Traktorite küttekulu?
#1

Huvitav oleks teada traktorite küttekulu erinevatel töödel hektarite kohta või siis tunnis.
Vasta
#2

noh tean omast kogemustest Teleskooplaaduriga 5-aastat vana ja kui panna hommikul paak täis(umb. 120liitrit) ja minna põhurulle kokku vedamas siis 10 tunniga ikka käristab selle paagi tühjaks küll.. ehk siis umbes 12 liitrit tunnis.
Vasta
#3

Olen vaadanud mtz-ide(82.1 ja 1025.3) ja don-1500b küttekulusid paljude töödega küll hektarile,tunnis,kilomeetrile.Aga see märkmik praegu kombainisWink

Lõtk ei ole loks!
Vasta
#4

Tean, et pea kõik vene traktori mootorid kulutavad kütet 175-190 grammi kw kohta tunnis. Kahjuks pole selliseid võrdlevaid andmeid lääne masinate mootorite kohta. Seega, kas lääne masinad on ökonoomsemad?
Vasta
#5

Meistrimees Kirjutas:Tean, et pea kõik vene traktori mootorid kulutavad kütet 175-190 grammi kw kohta tunnis. Kahjuks pole selliseid võrdlevaid andmeid lääne masinate mootorite kohta. Seega, kas lääne masinad on ökonoomsemad?
turboga mootorid mis väga hästi põletavad saavad ka 170 hakkama aga üldjuhul jah on 180g/hj/h diiselmootori reegel - ükskõik kus maal ta toodetud on.
Minu väike 55hj Kioti kulutab olenevalt töö raskusest 4-5 l/h
Künnan 3 hõlmalise kwernelandiga
Vasta
#6

Kõigepealt pean ennast parandama. Loomulikult on need grammid antud hj kohta tunnis.
Hiljuti lugesin kusagilt foorumist, kus keegi sai MTZ-ga kolmese pöördadraga 12 liitrit hektarile hakkama. Mida arvata?
Vasta
#7

Meistrimees Kirjutas:Kõigepealt pean ennast parandama. Loomulikult on need grammid antud hj kohta tunnis.
Hiljuti lugesin kusagilt foorumist, kus keegi sai MTZ-ga kolmese pöördadraga 12 liitrit hektarile hakkama. Mida arvata?
Künda võib ka 5 cm sügavuselt 20km/h. Muud küll ei oska arvata
Vasta
#8

tiit Kirjutas:
Meistrimees Kirjutas:Kõigepealt pean ennast parandama. Loomulikult on need grammid antud hj kohta tunnis.
Hiljuti lugesin kusagilt foorumist, kus keegi sai MTZ-ga kolmese pöördadraga 12 liitrit hektarile hakkama. Mida arvata?
Künda võib ka 5 cm sügavuselt 20km/h. Muud küll ei oska arvata
Meil MTZ 1025 ja 3 pöördader . Keskmine küttekulu künnil koos sõiduga põllule 13l.
Vasta
#9

paul23 Kirjutas:
tiit Kirjutas:
Meistrimees Kirjutas:Kõigepealt pean ennast parandama. Loomulikult on need grammid antud hj kohta tunnis.
Hiljuti lugesin kusagilt foorumist, kus keegi sai MTZ-ga kolmese pöördadraga 12 liitrit hektarile hakkama. Mida arvata?
Künda võib ka 5 cm sügavuselt 20km/h. Muud küll ei oska arvata
Meil MTZ 1025 ja 3 pöördader . Keskmine küttekulu künnil koos sõiduga põllule 13l.
13l tunnis on normaalne
eelnev jutt oli 12l/ha
Vasta
#10

Kui kaua te ühte hektarit siis künnate? Selleks, et künda 1 ha tuleb 3-se adraga sõita 8-9 km. Kui tunniga hektar, siis kiirus künniks veidi suur. Arvestada tuleks ka manööverdamist põllu otsas, mis võtab olenevalt põllu suurusest olulise osa ajast. Norm kiirus 6-7 km tunnis(ader kulub oluliselt vähem). Selline teooria pärit kõrgemast koolist ja siiani meeles.
Vasta
#11

13l/ha. Adra töölaius 1,5m, künni sügavus 18 cm, traktor MTZ-1025 105hp, mootori pöörded kündmisel 1500p/min, kiirus 7...8 km/h liivastel maadel kuni 10km/h .Keskmine põllu pikkus 650m . Pikim 979m lühem 300
Vasta
#12

tiit Kirjutas:
Meistrimees Kirjutas:Tean, et pea kõik vene traktori mootorid kulutavad kütet 175-190 grammi kw kohta tunnis. Kahjuks pole selliseid võrdlevaid andmeid lääne masinate mootorite kohta. Seega, kas lääne masinad on ökonoomsemad?
turboga mootorid mis väga hästi põletavad saavad ka 170 hakkama aga üldjuhul jah on 180g/hj/h diiselmootori reegel - ükskõik kus maal ta toodetud on.
See vene traktorite kohta toodud erikulu 250-260 g/kWh tundub otse väntvõllilt mõõtes kuidagi suur olevat. Kuidas seda üldse mõõdeti kas jõuvõtuvõllilt? Uued rekka diislid peaks hakkama saama ka <200 g/kWh (näiteks - http://www.scania.com/news/Events/archiv..._16071.asp) suured laevadiislid veelgi vähemaga.

Mõnede lääne traktorite kütusekulu kohta leiab andmeid siit:
http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm
Vasta
#13

corvus Kirjutas:
tiit Kirjutas:
Meistrimees Kirjutas:Tean, et pea kõik vene traktori mootorid kulutavad kütet 175-190 grammi kw kohta tunnis. Kahjuks pole selliseid võrdlevaid andmeid lääne masinate mootorite kohta. Seega, kas lääne masinad on ökonoomsemad?
turboga mootorid mis väga hästi põletavad saavad ka 170 hakkama aga üldjuhul jah on 180g/hj/h diiselmootori reegel - ükskõik kus maal ta toodetud on.
See vene traktorite kohta toodud erikulu 250-260 g/kWh tundub otse väntvõllilt mõõtes kuidagi suur olevat. Kuidas seda üldse mõõdeti kas jõuvõtuvõllilt? Uued rekka diislid peaks hakkama saama ka <200 g/kWh
Sai siin huvi pärast lapatud pisut kirjandust, ja leitud andmed, et õiged numbrid oleks näiteks SMD-62 (T-150K) mootoril mitte üle 248g/KWh ehk 182g/hjh kohta ,nominaalvõimsusel siis vastavalt 217g/KWh ja 160g/hjh kohta, D-240/243 (MTZ-80/82) mootoril nominaalis 220g/KWh ja 162g/hjh kohta./KW
Surfasin siin ka mööda lääne traktoritootjate internetilehekülgi.
Enamus ei kipu vastavaid andmeid avaldama, aga mõnede tootjate andmeist leidsin numbrid vahemikus 197-212g/KWh kohta.
Suure raamaturiiulites sobramise peale leidsin ka oma traktoristipõlve aegsed kaustad, kus kirjas kui palju tunde ja kütet mingi põllu ja töö peale kulus jms. Et püüan ka õhtul pisut arvutamisega tegeleda.Big Grin
Vasta
#14

Esialgsed arvutustulemused räägivad kütusekulust künnil ca 17l/ha. See pole nüüd kõige täpsem number, sest tollaseid tühisõite(koju-tööle, tankima, jne) küll enam siia sisse arvutada ei oska. Adraks oli Odessa oma,millele Kvernelandi korpused külge poogitud. Viimase aasta tulemused 4-se pöörd Kvernelandiga(osteti selline- oli teine rohkem masina narrimine) paberite järgi 16-17l/ha.
Kultiveerimine 9m kultivaatoriga olenevalt põllust 3,5-4,3l/ha.
Vasta
#15

Väga suurt osa mängib mulla struktuur ja niiskus. Eelmine sügis sai künd lõpetatud seisus, et kulus t-150 k-ga kündes ca 30 liitrit hektarile. Lugu selles, et põld oli ikka kõvasti läbi ligunenud. Ja siis see tõhh jauras seal adra ees kraapides pidevalt umbes 10 -15 sentimeetrist kamarakihti. Tegu oli vana söödimaaga. Sel sügisel kulus samal põllul 17-18 liitrit. Vahe peaaegu kahekodne. Aga ei saa ju alati kündi edasi ka lükata, kui maa pehme.
Vasta
#16

Kas mitte vene traktorite puhul polnud reegel et paak kestab 8 tundi tööd?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#17

Tegelane5 Kirjutas:Kas mitte vene traktorite puhul polnud reegel et paak kestab 8 tundi tööd?

Kindlasti mitte. Kui see ka nii oleks siis ei oleks vist mõtet traktoriga tööd teha.
Vasta
#18

Vanematel traktoritel luges mototundide lugeja väntvõlli pöördeid.Olenemata sellest, kus asus(kõrgsurvepumba otsas, ploki küljes, kabiinis jne).
Esimene küsimus selline- Milliste pöörete juures on mototund = astronoomilise tunniga.
Teiseks- Kas on tabelit, mis näitaks, kui palju kütet kulub mototunni kohta erinevatel masinatel?
Vasta
#19

1) Nii paljukest võin öelda, et MTZ-82-ga kaarutades (kose 4 meetrine) keris ühe mototunni edasi kuskil ühe tunni ja kahekümne minutiga (astronoomilised siis). Mootoripöörded kella järgi olid kuskil 1800 kandis enamus ajast. Arvestama peab aga fakti, et seesamune kellake jooksis pilbasteks paar nädalat hiljem. Nii, et kas see ikka adekvaatne näit on - ei ole kindel.
2) Tabeleid peaks igas paremas mehhanisaatori käsiraamatus olema.
Vasta
#20

Meistrimees Kirjutas:Esimene küsimus selline- Milliste pöörete juures on mototund = astronoomilise tunniga.

Nominaalpöörete juures
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne