09-09-2008, 18:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-09-2008, 18:22 PM ja muutjaks oli Nobody.)
stihl Kirjutas:Trumliga ei jää seisma ju.
Kusjuures korralikult reguleeritud trummel on pidurdamisel suurema efektiivsusega (eeldusel, et pidurisilinder ja trumli suurus on samad, mis ketta puhul.)
Põhjus väga lihtne:
Trumli puhul haagitakse klots vastu trumlit veelgi tugevamini kinni. Ning pole mõtet väita, et ketta puhul on kontaktpind suurem, see ei loe, sest hõõrdejõud ei sõltu kehade pindalast. Muidugi ei saa rääkida siinkohal pindadhesioonist, kus ühe keha pinnaosakesed tungivad teisesse. Nagu suverehvidel, kus hõõrdetegur võib olla kohtati ka üle 1
vanamotopisiku ohver