17-12-2008, 23:29 PM
kalacompany Kirjutas:Keelatud on sulgeda õhutus avasid.Kui nüüd minna tagasi ventilatsiooni teema juurde, siis on selle kohta mõningaid uuendusi.
Seega järeldub, et sinu toonor kärul on siiski olemas sund väljatõmme ja siirdeõhu restid millest värske airi siseneb
Algselt käru uurides, mõtlesin, et mis solgitoru jäänused need on. Mulle räägiti, et selle käru peale on pandud tänapäeva nõuetele vastav heitvete kogumise süsteem. Mõtlesin, et need sinised ja punased torujupid on vanast süsteemist järgi jäänud. Otsad ilusti teibiga kinni pandud. Nüüd, radikaid võttes, selgus aga, et see on hoopis osa ventilatsioonisüsteemist.
Seda hakkasin aimama nähes resti augu põhjas. Krt, ei olegi mahalõigatud kanalisatsioonitoru.
Mis siis muud, kui bussi sama süsteem. Freesisin augu läbi seina õue ja voolik/toru kruvidega seina külge. Kondentsvee vastats isoleerimist (nagu kärus) pole vaja mul panna, kuna õuest tulles kohe toru radika all. Natukene kohendasin puuriga ka õhu jagamise auke.
Võrreldes käruga, tuleb mul palju rohkem keeramisi keskütte trassiga. Ühenduste tegemiseks saab kärust õhukeseseinalist alumiiniumtoru küllaga. Põlvi aga napib. Seda toru käe vahel ei paenuta ka. Võtab lihtsalt mõlgi sisse.
Mõtlesin juba poodi radikate ühendustoru põlvi otsima minna, kui tulin lihtsa lahenduse peale.
Ühel radikal oleks pidanud natuke pikkust vähendama. Vaatasin seda radika ehitust. Iga cm tagant plekist sõrmus (jahutuselement) ümber toru. Neid saab lõikamiseks ära võtta. Miks aga ära võtta? See ei lase ju paenutamisel torul mõlki minna (mõlki minekuks peab toru ennem laienema). Vaatasin oma radikavarud üle - ühe radika võib katsetuseks ohverdada. Radikas vastu põlve ja väga pehme materjal. Hellalt tegutsedes allub täielikult minu tahtele. Pole vaja (toru)põlve ega lõikamist.
Sellise süsteemi puhul "imeb" soe radikas ise väljast värsket õhku peale.