Zil`ile diiselmootor??
#1

Tervist
Ei tea kas see teema siia sobib aga ei osanud mujale ka pannaSmile
Äkki kellegil on kogemusi või teab kus Zil tüüpi autole lääne diiselmootorit paigaldatakse?
Vasta
#2

Kas sellele modile on ka praktiline põhjendusolemas , või lihtsalt keegi kuskil rääkis , et nii pidi umbe hää olema ?

Kas Sul on olemas mingi lääne diisel ? Kui on siis viskad ta koos kkastiga vahele , teed uued mootori kinnitused , käigu ja (vahekasti ) tagasilla vahele sobiva kardaano ja ongi kõik. Natu ehk näpid elektrit kah.

Igasugune vanatehnika on teretulnud.
Vasta
#3

Räägitakse palju et selliseid liigub ringi...kuna tegemist on tõstukiga ja tööd on palju siis majanduslikult oleks diisel kasulik arvestades palju zil ise kütet võtab.
Ise pole eriline tehnikamees ja olekski huvi, et äkki keegi kuskil tegeleb sellise asjaga raha eest?
Vasta
#4

Kui mõni aeg tagasi avaldas üks meie kohalik struktuur soovi, et me isaga paigaldaks mõned kompleksed diislid Zil 131-tedele siis sai uuritud siit ja sealt selliste asjadega tegelevatest firmadest, et kuipalju see maksab. Ühene vastus oli, et 15 000 alates hakkame mõtlema ja sinna lisandub siis mootor või mootor ja käimar. Sai siis natuke väiksem number esitletud siis struktuurile... ja nemad siis kah enam ei soovinud neid mootoreid panna. Firmas mis tegeleb veokate ümberehitusega on see asi minu meelest ikka veits ülemõistuse (15 hakkame mõtlema aga üldiselt sooviks ikka 25 kuni 30 tuhat selle eest, et komplektne mootor koos käimariga raamile tõsta ja uued kinnitused teha mootori jaoks). Ühesõnaga - teed kas ise või siis leiad kellegi kes teeks selle normaalsema hinna eest ja IGALJUHUL on mõtekas panna Zili bensiiniröövlile diisel peale, eriti siis kui autoga tööd ka tehakse. Ma uurin asja, siinkandis ühel 130-l lääne diisel peal.
Vasta
#5

Päris mitu Zili liigub eestis SisuDieseli 4-pütaste mootoritega. Paigaldatud aastate eest Türil AS Taures.
Vasta
#6

tere. kas on ikka möttet panna diisel? mul ka zil130 kraana kui vahest ikka kapoti all viitsid ukerdada siis ega ta palju bena vötagi, päev läbi töstes vast kuskil 20-25 L, söites jah, oma 35-40L imeb ära eks 10T vene rauda vajab liigutamist! kui investeerida mingi 20k mootori vahetuse peale siis mis ajaks ta end tasa teenib? läheb enne hunti kui tasa teenib. ka ise mötlesin kunagi sellist varjanti ning leidsin selle möttetu olevat! ise asi kui sul on olemas mootor ja ise vahetad.
Vasta
#7

aravete agrol, on ühel valmeti mootor peal!!
Vasta
#8

guits112 Kirjutas:aravete agrol, on ühel valmeti mootor peal!!

See tõenäoliselt Valmeti 600 sarja kone. 611 või 612, Sellised käitavad SK-SL 150 ja 170 malli SISUsid. Mersu ZF kast küljes.
Vahetus aga ehk mõttekas juhul kui kusagilt ülejäänud mootor enesel olemas on.

loll on loll olla.
Vasta
#9

IIIFFFAR Kirjutas:
guits112 Kirjutas:aravete agrol, on ühel valmeti mootor peal!!

See tõenäoliselt Valmeti 600 sarja kone. 611 või 612, Sellised käitavad SK-SL 150 ja 170 malli SISUsid. Mersu ZF kast küljes.
Vahetus aga ehk mõttekas juhul kui kusagilt ülejäänud mootor enesel olemas on.

Aravetel ja veel mitmel Zilil peal minu praeguses töökohas aastate eest pandud Sisudieseli(rahvasuus Valmeti ) 420 DS-id. Kõvemad mehed Harjumaalt sellisega juba üle 800 000 km läbinud ainult hooldusega.
Ja käigukast ise pärineb ka reeglina Zililt.
Nii suurt mootorit kui 611 või 612 nüüd küll Zili kapoti alla juba moto enda pikkuse tõttu naljalt ei pane. Lihtsalt radikale enam ruumi ei jää.
Vasta
#10

pole uurind , aint küsisi naabrimehe käest, et mis katel sel aiskade vahel on? ütles, et valmeti mootor!! körval majas elab, ja kimab igapäev mööda!! ju piab sohvri enese käest uurima!!
Vasta
#11

kattom Kirjutas:päev läbi töstes vast kuskil 20-25 L, söites jah, oma 35-40L imeb ära eks 10T vene rauda vajab liigutamist!
Päev läbi tõstad siis nii vähe?? Sõites, ütleme, et 80km/h kulub 35-40 l. See läheb siis tunni ajaga, ma nüüd pöördeid ei tea peast sellel kraanal aga oletan, et tühikäigul see asi ei tööta seal. Siis ei tohiks ka 9-sast 5-eni tööpäeval selle 20- 25 liitriga ära saada...Rolleyes

Mul siinkandi mehel Zilil ka Valmeti mingi neljane mootor peal (16- 17 toopi sajale). Toon väikse näite Gaz 53 varal. Panime peale MB neljase mootori, küttekulu praegu koormaga kuskil ka 17 toopi sajale. Ennem kuskil 30 või üle. Pluss: pidevad jamad mingite süütekarpidega, karburaatoritega jms. Siiani ei ole olnud vajadust kapotti ka avada mingiks sättimiseks, õli ja jahutusvedeliku kontroll ja kõik. Töötab nagu Antsu viiul.
Vasta
#12

Nagu ma aru saan siis kõik need diisel zilid on omanikel ise kokku voolitud...ei ole kedagi kindlat kes sellise asjaga tegeleb?
Vasta
#13

kivisikk Kirjutas:Nagu ma aru saan siis kõik need diisel zilid on omanikel ise kokku voolitud...ei ole kedagi kindlat kes sellise asjaga tegeleb?

Vähemalt pool tosinat mälu järgi said endale nn.Valmeti 420 DS-i õige mitu aastat tagasi Türil AS Taures http://www.taure.ee/ . Arvan, et pandaks ka praegu, kui vaja. Aga mis see lõbu maksma läheb, ei oska praegu öelda.
Vasta
#14

gruppen, mis ma peaks tegema et vene kraanaga liikuda 80km/h see on ulme kiirus kui tehase poolt on nagu max 75, aga reaalsus on alla mäge 65km/h. mehaaniline kraana teeb sooja mootoriga kerg tösteid 3 käiguga 0 gaasiga.
Vasta
#15

Möödunud kevadel pandi Sagro AS töökojas (Laagri, Harjumaa) ZIL 131 peale Volvo D60B mootor koos käigukastiga. Siiani on probleemideta töös. Lähem info Vae 3 Laagri, Harjumaa tehnoülevaatuse punktis.
Vasta
#16

kattom Kirjutas:gruppen, mis ma peaks tegema et vene kraanaga liikuda 80km/h see on ulme kiirus kui tehase poolt on nagu max 75, aga reaalsus on alla mäge 65km/h. mehaaniline kraana teeb sooja mootoriga kerg tösteid 3 käiguga 0 gaasiga.

Ok seda kiirust kraanal ma ei tea nii täpselt. Seda tean, et täiskoormas Zil-131 tuletõrje oli võimeline küll 80 välja rebima. Sileda maa peal ja ilma tagant-tuuleta. Kerg tõsted siis küll, ma kujutasin ette, et tõstad kuskil rasket rauda või suuri plokke vms. Kui kergtõsted siis küll ja siis ilmselt ei ole tõesti vaja vahetada mootorit- s.t. see ei ole mõtekas. Kalluril näiteks mis peab pikemaid otsi ka tegema ja mis (rõhutan) kasutatakse aktiivselt veonduses, sellele diisli paigaldamist võib küll reaalselt kasulikuks mõtteks pidada. Minu meelest.
Vasta
#17

Lahe lugemine...

Kolm aastat tagasi oli Taure hinnakirjas sobiv mootor koos vaheplaadi ja sobitatatud sidurikojaga 85 kEE+KM. Arvutage siis ise, kas tasub või ei.

Kõik traktoridiislid on madalapöördelised. Aga ZILi originaalmootor teeb nominaalvõimsusel kui palju? Õige 4+ krpm... Kui traktoridiisel sellest poole välja venitab, on hää. Ehk maanteel lasete, gaas põhjas, 65 km/h. Asjast aitab välja käigukasti näppimine või kordistava ülekande paigaldamine. See aga jälle maksab... Pöördemomenti on ju igas enesest lugupidavas traktoridiislis palju...

Ehk mina isegi ei kaaluks tänase bensiinihinna juures selle õnnetu V8 vahetamist traktoridiisli vastu. Küll aga oleks huvitav teada, mida teeks üks korralik lääne V8 koos elektrooniliselt juhitava pritse ja süütegaga, ZILi iseloomuga... Võiks üks päris huvitav eksemplar tulla.
Vasta
#18

V6sa, kas tõesti on Zil130 ette nähtud töötama 4000+ pöördel :?
Nagu tänapäeva veokatel hoitakse pöörded mingis omas vahemikus, siis zili mees vahetab käike et pöörded alla 4000 ei kukuks? Ma ei usu mitte kuidagi et Zili mootori maks moment 4000 juures on. Käiguga ju hoitakse maksmimum momendi mitte võimsuse juures pöördeid.

Samas kui juppe vedelemas oleks siis KE-motronicuga võiks katsetada küll. R4 ja 1 pihusti 2 silindri kohta, Zillile on ka halli anduriga jagajaid. KE-motronicul pole samuti väntvõlli andurit. Ka see pole esialgu probleem kui pealt 3 tonni piirajasse käib.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#19

Tegelane5 Kirjutas:KE-motronic

See on jah kõikse parem pritse sedasorti aretuste jaoks Big Grin
Vasta
#20

Ma siin igaksjuhuks mainin, et sellist mootorit millega Zil või Gaz (vms) oma tehasekiirust välja ei jookse ARK peale ei luba pannaWink Siis äkki on selgem ja nii-öelda puust ees ja punane kaSmile
Muidugi on ka omaette teema veel võimsuse ja kaalu suhte muutumisel jms.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne