Zaz 968m 1985 madis1080
#1

Tere siis.Minu masinaks siis zaz 968m.Pärisin ta siis vanavanaisalt.
Tegeletud temaga siis juba 2 aastat vanaisa abiga.Ise olen alles 14.
Vahetatud on:
sidurikettas ja silinder
väntvõllikaelatihend
piduriklotsid ja silindrid
esituled(kopsikud ja reflektorid)
tagatuled (kappi ostsast leitsinBig Grin)
õlid
küünlad
rehvid
Auto seisis 10 a garazis, jäi seisma talvel ja see hästi ei mõjunud:
esipõll mäda
karbid mädad
põhjas paar auku.
Nüüd on auto keevitatud,ja suuremast roostest puhastatud.
Ise arvan , et sain sapika pisiku Lõrrilt ja JussiltBig Grin

Zaz alguses

Zaz poole eest.
porilapakas
[Pilt: Picture045.jpg]
tuled
[Pilt: Picture046copy.jpg]
tagant
[Pilt: Picture044.jpg]
tuled põlevana
[Pilt: Picture043.jpg]
pilt aptekist Toungue
[Pilt: Picture047.jpg]

3 kuu eest
[Pilt: imere4.jpg]
[Pilt: ime2ce0.jpg]

Kuu aja eest
[Pilt: Picture001.jpg]
[Pilt: Picture002.jpg]
[Pilt: Picture007.jpg]
[Pilt: Picture010.jpg]

Nüüdseks on 50%värvi maas. Vanavanaisa oli zaziga ka matsu pannud (juhipoolse nurgaga)ja uks oli ka tagurpidi käinud.
Keevitas töökoda. Värvin ja pahteldan ise ja kui välja ei tule siis pole ka hullu.
Vasta
#2

edu , kui pahteltamiseks läheb siis tulen ka appi Big Grin
Vasta
#3

Edu ja jaksu ka edaspidiseks!
Vasta
#4

Edu tarvis, üks päev panin loogarit paika ja see oli nii masendab töö ,et kohe mittu päev ei tahtnud garazi minnagiBig Grin.Aga paar pilti siis veel:

[Pilt: img0004jj6.jpg]
[Pilt: IMG_0007.jpg]

ja niisama paar pilti:
[Pilt: IMG_0008.jpg]
[Pilt: IMG_0011.jpg]
Vasta
#5

Tubli, et sellise masina taastamise ette võtsid, arvan, et sellest saab uhke sõiduriist.
Vasta
#6

Kas sa õlifiltrit ka puhastasid? Wink
Vasta
#7

Ei ,aga kus see asub??Ja unustasin lisada et auto ainult 38000km sõitnudCool
Vasta
#8

tsentrifugaalfilter on sapikal, rihmrattasees.



Vasta
#9

Aa see kui mootor maas oli siis puhastasime seda. Mõtlesime veel miks see nii pa#ne onBig Grin

Edit: veljed ja kilbid on ka ise värvitud 2 a tagasi spray värviga ja pole ühtegi rooste täppi tulnud veel
Vasta
#10

[Pilt: Picture048.jpg]
[Pilt: Picture049.jpg]
[Pilt: Picture051.jpg]
[Pilt: Picture052.jpg]
[Pilt: Picture055.jpg]

Teha veel siis peale värvi (ja vana värvi eemalduse) :
poolteljerist vahetada
paar auku keevitada
uued tule tihendid sebida
uued ukse tihendid sebida
juhi poolne uksepolster(must)sebida
pahteldada
Vasta
#11

[Pilt: Picture057.jpg]
Küsin siis kas zazs võib umbes 30 kraadi küllili olla umbes nädala kui mootor on peal??

ja niisama pilt :
[Pilt: Picture056.jpg]
veoka rool sama suur kui sapika velg rehvigaBig Grin

täna traat harjaga tehes leitsin veel 3 pisemat aukuSad Kui oleks ennem teadnud ,et igal pool augud siis poleks tegema hakknudki, oleks parema kere otsinud.
Vasta
#12

30 kraadiga ei juhtu päris kindlalt mitte midagi...



Vasta
#13

Kuna salongi põhi on puhas värvist ja muust jamast. Siis küsin paar küsimust:
1.Mis arvate sellest et värvin selle lihtsalt pintsliga üle ?
2.Mis värve ja krunti soovitate värvimiseks?(Põhja ja terve auto jaoks)
3.Kas põhjale on mõtekas pigimattid panna?(Auto ei hakka vihmaste ega sopaste ilmadega sõitma ja märjaks hakkab aint pesemise ajal saama)

Ja kas keegi saaks pildi panna 1985 aasta zazi salongi peegilist . Vaatasin ja 1986 ja 1985 a zazidel on need erinevad minu omal on kinnitus augud lähemal üksteisele(u 2 cm) ja 86 aasta omal on kaugemal (u 3cm).
Vasta
#14

Mõtlesin et panen väikse võrdluse siia:
enne:
[Pilt: ASD.jpg]
ja pärast:
[Pilt: Picture002.jpg]

Aga kui keegi oskab nõu anda eelmise postituse koha pealt siis võiks seda tehaWink.
Vasta
#15

Täna sain sellise tuuning vidina.Big Grin
[Pilt: Picture058.jpg]

Samuti sain korralikud rattamutrid, akna liistud,tüübleid ja kaitsmeid.
Vasta
#16

[Pilt: ?action=view&current=madisetegemised078.jpg]
Mootorit natuke tehtud.
[Pilt: ?action=view&current=madisetegemised080.jpg]
Õhupuhasti
[Pilt: ?action=view&current=madisetegemised023.jpg]
Akupealene sai vahepeal leitud vanavanaema viljakirstustCool
[Pilt: ?action=view&current=madisetegemised028.jpg]
Auto ise ka siis.

Ja siin palju pilte veel :http://s333.photobucket.com/albums/m392/.../?start=40
Vanaisa ise tehtud NÖ traktor ja muid värke.
Vasta
#17

Palju vett merre voolanud... ja auto juures midagi juhtunud nagu polegiSmile Igatahes see aasta algas uue hooga. Sai siis üks päev ukraina sapika lehel soritud ja pauh nagu välk selgest taevast tuli mulle pähe idee sapikale lada 1.2 mootor panna mis koguaeg jalus seisabBig Grin 20 aastat juba jalus olnud vanaisalSmile minul vähem, aga see selleks.Saigi siis üks päev mootor keldrist välja veetud ja vaadatud mis seis on.Kinni jäänud ei olnud, rõngaid muidugi ei tea, aga eks see paistab kui käima panna. Aja jooksul oli mootori küljest ära rännanud:veepump,starter ja generaator. Starter vanaisavennalt saadud juba, ainult ,et seal vaja vahetada mingi puks(ei tea täpselt nime).
Igatahes pildi materjaali ka natuke:
[Pilt: Picture008-3.jpg]
Selline oli ta siis välja tuues- õli ja mingit jama täis.
Peale natukest küürimist hakkas juba mootori moodi välja nägemaToungue
[Pilt: Picture019-2.jpg]

Tegin väiksed klõpsud mootori nritest kah:
[Pilt: Picture017-2.jpg]
[Pilt: Picture015-2.jpg]

Tänaseks mootor täiesti puhas, ja näeb välja selline ,et kannataks isegi peale tõsta.Kuigi tahan veel plokki üle värvida ,koos klapikambri kaanega.
Mootor ise muidu 72 aastast ja nõuka ajal on sellele pandud 2 kaanetihendit, eks peab kaane maha kiskuma. sama töö käigus peaks klapisääretihendid ka ära vahetama.

Sai ka otsitud sapikaklubist kasutaja kes pidi vaheplaate teeb ja saigi üks endale ka ostetud:
[Pilt: Picture013-2.jpg]
[Pilt: Picture001-2.jpg]
[Pilt: Picture005-3.jpg]
[Pilt: Picture006-3.jpg]
Proovitud seda ja sobib väga hästi sinna igatpidi.

Vaja veel lasta treida vahepuks sapika siduri laagrist lada omaks ja siis vaja teha see puks kus peal see kaadervärk libisema hakkab.

Auto ise siis selline ikka veel:
[Pilt: Picture032-1.jpg]
[Pilt: Picture034-2.jpg]
Suvel tõi üks tuttav uue velje koos rehviga + kilpe natuke poleeritud.
[Pilt: Picture033-2.jpg]

Nüüd keevitus ka olemas, ja suvel võib kõik vajalikud kohad ära keevitada.
Vasta
#18

Kõvasti jauratud mootoriga veel. Mootorit puhastatud jne. Karterituulutusest ja klapikambrikaane alt sain oma 0,5kg kiviajast pärit õli möginat kätte Smile Nüüd peaks enam vähem rahuldav olema seisukord seal sees. Mootor aka Tomat sai üle ka võõbatud.
[Pilt: kevadvaheaeg2011009.jpg]
Alguses oli midagi sellist siis(enne täieliku puhastamist ka).

Ja peale natukest aega mökerdamist;
[Pilt: kevadvaheaeg2011012.jpg]

Ja teinepool:
[Pilt: kevadvaheaeg2011006.jpg]

Käima läks 20 aastat seisnud mootor, kohe kui süüdet sai. Väga pani imestama selline asi.

Lasime treialil puksid teha siis:
[Pilt: Picture013-4.jpg]
[Pilt: Picture011-4.jpg]
[Pilt: Picture012-3.jpg]
Peale mõnda tundi mõõtmis,lõikamist ja puurimis.
[Pilt: Picture024-3.jpg]
[Pilt: Picture025-3.jpg]

Plaan jaanipäevaks mootor peale panna ja sõita ka ehk 8-) Põhi asjadest on veel puudu generaator.

Tänaseks on kõik koos. Ja tõstan mootori peale, et saaks radika ja summutaja paika panna.
Vasta
#19

Mootor peal nagu naksti, ainult 4-5 korda pidi maha võtma ja veidi lõikumaBig Grin
[Pilt: ladamotopeal3.jpg]
[Pilt: ladamotopeal2.jpg]
[Pilt: ladamotopeal4.jpg]
[Pilt: ladamotopeal5.jpg]


Gaasi lahendasin kergelt, veiti käiasin lada originaal kinnitust ja keevitasin kaks kõrva:
[Pilt: Picture011-5.jpg]
Radika Panin veidike kaldu, nüüd läheb mootoriluuk ka kinni ilusti ja kõik toimib nagu vaja. Sidurit ja mootorit proovima ei jõudnud- aku oli liiga tühi ja genekat pole peal, säde vist jäi liiga nõrgaks. Homme laseb peeneks Smile Soojenduse pime on ka omaette teema(pildil näha ka).
[Pilt: Radikaspeal4.jpg]
[Pilt: Radikaspeal6.jpg]
Radikas nii siis.
[Pilt: Radikaspeal5.jpg]
[Pilt: Radikaspeal.jpg]
Tagumisest kinnitusest ka pilt:
[Pilt: Radikaspeal7.jpg]

Põhjus miks aku taha tahan panna:
[Pilt: Radikaspeal1.jpg]
Ja väike rooste kolle veel:
[Pilt: Radikaspeal2.jpg]

Kui kedagi huvitab siis keevitan sellise asjaga:
[Pilt: Radikaspeal3.jpg]

Radika torud tuleb kindlat üle ka värvida, või kuskilt kroomitud/roostevaba/alumiinum sellises mõõdus toru sebida.

Radikale tuleb veel lada originaal elektriline ventilaator ja siis tuleb veel radika ümber korpus, et kapsariivist tulev õhk mööda ei pääseks radikast.
Vasta
#20

Miks sa radikat teistpidi risti ei pannud? Mul mahtus sigulli oma ära kenasti, ja ära selle kapsariivist tuleva õhuga üldse arvesta, isegi talverallil kui oli parajalt külm, käis see el vent päris tihti järgi...



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne