Teema on suletud

Uunikute Talveralli 2009 21.-22.veebruar, STARDIAJAD JA VÕISTLUSJUHEND!!!

Igast tülist on vaid kasu. Järgmiseks aastaks tehke korrektsed reeglid, milles ei ole kahtepidi tõlgendamist.
Kui keegi arvab, et ma oleks tahtnud mingit erilist rallit sõitma tulla siis võiks sellekohapealt jutu lõpetada.
Kurb, et reegleid hakatakse kujundama nii pikkade aastate jooksul toimunud üritusel alles siis, kui riid lahti.
Aastaarv on vägagi määrav, see näitab antud isendi eluiga. See teebgi vanast autost vana auto, mitte see
kui kaua neid toodetud on, minuarust toodetakse mõningaid asju siiani. Reeglid on minu jutu mõte, edasi mõelge ise.

Kirjutamata reeglid öeldakse selle kohta.
Kuid kui kellelegi ei sobi midagi, siis alati on ju võimalus endale sobitada reeglid ja teha enda sari. Sarnast mitte vanatehnika üritust ma küll ei tea, et oleks, vähemalt sellisel kujul küll mitte. Idee täiesti olemas ja teostatav. Cardo, haara sabast ja...[/align]

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.

Ja ma olin kõigevanaaegsema välimusega tähesõidul ja sain ka sõimata, et gaz i mootor ....Big Grin

aga mul on jumala pohhui sest sellest ei hooli ma ja mul on ükskõik kui sõidan volga mootoriga mis on BMW peal ....


Ei saanud orgunnipoolelt sõimata vaid kaasvõitlejatelt ...

Ma ei hakanud ju ohkima ....

Naiste ajakirjades olen mina kohanud sellist ametimeest nagu MOEPOLITSEI. Selline töötaja tuleks ilmselt meilegi palgata. No ei oodata suvaliste hilpudega naisi seltskonda, ei tehta ka vahet selles, millise kaubamärgi kandja keegi on või kas kellegi kleit on kallim kui normaalne. Lihtsalt igasugu suvalised hilbud ei sobi iga kandjaga ja igas olukorras.

Sama on ka vanatehnikaga!!! Üldise kultuuri huvides tuleb juhtida tähelepanu vanatehnikaga seotud stiili küsimustele. Teadupoolest aadlikud ei eksi kunagi etiketi vastu ja vajadusel väänavad seda oma tahtmistmööda.

Eesti ja ka muu maailma vanatehnikaringkondades ei peeta paremaks vanemaid, suuremaid, kallimaid ja kiiremaid tehnikasaavutusi. Oluliseks peetakse seda miskit, millest alustajatel on ehk raske alguses aru saada, aga kes sellest kiiremini aru saab, see on sellel alal edukam. Nimelt väga heas tehnilises korras ja ajaloolises tähenduses asjatundlikult hooldatud sandikäru peetakse siiski väärtuslikumaks kui isepuuruvatest ja kahepoolsest teibist koosnevat endist luksusautot. Kusjuures hinnavahe võib olla sadade tuhandetega suurema auto kasuks.
Väljalaskeaasta ei ole tihti isegi naiste määratlemisel oluline, rääkimata siis vanatehnikast.
Mina olen selle poolt, et igasuguseid vanatehnikanoori tuleb aidata, julgustada ja neile ilmselgeid asju tuhandeid kordi üle selgitada, sest ükskord on nad vanad ja "loll vana" on kõige jubedam ja tüütum nähtus.
BMW-de hulgas on vägagi stiilseid uunikuid. Üks neist on Noorkarule kuuluv Albert Teucher BMW (vist kirjutati nii), on ka spoileriring ja lai papu ja mitte eriti vana - moepolitsei käest saab mitte küll maksimumi, aga palju punkte, sest auto omab mingit seletamatut "puhtust" ja sellega võib seltskonnas viibida, ilma et ülejäänutel piinlik oleks.
PlyVal64 ehk Priit ei ole muidugi pika jutu mees, aga puhtama ja helgema tuleviku nimel tuleks enne Uunikute üritusel pääsemist korraldada entusiastlikele noortele miski koolituse sarnane asi, mis päädib eksamiga, ehk oma liiklusvahendi ettenäitamisega ja meelsuse kontrolliga. Järeleksam oleks ka, sest me ei taha kellestki lahti saada ja hukka mõista, vaid juhtida "õigele" teele.
Mina ei tunne kõiki vanatehnikahuvilisi isiklikult ja otse pahasti ka öelda ei taha, sestap paneks omalt poolt kunstiliselt kaunima auto rändkarika välja, et innustada paremaid ja ilma jätta nõrgemaid. Täpsema statuudi kirjutan hiljem lahti, aga mingi üldine põhimõte oli juba selles postituses.

Tõnu Piibur
5116265

Üldiselt on nendel rallidel siuke probleem esile tulnud, et kui sul on see sama bmw millel on pobi mootor, siis välistab see selle ,et sa esikümnesse tuleks kuna kiiruskatsel ei suuda sa olla nii kiire olla kui mosseliiga rallikad kes koguaeg kuskil rallil adrenaliini käivad üleskütmas. Ja siis kihutavad mõõda mingid välismaised nn( youngtimerid) raiped ja masinad mis ei suuda isegi metalli pressilgi hammast valutama panna oma rooste hulga juures.Et siin peaks ära eraldama rahvarallitajad ja reaalsed uunikumi mehed.Teistes liigades võistlejad luubi alla.Tõsta just esile neid kellel uunikum mitte spetsiaalne võistlusauto mis kogematta on veeranduunikum.

Küsimus miks ei võiks see sama poolsajandit vana auto esikolmikusse tulla ,miks teda karistada selle eest?

Seadus peaks olema nii et välismaine auto saab starti siis kui esimene mudel tuli liinilt kuni -1976a
vene omadel -1980a

An tiik Kirjutas:Tõsta just esile neid kellel uunikum mitte spetsiaalne võistlusauto mis kogematta on veeranduunikum.

Seadus peaks olema nii et välismaine auto saab starti siis kui esimene mudel tuli liinilt kuni -1976a
vene omadel -1980a

Selleni ilmselt jõutakse mõne aja pärast. Teadaolevalt ei ole meie vaesteäbariigis veel ühtegi Bentley (4,5L SuperCharged LeMansWink ralliautot, seega peab sellise tasemega rallit veel mõned aasta(kümne)d ootama.
Hetkel sai disklahvi "üleminekukerega bemmar", millest on mul ka suht pajakas, MK jäeti endiselt listi ju.

Dad.
P.S. Minu ideaal oleks muidugi noorima auto 50 aastat, aga seda ei kannataks vist keegi välja Wink

Ikka see suhtumine et omad masinad ja siis mingid välismaised raiped. Smile Ma olen küll esimest korda sellisele üritusele registreerunud aga eeldan, et väga väike osa seltskonnast läheb hambad ristis võidu peale sõitma. Ikka minnakse rohkem seltskonna ja lõbu pärast.
Kuna osavõtjate arv on suur siis võiks mõelda erinevate klasside moodustamisele vanuse, kubatuuri, võimsuse, veoskeemi ja/või valmistaja riigi alusel aga see tähendab tõenäoliselt korraldajatele lisatööd. Seega kas on mõtet.

Nüüd veidi OT-d. Huvi pärast googeldasin Youngtimereid. (Saksa wikipedia jaotab need veel kaheks 1.Gen 1970-80 ja 2.Gen 80-90.) Ja leidsin huvitava ralli youngtimeritele. Osavõtu kriteeriumiks on vähemalt 20 aastat vana või alla 2000 euro maksev auto.
http://www.allgaeu-orient.com/en/index.php
Sinna võiks täitsa eesti tiimiga (3 autot ja 6 inimest) minna ja näiteks mosse "kuulsusrikas" kuid tuhmunud nimi jälle pikamaasõitude taevas särama lüüa Smile

olgem ausad ega vist keegi medali pärast ei registreeru, aga eks ta kurvaks teeb kui midagi ei saa, aga sõit pole ju mõisa peale, kui mingeid piinlikuse täpsusega klasse hakata määrama siis ma arvan saab korraldjatel enne entusiasm otsa kui kõik klassi regajad oma õiguse.
See vene tehnika ülistamine on muidugi sessuhtes liiast, et jah mõni ajab oma mosse rohkem profi rallit kõrvale (ja võibolla ta oskab sõita ka paremini) ning kui ära lõhub siis on ka suht poogen tal, samas on ka tegelesi kes nn youngtaimeritega tulevad kas või veri ninast, et saaks tulla, vaadake kasvõi seda audi 80-et mis eelmine aasta laksu pani, nooruk tuli ei tea kust kaugelt sõitma, ilmselt ikka ürituse pärast, mitte selleks et saaks paarutdada, no plnud kõige haruldasemn pill aga kobe masin ja kohe näha, et inimene oli tulnud hingega vanaauto sõidule olukorda nautima. Sellistele välismaa historicutele on meil ikka väga pikk maa, kuna pole lihtslat autosid ja kui teha sellised reeglid täna homme siis oleks vaid mossed ja sigullid ja kõik.
krt. ma loodan küll, et keegi võistluse ajal ei tule kohtunike paluma, et kedagi nn "luubi alla võtta"
keda see ikka kotib mitmes oled, hea on ainult siis kui saad anda endast parima ja kellegile ärapanna

Mõneti on see importtehnika ja sovjeeditehnika aastaarvude diferents veider, siin keegi mainis, et võiks olla 76 vs. 80 - sellisel juhul oleks mul veidi pahad lood, kui tahaks oma musta elukaga peale lennata (sama kere tuli esmakordselt müüki 77), samas pole siinmail just ülemäära levinud massin, minuteada ainuke 78 väljalase. Isikliku tagasihoidliku arvamuse järgi rikastaks üldpilti mingist 412-st oluliselt enam. A nuh, see vaid minu nägemus asjast.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi

DevilDeVille Kirjutas:Mõneti on see importtehnika ja sovjeeditehnika aastaarvude diferents veider, siin keegi mainis, et võiks olla 76 vs. 80 - sellisel juhul oleks mul veidi pahad lood, kui tahaks oma musta elukaga peale lennata (sama kere tuli esmakordselt müüki 77), samas pole siinmail just ülemäära levinud massin, minuteada ainuke 78 väljalase. Isikliku tagasihoidliku arvamuse järgi rikastaks üldpilti mingist 412-st oluliselt enam. A nuh, see vaid minu nägemus asjast.
Üldpilti rikastaks kõige rohkem see, kui lubataks starti maksimaalselt üks-kaks ühesugust autot, mitte kümme zhigulit ja viis mosset (ei ole midagi VAZide ja mossede vastu). See eeldaks aga seda, et registreerimine toimuks mingi kindla etteantud päevani, seejärel keegi (kes?) valib need autod välja, kes nimekirja pääsevad ja kes välja jäävad. Karta on, et selline olukord tekitaks paksu verd rohkem kui praegu, lihtsalt häiritud saab keegi teine kui praegu. Neist kümnest zhigulist on jube raske objektiivselt just 2 parimat välja valida ja neil väljavalituil ei pruugi jällegi see attitude just ürituse jaoks sobivaim olla. Praegu on korraldaja otsustanud nii nagu on ja austame seda, isegi kui tema otsustega rahul ei ole (osalejate rohkus kinnitab, et oleme rahulWink). Loodetavasti ei näe korraldaja neis kritiseerivates postitustes etteheiteid, vaid pigem nende inimeste soove, kellele vanatehnika kultuur just kõige rohkem korda läheb. Omalt poolt soovin ainult jõudu!

krss Kirjutas:
DevilDeVille Kirjutas:Mõneti on see importtehnika ja sovjeeditehnika aastaarvude diferents veider, siin keegi mainis, et võiks olla 76 vs. 80 - sellisel juhul oleks mul veidi pahad lood, kui tahaks oma musta elukaga peale lennata (sama kere tuli esmakordselt müüki 77), samas pole siinmail just ülemäära levinud massin, minuteada ainuke 78 väljalase. Isikliku tagasihoidliku arvamuse järgi rikastaks üldpilti mingist 412-st oluliselt enam. A nuh, see vaid minu nägemus asjast.
Üldpilti rikastaks kõige rohkem see, kui lubataks starti maksimaalselt üks-kaks ühesugust autot, mitte kümme zhigulit ja viis mosset (ei ole midagi VAZide ja mossede vastu). See eeldaks aga seda, et registreerimine toimuks mingi kindla etteantud päevani, seejärel keegi (kes?) valib need autod välja, kes nimekirja pääsevad ja kes välja jäävad. Karta on, et selline olukord tekitaks paksu verd rohkem kui praegu, lihtsalt häiritud saab keegi teine kui praegu. Neist kümnest zhigulist on jube raske objektiivselt just 2 parimat välja valida ja neil väljavalituil ei pruugi jällegi see attitude just ürituse jaoks sobivaim olla. Praegu on korraldaja otsustanud nii nagu on ja austame seda, isegi kui tema otsustega rahul ei ole (osalejate rohkus kinnitab, et oleme rahulWink). Loodetavasti ei näe korraldaja neis kritiseerivates postitustes etteheiteid, vaid pigem nende inimeste soove, kellele vanatehnika kultuur just kõige rohkem korda läheb. Omalt poolt soovin ainult jõudu!

Seda minagi silmas pidasin, et korduvaid masinaid palju, mitte et mossed-kopikad vähem pildirikastamisega tegeleks või ma neid vanadest läänlastest vähemsobivaks peaksin antud ürituse kontekstis. Oma postitusega ei nurisenud ka hetkel kehtivate tingimuste üle, need mulle sobivad, lihtsalt juhtisin tähelepanu mõtlemapanevalt varmale valmidusele valimatu diskrimineerimise osas. Seda siis mitte korraldustoimkonna poolt.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi

ruut Kirjutas:Sinna võiks täitsa eesti tiimiga (3 autot ja 6 inimest) minna ja näiteks mosse "kuulsusrikas" kuid tuhmunud nimi jälle pikamaasõitude taevas särama lüüa Smile
See oleks täiega põnev. Kui sponsorid taga, siis 50Keek per tiim polegi niiväga kosmiliselt suur summa.

Aga ida vs. lääne autod. Mina toetan igati seda tendentsi, et huvilisi tuleb järjest enam juurde, ning korraldajatel tuleb hakakta selekteerima, kes jääb sisse, kes mitte. Tõelised huvilised, kelle "liiga uus" masin välja praagitakse, otsivad endale teise sõiduki, mis mahub piiridesse. See paneb inimesed tegutsema ja vanemaid masinaid otsima, elustama, taastama, mis tuleb vanatehnikaliikumisele ainult kasuks.
Olles mitu aastat '74 mossega käinud, viskas aga minul näiteks kopa ette see, et mossesid on liiga palju. Tõesti. Iga aastaga järjest rohkem ja rohkem. Aga tahaks ju eristuda, olla tesitsugune Big Grin Saigi mindud libedale jääle, ja 5 aastat noorem Toyota soetatud. Nüüd tuleb välja, et napilt jääme vist sisse Smile Mossega poleks probleemi.
Ply on alati lubanud, et ka Nysa sobiks. Aga - meie tiim lintðitaks kohe, kui kuuldaks, et me pääsesime 1989 masinaga rajale, aga 1982 aasta bemmi ei lasta Cool

Vägisi tundub, et oleks kahte talverallit vaja Big GrinBig GrinBig Grin Üks tõelistele uunikutele, kus vanuse alampiir kirvega löödud 40-50, ja teine siis mossedele-ladadele-audidele-bemmidele, youngtimeritele. Ehk siis ~25 aastastele.

Päikest! Elu on siiski ilus ja vanad autod toredad.

Mina arvan, et korraldajad võiksid julgemini välja jätta neid sõidukeid kes nende arvates sellesse üritusse ei sobi. Kui on piir näiteks 100 masinat siis kes hiljem regab selle sõiduk vaadatakse üle ja jäetakse välja nimekirjas olev mitte nii sobilik masin.
Eri ralliklasse teha sama raja peale ei soovitaks sest võivad tekkida ohtlikud olukorrad kui mõni märtinit panev tegelane üritab 0,001 sekundit varem kontrollpunkti jõuda. Samuti soodustaks see liikluseeskirjade rikkumist.
Hirmu tundma, et rallimossed kiiruskatseid kiiremini läbivad ja üldvõidu napsavad ei pea sest tuleb ju ristsõna lahendada mille peale rajal kulub aega kõigil ja minuteada kellel ristsõnas kasvõi üks täht vale on see arvestusse ei kvalifitseeru.
Üldiselt jõuab mõistusega sellel üritusel kõrgemale punktikohale kui kiirusega.
Veel soovitaks kohtunikel hakata lisapunkte andma(ja tublisti) auto vanuse pealt...et mida vanem aastaarv seda rohkem punkte [/i]

Mina kui juba vanem inimene julgen meenutada, et esimesel talverallil (kahjuks ei mäleta, mis aastal see oli) osalesid:
Citroen DS - Dydõk
GAZ 21 - Heiki Enok
Ford Taunus - Roti kompanii
VAZ 2101 - Märt Karu ning kallutamas Priit Veski ja Kaspar Noor
VAZ 2106 - Meelis Telliskivi
Moskvich 408 - Peeter Velpler
Moskvich 412 - Tõnu Piibur ja Toomas Bauvald

Kaasasõitjaid ja kaardivaatajaid oli muidugi veel, kahjuks on mäluga pahad lood. Kui vaadata seda autode nimekirja, siis tegelikult on nimekiri jäänud samaks, aga üldiste mahtude osas on korrutatud 14-ga.
Sõideti mööda kõige vasakpoolsemat serva pidi Tallinnast Narva-Jõesuusse. Sõiduajal toimusid lisakatsed, nagu jooksuvõistlus juhtidele ja streetrace mingil metsatagusel lennuväljal, kus samaaegselt toimusid kaitseliidu laskmised (saime kiiresti tulema). Sõideti suhteliselt kiires tempos ja ainuke "kaart" oli teadmine, et meri peab olema vasakul. Need, kel meri oli vahepeal paremal, pidid aja tagasi tegemiseks hullu moodi kihutama. Suuremaks "ürgamiseks" läks Silmeti territooriumil, kuhu me suure hooga mingi aiaaugu kaudu sisse kihutasime. Igastahes tee sai otsa ja tagasiteed ei olnud.
Ainus tehniline viperus oli M 408 kraavis käik ja bensiinipaagi läbiroostetamine. Vilude tehnilise abi toel, sai mingi söökla eest paak ära vahetatud ja sõit võis jätkuda (õhtul pandi paak põlema). Õhtust programmi avalikult ei meenutata ja keegi ei virisenud, ega püüdnudki olla teistest parem. Aastaid hiljem, selgus, et esikoha olin saanud mina, kuidas ma selle sain, ei suuda meenutada, sest ise ma seda sõitu laias laastus korraldasin aga seda seika ei suuda meenutada.

Ehk siis muutunud pole miskit, ainult rahvast on hullumoodi juurde tulnud. Tagantjärele tarkusena tuleb tõdeda seda, et minu algne plaan sõita igat talverallit erineva autoga ei olnud põhjendatud, sama raha eest oleks aastate jooksul väga hea ja tasemel uuniku võinud komplekteerida, mis olekski spetsiaalselt Uunikute Talveralli auto olnud. Kõige parem Uunikute Talverallikas oli mul esimene M 412 "Designed by Uuno Aava", ülejäänud on kõik mingid käkerdised olnud ja aastate pikkuse kulu eest oleks võinud esimesse autosse põhjalikumalt investeerida. Järgmisest aastast üritan jätkata ainult ühe kindla autoga, mille unikaalsuse kohta ei ole ei peaks publikul ka paha sõna öelda olema.

Tegelikult võiks olla Uunikute Talverallile registreerimise komisjon, kes varem saadetud piltide alusel moodustab osalejate rivi. Pelgalt mark, mudel ja aastaarv ei ütle youngtimerite kohta kuigi palju. Mossesid ja Sigulle on igat masti ja igasugu väljanägemisega ja kõik võib olla tõesti ei peaks pääsema starti, kui väljanägemine ikka roostene ja muidu vilets ja originaalist mööda on. Mina olen valmis selles töös osalema, siis ei saa Priit üksi viha enda peale. Vanatehnikaliikumise üks eesmärke on tutvustada autentset ja algupärast vanatehnikat, ning see võiks ka Uunikute Talverallil nii jääda. St teibituuning ja muud sportlikud kujundused võiksid ikka ajastukohased olla ja kaasaegsete või suvaliste sponsorite reklaamimine võiks käia eraldi maksu alla, see kergendaks ka oluliselt ürituse eelarvet.

Ehk siis selgemalt väljendudes: Kui Mosse külje peal on Avtoexport, Koni, Champion ja Dunlop, siis see ei käi maksu alla, aga kui on "Endel-Pendel OÜ" ja "Viktori Valuveljed", siis selle eest tuleks maksta korraldajale reklaamimaksu.

Tõnu Piibur
5116265

Igatahes olen selle poolt ,et autoriteedid valivad need autod välja ,mis osalevad sõidus.See annab üritusele konkreetsust.Lõplik nimekiri võiks olla välja antud 10 päeva enne starti.Tuleks kehtestada autodele mida on liiga palju alates neljandast autost kõrgendatud maks nt(mossed).Mida vanem ja korralikum seda odavam printsiibil.

Julgen meenutada selle aastase Tähesõitu mis oli suvel ,esiviisikus olidki mosseliigaga seonduvad masinad.

Ameerika autosid ja veoautosid tuleks vaadelda eraldi sest siinmail ei liigu neid just palju.Aga autosid mis meie lähiajalooga seonduvad vaatame kriitilisemalt.

Mis puudutab reklaami, siis igasugu piirangud ergutavad loovust ja muudavad pildi huvitavamaks - näiteks tubakareklaami keelamisele F1-s järgnes terve rida rohkem ja vähem huvitavaid "ratse". Minu lemmiknäide:
[Pilt: jordan-buzzin-hornets.jpg]
(kes ei mäleta siis originaalis oli auto külje peal Benson & Hedges). Seega ei pea reklaam tingimata olema tuim ja igav tampimine, pange pead tööle ja lahendage asi stiilselt.

Samas "ühiskondlik liiklusmiilits"-tüüpi seltskonnast läheb kogu see teema ilmselt kauge kaarega mööda, ükskõik mitu komisjoni või asja seal vahel on.

Ma olen seda juttu juba kolm korda aknakesest cuttinud, äkki keegi solvub. Aga teised on juba niigi enamuse ära öelnud, herr idee algataja Väravamehaanik k.a.

Mitte keegi pole autot eemaldanud, inimene oma suhtumise tõttu on eemaldatud. Seega tuleb auto kui selline hetkel mängust välja jätta. Seega ärge hakake jälle jahuma, mis sobib ja mis mitte! Eesti oludes täna aastal 2009 sobivad just need autod, mis kirjas on. See on Eesti hetkeseis. Aga...

Kui nüüd aus olla, siis RALLILE sobiliku disaini ja "ätitdjuudiga" osalejaid on läbi kõigi aastate olnud ülivähe! Paar masinat-meeskonda tõstaks siiski esile: Tox ja tema Taunus-WRC ning Escort, Rustangi Escort, WAXi Mosse, Nõmmiku Lada. Tegelikult oli väga tegija masin ka Pobeda koos disaini ja reaalselt kiire juhiga. Nendest väärib erilist esiletõstmist Tox koos Taunusega - Gastrol-disain, lisatuled, korvtoolid, koos abikaasaga peaaegu kogu aeg kiivrid peas jne, just selliseks ürituseks spetsiaalselt ehitatud. OK, Piiburi ja meie Mosse by Uuno Aava lisaks.
Ehedad ja vanad masinad on teine teema: Sirgi 600, Palo 500, eelmise aasta DKW, mõned Muhud, mõned Põrnikad, kõiki kohe meelde ei tule, seega ärge solvugeBig Grin Või siis heas mõttes absurdini läinud lahendused nagu "ðeigid mersul", "HelgeTee kolhoos" Almal või Bricliniga talvel ralli sõitmine. Bussidest ja veoautodest rääkimata... need on just Uunikute Talveralli, kui lihtsalt lõbusa talvise vanatehnikaürituse sool. On olnud ka üks autotäis "rallihuvilisi perega pealtvaatamas", seekordne kaaskorraldaja Janek555, kus ka naisel olid sukk-saapad, krimpleenmantel ja laps "pobeda-kärus".

Praegu me teeme lõbusat ajaveetmist kus rallitamine ehk kihutamine on ebaoluline. Samas on olnud meie korraldatavate rallide jaoks aega spetssõidukeid soetada ja ettevalmistada 6 pikka aastat. Juba paar aastat olen salamisi oodanud, et keegi veeretab pool-salaja kuskilt kodutöökojast välja mõneda eheda vana replica, õiget hitoric-sarja masinat oleks nagu liig oodata, kuigi on needki ju Eestis olemas. Nende ressurs on piiratud ja 500 km pole mõtet võistlussõidukit ruunata. Olgem ausad, siiani ei ole rajale tulnud lisaks mitte ühte sellist autot, mida must-valgelt pildilt vaadates võiks ajastusse "1960-1980 autoralli" viia. Muidugi, selleks tuleb natuke vaeva näha ja rahakotti avada: ajastu valuveljed ja lisatuled, peensusteni kleepsdisain, äkki ka plastist laiendussarjad, "sõidukombed"(saab edukalt teha moodsatest töö-kombedest!) kuhu peale on siis õmmeldud ajastureklaamid jne. Kel rahalist võimalust rohkem, siis ka õiged Halda "kellad", kaardilambid, roostevaba korpusega stopperid jne.

Mida meil Eestis on: Ladasid, Mossesid ja Vene rasketehnikat. Esimest kahte tõugu on kõige lihtsam "rallimaks" ehitada. Toorik on kõige odavam ja Nõukogude sportlased ning vahendid ei olnud ka väga kirjud sponsorkleepsudest. On ka pildimaterjali, mille järgi pingutada. Aga on ka hulk selliseid lääne autosid ja meeskondi, mille disainimine suhteliselt autentseks on "kukepea", keegi ei nõuagi puuri sisse, isegi peeglid on originaalid ja riietus-prillid peaaegu et igal uuniklasel kapist võetav:
[Pilt: WORKSCAR.JPG]
[Pilt: CNV00007.JPG]

Vaat sinnapoole oleks oodanud juba mõned ajad, et Talveralli läheb. Praegu on ta aga just selline, nagu ta tuleb. Peaasi, et meil endil mõnus on ja siiani on ju olnud? Ehk ei hakka veel mingeid klasse tekitama ja pilli lõhki ajama. See viiks kulud lakke ilmaasjata, praegu peab saama odavalt vanatehnikast rõõmu tunda. Seda võiks mõelda siis, kui rajale tuleks tõesti 10-15 replicat, kus ka osalejad on kulutanud-pingutanud ning neile siis tõesti juba eraldi arvestust pidada ja Talveralli sees natuke rallim ralli teha.

Väravamehaanik Kirjutas:Ja lõpuks viskan läbi foorumi avalikult ja ilgelt suure kivilätaka (lausa paekivi) korraldajate kapsakärusse: üritust korraldada ja kohtunikku mängida saab ka vanatehnikaga. Loomulikut ei pea see olema miskine puukodaratega vanker, mingi uuema aja uunikum on ka seest soe ja sõidab kiiresti...

Küll me seda veel vaatame, sm. Väravamehaanik, küll me vaatame....

Jälgides kogu põnevat teemaarendust on tekkinud mul puht teoreetiline küsimus,kas 1975a tehasest väljunud tuletõrjevarustuses SISU oleks kvalifitseerunud antud üritusel osalema.

PlyVal64 Kirjutas:Kui nüüd aus olla, siis RALLILE sobiliku disaini ja "ätitdjuudiga" osalejaid on läbi kõigi aastate olnud ülivähe! Paar masinat-meeskonda tõstaks siiski esile: Tox ja tema Taunus-WRC ning Escort, Rustangi Escort, WAXi Mosse, Nõmmiku Lada. Tegelikult oli väga tegija masin ka Pobeda koos disaini ja reaalselt kiire juhiga. Nendest väärib erilist esiletõstmist Tox koos Taunusega - Gastrol-disain, lisatuled, korvtoolid, koos abikaasaga peaaegu kogu aeg kiivrid peas jne, just selliseks ürituseks spetsiaalselt ehitatud. OK, Piiburi ja meie Mosse by Uuno Aava lisaks.

Priit kannata. Osad MUHUKLUBI hullud on soetanud muhu kauge sugulase FIATi kaudu ehk LADA. Ning see aasta toome rajale juba 4 kunagise disainiga autot. Ja aasta aastalt vastavalt võimalustele ehitame neid täpsemaks. Masinad on spets UUNIKUTE TALVERALLIKS ja suvise TÄHESÕIDU tarbeks.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne