Praam paneb Tallinna-Tartu tee kinni (Tartu Postimees)
#1

http://www.tartupostimees.ee/?id=57139

Et siis täna öösel hakatakse taaskord ühte laeva Tallinnast Tartu vedama, loodetavasti läheb õnnelikumalt kui aastal 1991, mil Mäo ristis üks tiibur ära põles Smile
Vasta
#2

mrali Kirjutas:http://www.tartupostimees.ee/?id=57139

Et siis täna öösel hakatakse taaskord ühte laeva Tallinnast Tartu vedama, loodetavasti läheb õnnelikumalt kui aastal 1991, mil Mäo ristis üks tiibur ära põles Smile
Tolle laeva põleng sai alguse siiski väidetavalt Mäekülas, põlenud vrakk toodi Mäosse parklasse, kust see tee Emexisse leidis.
Vasta
#3

Foorumlane "corradoga" Sinu väide on vale, nägin oma silmaga, et see põles Mäo-s, Tallinna poolt tulles enne enne silda või truupi kõrgepinge liini all, sest kõrguse poolest oli laevuke sinna kinni jäänud. Liinidesse olevat laevukese vedajad ka enne juba sõitnud ja neid lõhkunud, mitmesse ei mäleta, kuid nii pajatas selleaegne seitung.
Vasta
#4

Niipalju lisaks, et saatuslik kõrgepingeliin olla olnud umbes täpselt endise Paide KEK-i keskus vastas (politseinike monumendist nõks Tartu poole).
Loomulikult toimus 1991 see transa ilma mingisuguste lubadeta (täpset kuupäeva ei mäleta, aga kuskil augustis see oli).
Vasta
#5

miilits Kirjutas:Foorumlane "corradoga" Sinu väide on vale, nägin oma silmaga, et see põles Mäo-s, Tallinna poolt tulles enne enne silda või truupi kõrgepinge liini all, sest kõrguse poolest oli laevuke sinna kinni jäänud. Liinidesse olevat laevukese vedajad ka enne juba sõitnud ja neid lõhkunud, mitmesse ei mäleta, kuid nii pajatas selleaegne seitung.
Krt, jälle... No seljuhul tuhat vabandust. Lähtusin samuti ühest selleaegse seitungi(järelikult ekslikust)artiklist. Kui mälu ei peta siis oli vist tollane "Liivimaa Kroonika".
Siit moraal, ei tasu kollast ajakirjandust ikka uskuda.
Ei vaidle, kui nii kindlad tõendid.
Ei tea, millal see kolonn Järvamaale jõuab? Teeks isegi mõne fotojäädvustuse...
Vasta
#6

ei tea kas sellel jutul ka tõepõhi all on kuid päris mitmelt inimeselt olen seda kuulnud.
Kui see esimene laevavedu käis ja traatidesse sõideti ning põlema läks helistati päästeametisse ja öeldi et kähku vaja pritsimehi,sest Mäo risti juures põleb laev. Teiseltpoolt soovitati algul kaineks magada ning lisati et see telefoninumber ei ole nalja tegemiseks
Vasta
#7

rivo54 Kirjutas:ei tea kas sellel jutul ka tõepõhi all on kuid päris mitmelt inimeselt olen seda kuulnud.
Kui see esimene laevavedu käis ja traatidesse sõideti ning põlema läks helistati päästeametisse ja öeldi et kähku vaja pritsimehi,sest Mäo risti juures põleb laev. Teiseltpoolt soovitati algul kaineks magada ning lisati et see telefoninumber ei ole nalja tegemiseks

Pole anekdoot, vaid tõestisündinud lugu.

Tõepoolest, esialgu ei usu ju, et Mäos laev põleb...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8


Just Peipsi oludega arvestava kuni kümme sõlme tunnis sõitva aluse...


Vasta
#9

Huvitav , kust kaudu nad linnast välja sõidavad? Tartu mnt viadukti alt vist läbi ei mahu. Läheks kah kaema.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#10

Käisin vaatamas. Koplist startis 0.30-01.00 vahel. Kuhugi liinide alla ta kinni küll ei jää. Ega ta kõrgem küll ei olnud, kui tavaline rekka haagis, see eest lai. Liikusid Sõle-Taksopargi rist-Sõpruse pst.-Järvevana tee(viimane lõik vastassuunas, et saaks Tartu maanteele paremini keerata.) Linnast said välja 02.30. Tänase ööga nad Tartuni kindlasti ei jõua.
Vasta
#11

Meeste käest kuulsime, et tänane miinimum programm on jõuda Mäoni ja maksimum Põltsamaa risti.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#12

Käisin kah piilumas ja klõpsisin mõne pildi - http://recce.pri.ee/album150/fotod.html Smile
Vasta
#13

tänahommikuses terevisioonis oli kah uudiselõik koos videoga sellest www.etv.ee pealt peaks see näha olema juba

edit: http://uudised.err.ee/external/iframeplayer/etv24iframe_uudised.php?playmode=startvideo&vid=18686
Vasta
#14

Tänase Postimehe esikülje esimene lause oli ka asjalik. "Mööda Piibe maanteed liigub praam..." ning pildi all oleva lõigu esimene lause on see, et mööda Tartu maanteed sõidetakse. Ma küll üldiselt ei siuna eriti meie ajakirjandust, aga no selliseid lapsused võiks ikka välja jääda...
Vasta
#15

Olematu asi ja kisa taevani! Pisikest rauakolakat veetakse ja nagu oleks ilmasündmus. Praam paneb kinni, kus siin see praam on?
Mujal ilmas veetakse selliseid asju peaaegu iga päev ja mingit kisa pole.
Näiteks sellist luksusjahti veetakse ka ühe autoga. See konkreetne "elukas" oli Düsseldorfis paadinäitusel väljas. Oli pisike lõiguke teles aga mitte transpordist vaid alusest endast. Video, et kalleim ja pandi messihalli sisse.
Vasta
#16

Teised maad on vist veidi suuremad ka...

Lihtsalt, et tegemist on tehnikafoorumiga ja kui mõned tahavad seda tehnikat uurida-pildistada-jäädvustada, kes siis keelab? Näiteks mind see asi huvitabSmile
Vasta
#17

PlyVal64 Kirjutas:Olematu asi ja kisa taevani! Pisikest rauakolakat veetakse ja nagu oleks ilmasündmus. Praam paneb kinni, kus siin see praam on?
Mujal ilmas veetakse selliseid asju peaaegu iga päev ja mingit kisa pole.
Näiteks sellist luksusjahti veetakse ka ühe autoga. See konkreetne "elukas" oli Düsseldorfis paadinäitusel väljas.
Iseenesest suht sama suurusjärgu elukad, jaht 30tonni raskem, praam 5meetrit pikem samas. Ja videos sikutab jahti vähemalt 2 veokat.
Meie väikeses riigis on see otse loomulikult tähelepanu äratav sündmus võrreldes kordi suuremais/paremal järjel olevais riikides toimuvaga.
Ise sain selle praami ka täna vahepeatuse kohas pildile, aga hetkel on arvutiga mingi kamm ja ei saa pilte fotokast kätte.
Püüan neist piltidest asisemad siiski ka siia üles saada, kui probleem laheneb.
Vasta
#18

CORRADOg60 Kirjutas:Ise sain selle praami ka täna vahepeatuse kohas pildile, aga hetkel on arvutiga mingi kamm ja ei saa pilte fotokast kätte.
Püüan neist piltidest asisemad siiski ka siia üles saada, kui probleem laheneb.

Siin need ongi. Kahjuks pole harjunud nii suuri objekte pildistama.Toungue


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                       
Vasta
#19

Ma julgeks ka eelkommenteerijale PlyVal64 vastu vaielda. Isegi Euroopa oludes ei transpordita väga tihti veoseid, mis on üle 7 meetri laiad ja sellise pikkusega. Tavalisemad on pikkad või kõrged veosed, kuid erinevate variantide kombinatsioon on alati keeruline lahendada. Seda enam on asi haruldane Eestis, kus ülegabariidiliste vedude puhul on juba 5 meetrit laiust päris arvestatav teema.
Tehnikaajaloo seisukohast on antud juhul veel omaette huvitav fakt, et tegemist on Eestis kohapeal valmistatud sellise suurusklassi veesõidukiga ning mis veelgi põhilisem, tegemist on tsiviilotstarbeks valmistatud praamiga.

Sass1@logistika ja tehnikajaloo huviline
Vasta
#20

Sass1 Kirjutas:...Isegi Euroopa oludes ei transpordita väga tihti veoseid, mis on üle 7 meetri laiad ja sellise pikkusega...
Märksõnadeks Airbus ja logistika.
Detaile valmistatakse üle Euroopa, kokku lapitakse Hamburgi lähistel.
See kuidas prantslased tiivad sadamasse toimetavad (regulaarselt, kusjuures), on trikk omaette. Seal ei ole pea neljarealise mõõtu väljaandvat Tartu maanteed.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne