Mootori korrasoleku hindamine ilma käivitamata
#1

Milliseid võtteid võiks kasutada mootori uurimisel mida pole võimalik käivitada. Ise mõtlen mersu vanemaid bensiini mootoreid (m102, m103, ...) aga midagi üldist mis kõigi kohta käiks.

Hetkel oskaks vaid:

1) Mõõta surved silindris. Eeldab starteri küljes olekut. Olen ka kuulnud, et kui surve väike, siis tasub proovida kallata "lonks" bensiini silinrisse siis näeb kas surve kadunud klappidest või lihtsalt hõre. Kui surve suuremaks läheb, siis kolvigrupp läbi.

2) Visuaalselt kontrollida nukkvõlli kulumisastet. Eeldab kambrikaane eemaldamist. Saab muidugi vaadelda üldse kui palju sodi mootoris on.

3) Logistada saaled. Eeldab karteri eemaldamist.

Milliseid elementaarseid asju veel võiks teha? Olen juba mitmel korral suutnud endale vigase mootori osta ja enam ei taha sama viga korrata. Päris pulkadeks ka ei jõua igat mootorit võtta või käima panna. Kord pole mulle kasulik, kord pole müüjale kasulik jne...

Tänud vastamast!
Vasta
#2

M102 mootori vaatamine ilma käivitamiseta on samas kaalukategoorias kui hammaste parandamine päraku kaudu.

Dad.
Vasta
#3

Mootori seisukorra kohta annab aimu ka küünalde välimus, kui õlised ja tahmased .

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#4

heikson Kirjutas:Mootori seisukorra kohta annab aimu ka küünalde välimus, kui õlised ja tahmased .
Eeldusel, et mootorile müügiks keeratud küünlad on needsamad, millega töötas/sõitis.

Ega muud teha saagi. Alusel oleva mootori ost on tahes-tahtmata riskantne. Autol olevat mootorit tasuks ikka nii palju reanimeerida, et saaks tule torusse...

Kui aga otsitakse vaid raudvara (pritse ja süüde pole olulised), siis ei jäägi muud üle, kui see vajalik raudvara näppude vahel üle katsuda.
Vasta
#5

heikson Kirjutas:Mootori seisukorra kohta annab aimu ka küünalde välimus, kui õlised ja tahmased .

Mootori M102 puhul annab õline küünal tõesti teada, et mootor on lõpplikult pees, st seda mootoriga pole enam midagi peale hakata. Selle mootori omapära on oskus viimase vindini küünlaid puhtana hoida, isegi kui mootor ei "suitse" ei tähenda, et mootor on korras.

Dad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne