Elektri pitbaik
#1

Natuke siis ka uuest projektist. Kuna eelmine elektriratas oli üks pidev probleemipundar, küll kõrbes mootor, küll lagunes ülekanne jne, siis otsustasin, et aitab - tuleb asi tõsiselt kätte võtta ja teha korralik asi soliidse tehnikaga.
Asjapulgalt sain pooliku pitbaigi, millel siis uus ratas põhinema hakkabki. Mootoriks olen valinud välja Etek-R, millel pinge 48 volti, pikaajaline võimsus 8hp ja lühiajaline 15hp. Kontroller tuleb Alltrax AXE 300A, mis on arvutiga seadistatav. Akud ning laadija jäävad vanast projektist (tulevikus miljonäriks saades võibolla LifeBatt 48V 60Ah, hind ca. 41000eek).
[Pilt: 081264439ef3f3_m.jpg]
[Pilt: Etek-Rf&bWEB-1.jpg]
[Pilt: alltrax.jpg]
Vasta
#2

Leidsin päris hea ja soodsa variandi. nimelt 12'' rattamõõduga rummusisene mootor. Tegu on vahelduvvoolu mootoriga, mis peaks andma veidi parema efektiivsuse. Kontroller, millega see töötab, võimaldab muuhulgas ka mootoriga pidurdada, laadies sellega akusid. Pidurdusjõudu saab sujuvalt muuta. Samuti saab kontrolleri parameetreid arvutiga seadistada.
Mootor:
https://www.kellycontroller.com/shop/?mo...uct_id=378
Kontroller:
http://www.kellycontroller.com/mot/Brush...oller.html
Vasta
#3

Kumb sild vedama hakkab?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#4

ikka tagumine
Vasta
#5

vootele Kirjutas:Leidsin päris hea ja soodsa variandi. nimelt 12'' rattamõõduga rummusisene mootor. Tegu on vahelduvvoolu mootoriga, mis peaks andma veidi parema efektiivsuse. Kontroller, millega see töötab, võimaldab muuhulgas ka mootoriga pidurdada, laadies sellega akusid. Pidurdusjõudu saab sujuvalt muuta. Samuti saab kontrolleri parameetreid arvutiga seadistada.
Mootor:
https://www.kellycontroller.com/shop/?mo...uct_id=378
Kontroller:
http://www.kellycontroller.com/mot/Brush...oller.html
Tekkis küsimus,kuna sa elektriasju jagad.
Kui ehitada 4x ATV või pagi vms,nende https://www.kellycontroller.com/shop/?mo...uct_id=400
mootoritega,kas on võimalik mootoreid juhtida ühe kontrolleriga?.
Vasta
#6

mesinik Kirjutas:Tekkis küsimus,kuna sa elektriasju jagad.
Kui ehitada 4x ATV või pagi vms,nende https://www.kellycontroller.com/shop/?mo...uct_id=400
mootoritega,kas on võimalik mootoreid juhtida ühe kontrolleriga?.

ilmselt mitte , kuna 4mootori kohta t6useb ka voolutugevus 4x

Pole midagi targemat teha
Vasta
#7

Jah tegelikult on võimalik.
Kuna need mootorid on 3-faasilised ehk siis vahelduvvvoolu mootorid, siis peaks neil 3 faasi omavahel kokku ühendama ja kasutama sensori juhtmeid ainult ühelt. Iseasi, kui toimiv see lahendus on, kuna kontroller juhib siis ülejäänd 3-e mootorit ühe sensorite andmete põhjal. Kui mõni mootoritest juhtub libisema või näiteks kurvis on eri rataste kiirused erinevad, siis lähevad mootorid "süngist" välja...Need kontrollerid võimaldavad päris suuri voolusid.
Palju mõttekam oleks 4x kontroller, siis saaks igasugu 4x4 trikke juba teha - iga ratta veojõudu erinevalt muuta jms.
ATV peale annab rohkem akusid laadida ka, suurenenud amprid pole eriti suur probleem.
Võib-olla kunagi ostan teise mootori koos kontrolleriga lisaks, 2wd pitbike oleks päris lahe idee.
Vasta
#8

Kui palju see elektriline pitbike kaaluma hakkaks umbes?
Vasta
#9

Usast on kohale jõudnud ebayst ostetud tagumine amort. Päris asjaliku olemisega tundub olevat, kuid kahjuks tsipa liiga pikk. Seega on ees raami muutmine ehk siis tagakiige kolib u. 2.5cm allapoole. Vaja teha ka akude raam. Akud tulevad poolviltu sinna, kus muidu käib mootor.
Ka mootor on tegelikult Eestimaa pinnal ehk siis tollis.
[Pilt: 0852339769cd12_l.jpg]
Vasta
#10

Uusi pilte:
[Pilt: 08535887a5be76_l.jpg]
[Pilt: 0853590168564b_l.jpg]
[Pilt: 0853592727402e_l.jpg]
[Pilt: 085359450a6014_l.jpg]
Vasta
#11

Kohale jõudis uus ports tellitud mudru. Esiteks muidugi rummumootor, mille kättesaamine osutus päris keeruliseks ülesandeks, kuna netipood, kust ma selle ostsin andis oma tarnijal Hiinas käsu mulle mootor saata. Tulemus oli see, et arve oli ühele firmale, aga paki peal oli saatja märgitud hoopis teine. Tee tolliametile selgeks, et tegu on sama kaubaga.
Mootoril on ka mõned defektid - velje serv on paarist kohast paugu saanud ja veidi kõver. See õnneks kodusel teel parandatav viga.
Lisaks jõudsid kohale kaks lenksuandurit - üks gaasirutska kujuline ja teine on pöidlaga vajutatav hoovake, mis läheb vasakule poole mootori pidurdusjõu reguleerimiseks. Selleks, et mootor pidurdama hakkaks, tuleb esmalt parema käega esipidurit vajutada (ühendades kokku seal asuva piduritule lüliti), mis aktiveerib mootorpidurduse ning siis vasaku pöidlaga hoovakest vajutada.
[Pilt: 087299519ca0a1_l.jpg]
[Pilt: 0872995762dd97_l.jpg]
[Pilt: 0872996145031d_l.jpg]
[Pilt: 087299658d8e6f_l.jpg]
[Pilt: 08729967fccdfe_l.jpg]
[Pilt: 08729971b4a25d_l.jpg]
Vasta
#12

kuna valmis saab umbes? kui hästi selline asi liigub? kui palju saad akuga sõita?
Vasta
#13

Uued pildid. Lasin tagakiigele uued otsad külge keevitada; ostsin tagarehvi (Muravei, 10x4 tolli). Täna õhtul tegelesin natuke koostamisega. Tagumise amordi tegin vahepeal veidi lühemaks alumise kinnitusotsa lühendamise teel. Tänu sellele saab vedru pingutusmutri ca.1cm lõdvemaks keerata.
[Pilt: 0879866990e3bd_l.jpg]
[Pilt: 0879867131ff38_l.jpg]
[Pilt: 08798673555750_l.jpg]
Vasta
#14

Tänase seisuga ona raam valmis. Keevitasin akuhoidiku ning jalarauad külge. Sõitma saamiseks on vaja veel kontroller ära tellida.
[Pilt: 0880282143661c_l.jpg]
[Pilt: 0880281962ab5c_l.jpg]
Vasta
#15

palju rattal kaalu on ka juba?



Vasta
#16

Täna käisin TNT-s kontrolleril järel. Tolliga nagu ikka nalja nabani. Seekord ei suutnud nad kaupa arvutis kuidagi õigesse lahtrisse seada, pakkusid vasteks mingeid elektrimootori magnetrõngaid jms.
Igatahes, asi on mul siin laua peal ja ootab juhtmete ühendamist. Viimaseks ostetavaks detailiks on 48V laadija, mis on õnneks juba odav kaup.

[Pilt: KEBss.PNG]
Vasta
#17

Nii, hiina crap nagu alati osutus allaandjaks. Olen vahepeal rattale põhilise juhtmestiku ära vedanud ehk siis kõik "organid" kontrollerisse ära ühendanud. Põhimõtteliselt ratas ka töötab, kuid ära tuleks vahetada kaks halli sensorit mootoris, mis igavestele jahimaadele otsustasid minna. Sensorid ise on 22EEK SS40A tüüpi, mis pole just suur kaotus. Hetkel on mootor lahti ja vanad sensorid välja urgitsetud. Uued sensorid ka tellitud.
Vasta
#18

Täna õhtul sain oma baigi lõpuks sõitma. Oomipoest sain uued sensorid, vanad freesisin välja ning uued sai kinnitatud süvenditesse autopahtli abil Big Grin Seda selleks et kiiresti kivistuks ja saaks rutem proovima Big Grin Samuti sai autopahtlit täis suratud problemaatiline kontrolleri pistik, et midagi omavahel kokku ei puutuks.
Peab ütlema, et uus ratas on märgatavalt kiirem vanast, samuti vaiksem. Aeglasel kiirusel kostab kerget kõrinat, kiiremini sõites kostub trammi meenutav kõrgetoonilisem undamine.
Kohalt minek nii järsk kui vanal ei ole, kuid teatud kiirusest alates hakkab jõulisemalt tõmbama.
Hetkel ei olnud akulaadijat, seega ei hakanud pikemat sõitu tegema; u. 1km tripi peale langes akude pinge 52lt 50 voldile (norm on 48 ja miinimum millega akusid kahjustamata sõita on 36V). Kontroller on ka veel tehaseseades ehk siis 2.2kw ja regen pidurdus ei tööta.
Vasta
#19

Vootele, ehk valmib ka mõni sõiduvideo lähiajal?
Vasta
#20

Täna tegin vähe pikema sõidu, ehk siis Keila linna peal mitu suurt tiiru. Kilomeetreid kokku mingi 3-4. Aku pinge langes 50V -> 49V. Mootor ja kontroller endiselt jääkülmad. Mootorimüra on nii vaikne, et mattub rehvide müra alla Big Grin Jäätanud teede tõttu oli päris libe ka ning järsemal kiirendusel käis kets all ringi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne