plastmassist hammasratta taastamine
#1

Tere!

Volvo V70 tagumise kojamehe tiguülekande mehhanismi sees on umbes 5-6cm läbimõõduga plastmassist hammasratas. Millegipärast kiilus kojamehe võll kinni ja kojamehe mootoril oli niipalju jaksu, et tõmbas 2 cm ulatuses hammasrattal hambad maha. Hammasratast muidugi eraldi osta ei saa, aga kogu uus mehhanism maksab 5 tonni, kitsiks läksin.

Ega keegi ei tea, kas kuskil tegeldakse plastmassist hammasratta taastamisega?
Abi oleks ka kohast, kus tegeletakse erinevate plastmasside keevitamisega, hambad suudaks ehk ise ka sisse viilida uuesti. Tegu ju tiguülekandega, ei pea teab mis täpne ja tasakaalus olema. Tegemist sellise valge, kõvemat sorti plastmassiga. Materjali nime ei oska öelda.

Kolmas abi oleks autolammutuse koordinaatidest, kus Volvo V70 olemas.

Muudki soovitused teretulnud.

tänud!
Vasta
#2

Sellest keevitamisest ja viilimisest küll head nahka ei tule . uue ratta tegemine vastava raudvara olemasolul (hambalõike pink ja sobiliku mooduliga frees) ei ole eriline kunsttükk. Aga kus ja kes, sellele ei oska vastataRolleyes. Materjaliks võiks võtta pronksi või tekstoliidi.
Lammutuse variant tõesti kõige lihtsam, eriti kui tuttava tuttavat freesijat ei ole.
Vasta
#3

Uue tegemine oleks lahendus küll. Teab keegi siis soovitada, kus tehakse?

Tegin telefoniga pilte kah natuke hammasrattast
http://picasaweb.google.com/mart.ambur/K...directlink

Ja tervest kojamehe mootoris ja mehhanismist ka
http://picasaweb.google.com/mart.ambur/K...directlink

Tänud!
Vasta
#4

Otsi umbes samade mõõtmetega hammasratas. Lõika oma rattal vigastataud sektor välja ja liimi teise ratta sektor asemele. Plastik ja tigu "andestab" väiksed eksimused.
Kui hammasratas leida, siis täiesti teostatav töö. Vene aja ülidefitsiidis sai niiviisi kahest rikutud hammakast üks tehtud.
Vasta
#5

Ma ei arvaks, et meil nüüd päris vene aeg tagasi on, et selliseid võtteid peaks kasutama...
Pigem otsi ntx. Volvo 850e (volvo aeg!) kasutatud tagakojamehe mootor ja proovi seda külge panna.

Enne, muidugi, kui Sa ta paigaldad, võta lahti, puhasta ja määri korralikult ära, vana asi ikkagi.

Töötab aastaid veel, rohkem kui see fordiaegne volvo jupp. Minu naise autol (spidol üle 400 tuhande km!) ntx. veel siiani töötab.
850 universaaliga tegu.

(algsest postitusest, loomulikult, ei selgu, kas tegemist uuema või vanema V70ga)
Vasta
#6

tegemist 2004. aasta V70-ga. Ma ise küll ei tea, et kas ta nüüd on vanem või uuem. Ühe lammutuse eksemplariga ma tutvusin ja see oli teistsugune - ei klappinud kinnitused ja ka see hammasratas oli teist mõõtu. PÄrit aga oli see küll V70e küljest. Kuna müüja väitel asi ringi ei käi ja ka kinnitused ei klappinud, siis ei hakanud sellega asja edasi aretama.

850-t peaks muidugi, jah, lammutustest ehk lihtsam leida olema kui V70-t, aga kui juba teise V70 oma ei klappinud, siis vaevalt ka 850 oma, kuigi vaadata ju tasuks.

Ma ise ka pigem nõukaaegne mees, niiet kui ma teise sellist mõõtu hammasratta leiaksin, siis selle sektori asendamise triki prooviksin ära küll, aga pole sattund pihku sellist teistWink Ei ole nagu kuskilt otsida kah. Mööda lammutusi logistamiseks olen veel hetkel liiga mugav. Saatsin varuosakeskus.ee kaudu päringu lammutustele, ehk näkkab miskist.
Vasta
#7

2004 on juba sügav FoMoCo, seega vanad volvoaegsed jupid kohe kindlasti ei sobi....
Vasta
#8

Tuttav lugu. Tegin sellisel juhul nii (spidomeetri reduktori hammasratas): puhasta nitrolahustiga kulunud koht, pane sellele kohale EPO liimi, lase liimil niipalju tahkestuda et enam ei voola kuid on veel kokku vajutatav, aseta hammasratas oma kohale, tee liimine koht kergelt õliseks (et liim ei nakkuks) ja keera reduktoriga uued hambad sisse - hambad lõikuvad täpselt sellise kujuga nagu vaja. Seejärel lase liimil lõpuni kivistuda ja kui jääb mõnest kohast pooma, viili üle.
Tagakojamehe võllid kipuvadki kinni jääma kui pikalt ei kasuta. Oled kindelt et ei müüda remondikomplekti (sisaldab võlli, võlli rõngastihendid, pihusti ja sellesama hammasratta)?
Vasta
#9

Suured tänud soovituse eest - selle EPO triki proovin ära. Väga nutikas variant ja võiks nagu isegi toimida. Ainuke asi, mis vähe kahtlema paneb on see, et spidomeetri reduktoris mõjuvad jõud on arvatavasti väiksemad kui kojamehe reduktori puhul, aga ega muidu teada ei saa kui ei proovi Smile Ehk on pühade ajal verivorsti ja värgi vahel aega see asi järgi tsekata. Kriban siia tulemustest kah.

Remondikomplekti kohta ei pajatanud Info Auto varuosamüüja küll midagi. Ega ma otse muidugi nii ei küsinud ka. Küsisin seda hammasratast või kogu mehhanismi koos mootoriga. Küsin üle.

varuosakeskus.ee päringu peale tuli ka juba 1 pakkumine kasutatud, aga garantiiga osale - 2000 plekib. Tundub, et ühte või teistmoodi olen ikka võidus Smile
Vasta
#10

www.almelo.ee uuri sinna ka , tegelevad ka Volvo tükkidega, suht asjalik koht on siiamaani olnud.
Vasta
#11

Hakka mõtlema ja hammasratast kirjeldama tehniliste detailide keeles - nii saad omale uue hammasratta palju odavamalt.

Pildilt hambaid kokku lugedes tuli hammaste arvuks z=99.

Hammasrataste teoorias kehtib valem:
(Hammasratta välisringi diameeter) = (hambaid +2 ) x moodul.
ja siit
Moodul= (hammasratta välisringi diameeter) / (hamabid +2).

Väidetavalt oli sul hammasratta välisläbimõõt 50 - 60 mm (ilmselt 50.5 mm või 60.6 mm - mõõda nihiku või joonlauaga täpsemalt ära).

50.5 mm välisläbimõõdu korral oleks moodul 50.5 / (99 +2) = 0.5
60.6 mm välisläbimõõdu korral oleks moodul 60.6 / (99 +2) = 0.6
Kui tuleb mingi murdarvuline moodul, siis on ilmselt tegu tollimõõdus hammasrattaga.

Nüüd lähed mingi treiali juurde, kellel on hambalõike pink ja palud tal valmistada kapronist või alumiiniumist hammasratta kus hambaid on 99 ja moodul on 0.5 või 0.6.
Kõigepealt treitakse treipingis õige välisläbimõõdu, siseläbimõõdu ja paksusega toorik valmis, seejärel freesitakse hambalõike pingis hambad peale .... ma pakuks, et tunniga on töö tehtud ja sõltuvalt töökoja tunni hinnast läheb see sul 300-500 eek maksma (peenemates kohtades lisandub hinnale veel ka käibemaks).

Kuna enamus aega läheb pingi seadistamise ja detaili kinnitamise peale, siis oleks mõistlik korraga 2-3 hammasratast lasta teha - see ei mõjutkas eriti tööle kuluvat aega, kuid sul oleks paar hammasratast varuks ka olemas.

Nii soodustad sa Eesti tööstuse arengut, aitad luua Eestisse uusi töökohti, ning annad oma panuse Eestis majanduskriisi likvideerimisele ... ostes esindusest originaaldetaili, läheb sinu tohutu hunnik raha otse Eestist välja rahvusvaheliste autotootjate kasumiks.


Seega võiks algset teemapüstistust veidi muuta: "Kes valmistaks kapronist või alumiiniumist hammasrata 0.5 või 0.6 mooduliga, kus on 99 hammast? Ning palju see maksma võiks minna".
Vasta
#12

XYZmisiganes, see on ilus teooria. Praktika on see, et kus see treial oma pingiga on? Töötan ise ka firmas, kus on 2 staliniaegset hambapinki. Arvan niipalju teadvat, et keegi Mambat tema hammasrattaga meil rõõmuhõisetega ei tervita vaid küsib - palju neid rattaid vaja on - kas 300, 500 või rohkem ?
Ja ostes kusagilt ärist asja, siis tublid eesti ärimehed jätavad ilmselt ikkagi poole rahast kodumaale, iseasi mis nad sellega hiljem teevad, sõidavad kuhugi vurgaadasse puhkama või ostavad mõne uue dþiibi endale.
Muidu jutt asjalik!
Vasta
#13

Neid 500-seid partiisid teevad suured ettevõtted, kus töö tehakse ära arvutijuhtimisega tööpinkidega ... tööpingi juhtprogrammi koostamine, tööristade kinnitamine koos offsetide-nullpositsioonide mahamärkimisega võtab palju aega - sellest ka selline minimaalne kogus (seadistamine kallis, töö odav).

Samas leidub Eestis päris palju töökorras nõukogue aegseid hammbalõike pinke - enamasti on nad mõeldub suure mooduliga (2-5) hammasrataste tegemiseks, kuid 0.5 mooduliga hammasrattad peaks sealt veel küllaltki talutavad tulema.

Lihtsalt tuleb mingi nõukogudeaegse kek'i-mek'i jäänuk üles otsida ja pensionieelikust joodik-treialil hammasratas ära lasta teha ... neile peab töö täpselt ette ütlema, mitu hammast, mis moodul, jne - iseseisvat mõtlemist neil enamsti pole liigse etanooli tarbimise tõttu.

Kes selliseid teab, andku teada - ehk saab mõni teinegi veel nii abi oma auto varuosa probleemidele.
Vasta
#14

Pärnus saaksin aidata hammasrattaste valmistamisega, kuid seda siis juba uuel aastal(alates 05.01.09). Meil töökojas olemas hambalõike pink ning võimalus teha nii suuremaid koguseid, kui ka üksikult. ühe sellise hammasratta valmistamise hinnaks ca. 600-800.-eeku - mitu tk tehes saab hinda ka allapoole. Oleme ennegi aidanud näiteks MB uuemate mudelite purunenud plast.detaile alumiiniumist detailidega asendamisel kuna esindus müüb ainult tervet koostu ning selle hind oluliselt kallim, kui lasta teha uus purunenud detail.
Vasta
#15

www.elv.ee pealt tasuks ka uurida, ehk seal on teisi liikemid kah kui seal varuosakeskuses listis, saab ehk rohkem tulemusi.
Vasta
#16

Ilusat pühadevahe Wink kõigile!

Probleem lahendatud Smile Kasutasin Heiki soovitatud EPO liimiga hammasratta taastamise meetodit kui seda nii võib nimetada. Suured tänud, Heiki! Olen sulle nüüd sixpaki sees küll Smile Kui sa ei pea paljuks seda vastu võtta, siis saada mulle privas meil ja ehk õnnestub sulle see ära toimetada. Ise liigun rohkem Tallinna ja Haapsalu kandis, aga aegajalt satun ikka igasse Eesti nurka.

Aga asjast endast natuke ka. Tegin nii nagu Heiki soovitas. Pesin määrdest puhtaks sooja vee ja seebiga ning puhastasin hoolega nitrolahustiga. Korra mõtlesin, et võiks ka atsetooniga - sel põhjusel, et teeb ehk pinna karedamaks (liim nakkub paremini) juhul kui atsetoon seda plastmassi "sulatama" hakkab aga loobusin proovimast, kuna ei olnud endas kindel, et äkki keerab liiga palju terveid hambaid tuksi juhul kui panen kogemata liiga palju ja atsetoon hakkab mööda hambaid "edasi ronima".
Noja edasi segasin EPOt tirtsukese ja kandsin kogu kahjustatud pinna ulatuses (ja mõni hammas üle ka) peale. Muret valmistas natuke liimi voolamine - oleks tahtnud, et vigastatud kohale oleks liimi vähe paksemalt jäänud.
Siit ka üks küsimus - vanasti pandi EPO sisse alumiinimipulbrit, et see paksemaks muuta - kas nüüd on sama nipp või on mingit muud kraami saada?
Mul ei olnud alumiiniumipulbrit ja seega kohendasin aeg-ajalt spaatliga voolama läinud osa sinna tagasi, kuhu ma oleks tahtnud, et see jääks.
Liim saavutas hammaste sisse lõikamiseks vajaliku paksuse umbes 4 tunniga.
Ise seda reduktorit keerata ei saa, kuna tigu on korpuse sees täitsa peidus, ainult teoratta poolne serv on väljas. Oleks saanud teoreetiliselt rootori tagumisest otsast keerata kui mootor lahti võtta, aga mootori lahti võtmine ei tundunud hea plaan olevat, kuna see käib kokku mootori teraskorpuse servas olevate V-kujuliste nagade laiali painutamise teel. Kui oleks lahti võtnud, siis need nagad oleks tulnud kokku painutada ja seega võinud oskamatul käsitsemisel murduda. Lisaks hoiab ilmselt see mootori tagumine ots võlli ka paigal, seega ei oleks tigu enam lahti võetuna õiges asendis. Jällegi ma ei olnud endas kindel, seega valisin enda arust väiksema riski ja kasutasin hammaste sisse pööramiseks niiöelda tööreþiimi ehk panin kogu värgi kokku, ühendasin pistiku külge ja lasin mingi 10 korda ringi käia. Seda, et ta hakkaks üle viskama jälle, ma ei kartnud, sest tühikäigul (palja võlliga, ilma külge ühendatud kojameheta) ta ei visanud ka vigastatud hammastega üle - kontrollisin enne puhastamist selle järgi.
Hambad said ilusad ja teravad sisse ja liim jäi tiguratta külgedelt hambapõhjade kaudu niiöelda sillana toimima, mis suurendas minu silmis veelgi lootust, et see trikk võib isegi toimida.
Peale liimi lõplikku kivistumist (järgmisel päeval) panin kogu värgi kokku, määrisin korralikult Valvoline'i White Grease spray'ga (ma arvan, et see võiks sinna sobida küll) ja voila - asi töötab. Esimesel paaril ringi käimise korral tegi parandatud koha peal mootor veidi "raskemat" häält, aga see kadus ruttu.

Eks aeg näitab, kaua selline parandatud variant töötab, aga nüüd on salongipeeglist lisaks tagumise pingi naiste takseerimisele jälle ka muud tolku Smile

Tänud ka kõikidele teistele soovituste eest ja näiteks uue tiguratta tegemise juurde pöördun tagasi, kui praegune nipp peaks osutuma lühiajaliseks.
Vasta
#17

mambur Kirjutas:/---/
Siit ka üks küsimus - vanasti pandi EPO sisse alumiinimipulbrit, et see paksemaks muuta - kas nüüd on sama nipp või on mingit muud kraami saada?
/---/
Mina olen aru saanud, et praeguse ajani toimivad need asjad sama moodi. Näituseks oli ETV-s reedestel hommikutel Terevisioonis mingi meistrimehenurgake. Sealt küll muidu midagi väga asjalikku mina enda jaoks ei avastanud, aga puitlaastplaadi suureks loksunud kruviauke õpetati parandama EPO-liimi ja toidujahu seguga Smile Meistrimees seletas sinna juurde, et tegelikult kõlbab EPO sisse segada ükskõik mida, et paksem saaks... Seega usun mina isiklikult, et mingi metallipuru on kah hea küll Smile

Ja igati tore, et eksperimenti saatis vähemalt esialgne edu. On teistel jälle üks võimalik variant olemas, mille peale mõelda Smile
Vasta
#18

Metallipuru puhul võib tekkida viili efekt..ehk siis parandatud koht sööb ära teise, terve hammasratta.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne