Ikka ja jälle seda automaksu!
#81

UV faktoris läks jutt lõpuks nii segaseks, et keegi ei saanud midagi enam aru.
Vasta
#82

Mootorrattad maksualla ei lähe?
Seaduse võiks sättida nii, et 125cc motikad jäävad b-kategooria alla.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#83

Mida automaksu eest saama hakkame?

ERR kirjutab täna:
"Kolme aasta eest lubas riik, et riigile kuuluvad enamkasutatud kruusateed saavad 2030. aastaks tolmuvaba katte alla. Uus valitsus on teehoiu raha kärpinud sedavõrd, et lähiaastail pole võimalik tolmuvabasid katteid üldse ehitada."
Vasta
#84

Siledaid teid.
Lugege mu huultelt.
Vasta
#85

(11-05-2023, 09:47 AM)olevtoom Kirjutas:  Mida automaksu eest saama hakkame?

ERR kirjutab täna:
"Kolme aasta eest lubas riik, et riigile kuuluvad enamkasutatud kruusateed saavad 2030. aastaks tolmuvaba katte alla. Uus valitsus on teehoiu raha kärpinud sedavõrd, et lähiaastail pole võimalik tolmuvabasid katteid üldse ehitada."
Pole mõtet unistada, et me automaksu eest midagi autodele või liiklusele saama hakkame. Automaks on mõeldud ainult riigieelarve aukude lappimiseks, mitte teede.
Ükskõik mis mulli sinna juurde aetakse.
Vasta
#86

Roheviletsus kinnistab olukorda, kus kruusateedele tehakse "tolmutõrjet" ehk soolatakse loodust ka suvel. Kaltsiumkloriidiga.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#87

(11-05-2023, 12:35 PM)DevilDeVille Kirjutas:  kruusateedele tehakse "tolmutõrjet" ehk soolatakse loodust ka suvel. Kaltsiumkloriidiga.

See annab lausele "talvel pole sõitnud" sisutühja tähenduse. Nüüd peab ütlema, "talvel pole sõitnud ja kruusa pole näinud".

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#88

(11-05-2023, 12:35 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Roheviletsus kinnistab olukorda, kus kruusateedele tehakse "tolmutõrjet" ehk soolatakse loodust ka suvel. Kaltsiumkloriidiga.
seda küll vaid külavahel ja see aasta paistab olevat eriline kokkuhoiuaasta, puistajaauto juhtidele on küll värvilised märketokid püsti pandud aga seni tolmab veel täiega - kloriidihelbeid pole kruusa sisse pandud.
Vasta
#89

(11-05-2023, 10:52 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(11-05-2023, 09:47 AM)olevtoom Kirjutas:  Mida automaksu eest saama hakkame?

ERR kirjutab täna:
"Kolme aasta eest lubas riik, et riigile kuuluvad enamkasutatud kruusateed saavad 2030. aastaks tolmuvaba katte alla. Uus valitsus on teehoiu raha kärpinud sedavõrd, et lähiaastail pole võimalik tolmuvabasid katteid üldse ehitada."
Pole mõtet unistada, et me automaksu eest midagi autodele või liiklusele saama hakkame. Automaks on mõeldud ainult riigieelarve aukude lappimiseks, mitte teede.
Ükskõik mis mulli sinna juurde aetakse.
Kust küll need augud tulevad? Mõtlemiskoht v mis? Kaja tegi? Kindel?
Vasta
#90

(11-05-2023, 21:43 PM)ZIL 131 Kirjutas:  
(11-05-2023, 10:52 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(11-05-2023, 09:47 AM)olevtoom Kirjutas:  Mida automaksu eest saama hakkame?

ERR kirjutab täna:
"Kolme aasta eest lubas riik, et riigile kuuluvad enamkasutatud kruusateed saavad 2030. aastaks tolmuvaba katte alla. Uus valitsus on teehoiu raha kärpinud sedavõrd, et lähiaastail pole võimalik tolmuvabasid katteid üldse ehitada."
Pole mõtet unistada, et me automaksu eest midagi autodele või liiklusele saama hakkame. Automaks on mõeldud ainult riigieelarve aukude lappimiseks, mitte teede.
Ükskõik mis mulli sinna juurde aetakse.
Kust küll need augud tulevad? Mõtlemiskoht v mis? Kaja tegi? Kindel?
Loomulikult uuristasid need augud sinna pahatahtlikud lumehelmekesed aga mitte need inimesed, kes kasutavad teid ja maksavad kütuseaktsiise. Meenutagem siinkohal, et suurusjärgud on 500 milli aktsiisilaekumisi vs. paremate aegade 250 miot teedesse. Üldse ei ole märgiline, no lihtsalt ei ole ja kõik jaaniiedasijatagasi Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#91

Eks need maksud peavad tulema niikuinii. Ükskõik mis nimeline ja mille katteks. Palgad ja pensionid on ka suurenenud tasapisi. Vene ajal oli isegi lastetusmaks.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#92

(11-05-2023, 21:43 PM)ZIL 131 Kirjutas:  
(11-05-2023, 10:52 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(11-05-2023, 09:47 AM)olevtoom Kirjutas:  Mida automaksu eest saama hakkame?

ERR kirjutab täna:
"Kolme aasta eest lubas riik, et riigile kuuluvad enamkasutatud kruusateed saavad 2030. aastaks tolmuvaba katte alla. Uus valitsus on teehoiu raha kärpinud sedavõrd, et lähiaastail pole võimalik tolmuvabasid katteid üldse ehitada."
Pole mõtet unistada, et me automaksu eest midagi autodele või liiklusele saama hakkame. Automaks on mõeldud ainult riigieelarve aukude lappimiseks, mitte teede.
Ükskõik mis mulli sinna juurde aetakse.
Kust küll need augud tulevad? Mõtlemiskoht v mis? Kaja tegi? Kindel?
augud tulevad kahtlemata sellest, et juba aastaid tegelevad kõik erakonnad ohjeldamatu sotsimisega. Ollakse kindlad, et kui ei lubata käsitlematut toetuste tõusu, "tasuta" ühistransporte ja muud rahakülvamist, siis keegi neid ei vali. Käib võistlus kes suudab utoopilisemate plaanidega lagedale tulla ja võimule saades tuleb ka midagi lubatust ära teha. Nii aetaksegi riigieelarve kulud üles ja järgmistel valimistel taas otsast peale.
Ja nüüd on oh üllatust, raha ei jätkugi.
Vasta
#93

(12-05-2023, 11:24 AM)Peeter2 Kirjutas:  augud tulevad kahtlemata sellest, et juba aastaid tegelevad kõik erakonnad ohjeldamatu sotsimisega. Ollakse kindlad, et kui ei lubata käsitlematut toetuste tõusu, "tasuta" ühistransporte ja muud rahakülvamist, siis keegi neid ei vali. Käib võistlus kes suudab utoopilisemate plaanidega lagedale tulla ja võimule saades tuleb ka midagi lubatust ära teha. Nii aetaksegi riigieelarve kulud üles ja järgmistel valimistel taas otsast peale.
Ja nüüd on oh üllatust, raha ei jätkugi.
Kahjuks ei jõua see "sotsialism" nendeni, kel seda kõige enam vaja oleks. Tasuta ühistranspordil pole suuremat mõtet, kui bussid ei liigu siis, kui vaja ega sinna, kuhu vaja. Kütuseaktsiis pidi vastavalt omal ajal lubatule minema teede remontimiseks, hooldamiseks ja ehitamiseks, aga tegelikult lapitakse sellega asfaldiaukude asemel eelarveauke. Kas keegi arvab, et automaksuga kuidagi teisiti läheb? Riigiaparaat on liiga suureks paisunud, selles on häda. Iga riigiametnikust kohvijoodik tahab vähemalt 3K palka, pluss veel tulemustasusid olenemata sellest, kas üldse mingitki tulemust ette näidata on, preemiaid võetakse iseenesestmõistetavatena, igasugu "koolitused" (st. läbud maksumaksja kulul) veel sinna otsa.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#94

Ametnikud ametnikkudeks, neid pole õnneks eriti palju ja enamus teeb oma tööd siiski südamega. Mul üks tuttav on juba ammu läheneva katastroofi eest hoiatanud, ikka mitmeid aastaid tagasi juba seda kella tagunud, oma erakonna sees ja väljaspool, aga kedagi ei huvita, kõik keeravad patujuttu kuuldes viisakalt pea kõrvale.
Kui vaadata päris töö tegijate hulka ja siis neid, keda nad peaksid suutma ära toita ja siis mõelda ainoüksi sellele, et üks € pinsitõusu kajastub riigieelarves aasta jooksul u.5mln € näol. Aga et tegu on valimiste alustugedega, on kõik erakonnad oma lubadustes just neid lubanud kõigepealt roosamannat mekkima viia ja alles siis ülejäänuid. Viimase kuue aasta jooksul, kui riigivõim on käest kätte käinud nagu lehkav kala, on toimunud peale korraliste igaaastaste indekseeritud tõusude, üsna mitu erakordset pinsitõusu. Miskipärast just enne valimisi. Pakun selle aja tõusuks umbes 200-300 euri per nägu(eelarve kulu tõusule 1,5-2mldrdit). Ja siis ongi nii, et riigi rahaline olukord pole just kiita. Ise saan ka teatavat toetust ja seda tilgutatakse takkajärgi paarikümne euri ulatuses, isegi suitsu ei saa ettekavatsetult osta niimoodi, ega viina, et riiki toetada. 
Seega kutsun täitsa üles pensioniealisi oma raha riigile tagasi viima. Jooge ja suitsetage ohjeldamatult, võib sõita purjuspäi autoga või bussis ilma piletita, ostke lotopileteid, parkige autod valesse kohta, jätke õliradiaator maksimumi peale isegi suvel või tehke vabatahtlikult rahandusministeeriumile ülekanne, kõik on veel teie kätes nagu omal ajal kartulikoorte söömise kõrghetkel.
Vasta
#95

Postimehes (võimalikust) GPS põhisest automaksust.
https://majandus.postimees.ee/7779583/ri...nfot-andma 
Tasuta lugu, aga rohkem automaksust juttu ka pole:
Ega maksutõusud pole ükski hea valik. Halbadest valikutest parimad oleks meie hinnangul tõesti varamaksud, võrreldes käibemaksuga, mis on niigi Eesti väga kõrgel tasemel. Samas ka automaks on mõistetav samm. Meie oleme leidnud, et automaks võiks olla läbisõidupõhine ja vastavalt sellele, mis piirkonnas inimene sõidab, rakenduks erinev koefitsient, maapiirkonnas oluliselt madalam. See tähendab sisuliselt GPSi põhist maksustamist.
[b]Kas meil on selleks tehniline võimekus olemas?[/b]
Ma arvan, et tehniline võimekus oleks olemas, küsimus on selles, kui kallis on see seade, mida autole paigaldada. Kui on väga vana auto, kitsad olud ja see seade, mis tuleb paigaldada, maksab 100 eurot, siis see võib olla keeruline.

Omal ajal mindi digitelevisioonile üle ja tuli hankida digiboks, mis maksis vanas rahas vist 500 krooni. Siis riik seda ei kompenseerinud ja pered pidid ise hakkama saama. Selle seadme osas võib ju ka mõelda, et see tasaarveldatakse sinu tulevase maksukohustusega, lahendusi on.

Teine küsimus on andmekaitses. Kas inimesed on valmis jagama riigiga infot, kus ja millal nad sõitsid.
Praegu on valitud klassikalise automaksu tee. Seda on rahandusministeerium minu teada juba varem üritanud valitsuse lauale viia. Alati on see takerdunud selle taha, et maapiirkondades ei ole autole alternatiivi. Saab näha, kuidas seekord see kitsaskoht lahendavad.
Vasta
#96

Lugesin seda artiklit ja tekib küsimus,e t kas selle artikli sõnade eest vastutav isik elab ikka samas riigis, kus mina ja teie? Madal maksukoormus?
Sisuliselt oli kogu teksti sisu, et karistame vaeseid ja/või ausaid inimesi, et nad pole huiarid ja ei viili maksudest kõrvale. OÜtajate tõttu 40 milkut aastas puud, äkki tegeleks selle probleemiga siis selle asemel, et teistelt veel rohkem makse juurde küsida? Lõpuks regab kogu ühiskond ennast OÜ'ks, mis siis saama hakkab? Tehku läbipaistev kodanikumaks protsent teenitust ja saab 50000 ametnikku tööturule tagasi saata riigi ridadest ja kõigil lihtsam aru saada, et makstakse lihtsalt riigikassasse, kust siis raamatupidaja ise jaotab haigetele ja politseile ja haridusele laiali.
Vasta
#97

Momeelest on selle gepsupõhise asja olemus samasugune privaatsuse riive, kui inimeste kiibistamine. Nagu juba kvadziljonkorda öeldud - läbisõidupõhine automaks on meil olemas ja selle nimeks on kütuseaktsiis. Midagi tehniliselt ülemõistuse keerulist pole ka elektrisõidukite läbisõidu maksustamises ilma gps jälgimiseta.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#98

Kui tahta kõiki ühtlaselt maksustada, on aktsiis tõesti lihtsaim viis. Oluline probleem on selles, et märkimisväärse aktsiisitõusu korral hakkab piirikaubandus vohama.
Kui tahta kedagi eelistada, näiteks veokeid või maainimesi, siis pole keerukamatest tehnilisest lahendusest pääsu.
Kas GPS või maanteemajakad või modifitseeritud kiiruskaamerad, mis fikseerivad liikluse maksustatavatel teedel ja koostavad arve.
Vasta
#99

Kõigil on taskus nutikas aparaat mis omab gps.
Enamustel on seal ka vabatahtlikult sees erinevad äpid mis salvestavad asukohtasid. On see siis google timeline või tehtud foto asukoha salvestamine. Pole nagu probleemi. Ja mis mul sellest kui süsteemi salvestub info et ma käisin siin või seal.
Vasta

Ja lisaks on enamus uusi autosid kõik võrgutatud ja neid saab kaugelt "hallata" seega ka jälgida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne