GAUJA'61
#21

Kuidas töö edeneb ?
Vasta
#22

Tänud küsimast!
Kevad märkamatult kätte jõudnud ja suvigi peagu, aga väga kaugele edasi polegi saanud. Olen väntasid korrastanud ja vända hamasratast ning muid roostes kroomdetaile. Kui kõik mudru mis veel kroomimata, sealhulgas ka summuti, kord kroomimisse läheb ja siis ka tagasi tuleb, hakkab juba rohkem kokku saama. Pilte praegu uusi pole, koos on aint esihark. Mootorile sain sirgete hammastega siduri, kuid puudu on veel süütemängu kinnituse kruvid, tahaks originaale panna, need aga kuskile kaduma saanud. Vahepeal rõõmustavat ka, leidsin üles kadunuks kuulutatud esiratta võlli, koos kõigi mutrite, pukside ja laagritega Smile Õigeid sisekumme veel pole, rääkimata väliskummidest, aga see pole ka prioriteet. Toimetan ikka jätkuvalt, enne järgi ei jäta, kui vähemalt sellisena koos, nagu vanast ajast mäletan.

Do'nt panic
Vasta
#23

Leian tasapisi asju juurde, sattusid näppu sellised ketipingutid:

[Pilt: 116090814f391a_l.jpg]

Plekkosa ja mutter on neil erinevad, kas erinevus on aastatest tulenev või on tegu hoopis mingi muu sõiduki, kui Gauja omadega? Pinnakate on neil kroom ilmselt. Minu Gaujal on pingutid pigem parempoolse moodi.

Do'nt panic
Vasta
#24

Meeleolusid mootori kokkupanekult. Sirgete hammastega ülekande koostamine siin käsil.

[Pilt: 117947650b2db8_l.jpg]

Muu liigub ikka ka edasi tasapisi, viimased jupid on hetkel kroomimise ootel, teagi millal kätte saab... Aga kui jupid käes, saab hakata kogu värki kokku panema.

Do'nt panic
Vasta
#25

(15-07-2009, 21:26 PM)giordanobruno Kirjutas:  Leian tasapisi asju juurde, sattusid näppu sellised ketipingutid:

[Pilt: 116090814f391a_l.jpg]

Plekkosa ja mutter on neil erinevad, kas erinevus on aastatest tulenev või on tegu hoopis mingi muu sõiduki, kui Gauja omadega? Pinnakate on neil kroom ilmselt. Minu Gaujal on pingutid pigem parempoolse moodi.

Puhtselged jalgrattale kuulunud asjad. Selle profiiliga vastasplekki kasutati (Eestisse jõudnud isenditel) peaasjalikult 1920-30ndatel.

Gaujal on vastasplekid kaarjad ja kõik seotud jubinad (poldiga seib, 11 mm kantidega M6 mutter, vastasplekk) tsingitud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#26

See sõiduk hakkab nüüd tasapisi kokku saama. Paar asja osutusid veel vigaseks ja mõni pisiasi paraku veel puudu, kuid lootused on kõrgel. Veetsin nädalavahetuse vanale külmkapile tõstetud Gauja raami seltsis ja tulemus on järgnev, ehk meeleolusid kokkupanekult:

[Pilt: 13459303c5f7e8_l.jpg]

[Pilt: 134594097a8634_l.jpg]

[Pilt: 134593937ab09e_l.jpg]

[Pilt: 134594359d6f4c_l.jpg]

[Pilt: 1345935740217b_l.jpg]

[Pilt: 13459299329ef9_l.jpg]

[Pilt: 134593354afe58_l.jpg]

[Pilt: 13459315bb1d87_l.jpg]

Puudu on praegu üks jalgrattaventiiliga sisekumm, tagumise piduri hoova kinnitus, lenksutoru- osutus vigaseks, esipiduri heebel ja tross, ketikaitsmed, ketiga ventiilikorgid...
Mootorit ei hakanud veel külge panema. Tegelikult pole tema enda summuti ka veel korras. Kevadeks loodan kõik asjad korda saada, et võiks proovida ka käivitamist ja sõitmist, seni on lihtsalt silmailuks.

Do'nt panic
Vasta
#27

Väga ilus töö!

Jõudu ja jaksu Sulle!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#28

Lenksutoru leitud, sai mitu asja jälle külge:

[Pilt: 13552571373391_l.jpg]

[Pilt: 135525837a39dc_l.jpg]

Do'nt panic
Vasta
#29

Fantastiliselt ilus töö!

Jätka samas vaimus!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#30

Kui siin selliseid Gaujasi taastatakse, siis enda masina taastamisest ei julge siia pilte pannagi. Selline tunne nagu ma rikuks oma Gaujat uuele elule aitamisega Cool

See Gauja ikka vääga ilus. Jätka samas vaimus ja rohkem pilte töö etappidest.
Vasta
#31

Urmet, ei ütleks et Sinu Gauja taastamine aia taha oleks läinud, super ilusad on mõlemad. Smile Tore, kui keegi viitsib ka praktiliselt täiesti nullist asju ülesse ehitada!

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#32

(16-12-2009, 14:41 PM)urmet48 Kirjutas:  Kui siin selliseid Gaujasi taastatakse, siis enda masina taastamisest ei julge siia pilte pannagi. Selline tunne nagu ma rikuks oma Gaujat uuele elule aitamisega Cool

See Gauja ikka vääga ilus. Jätka samas vaimus ja rohkem pilte töö etappidest.

Teen, nagu oskan sõidukit, mis oli mu esimene kaherattaline mootoriga sõiduriist. Taastamise etappidest rohkem eriti midagi pildile polegi jäänud, enamus on siia üles pandud, õige natuke rohkem on pilte: http://nagi.ee/photos/giordanobruno/sets/145779/ Enamvähem kõik tegemised on siin kirjas juba; oma jõudu on läinud lahti võtmisele ja puhastamisele, liivapritsimisele ja kroomdetailide lihvimisele-poleerimisele jms ~80 tundi. Värvimise toimetasid tuttavad professionaalid, tsingiti Vasaras ja Voltas, viimane neist eelistatum nii hindade kui suhtumise poolest, samas saab ka vana kroomi eemaldada galvaaniliselt, kroomialune vask jääb muide alles (Gauja juppidel seda siiski ei olnud). Uuendamata kattega detailid on: õhupuhasti, püstine lenksutoru, tuli, siduri heebel, mootor, karburaator.

Hetkel on puudu detailid: tagapiduri hoova klamber, esipiduri tross ja heebel, üks jalgrattaventiiliga sisekumm, ketiga ventiilikorgid, küljeplekid, 9mm läbimõõdust suurem vända kiil, sest 9-ne ei jää kinni. Kui keegi tunneb, et need asjad on üle, võib kaaluda kaasfoorumlasele loovutamist... Smile

Do'nt panic
Vasta
#33

Edenemist:

[Pilt: 13972749b05eb2_l.jpg]

Summuti pole õige, ei sobi hästi, peab ikka vana taastama vist...

Do'nt panic
Vasta
#34

Super! Muud nagu ei oskagi õelda. Smile

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#35

(24-01-2010, 23:32 PM)giordanobruno Kirjutas:  Edenemist:

Ilus Smile

Jätka samas vaimus! Ma mõtlen küljeplekke, peaülekande kaant, esiporilaua porikummi jm puuduvat.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne