Uaz 69A,1971a
#1

Tervist!
Minu masinaks siis Uaz 69a ,aastast 1971.Auto on suhteliselt hästi säilinud ,v.a raam ,mis on taastamiskõlbmatu ,aga see ei ole kah probleem ,sest müüa andis kaasa ka uue raami,mis on küll seismisega natuke pindmist roostet omandanud ,aga see on väike asi.
Selle auto ostmine oli tegelikult juhus ,sest vahetult enne ta soetamist olin ostnud omale Uaz 469b ,mis on Nuias ümberehitatud 52 kabiinile jne.Aga kuna 69 soov on alati olnud ja ühe jutuajamise käigus tuli välja ,et üks "vana Villis" seisvat suhteliselt kodu lähedal ,siis sai mindud üle vaadatud,tuli välja ,et auto oli olnud kohaliku metskonna autoks ja suurema osa oma elust veetnud varju all ,selle tõestuseks on ka väga hästi säilinud tent. Kuna müüa pakkus kaasa ka veel päris suure koguse varosi,siis ei saanudki seda võimalust kasutamata jätta.
Auto käivitus peale aastaid seismist koheselt ja jõudis ilusti iseseisvalt ka oma uude koju.
Eesmärk on auto taasta võimalikult originaali lähedaseks,kõik soovitused,näpunäited ,pakkumised oodatud.

Esimene käivitus:

[Pilt: 69kivitus.jpg]
Esimesed meetrid:
[Pilt: esimesedmeetrid.jpg]
Kaasa saadud varandus,sisaldas sildasid,mootorit ,raami ja igasugu väiksemaid detaile.
[Pilt: jupid.jpg]

Uaz 469b"Nuia",Uaz 69A
Vasta
#2

Gaz 69 ikka ju?
Vasta
#3

Õige mark on UAZ-69, kuna GAZ ise tootis neid masinaid vaid kolm aastat. Suurem osa "Villiseid" on siiski UAZ'i toodang, kuhu mudeli tootmine 1956. aastal üle viidi. Kõnekeeles on nad ikkagi GAZ-69'd või siis "Villised".
Vasta
#4

Timm Kirjutas:Õige mark on UAZ-69, kuna GAZ ise tootis neid masinaid vaid kolm aastat. Suurem osa "Villiseid" on siiski UAZ'i toodang, kuhu mudeli tootmine 1956. aastal üle viidi. Kõnekeeles on nad ikkagi GAZ-69'd või siis "Villised".

Minu meelest on ikkagi õigele 69-mehele sõna "Villis" solvav. Kuigi nii on rahva kõnekeel olnud juba aegadest hallidest.
Eelkõige tundub, et tegemist oli asjaliku ostuga, kui arvestada varuosade tohutut kogust.
Paistab asjalik projekt tulema.
Vasta
#5

See nimetus "Villis" on tulnud Willys Jeep'st, mille koopia on GAZ-67 ja GAZ-67B. Mille poolest see solvav peaks olema..? Minumeelest 67 ei ole ju halb auto.

Kuid teema algatajale - jõudu ja jaksu!!
Vasta
#6

Jõudu ja jaksu ka minu poolt,ja loodan et saavutad oma eesmärgi.Kui saladus pole mis selline isend maksis?

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#7

Timm Kirjutas:See nimetus "Villis" on tulnud Willys Jeep'st, mille koopia on GAZ-67 ja GAZ-67B. Mille poolest see solvav peaks olema..? Minumeelest 67 ei ole ju halb auto.

Kuid teema algatajale - jõudu ja jaksu!!
Ja Jeep (hääldatuna dziip) on tulnud sõnast cheap (odav) , sest algselt pidi olema Willys odav sõiduriist vms.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#8

MartinL Kirjutas:... Jeep (hääldatuna dziip) on tulnud sõnast cheap (odav)...

Tõenäoliselt siiski täheühendist GP (general purpose ehk üldkasutatav), mis inglise keeles hääldatakse dþiipiim ehk veidi lohakamalt lihtsalt dþiip Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Auto ametlikuks nimeks jah ikka Uaz 69A ,see seisab nii dokumentides ja ka kapotil ilutseb sõna "UAZ"

hundu615 Kirjutas:Jõudu ja jaksu ka minu poolt,ja loodan et saavutad oma eesmärgi.Kui saladus pole mis selline isend maksis?

Jõudu tarvis! Ja ka hind pole saladus ,auto kergendas kukrut 15 000 kr võrra.

Uaz 469b"Nuia",Uaz 69A
Vasta
#10

Timm Kirjutas:"Villis" on tulnud Willys Jeep'st, mille koopia on GAZ-67 ja GAZ-67B.

Koopia? Võibolla siiski analoog oleks korrektsem sõna?
Vasta
#11

karlarnold Kirjutas:
Timm Kirjutas:"Villis" on tulnud Willys Jeep'st, mille koopia on GAZ-67 ja GAZ-67B.

Koopia? Võibolla siiski analoog oleks korrektsem sõna?

Oh, koopia küll nüüd üldsegi mitte Smile Jah, "iivani" (nii 67t kutsuti) üldkuju ja üldprintsiibi osas võeti jänkistani villiselt eeskuju. Aga kui laskuda detailide tasemele, siis näeme villisest hoopis erinevat pilti.

a) Mootor ja käigukast võeti varem tootmises olnud GAZ-AA-lt, mis olid omakorda koopiad Ford-AA vastavatest agregaatidest (Ford ehitas 1930.a. paiku ju GAZi tehase)

b) Paljud käiguosa detailid olid võetud GAZ-11 ehk nn "uue emka" neliveovariandi GAZ-61 pealt. GAZ-11 oli omakorda edasiarendus "vanast emkast" ehk GAZ-M-1st (teise mootoriga), mis oli omakorda jälle üsna täpne koopia Ford-V8-40st. Minumeelest on näiteks "iivani" tagasild üsnagi detailse täpsusega identne 1933.a. Ford-V8-40 tagasillaga, isegi poldid peaks olema viimseni tollkeermes, erinevalt ülejäänud autost. Sama sild pandi hiljem Pobi alla taas kord muudatusteta või mõne ülipisi-muudatusega.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Nüüd peaks see teema vist kõigile selge olema ,selle Gazi/Uazi erinevusest ja seotusest Willysega on foorumis vist ennegi juttu olnud.

Igatahes sai alustatud uue raami ettevalmistamisega.

[Pilt: raam1.jpg]

Sai proovitud ka survepesur/liivapritsi:
[Pilt: liivaprits.jpg]

Uaz 469b"Nuia",Uaz 69A
Vasta
#13

Kaasiku Kirjutas:Sai proovitud ka survepesur/liivapritsi:

Olen ka ise seda aparaati proovinud. Miinuseks pean ma seda et pikalt kasutades kipub otsik märjaks minema ja liiva ülestõmme takerdub. Samas teeb töö ara.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#14

pkuldsaar Kirjutas:
Kaasiku Kirjutas:Sai proovitud ka survepesur/liivapritsi:

Olen ka ise seda aparaati proovinud. Miinuseks pean ma seda et pikalt kasutades kipub otsik märjaks minema ja liiva ülestõmme takerdub. Samas teeb töö ara.

Ausaltöeldes ei viitsiks selle süsteemiga sama tööd enam ette võttagi ,seda takerdunud liiva ülestõmmet on väga tüütu puhastada ja need puhastamiseks kuluvad pausid võtavad töötuju üldse ära ja pärast oled veel ise läbimärg,samas jällegi sai asi ära proovitud ja koduseks kasutamiseks teeb töö tõesti ära.

Uaz 469b"Nuia",Uaz 69A
Vasta
#15

Kaasiku Kirjutas:Sai proovitud ka survepesur/liivapritsi:

Mismoodi too aparat toimib, kas miski spets, vöi saab enamustele survekatele külge monteerida?
Vasta
#16

Asi töötab enamus Kärcheri survepesuritega,vahetad lihtsalt pesuri otsiku ära ja selle otsiku teine toruots liiva ja tuld,SELLINE ta on.

Uaz 469b"Nuia",Uaz 69A
Vasta
#17

Voh väga viis, ehk tead öelda ka, mis umbes maksis?
Vasta
#18

marauder Kirjutas:Voh väga viis, ehk tead öelda ka, mis umbes maksis?

Selline maksis Stokkeris 1000.- ja natuke peale.

Uaz 469b"Nuia",Uaz 69A
Vasta
#19

Kaasiku Kirjutas:Asi töötab enamus Kärcheri survepesuritega,vahetad lihtsalt pesuri otsiku ära ja selle otsiku teine toruots liiva ja tuld,SELLINE ta on.

Ettevaatust, pikal tööl ei pea kaua vastu, nimelt ots kulub ära ja ei ole enam nii efektiivne(otsa eraldi müüa pole).
Vasta
#20

Raamil nüüd happekrunt ja krunt peal :
[Pilt: happekrunt.jpg]
[Pilt: krunt.jpg]

Uaz 469b"Nuia",Uaz 69A
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne