Traktorite küttekulu?
#21

mis t25 kütuse kulu on? olen eluaeg seda masinat kasutanud, aga kütusekulupeale pole möelnudki kunagi.

Ehita, sõida, naudi
Vasta
#22

Tere!
Tahaks teada kuidas traktor käib nö "pannkoogiõliga" ehks siis kasutatud produktiga mida saaks pubist.
Ja veel tahaks teada , mis lisandit tuleb lisada sinna, et masin tööle hakkaks?

Ei käi küll teema pihta aga teist sellist alateemat ei leidnud ja ei hakanud ka uut tegema.
Vasta
#23

sander1231 Kirjutas:Tere!
Tahaks teada kuidas traktor käib nö "pannkoogiõliga" ehks siis kasutatud produktiga mida saaks pubist.
Ja veel tahaks teada , mis lisandit tuleb lisada sinna, et masin tööle hakkaks?


Vaata näiteks SIIT , kuidas seda küsimust on praktikas lahendatud.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#24

korvimees Kirjutas:
sander1231 Kirjutas:Tere!
Tahaks teada kuidas traktor käib nö "pannkoogiõliga" ehks siis kasutatud produktiga mida saaks pubist.
Ja veel tahaks teada , mis lisandit tuleb lisada sinna, et masin tööle hakkaks?


Vaata näiteks SIIT , kuidas seda küsimust on praktikas lahendatud.

Seda on küll tehtud vähe teistmoodi, sellepärast et õli soendatakse et see vedelam oleks aga põhimõtteliselt kui lisada sinna mingit lisandit mis teeb õli vedelamaks oleks tulemus sama. Traktorile just ei hakka ehitama sellist süsteemi ,aga tahaks just teada ,mis moodi teised traktoristid seda õli kasutavad, et saaks otse paaki tankides ja midagi ümberehitamata sõita.
Tänud.
Vasta
#25

Selline küsimus. Minu MTZ 82 hetkel ühe kütusepaagiga. Üks paak 65L. Hommikul panin paagi täis, et sõita tuttavale appi (tuttava juures traktoriga tol hetkel tööd ei teinud). Edasi-tagasi sõiduga kilomeetreid kokku 14. Pärast sai kodus ka vähe tööd tehtud. Kokku kulutas 15L kütet. Küsiks nüüd kas seda pidada normaalseks tulemuseks.
Vasta
#26

(18-05-2022, 20:37 PM)deeremees Kirjutas:  Selline küsimus. Minu MTZ 82 hetkel ühe kütusepaagiga. Üks paak 65L. Hommikul panin paagi täis, et sõita tuttavale appi (tuttava juures traktoriga tol hetkel tööd ei teinud). Edasi-tagasi sõiduga kilomeetreid kokku 14. Pärast sai kodus ka vähe tööd tehtud. Kokku kulutas 15L kütet. Küsiks nüüd kas seda pidada normaalseks tulemuseks.
Varakevadel sai mõõdetud täispaagi meetodil seda distantsi ja kulus pisut alla 5 liitri kütust.
https://www.google.com/maps/dir/57.60645...55!5m1!1e4

Sõidukiirust 39-43 km/h (kuna rehvid hüppavad siis alla 39 sõita ei kannata).
Kunagi Zili sildadega käru oli ja sellega koos iseimeva mootoriga Belarus võttis 44 l/100.
Weimeri käruga turbomootoriga 920 võttis 15-18 vahel 100 kilomeetri peale.

Rasket tööd tehes võtavad kõik mootorid umbes ühepalju kütust (g/kwh kohta)
aga metsik vahe tuleb sisse alakoormatud mootori juures, mis ei kasuta mootori nimivõimsust ära.

Üks mootor võtab pukis töötades liitrisest pudelist poole ära 15 minutiga aga teine võiks selle liitriga 45 min käia.
Tähelepanekust, et mootor mis terava häälega käib võtab palju kütust tühikäigul, kuid samas väga pehmelt käiv mootor võtab ka palju kütust.

Minski mootoritehase toodete eripära on, et pihustid on jämedate avadega ja kütus pritsitakse sisse väga väikse väntvõlli pöördenurga jooksul.
On see optimeeritud saamaks väikest kütuse erikulu, mis on ka paberil väga eeskujulik, kuid väljaspool seda kitsast vahemikku on hoopis teine maailm.
Vasta
#27

Üle 5 liitri tunnis ei võta, kui just raskem töö pole. Lapats põhjas tee peal samuti max 5l/h, kui tühjalt või midagi kerget küljes. Kogemust 15000+ kilomeetrit
Vasta
#28

(18-05-2022, 23:19 PM)Kult Kirjutas:  Üle 5 liitri tunnis ei võta, kui just raskem töö pole. Lapats põhjas tee peal samuti max 5l/h, kui tühjalt või midagi kerget küljes. Kogemust 15000+ kilomeetrit
[quote pid='536970' dateline='1652905174']

Kinnitan neid sõnu.  Rootoriga niites jäi küttekulu 7h jooksul 30-40 liitri kanti.
[/quote]
Vasta
#29

(18-05-2022, 20:37 PM)deeremees Kirjutas:  Selline küsimus. Minu MTZ 82 hetkel ühe kütusepaagiga. Üks paak 65L. Hommikul panin paagi täis, et sõita tuttavale appi (tuttava juures traktoriga tol hetkel tööd ei teinud). Edasi-tagasi sõiduga kilomeetreid kokku 14. Pärast sai kodus ka vähe tööd tehtud. Kokku kulutas 15L kütet. Küsiks nüüd kas seda pidada normaalseks tulemuseks.

Poolteist pange on täiesti normaalne kulu mõnetunnise segase sebimise peale.
Vasta
#30

Täna sai sõidetud sama maa edasi-tagasi 14km kokku. Hommikul oli paagis 40L. Kulutas ära siis 5L.
Vasta
#31

35L/100 km on päris hea number, kui täiskoorma ja gaasiga sõita.
Tühjalt aga ja pisutki tagasi hoides võiks ikkagi alla 20 kulu jääda 100 km.
Kui selline kütusekulu oleks, siis lumetõrje Belarusiga oleks täiesti välistatud tegevus...
Vasta
#32

Tere, 
teema on nii intrigeeriv, et pidin oma suhte automoto foorumiga järgmisele tasandile viima ja tegin seetõttu kasutaja, et ka sõna võtta (kaua sa ikka suudad ainult lugeda ja vaiki olla).  Rolleyes 

Nimelt endal kogemus, et sai 2020 aasta detsembris Valtra 6550 Hitech-iga Tallinnast omal jalal lõunasse tuldud, et raha kokku hoida, sest treilerivedu isegi sellel odava kütuse ajal oleks piisavalt kallis olnud. All olid traktoril kommunaalrehvid (Nokian Tri2, millest esimesed väga kulunud ja eeldan, et veeretakistus väiksem ikka kui klassikalisel põllurehvil). Mootori võimsuseks annab ark 77kw, tühikaal 4660kg, millele juurde lähevad tagarattaraskused 8x80kg ja esiripp ning juht. Et vähegi hoida 40km/h sõidukiirust, pidi pöörded ka suhteliselt põhjas hoidma, nii ca 2200-2300 pööret võis olla sel Sisu mootoril siis.

Valtrale sai taingitud Kosel Alexela tanklas täispaak ning järgmine tankimine oli 200km pärast lõunas ka Alexela tanklas ja täispaak, et arvutada sportlikust huvist kütusekulu. Selle 200km peale läks 70L, ehk siis tuli ka 35L/100km kohta. Sel juhul 40km/h kulub 100km läbimiseks 2.5 tundi ja see teeks tunni kuluks 14L/h peaaegu piirajas pööretega mootoriga ja ca 5.5t massiga. Ei oska ainult arvata, et kui suur koormus traktori mootoril tippkiirusel tegelikult võiks lasuda.

Samuti sai käidud kunagi vaatamas ühte müügis olevat New Hollandi T6.175 või võis ka olla 6.180 traktorit (6 seeria ja ilmselt 175 või 180 hobust vist see tähendab). Siis tuli müüjaga jutuks ka muuseas maantekulu. Ta oli käinud kunagi Toompeal sellel suurel põllumeeste streigil traktoriga ning siis see kütuse kogus, mis tal kulus Lõuna-Eestist Tallinna ja tagasi sõiduks, tundus nii ulmeline ja uskumatu mulle, et ei jäänud isegi meelde. Tal oli sel New Hollandil ka 50km/h kast, et võibolla see lisab ka kütusekulu juurde juhul, kui viimast sellest võtta.         

Kuni selle teema lugemiseni arvasin, et 35L/100km maanteel on suht normaalne number, aga nüüd juba hakkan sügavalt kahtlema, et Valtral on midagi viga. Samas vaadates edaspidist tankimiste tabelit, siis võiks öelda, et selline keskmine kulu ilma rasket tööd tegemata ja madalal pöördel sossutades on keskmiselt tulnud 3.5-4L/h kohta. See "h" on siis ikka päris tund, mitte mototund, kuna minu arusaama kohaselt tiksub Valtral see edasi pööretest sõltumatult, aga ega 100% kindel ka ei ole. 

LTZ 55a (ehk siis T40) kütusekulu võiks olla minu tankimistabelite järgi 5.5-7L/mh, mis on siis "mh" ehk mototunni kohta rippes haaratsiga metsatööl palkide koondamine. Kuna mul on veel hüdraulika normaalseks ehitamata, siis see haaratsiga toimetamine tahab pöördeid saada ja ökonoomsus seetõttu kindlasti kannatab.
Vasta
#33

Põhjagaas koormuseta on alati kõige kallim liikumise viis. Kõigi mootorite kütuse erikulu kõvera miinimum on kuskil 2/3 pöörete kandis. Kes ökonoomitada tahavad, tasub kõrva taha panna...

Põhjusi on siin mitmeid, vast kõige suurem on mootori tasakaalustamata inertsjõudude kiire kasv pöörlemissageduse kasvades. Sellest ka vähendatud pöörlemissagedusega mootorid ja astmevabade kastide viimasel käigul maxkiiruse piiramine mootori pöörlemissagedusega.

Vaevalt neil kahel traktorilgi midagi viga on, lihtsalt piirajas röökides pole mootor kuigi efektiivne.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne