#1

Et tahaksin natukene infot gaz 69-te kohta. Ise olen kuulnud, et ta oli tootmises 1960 vms ja hiljem ta asendati uaz villisega. Aga tegu on minuarvates huvitava masinaga, äkki oskate öelda palju ta maksta võiks.
Vasta
#2

Võta lahti www.auto24.ee, sisesta mark GAZ ja saad esimese vastuse. Lomulikult võid otsida ka www.kuldnebors.ee või www.soov.ee lehelt.
GAZ 69 asendus kõigepealt välimuselt identse UAZ 69-ga peale mida tuli UAZ 469 jne. Kasuta foorumi otsingut ja leiad palju infot nende masinate kohta.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#3

Minu arvates on ka tegu huvitava masinaga. Aga mis seal ikka, http://en.wikipedia.org/wiki/GAZ-69 kui ei saa aru kõigest, siis võta sõnaraamat appi. Kui hinda tahad teada, siis meil kuulutuste lehti ju on.
Maksab niipalju näiteks, http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/Liik...uage_id=et või niipalju http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?p=8286...28b227e970 või ka niipalju http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?p=8286...28b227e970 . Tegelt on hinnaskaala laiem, kui esimene variant on kallis, siis mina ostaks endale kõigepealt Gaz 69 mudeli, odavam ja hooldusvaba ka ja näeb ilus välja.
Aga mis ma veel tahan öelda, et tegelikult soovitan enne kasutada interneti otsingumootoreid, saab info kiiremini kui foorumist vastust ootama jäädes+ veel musttuhat põhjust.
Ossapagan, ma lootsin veel, et kui siis tuleb vastus samal ajal siis vähemalt samal minutil.

Ford Granada
Vasta
#4

reio12 Kirjutas:Et tahaksin natukene infot gaz 69-te kohta. Ise olen kuulnud, et ta oli tootmises 1960 vms ja hiljem ta asendati uaz villisega. Aga tegu on minuarvates huvitava masinaga, äkki oskate öelda palju ta maksta võiks.


Tootmises oli ta 1952-72. Baseerus Pobi tehnikal, st 1950.a. tase, millele lisandusid maastikusillad.

Mis hinda puutub, siis enam-vähem komplektseid masinaid müüakse hetkel ca 6000-30000 eest, olenevalt tehn.seisust ja komplektsusest. 6000 eest siis üsna rappeid, 30 eest võiks juba vargsi töötavast/sõitvast autost rääkida, mis suuri tegemisi ei vaja. Kui korralikult restaureerida, siis miski paarkümmend tuhat tööd tuleks ikka hädavajalikuna talle peale pann + enda aeg.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Aga tal peaks ju olema sama mootor mingi vanema gaz 52-ga?
Vasta
#6

reio12 Kirjutas:Aga tal peaks ju olema sama mootor mingi vanema gaz 52-ga?

Kohe kindlasti ei ole. Eksisteeris küll auto nimega GAZ-62, aga see on täiesti eraldi teema, millel pole GAZ-69 olemasoluga kuigi palju ühist.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

reio12 Kirjutas:Aga tal peaks ju olema sama mootor mingi vanema gaz 52-ga?

Ei. 52 mootor on kuuesilindriline 51 mootor väikeste modifikatsioonidega. Pobi mootor (= 69 mootor) on jämedalt öeldes neljasilindriliseks "tehtud" 51 mootor, kus on lühendet ka kolvikäiku (110lt 100 peale), kuid on võimalikult palju ära kasutatud 51 mootoridetaile. Ehk siis neljasilindriline mootor, mis on konstrueeritud 51 mootori detaile maksimaalselt ära kasutades.

St 51 (52) mootorist lähevad Pobile (69le) kolvid, kepsud, saaled, klapid/tõukurid, küünlad, õlipump, veepump, filtrid ja palju pisikest "mudru". Ei lähe plokk, plokikaas, väntvõll, nukkvõll.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Hr. VALDO jutt on täitsa õige, ta on ainult jätnud lisamata, et kuna riigiisa J.Stalin käskis ehitada väikse ja "ökonoomse" sõiduauto siis esimestel Pobedadel, millised tulid 6-e silindrilistena "lõigati" kaks silindrit maha ja nii saigi mootor nii Pobedale kui ka GAZ-69-le.
Vabandan, kui kaldusin veidi teemast kõrvale.
Vasta
#9

Nii et, kui muretsen 69 ja kui midagi peaks läbi minema, siis saan gaz 52lt juppe võtta. Gaz-e mul on küllaltBig Grin
Vasta
#10

reio12 Kirjutas:Nii et, kui muretsen 69 ja kui midagi peaks läbi minema, siis saan gaz 52lt juppe võtta. Gaz-e mul on küllaltBig Grin

Osasid asju saad, osasid mitte. Lugesin üles need mootori osad, mis on identsed või omavahel vahetatavad.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Valdo jutule täpsustuseks niipalju, et Gaz 69 ja 51 kepsud ning samuti õlipump ei ole omavahel vahetatavad. Kepsu saaled on 69'l 2mm laiemad kui 51'l, kuid praktikas neid sai vahetada nii, et 69'le sai panna kitsamaid, st 51 saalesid.
Vasta
#12

Kas keegi on oma silmaga näinud Gaz 69 eesmisi kanderaami hoidjaid, mis kinnitusid kõrvalistuja istme seljatoe külge?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne