Matkabussi ehitamine. Renault Master 89a.

Siduri tross tuli öige ja suht sähvilt kohale.
Vahetus aga tuli välja, et on ikka nii nagu alati.
Mul tööjuures on alati ajaplaaniliste tööde juures ütlemine: "There's always something ..." (lause löpetamiseks teame ise juurde möelda: "... that f**ks up your planned timetable").
Siduripoolne trossi-kahvli splint oli liialt kövasti siduri kahvli avasse kinni roostetanud. Et seda kätte saada oli vaja juba kahte meest. Üks hoidis haamrit raskuseks kahvli peal ning teine proovis siis auto alt tihvti välja koputada, mille tarbeks oli vaja ebastandartse pikkusega torni, "isevöimenduvat haamrit, kuute sörme millest kolm liigenduksid tagurpidi, jne".
Löpuks sai auto starteriga plankudele aetud esiratastel ning nii sai esiosa körgemale ja haamrile rohkem löögiruumi köhuall. Üks hea köks kümnesse ja liikuma see tihvt hakkas. Uus tross paika juba lihtsalt.

       

Vana tross teepeal paigatult, oli ju tarvis 500 km veel söita:

       

Arrogance diminishes wisdom ! 

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee


Club Citroen
Vasta

Sai aretatud siis skeem led-päevatuledele lülituseks nii nagus peab.
Too väline elektroonikaplokk, mis led-d maha peaks vötma (küljesolnud led-del sisse-ehitatud ei ole) kui pooltuled vöi täistuled sisse lülid, ei toiminud päris nii nagu tahan. Seega tegin lihtsama elektro-mehhaanilise:

   

Kuna tuled ise ka juba väsinud, siis tuleb need ka ühtlasi vahetada. Buss söidab harva, seega kiiret pole.

2020-06
Senini pole led-tulesid vahetanud ega seda skeemi rakendanud, panin hoopis need elektroonika komponendid Berlingole.

Arrogance diminishes wisdom ! 

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee


Club Citroen
Vasta

Sellise lülituse korral tekib kahjuliku kõrvalnähuna olukord, kus teeservas pimedal ajal peatudes laseb juht küll sõidutuled ära, kuid nende asemel süttivad päevatuled. Pole küll seadusega keelatud, kuid mina isiklikult küll vihkan neid kodanikke, kes k*sepeatust tehes jätavad lähituled põlema. Päevatuli pimestab küll vähem, kuid pimedas auto kõrval asjatavad kodanikud varjutab korralikult pimedusse.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Seisutulede või gabariidi omade pealt (kuidas keegi nimetab) pead päevatuled välja lülituma sättima. Mitte lähi- või kaugtulede pealt!
Kui tahad, et koos päevakatega ka näiteks tagumised gabariidid või misiganes lisad veel säraksid (numbrituli näiteks), kuigi tänasel päeval selleks kohustus puudub, siis kasutad taguotsa valgustamiseks dioode.
Ja päevakad on üldse mõistlik sättida süttima selliselt, et neid lülitava relee mähis saab toite siis, kui masin käivitunud ja genekas laadimist alustanud Wink. Kui on võimalik. Kõigilt genekatel ei ole otse sellise toimega väljavõtet, aga mõningatelt olen leidnud. Ma pole mingi megaelektrik, et hakata ise mingit pingelangusele-tõusule reageerivat blokki kokku ehitama, aga oma polol leidsin sellise vahva otsakese geneka küljest kätte küll.
Vasta

(11-08-2016, 14:55 PM)Janka Kirjutas:  Seisutulede või gabariidi omade pealt (kuidas keegi nimetab) pead päevatuled välja lülituma sättima. Mitte lähi- või kaugtulede pealt!
Friigi Teataja arvab siiski teisiti.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/131...ilisem.pdf#
vt. lk14, punkt 8.
Samas ei keelata minu arust neid koos gabariitidega välja lülituma panna. Lihtsalt suurte tuledega koos PEAVAD välja lülituma. No nii sain vähemalt mina aru.
Oma saanil tegin kustutamise gabariidi otsalt, nii oli lihtsam. Liikluses olen aga näinud kõiki võimalikke variante. Mõnedki neist tunduvad olevat juba tehasest sellised.

Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta

"Päevatulelaternad võivad olla sisse lülitatavad ilma ääretulelaternate ja tagumise registreerimismärgitule laterna sisse lülitamiseta;"
LK.10 punkt kuus sealtsamast, mille isand Basilio postitas.

Minu tolle eelmise lause moodustamine (millele Basilio vihjas) tekkiski vajadusest juhtida tähelepanu probleemile, mille Wiki432 püstitas ja ma olen temaga selle sisus 100% nõus.

CORRECTION TROIS:
Peaks töötama selline surgeldis. 
Mõningad asjaolud (lisadioodide vajalikkus näiteks) sõltuvad muidugi sellest, kuidas on omavahel ühendatud esimesed-tagumised gabariidid konkreetsel isendil (et kas üldse on ühenduses; tuleb gabariitidesse igale oma juhe või on kokkuhoiu mõttes kaitsmelt-lülitilt taha veetud üks juhe, mis läheb kaheks... jne...).
Dioodideks kasutasin umbes sellise väljanägemisega pisikesi punne: https://www.oomipood.ee/category/elektro...ener_diood
Omadustest/näitajatest ei tea midagi (loll nagu olen), hea raadiote remondionu andis, kui seletasin talle, et kus ja milleks neid vaja läheb Big Grin.
   
Vasta

(11-08-2016, 14:35 PM)Wiki432 Kirjutas:  Sellise lülituse korral tekib kahjuliku kõrvalnähuna olukord, kus teeservas pimedal ajal peatudes laseb juht küll sõidutuled ära, kuid nende asemel süttivad päevatuled. Pole küll seadusega keelatud, kuid mina isiklikult küll vihkan neid kodanikke, kes k*sepeatust tehes jätavad lähituled põlema. Päevatuli pimestab küll vähem, kuid pimedas auto kõrval asjatavad kodanikud varjutab korralikult pimedusse.

Olen sellisest murest teadlik. Kui pöiele läen, siis jätan mootori seisma, et vastutulijaid ei häiriks.

(11-08-2016, 15:30 PM)Janka Kirjutas:  "Päevatulelaternad võivad olla sisse lülitatavad ilma ääretulelaternate ja tagumise registreerimismärgitule laterna sisse lülitamiseta;"
LK.10 punkt kuus sealtsamast, mille isand Basilio postitas.

Minu tolle eelmise lause moodustamine (millele Basilio vihjas) tekkiski vajadusest juhtida tähelepanu probleemile, mille Wiki432 püstitas ja ma olen temaga selle sisus 100% nõus.

CORRECTION TROIS:
Peaks töötama selline surgeldis. 
Mõningad asjaolud (lisadioodide vajalikkus näiteks) sõltuvad muidugi sellest, kuidas on omavahel ühendatud esimesed-tagumised gabariidid konkreetsel isendil (et kas üldse on ühenduses; tuleb gabariitidesse igale oma juhe või on kokkuhoiu mõttes kaitsmelt-lülitilt taha veetud üks juhe, mis läheb kaheks... jne...).
Dioodideks kasutasin umbes sellise väljanägemisega pisikesi punne: https://www.oomipood.ee/category/elektro...ener_diood
Omadustest/näitajatest ei tea midagi (loll nagu olen), hea raadiote remondionu andis, kui seletasin talle, et kus ja milleks neid vaja läheb Big Grin.

Idee hea, kuid mitte mulle.
Pöhjus lihtne, Renu juhtmestik läks liiga keeruliseks, et sealt aru saada, kuidas gabariidid süttivad. 
Olgugi, et seadus meil nüüd päevatuledega koos gabariite ei nöua, on see buss vanakooli masin, ja nii kui mootori käivitad, gabariidid ka kohe automaatselt pölevad, ja ei leia kust välja lülitada saaks. seepärast sai tehtud selline lahendus, nagu mul joonis.
Muidugit on ju väimalus ka kogu kaablistik uuesti vedada, kuid milleks, süsteem toimib ja on lubatud, lihtsalt häiriv osadele kaasliiklejatele.
- Miks sul joonisel see nelja jalaga relee on ? DRL-d üldjuhul led lambid ja palju voolu ei vaja. Raiskaks lihtalt voolu.
Sul see nelja jalaga oleks justkui vaherelee bassivöimendi jaoks, otse akult Wink

Arrogance diminishes wisdom ! 

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee


Club Citroen
Vasta

(12-08-2016, 03:13 AM)overspeed Kirjutas:  - Miks sul joonisel see nelja jalaga relee on ? DRL-d üldjuhul led lambid ja palju voolu ei vaja. Raiskaks lihtalt voolu.
Sul see nelja jalaga oleks justkui vaherelee bassivöimendi jaoks, otse akult Wink

Vastus lihtne - http://static3.nagi.ee/i/p/804/7/201019797e603b_o.jpg
http://static3.nagi.ee/i/p/714/60/1786510154a685_o.jpg
Ja teiseks - proovisin esmalt neid tulesid otse genekalt leitud otsale järgi ühendada, aga see sindrinahk hakkas hirmuäratavalt jõmisema [Pilt: biggrin.gif].
Siis paningi relee vahele.
Vasta

(11-08-2016, 15:30 PM)Janka Kirjutas:  ....
Dioodideks kasutasin umbes sellise väljanägemisega pisikesi punne: https://www.oomipood.ee/category/elektro...ener_diood
Omadustest/näitajatest ei tea midagi (loll nagu olen), hea raadiote remondionu andis, kui seletasin talle, et kus ja milleks neid vaja läheb Big Grin.
Ma nii igaks juhuks märgin, et ohmupoe link on, nagu tänapäeval öeldakse, "illustratiivne", sest seal on näidatud stabilitronid e. Zeneri dioodid, mida kõnealuses skeemis ei ole hea kasutada (kui huvitab, miks, lugege https://et.wikipedia.org/wiki/Stabilitron).
Samas DO15-korpuses on harilikke dioode muidugi saada:
https://www.oomipood.ee/category/elektro...a2049:2031;
Vasta

Buss jätkuvalt liikvel. Täna läks võistlustele, hea sees ööbida.

           
Vasta

Kena buss oli, hiljaaegu sai omale uue omaniku.
Loodetavasti saab buss nüüd röömsamalt oma otstarbekohaselt söita rohkem kui 1 kord aastas.

Arrogance diminishes wisdom ! 

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee


Club Citroen
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne