Kulunud/vanade detailide taastamine
#12

Tagasiside on asjalik. Prooviks nüüd järgemõõda ka vastust anda.

Esiteks võibolla jäi see esimeses postis välja toomata aga lõiketõõtluse võimalused on meil veidi kasinad- olemas on nõuka aegsed manuaalfreesid(nii hor kui vert.), treipingid(ka vanad head 1K62-ed), tasalihvpink. Uus ümarlihv peaks jõudma aasta lõpuks või järgmise alguses- sellest on tohutu puudus praegu.

Hammasrataste tegemise seisukohast on kõige valusam koht just tõõtlemine- käigukasti hammakat mina eelpoolmainitud pinkidel freesima ei julge hakata. Võimalus on küll sobivat materjali peale keevitada. Nii et kui keegi leiab koha kus oma hammakad välja freesida võib edasi rääkida.
eberhard äkki täpsustad mis selle gaz12 võlliga Sul on? Hammakad või muud pinnad?

Teine asi- vändalihvpinki meil omal ka ei ole... tegelikult pink isegi on, aga ei ole lihtsalt ruumi kuhu see 5 meetrine kolakas üles seada katuse alla. Väntasid oleme siiani lihvimas käinud tõukuris, aga see pole ka hea lahendus.

Üldse väntvõllid on väga loomingulised asjad- pole nii, et võtad töökava ette, et natuke siit ning natuke sealt ning ongi nagu uus. Suurim pahategija on kuumus- võite arvata palju punaseks kuumutatud vändakael mängib. Olen kuulnud ütlust, et kui veel tartus 53'e väntasid keevitati siis polnud haruldane kui kogu võll oli pärast 10mm lühemToungue Muidgi saab(ja peakski) võlli pärast pressi all uuesti rihtida, aga nüüd tekib probleem malmist võllidage, mis võivad pressi all ühel hetkel lihtsalt pooleks murduda. Nii et riskid on suured kuigi tellija soovib kahe päeva "nagu uus" võlli saadaBig Grin

Nii et 2715 ning marek_vendel teie soovitud kihi paksused pole miski müstika- pigem peituvad probleemid eeltoodus, aga kui asjad on muidu prügikastikaup siis proovida tasuks ikka. Hetkel teid muude tegemiste tõttu kahjuks vastu ei võta, aga jätan meelde vähemalt. Hinnast niipalju, et tõukuris oli vist ühe vända kaela lihv viimati u. 300kr.

argo1974, nagu Sa mainisid siis väljamaades on kindlasti seda know-how'd rohkem, aga see ei tule ka laest niisama. Nukade lihv on jah sisuliselt ainult kopeerimise tasemel eestis- sõnad "optimaalseim geomeetria" ning "moodne arvutiprogramm" on ainult osad visionääride äriplaanist. Nuka pinki meil ka enda pole- ikkagi vaene riigiasutus, aga teisest küljest materjali mida peale panna on jällegi piisavalt. Nukkade taastamistehnoloogia uurimine on igatahes perspektiivplaanisBig Grin
Mis laagrimaterjali treimisse puutub siis kui kõva see ikka on või milles "konks"? ~53..60HRC asju olen treinud- paras piinamine on, aga teha saab- pildi järgi on Sul küll sisetreimist vaja, mis on pika tera tõttu topelt jama.
Leegikate jaoks on matt keraamikat olemas, aga tekkis küsimus kuidas nad seda toru seest puhastavad- see peaks ju liivapritsitud pind olema alla... täitsa pähkel. Muidu teema tundub huvitav nii et võiks proovida. Teise variandina kas leegikatele poleks alternatiiv kroomilaadne poleeritav keraamika nt. selline. Seda küll hetkel sees ei ole, aga uue tellimusega võtan ka seda kindlasti. Ning vibropoleerijaid peaks ka eestis ju kasutuses olema. Vedelkeraamika on meil firmast http://www.nicindustries.com/cerakote.php - äkki leiad sealt ideid.
Tefloni kohapealt kasutame firma Whitford asju. Kolbidele paneme Xylan 1052 nimelist- koorumise kohta pole kaebusid kuulnud igatahes. PLaanis on kül teha üks testimootor, aga nagu ikka häid mõtteid on liiga palju, et neid kõiki teostada jõuaks. Aga kolbe tuuakse suhteliselt regulaarselt ning enamasti just tutikaid võistluskrossikate omad.

Martin460, antud ruudukese katmine igatahes õnnestus(või mida mõtlesid täpsemalt?). Edasised katsetused on plaanis lähiajal. Materjali kohta ei oska täpselt õelda- detailid ise on pärnukandist ühe usaka piilari trim. Lokaalgalvaanika sarnaneb idee poolest vannigalvaanikaga kuid elektrolüüt on detaili ning anoodi vahel. Meetod sobib hästi õhukeste kihtide taastamiseks- olen kasutanud laagripesades sajandike lisamiseks.


Mis hindadesse puutub siis tasuta ei tööta meist keegi, aga pigem hindame hoopis saadud know-how'd. Seda enam, et sisuliselt ükski asi pole eelmisega sarnane ning enamus tõsiseid asju on selline nullist alustatud nikerdmine, mis võtavad julgelt üle nädalajagu päevi.

Nii. Loodan, et kellegi unistusi ei purustanud. Edasine teemaarendus, küsimused ning põhjendatud kriitika on igati oodatud.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: Huck - 14-11-2008, 00:23 AM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: sugraM - 14-11-2008, 10:27 AM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: argo1974 - 14-11-2008, 12:40 PM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: 2715 - 14-11-2008, 12:41 PM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: stihl - 14-11-2008, 16:41 PM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: 2715 - 14-11-2008, 19:19 PM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: stihl - 14-11-2008, 23:48 PM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: 2715 - 15-11-2008, 16:19 PM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: marek_vendel - 14-11-2008, 22:38 PM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: Martin460 - 15-11-2008, 18:42 PM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: via - 15-11-2008, 21:50 PM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: Huck - 19-11-2008, 23:51 PM
RE: Kulunud/vanade detailide taastamine - Autor: 90Deville - 11-04-2018, 18:05 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne