Autoesinduste töökultuurist ja "linnalegendidest"
#1

kalacompany Kirjutas:
usku Kirjutas:OT jätkuks, et kui ostsin 2007 jaanuaris uue Fordi, siis sain ta kätte läbisõiduga 43 km (!!!), uurisin siis, et milles asi ning vastuseks sain "bla bla" stiilis juttu. Kui siis mai alguses suverehve hakkasin alla kruttima (originaalvalukad, tehasest veeres välja nende peal), oli asi selge - kaks rehvi (ilmselt tagumised) olid karvaste külgedega ning mustriga ristipidiseid kriimustusi täis, esimesed rehvid aga olid piki mustrit olevaid kriimustusi täis. lihtsalt uue autoga marutati kusagil (lumises?) parklas enne kui mina ta kätte sain.

Ei tea kas see on saladus või mitte aga enne auto kätteandmist pidid teenidusepoisid autodel pidurid soojaks ajama st. 100km/h hoopealt mahapidurdama ja siis lõpuks blokki ...
Vähemalt nii mulle üks esinduse mees rääkis. Kas see on tõde või vale seda ma ei tea.

sry OT

Olles pikka aega erinevates teenindustes ja autoesindustes töötanud poetaksin ka mõne sõna sekka...

See, et enne uue kätteandmist autoga sõitmas käiakse, on täisjura. Kui auto on PDI-s (pre delivery inspection), siis pole tal veel numbreidki küljes ja autoesindusel maja taga kinnist eraringrada ei ole, kus 100 sisse saaks...
Number pannakse külge pärast pesulat, üleandmisruumis, vahetult enne kunde tulekut ja edasi on võtmed juba müügimehe käes, kes oma palgaga on huvitet, et autol kõik korras oleks...
Ükski vend ei käi seal mitte hingamas ka, peale PDI meistri, kes vajadusel asja üle doublecheckib...

See, et keegi ostis 43km-i sõitnud uue auto, on samuti jama. See ei ole enam uus, vaid kasutatud auto ja oma viga, et vastu võtsid...bla bla jutu peale ostab ainult värske auto särast pimestatud algaja.
Loomulikult, siin ei ole ka esindus süüst puhas, et kundet petta üritas (ja õnnestunult)
Mina oleks lihtsalt kas minema kõndinud või 20% hinnasula tinginud. Või sihukese kisa üles tõmmanud, et nad oleks mulle lausa vägisi toppinud autosse tasuta talvekad, kaks aastat tasuta hoolduslepingu, navi ja dvd mängija, et ma ainult minema läheks....Cool
Esindusele on positiivne renomee ju jubeoluline.
Teinekord kutsuge mind kaasa, kui uut autot ostma lähed...Mõõduka tasu eest, loomulikult...Smile

Proovisõidu jaoks on spets proovisõidu autod, mis pärast mõne tuhande läbisõitu müüaksegi kasutatuna pisut odavamalt maha ja müügiautodega proovisõitu ei tehta.
See, et üks auto sõidab ühtemoodi ja teine teistmoodi, on tänapäeval välistatud - ladal oli see teema, et ühel uuel oli sidur p...sses ja teisel uuel veel rohkem p....ses.

Tõsi, mõnikord harva on vaja ka uue autoga kusagil ringi liikuda (ntx. kleepimistöökotta ja tagasi, kui kunde ostab suvalist ilusaid värve autosid, aga laseb nad kõik valgeks (Siemens, Eesti Energia jne) kleepida; nii tehakse sellepärast, et valget autot on pärast liisingu lõppu s.tt müüa) siis selle jaoks on välja mõeldud lihtne asi - treiler. Esindustel kas on endal treila olemas, või on mõne veokontoriga tehtud nii hea diil, et pole mingit mõtet muudmoodi tõmmelda, see paar sotti auto kasumist maha ei loksuta kedagi.

Tehasest veerevad kõik autod välja suverehvidega. Ja mingi maa - treila - parkla - töökoda nendega ka sõidetakse. Ka talvel.
Aga ühest lummekinnijäämisest ei teki rehvile mitte mingeid jälgi, mida sa mitme kuu pärast suudaks tuvastada - seal oli midagi muud mäda, ilmselt olid alla pandud ka kasutatud talvekad, mis mõni nõudlikum kunde oli oma ostetud auto alt lasknud ära võtta (kas ei olnud pidamist vms)
Sellisel juhul, muidugi informeeritakse järmist ostjat ja tehakse taas mingi soodukas.

Noored kuked teeninduses? Küsin samamoodi nagu Võrno, et mis asjad need on ?(H. Võrno küsis, et midasi see rate.ee on...Smile )
Ilmselt oli tegu miski nurgataguse kohaga, kus kord puudus ja kuhu keegi arukas inimene ka oma autot ei vii. Kui autoesinduses mõni "kukk" üritab midagi rullnokastada, siis leiab ta sama siva ka endale uue töökoha. Järjekord on ju ukse taga.
Teenindusausutustes, kus mina olen töötanud, ostavad mehhaanikud endale ise uued autod (nad saavad ka pisut soodsamalt kätte, oma töötaja värk) ja ei kihuta nendegagi, kuigi, neil on garantiiajad ja kaskod jne.

Kui kellelgi on veel probleeme olnud seoses teenindustega, olen nõus selgitama seda. From the other point of view.
Vasta
#2

ma ei tea küll kus esinduses sina töötasid aga olmal ajal sai aastaid erinevates esindustes autosid müüdud ja üldjuhul olid ikka autode ls. 20-100 km vahel mis klientidele üle sai antud, polnud ka harvad juhused kus sai autoga läbi terve linna sõidetud proovi nr peal (vahest juhtusid ka avariid) , mõnigatel autodel sai ka kegeid värvitöid tehtud enne müüki jne, ahjaa meenub veel eyt ühel teatud margil ühendati meh. odomeeter näiteks prooviautol lahti ja hiljem pärast müüki kliendile ununes see loomulikult ühendamatta, igasugu koomuskit sai küll
Vasta
#3

supp Kirjutas:ma ei tea küll kus esinduses sina töötasid aga olmal ajal sai aastaid...

Ma küsiks vastu, et mis esinduses Sa ise töötasid, kus sihuke jura käis...?
Siis vast kõik teaks eemale hoida.

(Mina ei tahaks oma kogemuse kohta avalikustada; neil mõlemal esindusel läeb täna niigi hästi...Smile aga mitte nii hästi, et ma neile tasuta reklaami hakkaks tegema..., mis ei ole üldse eesmärk...)
Vasta
#4

supp Kirjutas:ma ei tea küll kus esinduses sina töötasid aga olmal ajal sai aastaid erinevates esindustes autosid müüdud ja üldjuhul olid ikka autode ls. 20-100 km vahel mis klientidele üle sai antud...

Lihtsalt üks konkreetne näide - kui ma oma viimase uue auto ostsin, oli selle odomeetril ees 4 (loe: NELI) kilomeetrit...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

valdo Kirjutas:Lihtsalt üks konkreetne näide - kui ma oma viimase uue auto ostsin, oli selle odomeetril ees 4 (loe: NELI) kilomeetrit...

Normaalne. Ilmselt ostsid euroopa auto. Japsidel võib ka 10 ees olla, põhjuseks igasugu laevatamised, tollilaod, treilad, jälle laevatamised ja jälle tollilaod; neid tuuakse ju teisest maailma otsast.
Vasta
#6

Kas mitte valdav osa Jaapani markide Euroopa turule mõeldud mudelitest tänapäeval siinsamas maailmajaos kokku ei panda?
Vasta
#7

stihl Kirjutas:
valdo Kirjutas:Lihtsalt üks konkreetne näide - kui ma oma viimase uue auto ostsin, oli selle odomeetril ees 4 (loe: NELI) kilomeetrit...

Normaalne. Ilmselt ostsid euroopa auto. Japsidel võib ka 10 ees olla, põhjuseks igasugu laevatamised, tollilaod, treilad, jälle laevatamised ja jälle tollilaod; neid tuuakse ju teisest maailma otsast.

Kui Venemaa on Euroopa osa siis küll Wink

Dad.
Vasta
#8

Mina selles elus uut autot ostnud ei ole ja kunagi ei lähe ka ostma, aga esindustes olen ikkagi käinud. Olen käinud juppe tellimas vanadele autodele ja kogu meeldivus on sõltunud ikka konkreetsest müügimehest. Ükskord oli juhus kus auto aastaarvu kuuldes "nohiseti" ikka päris häälekalt ja mingit elementaarset detaili telliti ka kuu aega. Kokkuvõttes ei saa ma pahaks panna, sest asja kätte andev müügimees tabas matsu ära, mis autoga tegelikult tegemist. Kummardas laubaga vastu lauda ja küsis poole vähem raha, kuigi eelmine vend tahtis lausa ettemaksu.
Ja veel juhus, kus üks vend ütles, et teatud liistutüübleid ei saa ja ei hakkagi saama, siis teine vend korraldas nii, et üle Euroopa kraapisid erinevad teenindusemehed oma sahtlipõhjadest komplekti tüübleid kokku. Loomulikult ei küsitud komplekti eest rohkem kui kinnitatud hinnakiri, kuigi asjaajamist oli märksa rohkem.
Head esindused oskavad oma margi vanu eksemplare ka sama hästi teenindada, kui uusi. Hea esindus saab ka aru, et teatud marki vanade autodega ei sõideta, mitte sellepärast, et uue ostmiseks ei ole raha, vaid sellepärast, et nii on lahe ja heas korras vana on sisuliselt uute autode reklaam.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#9

Väravamehaanik Kirjutas:Head esindused oskavad oma margi vanu eksemplare ka sama hästi teenindada, kui uusi. Hea esindus saab ka aru, et teatud marki vanade autodega ei sõideta, mitte sellepärast, et uue ostmiseks ei ole raha, vaid sellepärast, et nii on lahe ja heas korras vana on sisuliselt uute autode reklaam.

See ilmselt on ka põhjuseks, miks paljud esindused oma müügisaalides ka ühte restaureeritud vana sama margi esindajat hoiavad...
A ´la meie autod kestavad põlvest põlve...Toungue

Milline tava iseenesest on mulle, kui vanaautopedele, suht nauditav.

Teine probleem esindusest vanadele juppe müües on vastuolu uute varuosade hindade ja vanade autode hindade vahel.
Päris palju olen oma elus kuulnud väljendit, et krt, mul auto maksis sama palju, kui teie selle küljepeegli/siduri peapumba/kolvi/iluvõre/jne/jne eest küsite...
Ehk siis inimene on paari tuhande krooni eest auto ostnud ja tema jaoks oleks normaalne, kui originaal varuosa maksaks 1 - 2% auto hinnast. Aga kahjuks ei maksa, jupid on ikka sama kallid, kui tänapäeva autodelgi ja sinna pole mitte midagi parata...
Ei oleks ju loogiline, kui 40a vanale autole maksaks osad 100x vähem, kui kaasaegsetele....sest 40a vana auto, tegelikult, VÄGA hästi restaureerituna maksab isegi mõnikord rohkem, kui uus...
Vasta
#10

stihl Kirjutas:Ilmselt oli tegu miski nurgataguse kohaga, kus kord puudus ja kuhu keegi arukas inimene ka oma autot ei vii.
Ei olnud. Jutt käis ühest Tallinna suurematest mitte-margiteenindusest. Sinu kogemus on ühtsugune, minu nähtu käib sellele rist vastu- otsime mõõgad ja lahendame koidikul duelli pidades? Cool
Vasta
#11

Täitsa päri sellega, et kõik oleneb sellest kes letitaga on . Omal kogemusi just vanemate MB dega . Kroompeegleid oli vaja w114 le . Esimene vastus oli, et ei ole ja siis tuli üks teine härra letitaha kes otsis kuskilt vanast raamatust koodid , klõbistas veid ja leidis poola laost vajaminevad peeglid . Tarneks lubati kuni 2 nädalat aga ülla ülla kaup oli kohal 3 päevaga.
Vasta
#12

Ishijupp Kirjutas:Jutt käis ühest Tallinna suurematest mitte-margiteenindusest. Sinu kogemus on ühtsugune, minu nähtu käib sellele rist vastu- otsime mõõgad ja lahendame koidikul duelli pidades? Cool

Duelli ma, muidugi, kellegi teise hea nime pärast pidama ei hakka.
Aga nii kõva mees olen ma küll, et kui mulle tundub, et keegi midagi s...sti teeb, siis julgen selle kohta oma arvamuse välja öelda.

Igasuguse "jama" tegemise aeg EW- s peaks ükskord ka läbi saama ja terad tuleb sõkaldest eraldada.
Kui keegi vastu vaidleb, siis on see tema probleem, ma leian.

Muideks, olen töötanud ka mitte-margiteeninduses, aga ikkagi mingit enda jaoks häirivat pole märganud...
Mida võib, aga, öelda, on see, et kui kõiki marke korraga tahad remontida, siis võib see üsna raske olla...
Originaalosasid saad ikkagi ainult esindustest osta ja see ringijooksmine ei tasu väga ära - esinduste hulgihinnad on suht kõrged (v.a. Reval vblla, kus on väga "positiivselt meelestatud" varuosameeskond)

Kui mina teeks igapäeva-auto teenindust, siis ma ikkagi spetsialiseeruks teatud margile...
Vasta
#13

ma olen päris mitmes töötanud, ei ole minuasi siinkohal kive kellegi kapsaaeda loopida, auto on kaup nagu iga teinegi, lähed poodi teksaseid ostma, suht tõenäoline on et keegi on neid varem jalga proovinud, mis sa arvad et kui autol transpordil teib kahjustus, et siis see tehasesse tagasi saadetakse või ei mitte
Vasta
#14

Väravamehaanik Kirjutas:Ükskord oli juhus kus auto aastaarvu kuuldes "nohiseti" ikka päris häälekalt ja mingit elementaarset detaili telliti ka kuu aega.
Mis siin veel päris vanadest autodest rääkida... mul oli selline juhus, et otsisin bussile klapisääretihendeid. Helistasin varuosamüüjale, ta küsis aastaarvu, kui kuulis oli torus natuke aega vaikust ja siis röögatas: SEITSEKÜMMEND KOLM ... ja siiamaani sõidab ???? Big Grin
Kui kohale läksin, siis oli vähemalt nii hea mees, et tõstis karbiga erinevad tihendid letile, andis mulle supleri ja ütles, et vaata ise, mis sulle sobib. Normaalne suhtumine ja asi sai aetud.
Eks sama asi ole ka mujal (sh. teenindustes), et konkreetsest inimesest (teenindajast) sõltub ka üsna palju, kuidas mingi asi aetud saab.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#15

Üks tore seik tuli veel meelde, nimelt sõber ostis esindusest uue auto, maksis umbes kaks milli. Mõned ajad hiljem pistis "kitt" suvalise Kükametsa külapoe ees pühapäeva õhtul kisama, et enne ei tohi sõitu jätkata, kui oma diileriga pole ühendust võetud. Arvuti muidugi näitas ka, et rehvis on rõhk veidi langenud, aga ilma diileriga kontakteerumata ei tohiks nagu ise otsuseid langetada. Helistaski diilerile, sealt saadeti vend läbi tuisu ja tuule kohale, pumpas pool atsi õhku juurde ja soovis head reisi.
Minul oleks muidugi pisut piinlik olnud, sest mina õppisin juba Ereka peal kummi pumpamist ja erinevalt uute autode meestest kannan pumpa või kompressorit pidevalt kaasas, aga tegelikult tuleb tõdeda, et vähegi edumeelsete teeninduste tase on Eestis ikka korralik küll. Arvestada tuleb muidugi ka auto hinda ja üldist taset. Kui auto saab esindusest pisut üle sajatuhande eest kätte, siis ei tasu loota kahemillist kohtlemist. Ja ega need millid siis auto sisse pole tuubitud, hind juba sisaldas seda, et esinduse vend tuleb südaöösel ja annab sulle asenduseks uue auto, kui valge polstri peale kogemata soustiplekk tuli...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#16

Keegi kuskil just rääkis Hondal tekkis rike ja helistas 24h servisesse oli teel L - Eestisse lapsed koerad kelgud suusad peal. Peale mõningast ootamist oli kohal treiler millel peal uus Golf . Treilerimees ajas Golfi maha ütles, et visake oma varandus ümber ja sõitke edasi ... Positiivne ju ...
Vasta
#17

Esinduse töökultuur algab tegelikult juba telefoni vastu võtmise oskusest. Tallinnas tegutseb üks automüüja (esindab päris mitut brändi), kuhu hoolduse aja saamiseks tuleb tunda kas kõrgemat juhtkonda või minna kohale. Telefoni selles firmas küll vastu võtta ei osata, e-kirjade lugemine on veel raskem ülesanne. Ja seda juba aastaid.

Tartus läks aga ühel margiesindusel kolm nädalat, et saada kokku auto remondi hinnakalkulatsioon. Vigade loetelu oli neil olemas, nendele hindade lisamine ja tööaja kalkulatsioon nõudis nähtavasti põhjalikku süvenemist... Nüüd lähevad järgmised kolm nädalat hetkest, mil esindusele anti teada, et tahaks auto siis remonti tuua, et millal võiks? Vaikus...sügav vaikus. Majanduskriisi või kliendipuudust neil nähatavasti pole.

Proovisõiduks anti uhiuus ja mõnedki sajad tuhanded maksev kabriolett. Müügimehelt, kes auto üle andis, uuriti, millis lülitit tuleb näppida, et masin katuse avaks. Vastuseks: "Mmmm....äää....öööö....vist seda." Ei olnud see, hoopis teine kang ja teises kohas.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#18

Ähh. seitsekümmend kolm.
Mulle öeldi margiteenenduses, et `91 aasta välja laskega läheb raskeks. Mees kes nii vanu autosi remondib on haige ja järjekord ca üks kuu.
Peale seda mul sinna enam asja ei olnud.
Viimased aastad olen lasknud oma mõlemad autod ühes kindlas "nurgataguses" teenenduses teha ja probleeme pole olnud

MB 260E W124
G3 GTI
Nissan Qash Ai-Ai
Vasta
#19

Väike äpardus vanematel Sitsilias Big Grin Rentisid uue Voyageri ja enne reislõppu masin suri lihtsalt ära . Helistasid siis kohalikule CHRYSLER i esindusele tema suunas nad rendifirmasse ja rendifirma suunas nad tagasi esindusse . Lõpuks saadeti neile treiler .... pakiti kõik 6 inimest koos autoga treilerile ja anti tuld esimese bussipeatuseni millest väljus buss lennujaama ...

Kui muidu on mägedes hirmus sõita siis treileril pidi palju hirmsam olema Smile
Vasta
#20

Aspelund Kirjutas:? Vaikus...sügav vaikus. Majanduskriisi või kliendipuudust neil nähatavasti pole.

Abikaasa helistas täna hommikul Veho se ja küsis hoolduse aega ... 10.00 helistas 12.30 oli masin esinduses ja nüüd läks juba järgi .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne