UZAM-412 vs. BMW M10
#21

Pole hetkel ühtegi kaaneta mosse mootorit käeulatuses, et mõõta selle silindrite vahet. M10-l peaks see 91mm olema (supp saab üle mõõta).

1500 BMW toodeti ka vaid 23807 tükki, pole teist peale muuseumite eksemplaride eriti enam liikvel
Vasta
#22

mõõnud pole aga 2,0 ja 1,8 peaks olema 89mm ja 1,5-l 84mm
Vasta
#23

Ma pidasin silmas silindrite tsentrite vahekaugust. See on üks mootori fundamentaalmõõde, mida üldjuhul ühe mootoride pere piires ei muudeta.
Vasta
#24

via Kirjutas:1500 BMW toodeti ka vaid 23807 tükki, pole teist peale muuseumite eksemplaride eriti enam liikvel
1500 suhtes on sul õigus aga seda 1499cc mootorit pandi ka 1502 ja e21 315 peale. Neid viimaseid on ARK-is arvel üle 50.
Vasta
#25

Kas polnud mitte selline värk, et 315-l oli tegelikult 1600 mootor. Miskit sellist on mul silma jäänud...
Vasta
#26

Kerge weebi vaatlus annab nii 1502-le kui 315-le 1600 cm mootori.
1500 mootor kadus kusagil 60-e keskel (vist 1964) täielikult
Vasta
#27

m10b15 ehk siis 1499ccm mootorit pakuti varuosa kat alusel 10.62-07.66 edasi läks juba m10b16 ja 1573ccm, aga siiski on veel selgusetu nende seos mosse mootoriga, kodus peaks mul vedelema kindlat b18 ja vist ka b16 ning ka auto peal b20 (mida väga hinnatud ja vähemalt meil suht haruldaseks peetakse, miks ei tea ma veel) , visuaalselt proovin ehk pühadeajal neid võrrelda ja kui õnnestub siis ka midagi mõõta aga peale legendi pole siiani bmw ja mosse mootorite ühildumisest midagi kuulnud, siiski oleks huvitav teada mis värk sellega siis on.
PS 1502 oligi juba b16 mootor, b15 oli 1500 ehk NK-l, samuti minu b20 asetseb NK-l ehk e8 masinal ehk siis NK-st ülesse masinatel vist enam b15 ei kasutatud aga see ei tähenda et see millegiga suurematest erineks
Vasta
#28

M10 mootori bore spacing on 100mm.
M10B15 bore oli 82mm, stroke 71mm
Stroke on kuni B18-ni sama M10B20 stroke on pikem
Vasta
#29

1500 M10 ehk ka M10B15 või M115 (neid toodeti Bristolis, Inglismaal), läks masstootmisest välja ilmselt 1964 ja asendati 2mm jämedamate silindritega, 1600 mootoriga. Ilmselt mingil määral oli 1500 saadaval kuni 1966 aastani (supp). (nur etwa 150 waren 1994 noch zugelassen - 1994 a 150 tk veel alles??, neist 1996 a umbes 60 Saksamaal??)
Üks põhjus võib siin olla Alpina, kes lõi 1500 mootorile 2-karpaga tuuningukomplekti, mis tegi 1500 sõiduomadused võrdseks 1800 mootoriga. Mingi osa 1500 mootoreid võidi toota peale 1964 veel Alpinale, kes tegi BMW-a koostööd.

Otseseid kindlaid viiteid vana M10 silindrite vahekauguse kohta (väljaarvatud mart154 siin) silma ei jäänud, kuid M10-l põhineb 6R M30, millel see on 100mm.
Kui mosse mootoril silindrite vahe 100mm on, siis võiks, arvestades samuti muid sarnasusi, öelda, et UMZ-412 algmaterjaliks on M10, mida on aga väga oluliselt ringiprojekteeritud.. (silindrite vahe muutmine eeldab nii ploki, kaane kui ka võllide ringitegemist, samuti tootmisliinide ringitegemist-häälestamist).
Miskipärast on mul mulje, et ploki poolelt on lähtutud GAZ-21 mootori konseptsioonist.
Vasta
#30

mart154 Kirjutas:M10 mootori bore spacing on 100mm.
M10B15 bore oli 82mm, stroke 71mm
Stroke on kuni B18-ni sama M10B20 stroke on pikem
1800 versiooni on tehtud kahes variandis 1773 cm3 89/71 ja 1766 cm3 84/80
Vasta
#31

Kes tahab, võib mu garaazis m10-d üle mõõta, kui mind ei usu.

Lisaks on teada ka fakt, et mitte kunagi ei ole ühtki M10 mootorit aluplokiga tehtud.
Vasta
#32

Jäid siin mõned huvitavad pildid silma.
Eks kõik viitab ikka seoste olemasolule UMZ-412 ja M10B15 vahel.
http://www.historicalarchive.bmw.com/2/s...3001_m.jpg
http://www.historicalarchive.bmw.com/2/s...8405_m.jpg
http://www.historicalarchive.bmw.com/2/s...3025_m.jpg
http://www.historicalarchive.bmw.com/2/s...2999_m.jpg

Ja ka sellele, et esimene pole teise koopia.

Mõned veel:
http://www.historicalarchive.bmw.com/2/s...8406_m.jpg
http://www.historicalarchive.bmw.com/2/s...5409_m.jpg

Veel üks ilmekas pilt:
http://www.historicalarchive.bmw.com/2/s...3032_m.jpg
Vasta
#33

Siga ja kägu on ka sarnased, mõlemad teevad häält.
Vasta
#34

Päris BMW 1600 hääle näide:
http://www.youtube.com/watch?v=sipNB5OUZ...re=related
Vasta
#35

huvitav on siinkohal see, et kõik mosse mehed üritavad tõestada, et neil on bmw ja bemmi mehed vastupidi (jutt käib ikka M10-st), ma üritan pühadeajal teha mõned mõõtmised ja pildid ning suhelda mootori juures ka mõnede vanakooli mosse meestega, eks siis näis mis saab
Vasta
#36

Loen siin Kotijevi lääne autode ülevaadet (1991 Tallinn). Väga palju infot vene-lääne juppide vahetatavuse osas. Selle järgi M-412 kõik saaled, kett koos ratastega kuni 1980 (peale mida võeti kasutusele VAZ tüüpi kett), on M10-ga vahetatav, jne
Vasta
#37

muusas see Kotijevi raamatu juppide vahetatavuse jutt on suuresosas ulme, bmw kohta ei tea aga nii mõnigi asi mis ta seal juppide vahetavuse kohta räägib, näitab seda, et osasid raamatus kirjeldatud autosid on ta vaid kaugelt pildi peal näinud, kui isegi sedagi
Vasta
#38

Osalt olen supiga Kotijevi osas päri, et seal on osa paralleele ilmselt loogika ja visuaalsuse baasil leiutatud. M10 osas sai nagu võllikaele mõõte ise kah hiljuti selle diskussiooni raames vaadatud ja kui mälusopis sorida, siis M-412 omad olid vist jämedamad (tuleks üle kontrollida). Üldse on 412-e vänt mootori töömahu kohta tugevalt üledimensioonitud...
Vasta
#39

UZAM 331 kaane järgi on 412 silindrite vahe u 104 mm, seega suurem kui oli M10
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne