Rover Mini ei pääse heitgaaside tõttu ülevaatuselt läbi
#1

Mul on Rover Mini 1.3 sissepritsega ja mootoril värske kap-remont tehtud, aga ülevaatuselt ei pääsenud läbi, sest CO ja eriti CH on kõrged. Enne mootori remonti (aasta tagasi) oli sama jama ja ma kammisin läbi kõik võimalikud tuntud ja tundmatud töökojad, aga kõikjalt saadeti minema, sest kellegeil ei ole antud auto aju lugemiseks sobivat juhet ja niisama keegi ette ei võtnud. Ainus koht kuhu paljud soovitasid oli ARK taga Speedsterisse Hannese juurde, kes pani diagnoosiks mootori kap-remondi kuna keskmised silindrid hõredad. Nüüd remont tehtud, aga jama endine. Ei tea kuhu minna või mida mida teha. Keegi ette võtta ei taha ja ülevaatuselt läbi ei pääse. Küllap vaja vaid veel midagi nipet-näpet regullida, aga kes võtaks ette?
Vasta
#2

5168455 - uuri, väga kõva vana on.

militaarmootorrattur
Vasta
#3

co on küte ja HC on süüde nii tehti mulle selgeks kui ma oma audiga tehnokontrolli vahet käisin nagu marutõbine. soovitati, et osta uus karburaator tegemist siis audi 1,6 51KW isendiga.
peale mitmekordseid investeeringuid idamaa tarkade juurde otsustasin selle kurjajuure ise üle vaadata selgus see, et düüsid olid enamus umbes. tänaseks toimib pill nagu ta toimima peaks
Vasta
#4

Siis võtab mul nats palju kütet ja süüde on kõvasti paigast :-) ? Eile kontrollisin lisaõhulekkeid ja andurite tööd nagu ühes välismaa foorumis soovitati, kõik tundub toimivat. Puhastada.. siis peaks seda süsteemi nats lammutama.. võin seal proovida midagi teha, täpselt teadmata mida teen :-) Mõtlesin, et lihtsam on nii spetsiifiline töö lasta teha inimesel, kes on mootorit rohkem lähedalt näinud kui mina, aga tundub, et tänapäeval neid "vanakooli" mehi on vähe, kes oskavad asjasse suhtuda loominguliselt, ilma, et arvuti ette ütleks mida tegema peab.. Teen veel täna õhtul kolm tiiru ümber auto ja kui ühtki geniaalset mõtet pähe ei tule, siis alustan, eelpool antud telefoninubrist. Hetkel on see mu ainus õlekõrs, enne, kui ennast uputama lähen.. :-)
Vasta
#5

Sain antud numbril mehega jutule ja lähen järgmine nädal autot näitama, aga ta soovitas enne siiski sissesõitu teha, sest ka uued detailid tahavad paika kulumist saada. Hm, kuidas ma kinnipidamisel politseile seletan, et teen sissesõitu :-) Loodan siis mõistvale suhtumisele..
Vasta
#6

kas pärast mootori remonti mitte ajutist ülevaatust ei anta? kolmeks kuuks või nii? sõbra diislile küll anti. et kardeti, et mootor võib tahma mõõtmisel puruks joosta. seda ma küll ei tea kas bensukatel ka sama asi kehtib.[/align]
Vasta
#7

Nemad ei pakkund, ma ei osanud küsida..
Vasta
#8

gruppen Kirjutas:kas pärast mootori remonti mitte ajutist ülevaatust ei anta? kolmeks kuuks või nii? sõbra diislile küll anti. et kardeti, et mootor võib tahma mõõtmisel puruks joosta. seda ma küll ei tea kas bensukatel ka sama asi kehtib.[/align]

Naised saunas rääkisid või? Ajutine ülevaatus???

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#9

Kordusülevaatuse võib küll saada kuid see on max. kuuks ajaks. Alla 25 aastastel diislitel mõõdetakse suitsusust vaid silma järgi,sellest uuematel aga mõõdetakse instrumentidega ning vajutatakse gaas julmalt põhja.
Bensumootoritel käib CO mõõtmine teisiti,seal kokkujooksmist karta pole.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#10

Kui kordusülevaatusele saadetakse, siis sõita rohkem ei või(kui TÜV läbi), kui lähimasse remondikohta - või koju, kui suudad politseile olukorra ära seletada ja see ei taha mäkra keerata. Jutt, et siis võib kuu sõita on BS - kuu on aega kordusülevaatusele minna, et saaks 125.-eeguga hakkama(muidu maksad 500.-). Kunagi kogetud teema - sain ülevaatuseta sõidu eest samas situatsioonis trahvi ära.
Vasta
#11

kui ülevaatuselt läbi ei saa siis on õigus sõita lähimasse remondikohta või garaþeerimiskohta (ehk koju kui sa autot seal hoiad) mis puudutab nüüd seda nsr-i siis tõesti ma ei tea aga ÜV-punktis räägiti, et seal oli juhus olnud, et värskelt kap. remondi saanud diisel tahmastendis pilbasteks jooksis ning kui omanik oli selle üle oma nördimust avaldanud, et raha lendas tuulde siis olid nemad küsinud, et miks sa seda ei ütelnud ometil, et see remonditud mootor on. Siis oleks nad mingiks ajaks ÜV andnud, et mootor oleks mingigi sissetöötamise saanud ennem mõõtmist. Sel põhjusel sai mu enda sõber ka seal pikenduse kui ta diislil sai sisu ära vahetatud. võib- olla siis mingi eraldi vastutulek lihtsalt või midagi.
Vasta
#12

teemasse tagasi: kõrge CO võiks viidata, et toitesüsteemis pole asjad päris korras. HC-ga olen aga ise kah umbes 5a tagasi pead murdnud. HC (kohati nimetatakse ka CH) näitab põlemata kütuseosakeste arvu (heitgaasi ruumalaühikus?). Omamoodi justkui hea indikaator mootori ja abisüsteemide seisukorra hindamiseks, aga kuna viga võib peituda praktiliselt kõikjal, siis väga tüütu juhul, kui see on probleemiks. Mootor võib ju kenasti käia ning kütusekulu olla väike - aga siiski on HC lubatust suurem... Kõige raskem on ilmselt just ca 15a vanade masinatega, millel on sissepritse ja katalüsaator - normid on võrdsed tuttuute masinatega.
vea põhjused: mootori kulumine (nagu ka Sul arvati), süütesüsteem (jagaja rootor, kaas, küünlajuhtmed, küünlad), katalüsaatori kehv toimimine (kui HC normist oluliselt üle, siis esimene asi), toitesüsteem (õhufilter, natu tilkuvad pihustid vms), elektroonika/andurid. Iga asja vahetamine võib anda kerge muudatuse paremuse poole - aga nii vaid jupphaaval. Näiteks mõjutab HCd ka mootoriõli vanus (ja ilmselt ka kvaliteet): minul aitas näiteks õlivahetus näitajat ca 10% vähendada - 300 pealt 280 peale. Tõsi - võib-olla ei olnud päevad päris vennad, aga sellised olid mõõtmistulemused.

üldiselt on kõige odavam lahendus viia auto spetsialisti juurde ning lasta temal uurida. Ise juppe vahetades võib küll normile lähemale jõuda, aga see võib osutuda lõpuks kole kulukaks - tegemist on suht pimesi tegutsemisega. Teine "odavlahendus" (tegelikult vast odavaim) on muidugi probleemi kui siiski suht pseudoprobleemiga tegelemisest loobumine...

jõudu,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#13

Natuke kommentaariks, et mootor on mul värskelt remonditud, uus õli, uus lambda andur, uus katalüsaator, uued küünlajuhtmed, küünlad.. Aga näis mis saab, sel neljapäeval on mul aeg pandud eelpool pakutud numbril. Olen natuke tulemuses kõhklev kuna nagu aru sain, siis sel mehel eriti mingeid täppis mõõteriistu ei ole.. aga hetkel on ta mu ainus päästerõngas. Mõtlesin isegi, et võiks kuhugi soome teenindusse sõita...
Vasta
#14

Vöid proovida ka seda nn Bochi keskust, mis asub seal vana Kalevi kommivabriku lähedal, täpset aadressi kahjuks ei mäleta praegu.
Mina sain sealt abi, veaga mida keegi tuvastada ei suutnud.
Tehnika on neil seal olemas igatahes, ja mehed saavad aru ka mida nad teevad.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#15

Ka seal on käidud :-) ja ka nemad ütlesid, et selle ühe auto pärast ei hakka nemad endale seda kallist ühendusjuhet (auto ja arvuti vahele) hankima..
Vasta
#16

rannoke Kirjutas:Ka seal on käidud :-) ja ka nemad ütlesid, et selle ühe auto pärast ei hakka nemad endale seda kallist ühendusjuhet (auto ja arvuti vahele) hankima..

aga miks sa seda juhet endale ei hangi? Kuskilt ntx vbolla ebayst peaks m6istliku hinnaga saama

Pole midagi targemat teha
Vasta
#17

Olen isegi otsinud, aga pole peale juhtunud.. uus juhe maksab natuke üle 10K
Vasta
#18

Kui suured need CO ja HC näitajad siis on, enne ja pärast remonti?
Kas lambda näit on paigas?
Kas samad CO ja HC näidud ilma katalüsaatorita olukorras on ka teada?

Katalüsaator on suuteline ära sööma ilmselt ainult teatud osa liigsest saastakogusest, aga küsimus on, et kui tõhusalt ta tegelikult toimetab. Seda on muidugi äärmiselt tülikas otseselt mõõta, aga suurused enne ja pärast remonti peaks kah midagi näitama.

Mul ühel eelmisel autol oli kah jama liiga kõrgete heitgaasidega. Algul prooviti kõikvõimalikke diagnostikaid ja andureid, aga põhjus oli siiski väsinud katalüsaatoris (õige diagnoosi pani Hannes). Mittetoimiva katiga oli CO 0,31/0,55, pärast vahetust 0,000. HC langes kah täiesti nulli, kahjuks ei mäleta enam millistest kõrgustest see alla tuli, või kas see enne üldse normi ületas.
Vasta
#19

13piisab Kirjutas:Ise juppe vahetades võib küll normile lähemale jõuda, aga see võib osutuda lõpuks kole kulukaks - tegemist on suht pimesi tegutsemisega.

Korraliku remondimanuali olemasolul (milles juppide kontrollparameetrid kirjas - päris kõike muidugi koduste vahenditega ei kontrolli, aga eks need asjad saab siis vastava sisustusega töökojas lasta üle vaadata, kui kõik ise kontrollitavad komponendid korras olevateks osutuvad) ei ole nii pimesi tegutsemine midagi.

Mis veakoodide lugemist puudutab, siis ma isiklikult kipun arvama, et ega antud isendi puhul need ühtki sellist viga välja ei näita, mida ise komponente kontrollides leida poleks võimalik. Aga noh, võib-olla ma eksin...
Vasta
#20

Otsisin soovituse peale remondi manuali ja leidsin. Seal kirjutab, et isegi peale juppide vahetust on auto ajule vaja teha restart, et ta oma vanad vead ära unustaks ja uued omaks võtab, mis tähendab, et äkki tehniliselt polegi enam midagi viga. Aku juhtme lahtiühendamine ei pidavat aitama. Kui selline asi tõesti kehtib, siis tänan kaasa mõtlemast ja püüan ühe juhtme hankida. 10K ei tihka kuidagi selle eest maksta, mis tähendab, et sel hooajal ma enam ei sõida ja loodetavasti talve jooksul õnnestub see kuskilt e-bayst hankida..
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne