GAZ 66 -02 1992a.

Tuli idee harjutada metallitöötlust.
Otsustasin teha 66-le ventiilide vötme korraliku. Sai harjutatud, kuidas nelikanti vötmesse sisse pressida. Ja kuidas vötme otsa karastada, et ära ei veniks ... karastust peab veel harjutama:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Mille järgi karastasid?
Vasta

(08-08-2015, 14:03 PM)laplander Kirjutas:  Mille järgi karastasid?

Plaan oli nelikandil tööpind karastada, ja siis uuesti sisu pehmemaks teha.
Karastasin soojendusel metalli värvi järgi. Esimesel karastusel kirsipunaseks, vette. Siis metallpind puhtaks, soojendasin taevasiniseks ja uuesti vette. Nii jäi metall vaid pinnalt karastatud, seest pehme.
Kuna aga materjal, mida kasutasin, oli vähese süsinikusisaldusega, siis pidin ennem pinnale ka natukse seda lisama. Süsiniku pulbrit mul pole. Proovisin siis atsetüleeni gaasiga hakkama saada.
Ennem karastamist ajasin metalli punaseks gaasipitsi "pehme" leegiga, ehk siis keskmine valge osa oluliselt pikem/suurem kui tavakasutamisel. Siis ettevaatlikult kuumutasin pinda kuni pea-aegu sulamiseni, et gaasist tulev süsinik pääseks metalli sisse pinnale. Siis lasin maha jahtuda ning siis karastasin nagu ülal kirjeldatud.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Selle aasta algul, talve löpus, sai masin seisma pandud ja nii ta siis seisiski, viimane kooremgi siiani "seljas". Aeg-ajalt sai teda liigutatud, et muru parem niita oleks.

Tagumiste rehvide ventiilikraanid juba väga ammusest ajast örnalt lekivad. Ikka sealt ventiilitoru ja kraanikinnituse vahelt. Metsas käies, sai ikka juurde pumbatud röhku, kuid nüüd masin seisis ja rehvipumpamiseks ei tahtnud niisama ka käima panna. Koorma all olid taga-rehvid päris tühjaks vajunud, välispidiselt pumbata aga ei saa (tegelt saab, ühenda vaid suruöuvoolik süsteemi ja voila), aga vötsin kätte ja vahetasin juba ammu sahtlis ootavad uued kraanitihendid siis ära.

   

Kuna vihma sadas, hoidsin tööriistu auto all varjus. Nii suurt varjualust pole, kus auto alla mahuks sellisena et hooldustöid ka mahuks tegema.

   

Olles tagasi paigaldanud kraani uute tihenditega, pumpasin rehvi täis suruöhupüstoliga. Jätsin öhutoru rummupoolse otsa lahti ning sealt surasin öhu sisse:

   

Kui rehvi järgi paistis piisavat, ühendasin toru süsteemi ning vaatasin salongist, palju röhku sees on:

   

Kui sai liiast, lasin süsteemikraani kaudu liigse välja:

   

Ja jätsin sisse 2,8 bar maanteeröhu:

   

Ja ühtlasi sai ka talve-eelne akulaadimine ära tehtud. Mugav nagu ta mul on:

         

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Öues külma -18C. Plaan teha väike söit. Aku laetud, aga kasutaks eelsoojenduskatelt ennem. Tuli välja, ei ei läegi katel käima. Uurisin pisut asja ... ajaga on tekkinud katlakütusebensiini paaki kondentsi ja see on vajunud kütusetorustikku. Nüüd siis külmund seal ja ei lase bensiinil liikuma.
Vötsin kütusetoru maha, viisin korraks koridori sooja, puhusin kuivaks ja paika tagasi. 
Katel toimib kenasti.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Pisut piiritust paaki ja see seob vee kenasti ära. Ei mingeid probleeme.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Me kasutasime vene ajal lakibensiini mida meil EPT-s oli mägede viisi. See suutis ka vee kusagile ära peita nii et viimane ei tekitanud probleeme.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Sai siis üle pika aja korra masinale hääled sisse aetud ja teda liigutatud. Liigutamise all mötlen ca 20 km söitu, et detailid kenasti "läbiloksutatud" saaks. Raputas algul öige palju, kuna rehvid köik kantis ühe koha pealt.

Leidsin ühe vea. Rehvipumpamise süsteem enam üle 2 bar röhku rehvidele ei anna. Vöimalik, et kuskil on liialt suur leke pumpamise ajal, vöi siis miskit muud. Täna ma auto alla seda otsima ei läinud, kuna öues -10 kraadi.

Kodukandi bensiinijaamas ootasin tühikäigul oma korda. Tahtsin siis söitma hakata kuid siduri pedaal enam alla ei läe, täitsa kövasti punnib kohe vasta. Proovisin siis käiku sisse panna ... läeb kenasti ... siduri hoob on peale jäänud.
Egas kedagit, mootor seisma ja kabiin ülesse. Seltsi tuli kohe ka üks kohalik vanem mees, kes nostalgitses masinat, kuna nöuka ajal sellisega palju tööd teinud oli. Kuuldes mo muret, ütles kohe, et siduri hoova silindril on vars välja tulnud ja ääretaha kinni jäänud, nii ongi sidur peal, tagasi ei tule ja juurde pressida hüdrot ka ei saa. Oli neil nöuka ajal tihti juhtunud, kui sidurit öigel ajal ei regullinud ja pedaali liialt pöhja vajutasid.
Kabiinis oli mul önneks üks pisem tellitav vöti. Sain sellega hakkama. Vabastasin sidurihoova pinge alt ja sain varre taas silindri kolvile. Timmisin natukse ringi, et enam ei juhtuks, ning söit vöis jätkuda.

Siduri töösilindri varre kinnihoidmiseks (regullimisel ja kontra keeramisel) sobis minu üllatuseks täpselt seesama nelikant-vöti, mille oli teinud rehvide ventiilide jaoks, miskit ka universaalselt välja möeldud Wink

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

No leidsime jälle 66 jaoks ühe tööülesande. Siduri silinder oli juba uus ostetud ja Over vahetas selle ära. Mina nipitasin sel ajal kongi paigast. 
Kongi alus paika, auto paika ja 66 ka joonele. Nii saigi kongi maha vintsida. Keik läks libedalt. Kongi tagumine (esimene) ots jooksis kenasti mööda kaldu pandud luuki maha.
Enne järgmist tööülesannet tuleb 66 starteriga tegeleda. See ei taha enam käivitada. Viga on kas starteri tõmbemähises või harjades. Algul sai veel koputamise peale käima, aga pärast pidi juba alt otse kruvikaga kokku panema.
   

   
Vasta

Kui alt kruvikaga käima läheb, siis ei ole viga harjades.
Vasta

Proovi korra lisa mass vedada mootorile.
Vasta

(26-06-2019, 14:20 PM)Inri Kirjutas:  Proovi korra lisa mass vedada mootorile.

Peale seda kui karmis kliimas sai mitu aega 66-t vändast käivitatud, taipasin hakata juhtmest viga otsima. Massilüliti on needitud käigukangi plate külge, needid loksusid lahti ja starter tegi heal juhul ainult köööks. lüliti maha, noaga metall haljaks ja poltidega lüliti tagasi.


Vasta

Mida Mota seal autoall kruvikaga täpselt tegi, ma ei oskagit öelda, indikaatoriga möötis ja kruvikaga säristas ...
Kui vötit keerata starteri asendisse, teeb salongis olev relee ainult klöpsu ja suunab voolud starterini (kontrollitud). Starter aga ei tee ühtegi kööksu, ampermeeter ei liigu micromeetritki. Jäi mulje, et pendiks ei toimi. Kruvikaga otse lastes vuras starter ringi küll kenasti, harjad seega ok, kuid pendiks hambumisse ei vii ega kontaktorit ei ühenda. Kas on pendiksi tömberelee vigane vöi selle juhtmetes kuskil "kala", tömbereelini aga voolud tulid. Kui hoovastik mehhaaniliselt kinni oleks, siis peaks tömberelee ju ikkagit proovima pendiksit liigutada ja ampermeeter seda ka näitama.
Selline on hetkel arvamus mul.
Sikutan masina Niva trakatsiga kuurist välja, ajan kabiini ülesse ja saan selgust ... kord kui aega leian.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(27-06-2019, 12:02 PM)overspeed Kirjutas:  Mida Mota seal autoall kruvikaga täpselt tegi, ma ei oskagit öelda, indikaatoriga möötis ja kruvikaga säristas ...
Kui vötit keerata starteri asendisse, teeb salongis olev relee ainult klöpsu ja suunab voolud starterini (kontrollitud). Starter aga ei tee ühtegi kööksu, ampermeeter ei liigu micromeetritki. 

Sellist asja ka nähtud, et salongist starterile tuleval juhtmel oli otsik nii oksüdeerunud, et ei andnud enam ühendust. Välisel vaatlusel tundus kusjuures täiesti OK olema. Õnneks starteri vahetamise käigus ta siiski murdus ja viga oli leitud. (lihtsalt infoks, Sul ei pruugi sama viga olla)




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta

(06-03-2015, 20:44 PM)overspeed Kirjutas:  
(22-10-2008, 11:00 AM)overspeed Kirjutas:  Vahetasin köik süüteküünlad NGK omadega. Ühel silindril oli keere maha keeratud, sinna panin pika vindiga küünla, mis lahendas probleemi. 

Räägitakse, et selle masina mootor kipubki küünlaid natukse tahmama ja siis puterdab kui möni silinder seetöttu enam ei tööta. Koormusega söites pöleksid puhtaks. 
Mul aga metsas töristades koormus suht harva ja lühiajaliselt, enamus aegadel tooreski peal. Viimati näppisin süüteküünlaid Oktoober 2008. Pikemat aega juba 1 silinder ei töödand öieti. Nüüd siis viimane reis ei töödand enam 2 silindrit ja see muutus häirivaks, mitte et söita poleks saand. Otsisin välja millised silindrid ei tööta ning puhastasin küünlad, toimis taas.
Proovin aga nüüd üks aste kuumemaid küünlaid, ehk ei tahma enam sedavörd kui ennem (olgugi et kaua pidas vasta). Kui originaalis on NGK BP6HS, siis nüüd panen BP5HS
Aint alles nüüd lugesin vanast postitusest, et ühe küünla oleks pidand pikema keermega ostma, ups... kuid önneks sahtlist leidsin BP5ES (H=keere pikk 12,7 mm, E= keere pikk 19 mm), millest see sinna jäänd on pole örna aimugi.

(27-06-2019, 12:02 PM)overspeed Kirjutas:  Mida Mota seal autoall kruvikaga täpselt tegi, ma ei oskagit öelda, indikaatoriga möötis ja kruvikaga säristas ...
...
Sikutan masina Niva trakatsiga kuurist välja, ajan kabiini ülesse ja saan selgust ... kord kui aega leian.

Masin sai Niva trakatsiga kuuri alt välja lohistatud, vaatasin siis ise ka sinna alla. Tuligit välja, et starteri tarvis poleks vaja olnud lohistada, sest pealtpoolt kabiin ülal ei pääse starterile ligi, kuid samas on kabiini muudel pöhjustel ülesse vaja, et eemaldada kaitseplekk starteri ees.

   

Starteri remondiga ühtlasi vahetasin ka kauaoodanud süüteküünlad (BP6HS --> BP5HS) ää, millest üks siis pika keermega (BP5ES) (vasakul eestpoolt teine silinder).

   

Starteri probleemist aga siis pisut edasi juttu ....

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kuna ma ise pole kunagit seda starterit lammutanud, siis oleks asja nullist pidanud nuputama. Mota önneks mäletas suht täpselt vanadest aegadest, kuda see toimib ja seestpoolt välja näeb, seega pääsesin lihtsamalt kui teooria ära olin kuulanud.
Kahtlus jäi siiski tömbereleele. Pendiksi tömbereleel on sees kaks komplekti möhist, üks tömbamiseks ja teine hoidmiseks. otsas on kolm klambrit, 1 suur sissetulev +12, teine suur starterisse minev +12 ja kolma väike impulss +12. hoidemöhis saab +12 impulss klambrist ja massi korpusest, see toimib sest sädeleb (tömmata ei jaksa. Tömbemähis saab +12 impulss klambrist kuid massi starteri +12 klambrist läbi ühe harja, see aga ei toimi ots voolu andes. Seega otsustasin maha vötta ainult tömbemähise, sest vaevalt et hari kulunud on.
Et juhtmetele paremini lig pääseda, eemaldasin vintsi kardaani kaitsepleki. Mota seda pisut painutas, et ligi pääseda, kuid lihtsam oli üldse eemaldada.

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kui kaitseplekk eest, sai tömberelee kerge vaevaga eemaldatud (kui silmapudisenud sodi välja arvata, sest egas auto all pikutades ju kaitseprille ette osand panna Wink    )


   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Et tömbemähise otsakaan lahti vötta, tuleb impulss klambril ja starterisse +12 klambril kontramutrid maha keerata, kuna need paika jäävad. Sissetulev +12 eemaldub koos kaanega.
Ja kui kaan maas oli, selgus ka kohe viga. Starteri +12 klamber väga tahmane, et saanud see tömbemähis selle läbi mitte oma massi.


   

   

   

Puhastasin kontaktide pinnad, ölitasin vastava määrdega, köik tagasi kokku ja paika. Toimib kenasti taas.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ma loodan, et Sa ikka taipasid need kärsanud kontaktid ja ühendusplaadi ka üle lihvida? Need näevad pildil kaunikesti karvased välja...
Vasta

(14-07-2019, 10:40 AM)v6sa Kirjutas:  Ma loodan, et Sa ikka taipasid need kärsanud kontaktid ja ühendusplaadi ka üle lihvida? Need näevad pildil kaunikesti karvased välja...

(13-07-2019, 16:21 PM)overspeed Kirjutas:  ...
Puhastasin kontaktide pinnad, ölitasin vastava määrdega, köik tagasi kokku ja paika. Toimib kenasti taas.

Ei hakanud täpsustama, kuidas pinnad puhastasin, kuid muretsemiseks pole pöhjust, korralikult puhtad on nüüd.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne