Kesk mootori jahutus?
#1

Tervitus!

On keegi puutunud kokku kesk mootori paigutusega autoga?.. isegi kui ei ole ,oskab äkki keegi mingeid häid ideid välja pakkuda võimalikult effektiivse jahutuse korraldamiseks.
Endal tuli idee panna radikas mootori ette nagu orginaalis ja õhk juhtida kõhu alt peale ,aga kuulaks hea meelega teiste (targemate)inimeste arvamusi kaToungue
Vasta
#2

Originaalis on radikas ikka ees (näit Fiero) ja vedelik läheb piki kere karpi kulgeva toru abil radikasse ja tuleb teiselt poolt tagasi.
Arvan, et Sinu variant on palju raskemini teostatav (ruumipuudus, jahutusõhu juhtimise keerukus jne), kui torude vedamine ette ja tagasi.
Vasta
#3

Jahutuse organiseerimise juures on tähtis et õhuvõtukanali algus oleks kõrgrõhualas, õhuvool aeglustuks sisselaskeava ja radiaatori vahel ning õhu väljalase peale radiaatorit oleks madalrõhualas. See, mis sul seal põhja all toimub, sõltub eelkõige auto esiosa ja tuuletammi kujust, üldiselt ei tundu väga hea ideena, vähemalt kui sa oma disaini tuuletunnelisse testima ei lähe.

Nüüd kindlasti keegi kirjutab et linnaliini bussil on radiaator keskel ja põle häda miskit Smile
Vasta
#4

Jesper Kirjutas:Jahutuse organiseerimise juures on tähtis et õhuvõtukanali algus oleks kõrgrõhualas, õhuvool aeglustuks sisselaskeava ja radiaatori vahel ning õhu väljalase peale radiaatorit oleks madalrõhualas. See, mis sul seal põhja all toimub, sõltub eelkõige auto esiosa ja tuuletammi kujust, üldiselt ei tundu väga hea ideena, vähemalt kui sa oma disaini tuuletunnelisse testima ei lähe.

Nüüd kindlasti keegi kirjutab et linnaliini bussil on radiaator keskel ja põle häda miskit Smile

Lisaks vihmase ilmaga kõhualt tõmbad kogu pasa radikasse st. igapäev radika puhastust Smile

ette viimine oleks kõige parem, muidugi on lahendusi kus radikas on lapiti mootori peal.
Vasta
#5

On tehtud ju jah katuselt öhuvötte ja ka külgedelt
Vasta
#6

nymmik Kirjutas:Lisaks vihmase ilmaga kõhualt tõmbad kogu pasa radikasse st. igapäev radika puhastust Smile

ette viimine oleks kõige parem, muidugi on lahendusi kus radikas on lapiti mootori peal.

Seda pori jama ma kardangi...

Esimese tuuletammi saaks muidu ümber teha ja mingid tuule suunajad teha ,aga siis kruusateid nagu ei tahaks hästiBig Grin
Siis on vist kõige mõtekam teha külgedele õhuvõtu avad ja radikas mootori taha asetada + võimsam ventilaator.
Lisaks sellele õhule mis külgetelt tuleb saab ju ka kõhu alt ta ka ikkagi õhku manu.
Vasta
#7

Jesper Kirjutas:Nüüd kindlasti keegi kirjutab et linnaliini bussil on radiaator keskel ja põle häda miskit Smile
Näiteks vanematel Volvo B10M-idel on radiaator aga ees, ning ventilaatorit käitatakse umbes 2 m pikkuse võlli vahendusel otse väntvõllilt. Aga no bussi all on veidi rohkem ruumi kah kõige sellega, sh. jahutusõhuga, majandada.
Vasta
#8

Sellisel autol nagu Fiat 133 oli mootor taga ja radikas ka taga, mootori körval ning vöttis öhku paremast tagumisest rattakoopast. Eriti hea lahendus see ei olnud, pärast paari nädalat kruusatee otsa tuli seda aiavoolikuga läbi pesta sest muidu kippus keema minema.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#9

XTA Kirjutas:... Näiteks vanematel Volvo B10M-idel on radiaator aga ees, ning ventilaatorit käitatakse umbes 2 m pikkuse võlli vahendusel otse väntvõllilt...
Kolinat ja käginat juhikohal (ilmselt vanusest tingituna) on igatahes rohkem kui uuematel hüdroajamiga küljeradiaatoritel.
Vasta
#10

minu fiat 850-tel on taga vesijahutusega mootor aga radikas asub ka taga, õhuvõtt on tagasilla kohal (tagaistme taga on väikene ava kuhu tuleb õhk põhja alt). Lisaks on mul üks volvo 340 millel vajab jahutust tagasillas asuv variaator käigukast, selleks on tal esistanges väikesed (ca 4x10 cm) avad milles õhk läheb poolraamidesse ja sealt edasi tahasillani (muidugi ma ei tea kui palju variaator jahtust vajab aga nende avade sulgemisel pidada otsad andma)
fiatist üks pilt ka, radikas asub paremal kumeruses:
http://album.ee/node/15339082/50109914
Vasta
#11

Kas sul sellel fiatil asub Radikas mootori ees või taga?
Vasta
#12

Loll Küsimus Big Grin...See ju otse- ja tagamootoriga Toungue...


...Kõige mõtekam ongi vist asetada radikas mootori taha ja teha õhuvõtuava kõhualla ja külgedele.
Siis pole ka radika ummistumise ohtu.
Vasta
#13

mootor ikka piki ja radikas mootori ees, selle kühmu peal mis paremalt paistab pildil
Vasta
#14

Nii väikesest august jahutab Ära ka?
Vasta
#15

ju siis jahutab, ma pole küll veel sõitma saanud aga selliseid masinaid on tehtud mitu miljonit derivatsiooni ja ma pole veel kuulnud, et jahutusega jama oleks olnud, siin veel üks pilt kus veel radikas küljes ja peale nende ribide ülemises luugis mootoriruumis rohkem avavusi pole:
http://album.ee/node/15339081/50109914
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne