Teema on suletud

Uunikute Talveralli 2009 21.-22.veebruar, STARDIAJAD JA VÕISTLUSJUHEND!!!

Meie 'Old Brown' peaks olema konveierilindilt esmakordselt saksa jm autorahvaste manu jõudnud juba aastal 1975 ja konkreetne isend omab EW väljaantud rohelises templiraamatus 1983-ndat aastanummerit.

Küsimus ka - eespool kirjutas ühe loomingulise kollektiivi esindaja, et
" ...peetakse väärtuslikumaks kui isepuuruvatest ja kahepoolsest teibist koosnevatest......." - kas võib ilmutada üüratut teadmatust ja pärida, mis asi see ise puur(d)ub? Ikka see va riskifaktor rooli ja istme vahel? Plastist iluliistu kronstein limusiini küljel? Kinnijooksev ent veel hingitsev sidurilaager? Väga põnev, palun valgustada nooremat põlvkonda!

Orgunnijate osas aga on mul vaid kiitust öelda - kangekaelsus on küll vahest endale kui teistele raske kanda, a seda paremini sellega tulemusi saavutatakse. Kentucky poisid, edasi!

K

Isepuuriv plekikruvi [Pilt: 1341872.gif]
Aka ei vaja auku ette. paned aga trelli sappa ja lased jupid kinni Toungue
Ühel tuttaval, nagu alles paari aasta pärast selgus, oli ühes töökojas nendega väga palju asju kinni lastud.

Nõmmik, hakkab juba tulemaBig Grin Järgmise etapina teevad härrased Mättik ja Hermanson Teile selgeks, millised on FIA Historic LADA-homologeeringu reeglid ehk mis on lubatud ümber teha ja mis mitte. Ja mingil hetkel teadmata aastal avastate, et Muhuklubi Ladad on saadetud puuri paigaldusse ja Sparco või OMP varustuse maaletoojate juurde on suisa rada sisse tallatud.
Siis läheb veel 5-10 aastat ja Eestis võiks mõelda juba kohaliku HISTORIC-ralli korraldamise peale. Eriliselt kõva-sõna-mehed aga võtavad Muhu, millel on ka FIA-homologeering olemas ja ehitavad selelst masina.
Teised aga avastavad just "classic regularity rally'd" ja valmistavad omad võib-olla mitte-nõukogude-päritolu autod ette just nendeks sõitudeks. Näiteks 1955 aasta Jaguari...
Ehk kõigepealt peab autopark üldtunnustatud reeglite poole liikuma, küll siis muud asjad järgi tulevad.

Mhh, tuleks hea meelega leffa-leffa tegema, aga ei leia kusagilt algusaega- ja kohta, juhatab keegi mind järjele?

... nagu ikka kuskilt Revali servalt ...
e. pole veel paika pandud

``E23 728 1978a.``
www.e21.ee "Klassikalised BMW'd"
Fiat-i foorum Fiati Sõbrad
Priit Peljo 51 79 063

An tiik Kirjutas:Julgen meenutada selle aastase Tähesõitu mis oli suvel ,esiviisikus olidki mosseliigaga seonduvad masinad.

LandCruiser ja Cortina vist ikka ei ole mosseliiga masinad ?

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.

või siis näiteks 53 aasta Jaguari!
Aga see võibolla järgmine talveralli

Vabandust, aga esiotsast leian ma üldse ühe Liiga mehe - iidvana rahvaralluri, ajakirjanikuhärra ja kunagise rahvaspordikomitee liikme herr Sooperi! Teine mõned korrad pulli teinud sarnane seltsimees on herr Ots. Kuid 6 ja 10 koht ei ole teps mitte esiviisik! Lisaks on "Kroomsangadega apelsini" võistkonnal Eesti vanatehnikakultuuri kajastamisel ja vanatehnikaga spordi tegemisel nii suured teened, et mingil tundmatul tegelasel peaks olema häbi üldse niimoodi sõna võtta. Kuniks vanatehnikasõitude korraldajate nimede hulgas on Priit Veski ja Mati Kits, on tiimil Sooper/Russi alati õigus osaleda just sellise masinaga, mida nad ise õigeks peavad.

Võitjal Anieril pole küll mitte mingit seost MosseLiigaga ja pole seda ka alati katsetel Mossega kihutanud Veiko Vilul. Viimene pigem tuntud mootorrattahull... kes esimesena soologa Talveralli läbis. Ainsad, kes on MosseLiiga tegijatest Talverallil eesotsas olnud, on herr Remmet miilitsa-Mossega. Kuid kiirest sõidust endast jääb ka väheseks, kui Ristsõna lahendamata või AKPs liiga vara oled. Lisaks Tarmole on seal autos olnud Jarno Talve, kes pole just kehv kaardilugeja.. Ma pakun absoluutselt kindlalt välja, et Mossest parema autoga, mis võiks rahulikult olla 60'te vägagi uhke Alfa või Lancia, oleks nende ülekaal veel masendavam... Või isegi hea mootoriga Põrnikaga!

Seega An Tiik, möla maha!

PlyVal64 Kirjutas:...ja pole seda ka alati katsetel Mossega kihutanud Veiko Vilul. Viimene pigem tuntud mootorrattahull... kes esimesena soologa Talveralli läbis.
Seega An Tiik, möla maha!

Väike täpsustus: Veiko on hull küll aga mitte mootorrattahull kes parema meelega eelistab nelja rattalisi liikureid. Esimene soologa Talveralli läbija oli siiski Reigo Vilu (sugulane vist)

Edu ja jaksu korraldajatele !!

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.

Mõmm-mõmm-mõmm... Vaat kus leidurid. Ma ikka jään parem keevisliidete ja poltkinnituste maailma, ees on veel mitu kuud jääd ja lund. Liiga popp tundub Toungue

ullivilli Kirjutas:.....Aka ei vaja auku ette. paned aga trelli sappa ja lased jupid kinni Toungue
Ühel tuttaval, nagu alles paari aasta pärast selgus, oli ühes töökojas nendega väga palju asju kinni lastud.

Tulevikuperspektiivi silms pidades küsin,kas MB 208d nimelise asjaga mille valmimisaasta on 81 oleks mul asja Talverallile?

Ma ei mõista miks on vaja lehekülgede kaupa jahuda importmasinate ja nõukogude tehnika võimsuse/kaalu/vanuse vms paremuse või suisa ülimuslikkuse üle Talveralli nimelise ürituse raamis. Ei võida mitte kõige kiirem, vaid kõige TÄPSEM (seda nii KP-des, kui ristsõna täitmises).
Olen viimastel aastatel märkinud Teie (võistlejate) aegu kirja ning pidanud väga paljudele Teist meelde tuletama, et enne raamatu ulatamist vaadake kella! Just seesama käeliigutus mõjutab lõpptulemust oluliselt rohkem, kui üks kiiresti läbitud teelõik. Tean, et Priit on Raja alati sedasi maha märkinud, et selle saaks MÕISTLIKU tempoga läbida ja ei ole mõistlik 10-15 minutit enne oma aega KP-i jõuda, riskides enda ja tehnika eluga. Seega mõnikümmend lisahobust kapoti all ei mõjuta Teie kohta lõpptabelis grammigi rohkem, kui terav silm. Mosserallurid lihtsalt teavad mida neilt oodatakse ning sellest ka mõned head kohad, mitte viilitud mootorist.

Mis puutub (tulevikus) osaleva tehnika vanuse alandamisesse ja selle mitmekülgsemaks "suunamisse", siis eelpool läbi käinud ideeraasu võiks edasi arendada küll - aastaarvust sõltuv osalustasu. See oleks koht, kus massides olevad ja soetamishinnalt odavad Ladad/Mossed jt sarnased autod (toodetud 1975a või hiljem) kataksid osa vanema raua rajaletooja osalusest. Stiilis tänase (võrdse 375kr) asemel maksaksid "uute" autodega osalejad 400kr vs vanemates autodes 250kr. Võtsin ette pisikese tabelduse (tänase seisuga) esilehel toodud listist. Arvestuses on vaid need autod, millel aastaarv taga - keskmine sünniaasta on 1977. See on minu isiklikus arvamuses ilmselgelt liiga "noor" koosseis.

iseenesest huvitav lähenemine, kuigi arvan, et need kes väga tahavad osaleda ei põrku sellest 100+- eeku (või ka suuremast) maksuvahest ka tagasi/edasi ja vast kui on enne osalenud siis ei vaidle ka nii väga. Paraku tundub jah, et masinad mis mõned aastad tagasi olid mainstream kipuvad nüüd uunikuteks ja need mis sellal olid nn youngtaimerid hakkavad hääbuma (ma pean siiski silmas odava rahaga kohalikut turult soetatavaid asju) Eks selleaastane vaidlus on ka tingitud ilmselt suurest huvist sõidu vastu, kui ikka korra ära käid siis häbened küsida a´la kas sierraga saab ka tulla, tegemist on ju pigem elustiili üritusega (andku mulle H.Tulve andeks) aga noh eks see ole ikka osalejate võimuses, et mitte lasta nõukogude võimul, lääne demokraatia üle, lõpliku võitu saavutamast

Alwaro Kirjutas:massides olevad ja soetamishinnalt odavad Ladad/Mossed jt sarnased autod (toodetud 1975a või hiljem) kataksid osa vanema raua rajaletooja osalusest. Stiilis tänase (võrdse 375kr) asemel maksaksid "uute" autodega osalejad 400kr vs vanemates autodes 250kr. Võtsin ette pisikese tabelduse (tänase seisuga) esilehel toodud listist. Arvestuses on vaid need autod, millel aastaarv taga - keskmine sünniaasta on 1977. See on minu isiklikus arvamuses ilmselgelt liiga "noor" koosseis.
Tõesti väga hea mõte! Motivaatoriks pole mitte see a'la 150kr, vaid sõnum, et eelistus on vanadel autodel. Täpselt nagu jänkimaal see alkoholiputlite toppimine paberkotti - lapsest saadik on inimestel selge, et avalik alko tarbimine on häbiväärne tegu. Mingist aastaarvust alates (1950?) võiks olla osalemine ka tasuta (ja miks mitte alla 1930a autodele ka peale makstaToungue), aga pilli tegelikult lõhki ajada ei saa, heaks näiteks on PlyVal64 jutt Saab 90-st ja see pole kindlasti mitte ainus omasuguste seas. Igal juhul tore, et ei läinud p**aloopimiseks vaid osatakse arutleda konstruktiivselt [Pilt: notworthy.gif]

toon näite, et kunagi toimunud stiilipidudel mille piletihind mustalturul oli a 1000 krooni .... said eritistiilselt riietunud inimesed alati tasuta sisse ja jomkarid kes oma tonniga vehkisid jäid alati uksetaha ...

Väravamehaanik Kirjutas:Lihtsalt igasugu suvalised hilbud ei sobi iga kandjaga ja igas olukorras.
Sama on ka vanatehnikaga!!! Üldise kultuuri huvides tuleb juhtida tähelepanu vanatehnikaga seotud stiili küsimustele. Teadupoolest aadlikud ei eksi kunagi etiketi vastu ja vajadusel väänavad seda oma tahtmistmööda.

Eesti ja ka muu maailma vanatehnikaringkondades ei peeta paremaks vanemaid, suuremaid, kallimaid ja kiiremaid tehnikasaavutusi. Oluliseks peetakse seda miskit, millest alustajatel on ehk raske alguses aru saada, aga kes sellest kiiremini aru saab, see on sellel alal edukam. Nimelt väga heas tehnilises korras ja ajaloolises tähenduses asjatundlikult hooldatud sandikäru peetakse siiski väärtuslikumaks kui isepuuruvatest ja kahepoolsest teibist koosnevat endist luksusautot.

Meie tahtsime ju ainult seda öelda, et see B(EMW) oli kunagi teostatud enne Minu eostamist ja rahu selle inimese hingele kes selle masina kokku kruvis sitast,tatist ja isekeeruvatest kruvidest mis oli 45 aastat tagasi eritiulme .....

See oligi põhjus miks sai see masin sinna toodud, et ei ole kahju kui midagi juhtub.

Samas meie Bobi 100% originaal katkestas kuna peremees tundis, et see Tähesõit on tema masinale liig mis liig . Sellepärast ma palusingi Hr. Tähesõidu korraldajat, et palun tehke VIP sõidukitele sile ja normaalne trass järgmiseks sõiduks Smile

Nii, vaat siin olen ma Kalacompanyga absoluutselt ühte meelt: Eesti oludes tuleb väga kõrgelt hinnata kunagiste meistrimeeste tööd Lääne luksautode kallal neid elus hoidmisel. Lääne maailma uuniklased on ammu juba Kuuba-raua täiesti omaette nähtuseks tunnistanud. Aga ka Eesti meeste kätetööd Vene tehnika ümberehitustel.
Ma imestan, et see auto pole veel ühegi Talverallitaja garaaþi maandunud! Minu arust üks fantastilisemaid masinaid, mis võiks oma uhkeid elupäevi jätkata. Muidugi on mõnede nooremate autode omanikel veel kuua aega asjaga tegeleda... 10K eest on see auto raudselt rallikõlbulik.
[Pilt: 633363760836950088_full.jpg]

Teine väga tegija masin motors24 lehelt on see 10 000 maksev 1979 aasta Mosse 2140. 5 aasta pärast saab see auto kohe Musta Numbri, kui teda hoida. Ma pole aastaid nii ideaalset Mosset näinud ja kole kahju oleks, kui see iludus Liigas seebiks sõidetaks. Olgu, Talverallil soola sees sellist masinat polekski mõtet rikkuda aga Suverallil kohe kindlasti võiks sellises korras Mosse olla.
Ja lähema 15-20 aasta perspektiivis on Mosse Euroopas uunikuna palju kõvem sõna, kui Lada. Tegelikult on Mosse juba täna tegija, ideaalne 403Export lööks laineid igal pool.
[Pilt: 633670492989080000_full.jpg]

kuuaega enne rallit on piisav aega masina muretsemiseks (muidugi kui veel regada õnnestub) ise saigi eelmine aasta masin ostetud ca 1kuu enne starti ja absuoluutselt ehku peale sõidetud masinaga mille soetusmaksumus oli 2800.- ja sõidab siiani, nende rats masinatele võiks küll isegi mingi eriauhinna anda kui neid juurde tuleb, näiteks see "urood" oli küll puhas kuld

Täienduseks Priidu pakutud Mossede kõrvale ka midagi mitte-nõuka ridadest:
Ford Fiesta -78a
[Pilt: 5484671062.jpg]
Praeguse kursiga on alghinnaks 5,2tuh või 7,5tuh koos tümpsu ja tuledega. Et tüps pole oluline, siis peaks see Eestis ja arvel olema eelpool toodud 10k sees küll. Kuid juba oluliselt parema ettevalmistusega, et kohe rajale jõuda.

Priit - viska kinnas välja, kes ära toob saab veel peale Wink

Ok, lääne masinad nendeks, neid peabki olema odavam mujalt tuua, sest Eestis on inimesed ikka päris lolliks läinud. Sõna otseses mõttes sita eest küsitakse 1000-2000 EUR.
Aga päris hull on asi just Vene tehnikaga, sest täna on targem ja odavam seda tuua Saksamaalt! 1965.a. MZMA 403IE hind 600EUR on juba oluliselt parem pakkumine, kui siseriiklikuks tarbimiseks mõeldud MZMA 403 "saab kätte" Eestis 35000 krooni eest? Viimane pole õnneks raibe aga ikkagi, asjad on kuidagi jube valesti? Kui ikka sellise FIAT X1/9 saab kätte 30 000 eest, siis peaks Eesti pasakogujad oma ulmelised soovid väga kriitilise pilguga üle vaatama.
Samas pole ka ime, et me siin Talverallil Vene tehnikat pooldame, see ju suisa kullahinnasCool
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne