemise kohta ...

Sama seaduse alusel on romusõidukite käitleja ka JJVV... kaasaarvatud kõik hoiupaigale esitatavad nõuded, litsentsinõuded jne.
Vasta
#17

Ei saanud aru, mille poolest LIAZ-677 retroks muutunud? See on tootmiseni püsinud remonditehastel kuni 2000 aastani umbes. Ja see konkreetne buss. Ilmselt ei olnud see tehasekonditsioonis, eks ole? Ilmselt, vajaks see taastamist. Ilmselt, selle tastamise hinnaks on ümmarguselt, miljon, mida kellelgil pole. Ilmselt, jääks see praegu lihtsalt keset põldu vedelema, ning mitme aastaga muutuks vanarauahunnikuks.
Ütlen oma tavalise mantra - tuleb keskenduda valitud arvule uunikumite säilitamisse, mitte aga panustada vanaraua hinna tõusule.
Sorry, kuidagi kisub asi juba absurdini. Venemaal on need LIAZ-etuhanded liikvel, ning kui aus olla, siis pole Eestiga sellel margi masinal erilist pistmist.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#18

denis23 Kirjutas:Ei saanud aru, mille poolest LIAZ-677 retroks muutunud? See on tootmiseni püsinud remonditehastel kuni 2000 aastani umbes. Ja see konkreetne buss. Ilmselt ei olnud see tehasekonditsioonis, eks ole? Ilmselt, vajaks see taastamist. Ilmselt, selle tastamise hinnaks on ümmarguselt, miljon, mida kellelgil pole. Ilmselt, jääks see praegu lihtsalt keset põldu vedelema, ning mitme aastaga muutuks vanarauahunnikuks.
Ütlen oma tavalise mantra - tuleb keskenduda valitud arvule uunikumite säilitamisse, mitte aga panustada vanaraua hinna tõusule.
Sorry, kuidagi kisub asi juba absurdini. Venemaal on need LIAZ-etuhanded liikvel, ning kui aus olla, siis pole Eestiga sellel margi masinal erilist pistmist.

Oijahh, mõtlesin, et hoian suu kinni, ent Eestis on neid ikka OMAJAGU liikunud ja säilinud - nüüdseks teadaolevalt ümmargune null. Mis sest, et väljaspool Ida-Virumaad olid need pigem haruldased nähtused. Muu jutu on näiteks Rivo siin juba hästi ära seletanud. Ja JJVV missiooni/ülesande/mida iganes teemal on siin foorumis ja mujal ka korduvalt diskuteeritud. Minu poolt vsjoo praeguseks.
Ning Venemaa linnaliinidelt on need (677x versioonid) üldiselt ka kadumas.
Vasta
#19

dad Kirjutas:, kuhu iga mats(ja miks ka mitte tots) võiks sisemakse teha, ning saada vastu ntx iga 100 eeku kohta ühe hääle ...
Dad.

Arendades seda mõtet edasi, ...tuleks lasta trükkida ka mingid ilusad kleepekad (à la nagu kunagi oli "automi sõidu meister"), mida siis "aktsiate" omanikud saaksid oma vanasõidukite klaasidele kleepida, et uhkustada, kes kui palju on ostnud ja vanatehnika varjupaika toetanud.
Vastavalt siis "ühehääleõiguslik" (100.- eek), viiekas, kümnekas (1000.- eek) jne....

Eestlaste seas võiks asjal täitsa jumet olla...Polegi ju millegi "kohalikuga" oma esiklaase tänapäeval ehtida.
Vasta
#20

Selle antud isendi teeb haruldaseks just see,et ta on Kaug-ida variant millel aknad lahti ei käi. Selliseid olevat Eestis olnud ainult 3
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne