Jalgratta raamid
#1

Kodus vedelevad ammusest ajast juba sellised raamid, et tahaks teada kas sellised rattad olid ikka sellised enamlevinud eestis? Tunduvad vist, et päris vene või Riga rattad nad ka pole?
Raame hetkel 2, võibolla lisandub veel mõni.
Pole enne ratastega tegemist teinud ja ei jaga neist eriti.Rolleyes
[Pilt: jalgrattad001tq8.jpg]
[Pilt: jalgrattad002gc9.jpg]
[Pilt: jalgrattad003ox5.jpg]
[Pilt: jalgrattad006ow2.jpg]
[Pilt: jalgrattad008fr2.jpg]

Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta
#2

Valdo oskab kindlasti teid aidata.
Vasta
#3

Toredad raamid mõlemad! Teise raamiga on asi selge, ehe Eesti asi, Otto/Kristjan Saare tehase toodang, Mudel Original S või vastupidi ?
Esimesega asi keerulisem, ilmselt eelmise sajandi 20-ndatest ja ilmselt saksa toodang, kuigi on "inglise tüüpi" lenks. Paistab olevat iseloomulik laternakinnituse detail ,vb see aitab marki/tootjat määrata. Kuigi sellise raamiga rattaid tootdeti ka veel hilistel 30-ndatel, näit. Lätis (vb küll oli raami pulkade vahel ühenduseks 1 ristpulk. ei mäleta kindlalt) Täpsemad pildid aitavad vb määrata.
Igal juhul head raamid. Kui tavalised nad olid omal ajal, ei oska öelsda, Saar jõudis oma raaminumbritega 8000 ligi ilmselt, 20-ndatel oli rattaid vähem (kui oleks 20-ndate raam) Nagu ütleb vanameister Valdo - masstoodetud ja ülilevinud omal ajal.............
Vasta
#4

kass Kirjutas:Saar jõudis oma raaminumbritega 8000 ligi ilmselt...

Kusagile 6000-7000 peale vist. 1938. aasta naiste-Original-S oli raaminumbriga 4348.

Enda isendite/jäänuste raaminumbreid kahjuks peast ei tea.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud R,L,P 11-18
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne