Huvitavat sapikatest
#1

Värskes ajakirjas \"Practical Classics\" on üks piltidega artikkel pühendatud reklaamidele, milles tutvustati endisest idablokist pärit masinaid.

Ja üllatus-üllatus: sapika (ZAZ-966) reklaamil on kunagise ENSV numbritega masin Smile Sõiduk on valge ja kannab numbrit 72-27 ESA.

Kuna reklaam on tehtud 60-ndatel, siis ei saa tegu olla Eesti Reklaamfilmi kätetööga, vaid hoopis millegi muuga... Igatahes väga huvitav.

Teine huvitav fakt ka Mossest: nimelt võitis M-412 1972.aastal ülekaalukalt British Production Saloon Car Championshipi, saades 28 sõidu käigus 27 esimest kohta ja 1 teise koha. See muidugi ei takistanud autoajakirjal \"Autocar\" mosset üheks kõigi aegade kehvemaks sõidukiks tituleerimast.

Asp
Vasta
#2

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Aspelund
Teine huvitav fakt ka Mossest: nimelt võitis M-412 1972.aastal ülekaalukalt British Production Saloon Car Championshipi, saades 28 sõidu käigus 27 esimest kohta ja 1 teise koha. See muidugi ei takistanud autoajakirjal \"Autocar\" mosset üheks kõigi aegade kehvemaks sõidukiks tituleerimast.

Asp

See on küll huvitav vaatenurk. Smile Kuskilt on meelde jäänud 412 edukus, aga täpsemalt ei mäletanud. Smile
Vasta
#3

tegel on 412 mosse mootor vana bmw mootor, kuigi eiole kohanud 1500 bemut.
Vasta
#4

Vana hainina kolmene oli 1,5-se mootoriga täitsa olemas, kuigi mosse mootori juured lähevad 60-ndate keskpaika. Siis oli BMW 1500 täitsa olemas.

Asp
Vasta
#5

Ja BMW sai oma ideed ühe prantsuse helkopteri päramootorist....
Smile
Vasta
#6

hii hii,legend räägib kuidas venkud ei suutnud bemmi mootorit kuidagi mossesse füüsiliselt ära mahutada ja kuidas nad seda natuke kärpisid-sealt ka see performance vahe Smile
Vasta
#7

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: hundu
Ja BMW sai oma ideed ühe prantsuse helkopteri päramootorist....
Smile
......................................................................................................................................
BMW olevat kunagi tootnudki lennukeid
Vasta
#8

Bemar ei ole lennukeid tootnud, küll aga lennukimootoreid.

Asp
Vasta
#9

justnimelt mootoreid ongi sellest ka selline märk autodel.
Vasta
#10

530 Kirjutas:hii hii,legend räägib kuidas venkud ei suutnud bemmi mootorit kuidagi mossesse füüsiliselt ära mahutada ja kuidas nad seda natuke kärpisid-sealt ka see performance vahe Smile
Ega ta ei mahtund ära küll ja kärbiti, aga jõud ei kadund mitte sinna, vaid käigukasti ja tagasilda. Kärpimise tulemusena on aga mosse jagaja väga lolli koha peal, nimelt mootori küljel ligi maad, kus ta alailma märjaks saab. BMW-l oli jagaja mootoriploki taga püsti.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#11

Sapaka mootori olevat venelased maha kopeerinud mingi 2. MS aegse Saksa sõjalennuki (minuteada vist Messerschmidti või Heinkeli) käivitusmootori pealt.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#12

Sapaka mootorist selline lugu, mille rääkis üks minu tuttav, praegu juba pensionieas mees.
Kui kunagi 61. aasta paiku üks tema tolleaegne töökaaslane muhu ostis ja sellega esimest korda tööle tuli, kogunesid mehed muidugi uut autot vaatama. Vaatas siis üks mees taha kapoti alla ja ütles: \"Ohoo, tuttav mootor.\" Nimelt oli ta kümmekond aastat varem aega teeninud nõuk. armee sideväeosas ja neil olid seal sõjaaegsed USA päritolu väligeneraatorid, mida ajasid ringi just sellised V-kujulised õhkjahutusega mootorid. Mees uuris mootorit igast küljest ja väitis, et tõepoolest sama mootor, sai seda sõjaväe ajal küllalt putitatud.
Kusagil lääne ajakirjas olla jälle väidetud, et sapaka mootori olevat venelased algselt konstrueerinud tanki käivitusmootoriks.
Nii ehk naa, automootoriks ta mõeldud ei olnud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#13

Kunagi juhtusin lugema ühe zapiku konstruktori mälestusi auto loomisest.Seal kirjutati et esimene prototüübi mootor oli õhkjahutusega bokser nagu põrnikal.Kuna aga vene masin vajas pidevalt näppimist,vahetati ta vau vastu ja selle edasiarendus läks tootmisesse .See muidugi võis olla rahvale mõeldud udu sest enamasti tõde ei kannatanud väljaütlemist.Järeltegemine ja lihtsalt plagieerimine oli NSVLis väga levinud.Seega eelmised lood täiesti reaalsed.
Vasta
#14

BARROW Kirjutas:Kunagi juhtusin lugema ühe zapiku konstruktori mälestusi auto loomisest.Seal kirjutati et esimene prototüübi mootor oli õhkjahutusega bokser nagu põrnikal.Kuna aga vene masin vajas pidevalt näppimist,vahetati ta vau vastu ja selle edasiarendus läks tootmisesse .See muidugi võis olla rahvale mõeldud udu sest enamasti tõde ei kannatanud väljaütlemist.Järeltegemine ja lihtsalt plagieerimine oli NSVLis väga levinud.Seega eelmised lood täiesti reaalsed.
Pead vist silmas Fittermanni "Mikroavtomobili" mis ilmus 60-date alul. Tegemist sapika konstrueerimisele eelnenud põhjaliku analüüsitöö kokkuvõttega-lahatud on praktiliselt kõiki tollal toodetud mikrolitraažilisi autosid, et leida N Liidu oludele kohandamiseks sobiv prototüüp. Välismaiste eeskujude rakendatavusest on raamatus üsna avameelselt räägitud-olid ju käes 60-dad kui võis vähe vabamalt välismaise tehnilise kirjandusega tutvuda aga  miks vened ZAZ965 G-le mõeldud boksermootorit (raamatus skeem esitatud) masstootmisse ei võtnud pole tõesti üksikasjalikku seletamist leidnud. Fiittermanni väitel oli venelastel kriteeriumiks mootori pikem tööiga, kuid just boksermootoritel on minuteada päris hea tööressurss. Nähtavasti oli põhjuseks boksermootori masstootmise keerukus.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#15

http://www.youtube.com/watch?v=eWhdTYzCQjg
Vasta
#16

[
kas kas kellelgi on olnud võimalust võrrelda saksa kübelwagenit sapikaga- mudeli järgi on nii mootor, kui ka esisild ikka suht sarnased
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne