Matkabussi ehitamine. Renault Master 89a.
#1

Katsun siia teemasse üles panna bussi ehitamise võlud ja valud.
Olemas selline buss, mis kavas ehitada matkabussiks või kuda iganes seda nimetada.
Praegu passis kirjas kaubik ja istekohti on kuus. Kolm on ees ja kolm kongis. Nüüd tuleb kuidagi nuputada need istmed sinna ja ka magamiskohad. Lisaks veel gaasiküte, pliit, külmkapp ja muu reisule vajalik kola. Kolm lisaistet peavad olema kindlasti turvavöödega.
Kongi (kabiinist tagapool, vahesein eraldatud) põhja mõõt on 3,5 x 1,8m. Kõrgust ka 1,8m.

Doonoriks on soetatud haagissuvila Cabby 528 GL, 85a. Haagises sees kõik vajalik reisimiseks. Sellise haagisega pole aga üldse mõnus sõita. Kaalub ta 1,3 tonni. Sellise suvilaga sõitmiseks peaks ma omale soetama mingi väga suure sõiduki. Sellise bussiga oleks seda paras vedada aga see pole ju mõttekas. Sellepärast tulebki ehitada.
Üks ühele asju ümber tõsta ei saa, sest haagise kongi mõõdud on 5,8x2,2m.
Nüüd ongi paras aeg kõigil nupumeestel välja õelda oma arvamused ehituse planeerimisest. Kui tööd juba alustatud, siis enam radikaalseid muudatusi teha ei saa. Wink


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#2

Rohkem pilte kärust. See ei ole minu käru, vaid analoog.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Kellel on veel lisada midagi selle teema küsimuste kohta, paluks väga. Haakub otseselt bussiteemaga.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthrea...#pid133181
Ja veel küsimus gaasiseadmete tundjatele. Kas auto mootor töötab ainult balloonist väljuva vedelgaasiga või võib aurustit toita ka gaasilises olekus oleva propaaniga?
Vasta
#3

Esmalt tuleb asjade paigutus mingil plaanil (kasvõi oma peas oleval) paika panna. Seejärel läbi mõelda kõikvõimalikud keresse lõigatavad avad: ventilatsioon, külmiku tuulutus, gaasiahju korsten ja õhuvõtt, pliidi kohale äratõmme, lisaaknad, katuseluugid jne.
Samuti tuleb juba enne soojustuse paigaldamist mõelda, kuhu tulevad seinakapid ja vajadusel panna kapide kinnitamiseks nt. 5x5 prussid talade vahele, kuhu pärast saaks kappe kinnitada.
Ka kaabeldus (12Vvalgustus,paar 12V sigaretisüütaja pesa, 220V pistikupesad,külmiku kaablid, lisaventikate kaablid,antenni ja kõlarikaablid, võibolla ka signaandurite juhtmed jm) on vaja kohe algul läbi mõelda ja paika panna, sest pärast on neid kordades raskem kuhugi ära peita. Lisaks vee ja gaasitorustik.
Need on kõik asjad, mis jäävad pärast seina taha peitu, kuid millega on enne tükk nikerdamist.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#4

Miskist humanitaarabihunnikust kunagi leitud saksakeelne raamat matkabussiks ümberehtamise kohta. Ports jooniseid ja materjaliloetelu ning muud põnevat. Kui pihku jääb, siis võiksin selle abiks saata. Ei tea aga hetkel asukohta.

loll on loll olla.
Vasta
#5

Paistab, et siin foorumis eriti matkabussi huvilisi polegi. Küll pärast valmimist kriitikuid leidub. Siis aga on juba hilja. Toungue
Üks mõtetest oli panna terve käru bussile selga. ARKist uurides selgus, et tegu oleks juriidiliselt olnud korrektne. Käru hoolikal uurimisel aga avastasin, et üks katuse pruss on saanud niiskust ja on pehkinud. Prussi oleks saanud ka vahetada, aga kadus usaldus teistegi prusside suhtes. Õnneks avastasin selle ennem bussi kongi mahalõikumist.
Oli ka mõte suurem kong ise peale ehitada. See aga läheks väga kulukaks.
Alustasin siis kongi ettevalmistamist ehituseks. Eemaldasin kongist vineerkatted ja osa summutusporoloonist.
Katte eemaldamise käigus tuli välja, et tagumised karbid on täis tolmu, veetud kauba jäänuseid ja niiskust.
Läksin estakaadile autot pesema. Pesin kogu põhja ja kongi survepesuriga puhtaks. Pärast lasin läbi kõik karbid. Et ikka kogu prahti kätte saada, lasin veel jämeda voolikuga (trassi surve) igast august sisse. Nii tüki aega erinevatest asenditest. Senikaua, kuni enam sodi ei tulnud. Kogu protsess võttis aega 3-4 tundi


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#6

Peale karpide kuivamist puhusin veel suruõhuga läbi. Nii sain kätte veel viimased purud, mis veevoolus kusagile nuka taha jäid. Tagakarpi jäid sisse ainult puhtakspestud kivid. Mõned väiksemad sain läbi karbiaukude kätte. Kaks suuremat (ei mahu karbiaugust välja) on veel jäänud, mis ülevalt sisse varisenud. Mingi aja pärast, peale lõpplikku kuivamist, saab karpidele roostetõrje ära teha.
Kongi tagaukse piitade juures tegin mõned keevitused (praod) ja lasin kongi põranda ML seguga üle.
Kongi otsustasin soojustada penoplasti ja vahuga. Nii jäävad seinad ja lagi tugevam (liimin peno vahuga kinni) ja ühtlasi ka soojad. Põrandal tuleb kõigepealt täita tugevdusribide vahed. Selleks lõikasin penost väiksed liistud. Vaht vahele ja peale 25mm penoplaat. Kõige peale kattevineer. 25mm sellepärast, et mul pole kõrguses ruumiga eriti priisata. Pea hakkab muidu vastu lage käima. Seinte soojustus tuleb tugevdusribidega ühe paksune.
Kunagi kuulsin, et peno plaate lõigatakse tehases välja suurest vahutükist. Kasutama pidid nad selleks tulist traati. Põranda liistude lõikamiseks oligi mul sellist rakist vaja. Lõhkusin ära ühe vana pesumasina küttekeha ja sättisin traadi 10mm kõrgusele rihtplatest. Akulaadija taha ja voilaa, liistusi tuli nagu Vändrast saelaudi. Kuuma traati läheb mul pärast vaja ka kongi seinte silumiseks. Nüüd on katsetused selle protsessi jaoks tehtud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#7

motamees Kirjutas:Kunagi kuulsin, et peno plaate lõigatakse tehases välja suurest vahutükist. Kasutama pidid nad selleks tulist traati. Põranda liistude lõikamiseks oligi mul sellist rakist vaja. Lõhkusin ära ühe vana pesumasina küttekeha ja sättisin traadi 10mm kõrgusele rihtplatest. Akulaadija taha ja voilaa, liistusi tuli nagu Vändrast saelaudi.

Sul ikka pea lõikab, kohe näha, et vana kool. Big Grin




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#8

motamees Kirjutas:Paistab, et siin foorumis eriti matkabussi huvilisi polegi.

On ikka Smile Kevadel sai üks suur Neoplan matkabussiks ehitatud. Ja vaikselt nokitsen oma UAZ bussi kallal ka Smile
Vasta
#9

motamees Kirjutas:Paistab, et siin foorumis eriti matkabussi huvilisi polegi. Küll pärast valmimist kriitikuid leidub. Siis aga on juba hilja. Toungue
Ei ole ju mõtet targutama hakata, kui endal midagi põhjapanevat lisada pole...Smile See aga ei tähenda, et asja vastu huvi ei oleks.Wink
Olles kursis teemaalgataja seniste tegemistega ladaklubi foorumist, siis jään huviga asja arengut jälgima!
Vasta
#10

korvimees Kirjutas:kohe näha, et vana kool. Big Grin
Vana kool tähendab seda, et palju näind ja kuulnud. Tuleb lihtsalt ajusopist need teadmised välja urgitseda.
Väga vana kool ei ole enam kena. Siis kaovad need teadmised ajusoppi lubjakihi taha ära. Toungue
svenson Kirjutas:Kevadel sai üks suur Neoplan matkabussiks ehitatud. Ja vaikselt nokitsen oma UAZ bussi kallal ka Smile
Kas sul masinate välisilme/mõõdud jäid samaks? Kui väljast muutusi pole, kas siis peab bussi ümber registreerima matkabussiks? Kui on mingi võimalus ikkagi reisida kaubiku nime all oleva liikuriga, mis eeliseid siis ikkagi ümber regamine annaks? Kas sul ka kusagil pildimaterjali ja juttu nende asjade ehituse kohta on?
Küll ma oleks tänulik, kui neile küsimustele vastused saaks. Smile
Täna tegin masinale ülevaatuse ära. Oli veel paar kuud küll aega (kolm kuud varem võib minna), aga nüüd saan suuremalt lõhkuma hakata. Ilma tagaluukideta või pooliku masinaga ei saa ju ülevaatusele minna. Kui aga kusagile vaja sõita, siis on legaalne liikumise võimalus ikkagi olemas. Eelmise projektikaga läksin Tallinna ekspertiisi ilma ülevaatuseta. Väga suur patt see küll ei olnud, sest ekspertiisi võib ju ka ülevaatuseks nimetada. Wink
Vasta
#11

Soovitav oleks registreerida kaubikust ümber 6 kohaliseks maht universaaliks, ikkagi sõiduauto. Sel juhul on kindlustus ja laevapiletid tunduvalt odavamad. Päris matkaautodel kiputakse laevas lisatasu nöörima.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#12

aga miks mota ei räägi sellest ladaklubis? see polegi oluline et pole lada.
Vasta
#13

Just. Ja lõika ikka aknaid ka sisse, mis seal pimedas bussis pärast ikka teed Cool
k
heikson Kirjutas:Soovitav oleks registreerida kaubikust ümber 6 kohaliseks maht universaaliks, ikkagi sõiduauto. Sel juhul on kindlustus ja laevapiletid tunduvalt odavamad. Päris matkaautodel kiputakse laevas lisatasu nöörima.
Vasta
#14

Moosic'ule: Mõtlesin tõesti, et sellel asjal pole Ladaga midagi ühist. Tegelikult vist üks asi tuleb ka - gaasipallooni taseme näidik peaks tulema 03 oma. Wink Ju ma panen siis kunagi sinna lingi üles, kui midagi juba looma hakkab.
Koterman'ile: Mis neist akendest ikka sisse lõikuda. Pärast "peida" neid kardinate, ruloode ja päiksekatetega. Vaata ringi ja sa näed, et enamusel bussidel on aknad kaetud. Toungue
No tegelikult ei saa ennem aknaid panna, kui asjad on sisse ära paigutatud. Muidu jääb äkist aken kapi taha. Big Grin Hull lugu on see, et akende mõõdud ei klapi olemasolevate akendega. Nüüd tuleb originaalaknad kinni panna ja siis uued teha. Praegu olen mõtetega tagaakna kallal. Kudagi ei jõua selgusele, milline neist mõtetest parim. Kui tagaaken lõpuks ees om, siis peaks elu lõbusamaks minema. Sellest hetkest pole enam tagasiteed. Siis tuleb aina edasi rühkida.
Põrandale sai peno peale liimitud. Poole põranda peal 2,5cm ja poole peale 3,5cm.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#15

Nüüd enam tagasiteed pole. Ongi rahulikum. Wink
Tagasein tuleb kinnine. Ülemine osa tuleb duuralumiinium plaat. Sinna sisse saab lõigata siis tagaakna ava.
Alumise osaga veel veidi kõhklusi. Tegin alumise proovitüki. Võib kasutada ka sama materjali, mis ülemiselgi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#16

Põnev lugeda kui kellelgi asi edeneb. Kuidas lahendad ventilatsiooni? Ise mõtlesin , et tagumised aknad võiks panna Chevy bussi omad. Käivad natuke lahti. Ehk viitsid üles panna oma bussi siseplaani. Mis on plaanitud tagaseina?

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#17

Elan "päev korraga". Kontsentreerin mõtted sellele tegevusele, mis prasjagu käsil. Mingit plaani pole mul üles panna. Nagunii pole detailsest plaanist midagi kasu. Valmimise järgus kõik muutub. Isegi tehased teevad oma toodangusse pidevalt muudatusi. See just sellepärast, et insenerid ei näe kunagi ette kõiki asjaolusid.
Just tagauste lõikumisega tuli ette selline situatsioon. Tervete uste vaatlemisel oli ainuke võimalus tagaseina al plaat panna just tehtud lõikejoont mööda. Välispleki eraldamisel raamidest selgus aga, et lõikejoon oleks võinud minna ikkagi 8cm kõrgemalt. Oleks hoidnud kokku umbes päeva tööd.
Tagaosaga pole muud ikka teha, kui sinna voodi ehitada. Voodit tahan ka istmetena kasutada. Voodi alla tuleb statsionaarne gaasiballoon, veepaak ja elamu aku. See selleks, et rasked asjad oleks taga. Nii saab bussi tagaosa rohkem koormata. Lubatud on ju vedada 1,7 tonni. Kui tagaosa liialt kerge, siis jääb ta kõvaks. Vedrulehtedega mängida ei saa, kuna neid on ainult üks.
Voodi/toolite kohale, lae alla, tuleb vist seinakapp. Kapi esisein käib alla ja moodustab veel ühe nari/voodi.
Ehituseks vajalikud tarvikud võtan suvilakäru küljest (selleks saigi muretsetud). Sealt ka aknad. Need on kahekordsed ja osa käivad lahti.
Ventilatsiooniks on olemas kaks arvuti ventilaatorit. Üks on 12v ja teine 220v. Kui neid vaja peaks minema, siis vaatan kuhu neid installida. Suvilakärus oli kiri, et loomulik vent tagab 7 inimesele vjaliku õhukoguse. Eks tuleb kasutada läbi katsetatud asju. Kesküttekatla kõrvalt tuleb lisaõhku põhja alt. Lisaks vedelküttele tekib nõnda ka õhkküte. Kogu õhkküte on aga värske õhk. Palavate ilmadega saab aga akent lahti hoida. Ühe aknaploki küljes on ka ventilatsiooniribid. Nii saab õhk sisse/välja ka kinniste akendega.

Üks tagaseina lahendustest oleks võinud olla ka selline.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#18

Ma väga vabandan , et teemat risustan kuid on olemas normid mis ühe inimese kohta ventileerimise osas on määratud . Seitse inimest selles pisikese kuudis ja ilma sund ventilatsioonita....

Aga muidu lahe ... nüüd ma ei olegi ainuke lollakas kes bussist suvilat ehitab Cool
Vasta
#19

kalacompany Kirjutas:Ma väga vabandan , et teemat risustan kuid on olemas normid mis ühe inimese kohta ventileerimise osas on määratud . Seitse inimest selles pisikese kuudis ja ilma sund ventilatsioonita....
No mida muud see kiri siis tähendab?
Küll ka selle suvilakäru valmistamise kohas (ega see pole ju venemaal tehtud) kehtivad mingid seadused. Ei riskiks Cabby582 valmistajad arvukate klientide kaebustega (või lausa kohtuasjaga).
Tagatipuks - ei tule minu bussi 7 kohta.
kalacompany Kirjutas:Aga muidu lahe ... nüüd ma ei olegi ainuke lollakas kes bussist suvilat ehitab Cool
No pole jah. Meid nüüd vähemasti juba kolm lolli kokku. Toungue


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#20

motamees Kirjutas:
kalacompany Kirjutas:Ma väga vabandan , et teemat risustan kuid on olemas normid mis ühe inimese kohta ventileerimise osas on määratud . Seitse inimest selles pisikese kuudis ja ilma sund ventilatsioonita....
No mida muud see kiri siis tähendab?
Küll ka selle suvilakäru valmistamise kohas (ega see pole ju venemaal tehtud) kehtivad mingid seadused. Ei riskiks Cabby582 valmistajad arvukate klientide kaebustega (või lausa kohtuasjaga).
Tagatipuks - ei tule minu bussi 7 kohta.
kalacompany Kirjutas:Aga muidu lahe ... nüüd ma ei olegi ainuke lollakas kes bussist suvilat ehitab Cool
No pole jah. Meid nüüd vähemasti juba kolm lolli kokku. Toungue

Ok. see sildike väidab, et vagun on varustaud ventilatsiooni seadmega mis tagab õhu 7 mele inimesele. Keelatud on sulgeda õhutus avasid.
Seega järeldub, et sinu toonor kärul on siiski olemas sund väljatõmme ja siirdeõhu restid millest värske airi siseneb Smile
Kujuta nüüd ette , et need seitse hingavad ja teevad puuksu ... kuidas suudaks loomulik vent tagada hingamisväärse õhu ?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne