MGB ja teised klassikud
#1

Vana auto pisik sai juba mitu head aastat tagasi külge.
Algas see kõik kunagi ammu muhuga, millele tulid järgi opel rekord kupee 69.a
ja volvo P1800 63.a Nüüd igapäevaselt MX5 ringi sõites hakkas hing jälle vanakeste poole vaatama. Umbes aasta tagasi kui klassivend soetas endale saksamaal 76.a MGB ja pilte saatis hakkas mõte liikuma. Nüüd suvel sai käidud vanu autosid saksamaal vaatamas ja mindud ka MGB üle vaatama. Saatuslikuks osutus see külastus, nädala pärast oli MGB teel juba eesti poole koos veel ühe vanakesega.
Autost endast: Toodetud 76/9 Usa turujaoks, 1800cc mootor koos sinna juurde kuuluva saaste tehnikaga. 4 käiguline kast ilma overdriveta. Värv poti sinine (originaal peaks olema kollakas) lahtikäiv katus katki ja vaja välja vahetada. Kaasa tuli ka veel tehase originaal kõvakatus.
Auto oli seisnud aasta otsa, aga enne seda edukalt läbinud saksa TÜV, koju jõudes sai vahetatud küünlad-juhtmed, uus bensu filter ja käima ta läkski.
Vead mis ilmnesid: Bensupaak roostesodi täis, bensu näidik, veetemp ja kell ei tööta, piduri tuled ei tööta, teised tuled põlevad tuhmilt, salongi soojendus ei tööta, akna klaasid loksuvad millegi pärast.
Sai siis paak maha ja ära puhastatud, armatuur küljest ja ilmnes ka elektri probleemide põhjustaja, nimelt oli peavool ,mis süütelukku läheb ära sulanud.
Sai vanad juhtmed välja vahetatud ja samas ka kellad ära puhastatud/värvitud ja kõik pirnid ära vahetatud. Karburaator puhtaks rooste sodist, salongi soojendus klapp oli kinni jäänud, see lahti ja puhtaks. Bensu näidik ise oli korras ,aga andur paagis oli kinni roostetanud. See sai ära puhastatud ja kokku pandud. Vee tempil sai andur uue vastu vahetatud ja ka kella toite juhe sai üle leitud.
Ukse klaasid olid valesti sisse pandud, üks klamber oli vaja ümber tõsta ja korras ta oligi. Esiklaasi sai natukene reguleeritud ,et kõvakatus paremini peale istuks.
See nädal arvele ja siis kindlustus ära teha ja vaadata ,mis veermik teeb.
Talve plaan on ta teha tehniline pool korda ja väikesed värvi parandused.
           
Vasta
#2

Äge, midagi pole öelda.

Talverallil siis paneme joonele:

[Pilt: 41A36141v9r59476l3v4.jpg]

http://www.carrating.org/documents/cars/...A25239.jpg

Meie kliimas ju cabriot mingil muul ajal suurt kasutada ei saa....Cool
Kui kõvakatus ka olemas, siis pole üldse probleemi.

P.S. Kas Mark Evansi MGB taastamisvideo on juba olemas?
Vasta
#3

Mark Ewans juba pähe õpitud, Haynesi manual ka olemas.
Nüüd vaja juppe tellida ja vaikselt nokitseda, talverallile tahaks tulla kindlasti.
Kiiret ei ole, teised projektid nõuavad ka oma osa.
Vasta
#4

Lahe, et (pool)Britte tuleb aina Eestisse juurde.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#5

Miks POOL britte?
MG on ju ehe ja väga vana inglise.
See, et bennyhillid üritasid (ja edukalt, muide) oma autodega Ameerikas raha teenida, on ju normaalne. Enamus Jaguare, RR jne. müüdi kõik usas, kus maksujõulist publikut küllaga.
Eriti pärast II maailmasõda, kui euroopa alles end taas üles ehitas ning luksusautodele väga ei kulutatud.

MG oli vist ka see autofirma, kes hüppavat kassi oma kapottidel esimesena demonstreerima hakkas. Praegu teavad kõik seda kui Jaguari eripära.
Vasta
#6

stihl Kirjutas:See, et bennyhillid üritasid (ja edukalt, muide) oma autodega Ameerikas raha teenida, on ju normaalne. Enamus Jaguare, RR jne. müüdi kõik usas, kus maksujõulist publikut küllaga.
Eriti pärast II maailmasõda, kui euroopa alles end taas üles ehitas ning luksusautodele väga ei kulutatud.
siinkohal avaldab hr Tony Judd oma raamatus "Euroopa pärast II MS" (hea raamat!) arvamust, et inglastel oli autode tootmiseks hea "aluspõhi", aga nii tehaste (viiekümnendatel ligi 30) kui tootjate killustatuse kui "nui neljaks" masinate hinna vähendamisürituse tõttu kaotasid britid tasapisi oma võimalused Euroopas mandri-Euroopale. Et inglased hoidsid viie-kuuekümnendate "igamehe väikeautode buumi" ajal kokku kvaliteedilt, aga mandri-tootjad panid insenerid tööle ja tulemuseks olid kuluefektiivsed (nii soetamine kui pidamine) masinad nagu 2CV ja VW Type1.
nii sain poindile pihta mina. Raamatus on see jutt ca lk 350 kandis.

vabandan OT pärast - aga saareriigi autod on ju nii intrigeeriv teema Smile

t,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#7

stihl Kirjutas:Miks POOL britte?
Vastus: Rool on valel pool. [Pilt: sad.gif]
Muidu auto ise [Pilt: tongue.gif]

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#8

paar pilti ka selle talve projektidest.
Royal ootab väikeseid mootori ja pidurite parandusi
MB osadeks ja uuesti ilusaks
911 saab uue helitehnika ja natukene vigade parandust
P1800 tõenäoliselt tagasilla remont, natukene teeb häält.
Austin korraline hooldus.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#9

Kas 911-st kuskil rohkem juttu/pildimaterjali ka leidub?
Mis aasta ja mudel (T, S, E)?
Vasta
#10

Varsti tuleb, vaja kirja panna ja üles.
Tegemist 72.a 911T 2.4, millel on välimuselt kõik S lisad tehasest peal.
Kui jõuan siis järgmine nädal saab ülesse jutu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne