Õlised küünlad
#1

Oskab keegi aidata eristada probleemi, et kas viga on õlirõngastes või klapisääretihendites.
Nimelt mootor käivitub vaid peale küünalde puhastust(kõik neli pütti töötavad) maksimalselt 5 minutipärast jääb tööle ainult 1 pütt. Teised küülad on kas ülitahmased või õlised. Mootori eelmise omaniku poolt sai vahetatud klapisääre tihendid. Mootor pole midagi sõitnud, ei usu et rõngad nii läbi läheksid järsku. Äki klapisääre tihendid kehvasti paigaldatud vms?
Ettetänades, Joosep!



Vasta
#2

Äkki mainid mis isendiga tegu.
Vasta
#3

Ilmselt on jutt sapukast.
Riknenud klapisääretihendite tunnuseks on vahetult peale käivitamist lühiajaline pahvakas sinakat suitsu. Kui just klapiúääre juhtpuksid väga kulunud pole, ei mõjuta see oluliselt mootori tööd,
Minu arvates on praegu on siin siiski peapõhjuseks karburaaturi poolt kokku keeratav ülimalt rikas segu. Võib olla ka väga hiline süüde ja ka liialt "külmad" küünlad, mis ennast ise ei puhasta.
Vasta
#4

Kuskilt teisest teemast jäi meelde et tegu vana Lanceriga, 1.2l vms.
Aga sel juhul peab eelmine kodanik olema klapisääretihendid lihtsalt paigaldamata jätnud, vöi siis oli probleem juba enne nende vahetust ja viga töenäoliselt mujal, röngad vöi nii.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#5

sapakal lanceri moto peal jah.
Klapisääre tihendid täiesti olemas ja said uued...
süüde paigas. Aga küünlad on õlised ja süsimustad tahmased...



Vasta
#6

Taruvaras ütles: "külmad" küünlad, mis ennast ise ei puhasta. Võib selles viga olla.
Vasta
#7

Tere. On suur vahe, kas küünlad on õlised või bensused. Kui esimene variant siis arvatavasti õlirõngad kulunud antud kolmes silindris, kuna korras mootoris õli küünaldeni oluliselt ei jõua.

Bensuste küünalde puhul peaks ka iseloomulikku lõhna tunda olema.

Pole miskit uut siin ilmas.
Vasta
#8

pigem on ikka õlised. Aga kuidas õlirõngad nii järsku lähevad? Või on seismisega rõngad kinni hoopis?
Kaks aastat tagasi sarnast muret polnud. Selle ajajooksul on mootor töödanud oma maksimaalsed 5 töötundi. Enamus ka eelmise aasta perioodis, kuis õli probleemi polnud. Siis oli karburaator probleemiks, peale karpa probleemi lahendamist tekkis aga see viga. Ühesõnaga sõita pole selle mootoriga veel jõudnud...



Vasta
#9

Ma kahtlen selles, et sul probleem õlirõngastes või klapisääretihendites on, kuna õli põleb ikkagi. olen nimelt omanud autot mis 100km läbimiseks tarvitas ära vähemalt 1l õli(õlirõngad olid motot lahti võttes peaaegu olematud). ja masin käivitus hästi ja käis ka korralikult, ning palju bensiini ka ei võtnud(jaapani mootor)

Kas sul jahutusvedeliku probleem ei või olla, et satub too kuidagimoodi silindrisse? pigem jääks ka juba teiste pakutud varianti toetama, et see sul seal küünaldel mingine tahma ja kondentsi ja muu sarnase segu, ning lihtsalt karpa rikastab segu üle. ja kui see probleem tekkis sul vahetult peale karpa remonti, siis tuleks sul viga ehk sealt otsida.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#10

Hmm... jahutusvedelik nagu silmaga märgatavalt kuskile ei kao. Samuti ka ei kao liitrite kaupa õli(silmaga isegi grammi kaupa mitte). Must ja sinine toss on aga vägagi omane...
Aga ehku viga plokikaane tihendis, kolmele pütile tõesti lekib väheke õli või jahutusvedelikku...



Vasta
#11

Must suits viitaks nagu äärmiselt rikkale küttesegule, sinine kipub olema õlisuits.
Ühe siukse huvitava näite võin tuua tööjuurest kuhu tuli Audi 80, millel üks silinder ei töötanud ja küünal märg. proovisime igasugu vigureid teisega ja no ei saanud jälile. kuni lõpuks maitsesin küünalt. maitse oli magus. seega plokikaan maha ja selgus, et tosool oli uuristanud omale läbi plokikaane käigu silindrisse. küll väikse, et kadu ei olnud mõnesaja km peale rohkem kui 1cm(omanik sõitis sellega pmtslt tallinna ja tagasi), aga süütamist ei toimunud. uus kaan ja asi korras.

Aga kui sul karpaga mootor, siis ega tooreklapp kinni ei ole juhuslikult jäänud. ja pika seismise peale kipuvad ka rõngad kinni jääma. aga kui juba masina käima saad, siis pikapeale peaksid ise lahti tulema kui ikka sõita kah. ja kuidas sellel motol heitgaaside tagastusega on? tean et kunagi panin ühel mazda mootoril kinni mingisugused kaks toru mis õhupuhastisse läksid(peale mootorivahetust proovikäivituseks) ja kus siis oli sinine suits taga. kui torud õige koha peale said kadus ka suits.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#12

nustu826 Kirjutas:Must suits viitaks nagu äärmiselt rikkale küttesegule...

Kinnitan 100%, tegele karburaatoriga!

Ahhjaa! jahutusvedeliku sattumisel põlemiskambrisse tuleb väljalaskest rohkelt valget auru ja vastupidiselt tahmamisele puhastub põlemiskamber ja küünal tahmast täiesti.
Vasta
#13

Jah, tänud, jõudsingi uuesti karpa juurde. No sellega olen juba paar aastat jännanud. Teps ei leia viga. Kas keegi oskab öelda, kuidas v mis materjalist teha plaat karpa ja kollektori külge, originaalis peaks olema seal tekstoliidist v miskit plastikust vahetükk, kuna toores on sel masinal vee peal(bimetall jms) siis voolab vesi läbi kollektori karpasse, kuid need augud pole kohakuti. Augu võrra nihkes või nii. Ehku mõjub see toorele. Kuid kui külma mootoriga õhuklapi lahti löön, hüppavad tuurid lakke. Mida teha? Karpa taas maha võetud. Lisaks kas kuskil on andmeid palju tal kambris bensutase peaks olema? Koos ujukiga oli minul 33mm ca.
Ettetänades, Joosep!



Vasta
#14

06052 viidatud see vahetükk, küll aga alguses käis ka ilma selleta probleemivabalt. Ei usu et praeguse asja taga see on...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   



Vasta
#15

Jossu Kirjutas:...siis voolab vesi läbi kollektori karpasse, kuid need augud pole kohakuti. Augu võrra nihkes või nii.

Äkki see ongi jahutusvedelik seal küünaldel.

Oled sa vaadanud, kas sealt kaudu ei satu see silindritesse?

Pole miskit uut siin ilmas.
Vasta
#16

Jossu Kirjutas:Jah, tänud, jõudsingi uuesti karpa juurde. No sellega olen juba paar aastat jännanud. Teps ei leia viga. Kas keegi oskab öelda, kuidas v mis materjalist teha plaat karpa ja kollektori külge, originaalis peaks olema seal tekstoliidist v miskit plastikust vahetükk, kuna toores on sel masinal vee peal(bimetall jms) siis voolab vesi läbi kollektori karpasse, kuid need augud pole kohakuti. Augu võrra nihkes või nii. Ehku mõjub see toorele. Kuid kui külma mootoriga õhuklapi lahti löön, hüppavad tuurid lakke. Mida teha? Karpa taas maha võetud. Lisaks kas kuskil on andmeid palju tal kambris bensutase peaks olema? Koos ujukiga oli minul 33mm ca.
Ettetänades, Joosep!

Kui sellest nimetet vahetükist jahutusvedelik läbi ei lähe,siis tähendab et mootori soojenedes õhuklapp ei avane ja nii tekibki liiga rikas segu. Arvan et su probleem on ikka selles vahetükis,mitte klapisääretihendites või õlirõngastes. Ja kui külma mootoriga teed klapi lahti, siis hüppavad pöörded lakke? Põhjus ikka sama,külma mootoriga on õhuklapp kinni ja seguklapp rohkem lahti,kõik see sõltubki jahutusvedeliku temperatuurist,mis karpast läbi käib. Kõik on seotud omavahel. Pane sinna uus korralik ``vahetükk`` ja usun et asi korras. Muidugi on keeruline nõu anda kui ise asja ei näe lähedalt.Smile
Vasta
#17

No ega seda uut vahetükki kuskilt võtta pole, eks tuleb hakata meisterdama, õiget materjali ei leia preagust- Kuid kahe silindri küünaldel on 100% kindlalt õli.



Vasta
#18

Jossu Kirjutas:06052 viidatud see vahetükk, küll aga alguses käis ka ilma selleta probleemivabalt. Ei usu et praeguse asja taga see on...

Njah aga kui enne probleeme polnud siis peaks ikkagi seda kõigepealt vaatama.Rolleyesminu arvamus lihtsaltRolleyes
Vasta
#19

Aga see selleks, seniks kui pole vajalikku vahetüki materjali leidnud, teab äkki keegi palju bensutase peab olema karpas?



Vasta
#20

probleem seisus praegu 50/50. Karpa korda tehtud, vahetükk korras. Jahutusvedelikku kaob nii pool liitrit tunnis ja mitte karterisse. Uued küünlad tappis see vedelik kohe ära. Nüüd käib jälle nii ühe kahe pütiga... Uus plokikaane tihend tellitud, ilmselt loodetavasti muus asi olla ei saa...



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne