Kavz 651A
#1

Et kuskilt otsast siis pihta hakata siis otsustasin kah tulla kapist välja.
Alustaks siis Kavz 651A bussist. Sai üks isend eestimaa metsadest leitud ja koju veetud. Masina ajalugu on teadmata. Suht kaua seisnud ja rooste on oma tööga suurepäraslt hakkama saanud. Põrand ja alustalad on olematud..
Aga lohutan ennast sellega et kuju on olemas.. ja see on kõigest metall mida saab taastada.. asendada või misiganes.. ka küljed on ju plekist.. ja pole ta mingi kaasaegne masin kus kõik uksevahed peavad olema 0,1 mm täpsusega.. oluline on minujaoks et mul on nüüd olemas see sõiduk..
taastamistööde peale pole veel jõudnud mõelda.. aga kavas see on.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

oi oi, selline haruldlus välja kaevatud aga kus kohast täpsemalt see buss pärit on?
Vägagi huvitav projekt mille edaspidist käekäiku jälgida, soovin igati edu.


Vasta
#3

Leidub ikka selliseid,kes tahavad ja suudavad vanu busse taastada. Tehnika ise on vana hea GAZ-51 ja juppe peaks leiduma ohtralt. Edu!

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#4

Edu ja jaksu ka minu poolt!!Wink

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#5

Kas võib ikka päris kindel olla, et tegu on KAVZ-iga, ehk Kurganski Avtobusnõi Zavodi toodanguga? KAVZ-id on meil siin foorumis peaaegu kõigil, aga akende kuju, iseäranis ukse kuju on pildil oleval bussil keskmisest GZA 651-el baseeruvast bussist pisut erinev. Ehk on tegu ikka millegi huvitavamaga?

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

Näen seda bussi iga päev kui sellest kohast mööda sõidan kus ta pesitseb.Kadedaks ajab,võid vihjamisi veel öelda mis sul seal hoovi peal seisab

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#7

Igatahes edu ja jõudu bussi taastamisel.Soowitan abi nõuannte ja abi saamiseks kaasfoorumlaste Tuve ja Eno poole.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#8

Väravamehaanik Kirjutas:Kas võib ikka päris kindel olla, et tegu on KAVZ-iga, ehk Kurganski Avtobusnõi Zavodi toodanguga? KAVZ-id on meil siin foorumis peaaegu kõigil, aga akende kuju, iseäranis ukse kuju on pildil oleval bussil keskmisest GZA 651-el baseeruvast bussist pisut erinev. Ehk on tegu ikka millegi huvitavamaga?

Sa mõtled Tartu toodangut? Ma usun, et kaasfoorumlane TAR ehk teab, kuidas eristada Tartu toodangut tüüpsest Kurgani tehase KAVZ/GZAst.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Tegelt oleksin väga tänulik küll kui saaks endale ka selgeks et misasja ma siis koju tõin. Niipalju kui roosteaukudest sisse piilusin siis puitraami ei paistnud olla kereehituses. Ainult uksed olid puidust ja plekiga üle löödud.
Tõsised lahkamistööd on veel olemata.
Vasta
#10

valdo Kirjutas:Sa mõtled Tartu toodangut? Ma usun, et kaasfoorumlane TAR ehk teab, kuidas eristada Tartu toodangut tüüpsest Kurgani tehase KAVZ/GZAst.

Ma nii julge kohe ei olnud, et Eesti "bussiehituse puidust alustala" Tartu tehast oleks pakkunud. Tartu sai ju ka sarnaselt PAZ-ile, RAF-ile ja jumal teab veel millisele Kubanile-Tðurbanile sarnase üleliidulise tooriku joonised ja hiljem algas alles suurem omalooming. Ja see Tartu tulemus oli palju loomingulisem, kui lihtsalt kandiline juhiuks.
Ma pigem arvan, et tegu on mingi ühistumeeste julge pealehakkamisega ehitada enestele kaasaegne ja moodne buss. Teadupoolest polnud ju neil aegadel mitte kõikidel kolhoosidel võimalus uusi busse saada ja et mitte veoka kongis kükitada võidi ju sellest samast veokast buss teha.
Meil Kuusalu kolhoosi poistele ei antud ka uut bussi ja pidid enesele laevamootoriga bussi tegema http://eag.unicweb.ee/ewmootor4.html vaata lehekülje lõppu.
Neid isetehtud busse on vähe uuritud ja ega polegi eriti osatud uurida, sest need tehti enamasti millestki ja millegi moodi. Mu äi on ka mingis kirehoos kaks LAZ bussi kokku keevitanud, eks katsu neid nüüd päris LAZ-idest eristada ja üles leida. Asi see KAVZ-i moodi buss siis praktika käigus kokku praadida on...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#11

Väike vihje veel selle "hiina Ikaruse" kohta. Samasugune buss, mis veel paar aastat tagasi sõitis, seisab Tallinnas, Laagris.

***
Vasta
#12

Tartus ehitati selliseid aparaate 1954-49 (GZA-651), need olid puitsõrestikuga kered, plekktahvlid kruvidega puidule kinnitatud. Sellisest ehituslikust omadusest tulenevalt on väheusutav, et siin võiks tegu olla Tartu tehase toodanguga. Kogemused näitavad, et taolised puitsõrestikuga bussid kipuvad lageda taeva alla jäädes paari-kolme aastaga võtma hunnikulaadse kuju.

Kui piiludes paistis, et kere on metallkarkassil, siis peaks tegu olema 1971-73 aastast pärit KAVZ-651B (bee)-ga või veel palju haruldasema 1956-58 toodetud GZA-651A-ga.

Ega selliseid busse Eestimaal väga palju alles polegi, nii et kui plaan masin taas liikuma saada, siis oleks koht vanabusside rivis kindlustatud.
Vasta
#13

Kui uskuda kirju esitablool, on tegu endise V. Klementi nimelise KKK bussiga. Kust kandist siiski selle ise tõid?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne