UZAM-412 vs. BMW M10
#1

Minu teada peaks M-412 mootor ka pärinema 30-ndatest.
Vasta
#2

miilits Kirjutas:Minu teada peaks M-412 mootor ka pärinema 30-ndatest.

Nii vana just pole. Mootor M-412 (tegelikult oli nimi vist UZAM-412) põhineb BMW mootoriseerial M10, mille konstrueeris parun Alex von Falkenhausen (uhkelt kõlab, kas pole?) ja valmis sai ta selle aastaks 1961.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#3

Selle üle, et venelased kopeerisisd mosse mootori BMW pealt on üsna palju juttu olnud ning suudeti ära tõestada, et neil on küll teatud sarnasusi, kuid tegelikult on tegu ikka kahe erineva mootoriga. Autolehes kirjutas ka kunagi, et mosse mootri konstruktor oli "väsimatu insener", kes püüdis teha nii hea mootori kui võimalik. Ikkagi esimene masstoodangusse läinud rippklappidega mootor NSVL-is



Vasta
#4

Siim007 Kirjutas:.. Ikkagi esimene masstoodangusse läinud rippklappidega mootor NSVL-is...
Nonoh. Isegi 408 oma oli enne Wink. Ilmselt taheti öelda "esimene ülanukkvõlliga"...
Vasta
#5

Tsitaat:Nonoh. Isegi 408 oma oli enne . Ilmselt taheti öelda "esimene ülanukkvõlliga"...
'
Jap selle koha pealt panin vähe pange.

Aga ühest teisest foorumist:
Mind huvitas see UMZ-412 mahategemise jutt üsna sügavalt ja võtsin kätte, kuna mõlemad on kolakambris olemas - võrdlesin neid tükke omavahel. Seda muidu nimetatakse tehniline analüüs.

BMW- kasutatavaga sarnased on vaid mootori kaldu asetus kapoti all ning mingi osa plokikaane ehitusest, kuid viimane sarnasus on vaid optiline. Mootoris ei ole praktiliselt ühtegi 1:1 sarnast osa (kui meeterkeermega poldid-mutrid välja jätta).

Erinevad on
Mootoriplokk - mossel alumiiniumist, väljakäivate märgade hülssidega, bmw mootoril malmist, pressitud kuivade hülssidega
Plokikaas - mõlemal alumiiniumist, poolsfääriliste põlemiskambritega. Nookurid on mossel terasest, bmw-l alumiiniumist. bmw-l ühekordsed klapivedrud, mossel kahekordsed. Klapid erinevad. Põlemiskambri tööprintsiip erinev - mossel avatud kamber, kumer kolb, õhukeste segukihtide põletamine. bmw-l suletud nn dreieckkugelbrennraum, keerispõletamine, lamedad kolvid.
Väntvõll - mossel sepistatud teras, bmw-l valumalmist
Õlipump - bmwl käitatakse ketiga väntvõlli otsast, sisehammastega rootor/rataspump, mosse käitatakse abivõllilt (mis käitatakse hammasratasülekandega väntvõllilt)
Süütejagaja - mossel asub vasakul mootori küljel, käitatakse abivõllilt, bmw-l plokikaane tagaotsas, käitatakse nukkvõllilt
Nukkvõlli ketipingutus - bmw-l vedru/hüdroamortisatsoon, mossel mehhaaniline reguleeritav (polt ja mutter).
Karterituulutus - bmw-l suletud tüüpi vaakumkarter, mossel avatud tüüpi vaakumita (sisselaskeõhu puhasti asub õlikorgi sees).



Vasta
#6

Siim007 Kirjutas:
Tsitaat:Nonoh. Isegi 408 oma oli enne . Ilmselt taheti öelda "esimene ülanukkvõlliga"...
'
Jap selle koha pealt panin vähe pange.

Aga ühest teisest foorumist:
Mind huvitas see UMZ-412 mahategemise jutt üsna sügavalt ja võtsin kätte, kuna mõlemad on kolakambris olemas - võrdlesin neid tükke omavahel. Seda muidu nimetatakse tehniline analüüs.

BMW- kasutatavaga sarnased on vaid mootori kaldu asetus kapoti all ning mingi osa plokikaane ehitusest, kuid viimane sarnasus on vaid optiline. Mootoris ei ole praktiliselt ühtegi 1:1 sarnast osa (kui meeterkeermega poldid-mutrid välja jätta).

Erinevad on
Mootoriplokk - mossel alumiiniumist, väljakäivate märgade hülssidega, bmw mootoril malmist, pressitud kuivade hülssidega
Plokikaas - mõlemal alumiiniumist, poolsfääriliste põlemiskambritega. Nookurid on mossel terasest, bmw-l alumiiniumist. bmw-l ühekordsed klapivedrud, mossel kahekordsed. Klapid erinevad. Põlemiskambri tööprintsiip erinev - mossel avatud kamber, kumer kolb, õhukeste segukihtide põletamine. bmw-l suletud nn dreieckkugelbrennraum, keerispõletamine, lamedad kolvid.
Väntvõll - mossel sepistatud teras, bmw-l valumalmist
Õlipump - bmwl käitatakse ketiga väntvõlli otsast, sisehammastega rootor/rataspump, mosse käitatakse abivõllilt (mis käitatakse hammasratasülekandega väntvõllilt)
Süütejagaja - mossel asub vasakul mootori küljel, käitatakse abivõllilt, bmw-l plokikaane tagaotsas, käitatakse nukkvõllilt
Nukkvõlli ketipingutus - bmw-l vedru/hüdroamortisatsoon, mossel mehhaaniline reguleeritav (polt ja mutter).
Karterituulutus - bmw-l suletud tüüpi vaakumkarter, mossel avatud tüüpi vaakumita (sisselaskeõhu puhasti asub õlikorgi sees).

Pole küll seda originaal BMW-1500 mootorit näinud, mida pandi 60 algupoolel BMW-le ja mis oli üks masinatest, mis tõi BMW sõjajärgsest marginaalsest margist uuesti tegijate hulka, aga see see UMZ 412 olevat. Malmplokk, jms, tulid bemarile ilmselt hiljem?
Klapikambri kaane 1:1 asendatavus säilus veel pikki aastaid...
Vasta
#7

bmw 1500-2000 mootor on lihtsa nimetusega M10, pandi seda 60-nendatest kuni peaaegu 90-nendate alguseni, tõsi, kui klapikambrikaant vaadata on ta väga sarnane mosse mootoriga ja sellest on ilmselt tekkinud ka see müüt ehk siis peale visuaalse sarnasuse ja selle, et mõlemad on HEMI mootorid neil vist tõesti pole.
ahjaa, üks ajalooline sarnasus ka, nimelt bmw m10 on siiani kõige võmsam mootor mis eales F1 autole pandud ja NL ainus katse teha oma F1 autot oli pärit mosse tehasest. Teemasse midugi niipalju, et M10 on ilmselt üks pikaajalisemaid tootmises olnud mootoriplokke üldse
Vasta
#8

Kuidagi veider on mõelda, et Mosse ja HEMI Big Grin

Maamees linnast.
Vasta
#9

mis seal imelikku on ei saa ma aru, hemi mootorid on suht levinud ju
Vasta
#10

supp Kirjutas:bmw 1500-2000 mootor on lihtsa nimetusega M10, pandi seda 60-nendatest kuni peaaegu 90-nendate alguseni, tõsi, kui klapikambrikaant vaadata on ta väga sarnane mosse mootoriga ja sellest on ilmselt tekkinud ka see müüt ehk siis peale visuaalse sarnasuse ja selle, et mõlemad on HEMI mootorid neil vist tõesti pole.
ahjaa, üks ajalooline sarnasus ka, nimelt bmw m10 on siiani kõige võmsam mootor mis eales F1 autole pandud ja NL ainus katse teha oma F1 autot oli pärit mosse tehasest. Teemasse midugi niipalju, et M10 on ilmselt üks pikaajalisemaid tootmises olnud mootoriplokke üldse

Pean sulle pisut vastu vaidlema. Seda BMW päritolu on vene postnõukogude kirjandusest palju läbi käinud.
Võtsin jupi mosse vikist, kuna muud hetkel käepärast pole:

Главным отличием автомобиля Москвич-412 от предыдущей модели был двигатель, разработанный И.И. Окуневым. УЗАМ-412, созданный по мотивам и на основе двигателя BMW-M10 образца 1961 года, заметно отличался от большинства тогдашних автомобильных двигателей.
Vasta
#11

siim siin ju seletas, aga mis on sarnasused siis
Vasta
#12

Ilmselt Siimul polnud ka 1961 a M10 võrdluseks võtta. Erinevalt UZAM-st on M-10 tootmise käigus üsna palju edasi arendatud.
Oletada võib, et plokikaas koos sisuga, kolvid-kepsud ja võibolla ka väntvõll on otse vana M-10. Võibolla tõesti, et analoogias GAZ-21 üritati luua märghülssidel mootor ja silindriplokk konstrueeriti täiesti ringi.
Mis on otse ja mis kaudselt üle võetud 1961 a. M-10-lt teadis ilmselt Okunev koos kaaskondlastega
Vasta
#13

mul vedeleb kodus kolm 80aasta M10-t ja üks 60-nendate oma, osa neist lahtivõetud ehk siis nende 20aasta jooksul plokis muutusi ie näe, vähekene muutus kaas aga ka see on omavahel vahetatav 68nda ja 78nda mootori peal, mosse omat pole küll kõrvale pannud, aga mingit sarnasust nagu ka eriti ei näe
Vasta
#14

Tuleks ikka mosse moto ja 1500cm3 M10 kõrvuti panna. Kõige tõeneaolisem on põlemisprotsessi määrava osa ülevõtmine (kaas, vända-kolvigrupp). Võib ka olla, et BMW nägi kumerkolbidele omaseid puudusi (suure pinnaga põlemiskamber, halb segunemine ja suured soojakaod põlemise algfaasis) ja muutis seda osa juba 60-e algusaastail...
Vasta
#15

Tsitaat:Aga ühest teisest foorumist:
Mind huvitas see UMZ-412 mahategemise jutt üsna sügavalt ja võtsin kätte, kuna mõlemad on kolakambris olemas - võrdlesin neid tükke omavahel. Seda muidu nimetatakse tehniline analüüs....

Ega ma ise tõepoolest ei ole kumbagi mootorit lahti võtnud. Oleksite pidanud minu esimest posti tiba korralikumalt lugema. Aga see selleks.

Eelpooltoodud faktid on saadud kõrvutades kaht mootorit UZMA 412 ja 60. aastate M10, mis reaalselt olid olemas ja võeti lahti. Tegu on visuaalse vaatlusega ning usun, kui ikka oma silmaga pole näinud ei ole mõtet ka spekuleerida.



Vasta
#16

Panen lihtsalt paar esmasel otsingul silmajäänud linki mõtlemiseks.
http://wiki-azlk.ru/cgi/index.cgi/367963163
http://www.retrostyle.ru/style-autoen/da...11_3.shtml
http://www.zr.ru/article/print/id/41624
Vasta
#17

Eelmine linkide postitus läks veel küll vana teema alla, aga asi läheb lausa kriminaalseksToungue
http://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch_412

Kokkuvõteks võiks öelda, et UMZ-412 pole küll koopia, kuid mitmed sõlmed ja lahendused on kopeeritud M10-e pealt.
Samas, valitseb netiavarustes segadus selle suhtes, et mis ja kus täpselt kopeeriti

lisaks wiki andmetele on 1,5 l M[/b]10 (M115) 82/71 strateegiliste mõõtudega, UMZ-412 aga 82/70
Vasta
#18

Nüüd peaks kogu mootorijutt ühes teemas koos olema - esimese hooga jäi paar postitust 2 silma vahele.
Vasta
#19

supp Kirjutas:mul vedeleb kodus kolm 80aasta M10-t ja üks 60-nendate oma, osa neist lahtivõetud ehk siis nende 20aasta jooksul plokis muutusi ie näe, vähekene muutus kaas aga ka see on omavahel vahetatav 68nda ja 78nda mootori peal
Erinevate M10 kaaned ei ole vahetatavad. Kasutatud on erinevaid kolbe ja erinevad põlemiskambreid. Pikem jutt on siin: http://www.bmw-02-club.de/faq/tech4.htm
Vasta
#20

mu 60nendate 2,0l kaane peal on küll kiri 1,6/2-1,8/2 nukkadega on vist erinevused olenevalt jagajast
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne