Kütusetorustik
#1

Auto all mütates avastasin kütusefiltri juurest lekke ning lähemal uurimisel selgus, et toru on läbi roostetanud. Vaadates ka ülejäänud toru kriitilise pilguga, siis oleks mõttekas kogu torustik paagist kapotini välja vahetada - millega aga see asendada? Offroadimehed kasutavad santehnilist vaske, aga pole kindel, kuidas selline toru süsteemis olevat rõhku ning autol esinevaid vibratsioone kannatab? On kellegil soovitusi?
Vasta
#2

Santehniline vask kannatab maa ja ilm.
Vasta
#3

Jesper Kirjutas:Santehniline vask kannatab maa ja ilm.

Ja väga mugav painutada kätevahel ja peaks kestma samuti kauem kui raud ? Igatahes Sierrale sai alla pandud.

Pumba juurest panin tüki kobedamat voolikut ja vooliku klambriga korralikult kinni ja valmis.
Vasta
#4

Huvi pärast uurin - mis autoga tegu?
Vasta
#5

10mm vaske olen kasutanud nii karpa- kui pritsega (rõhk miski ~3 bari ikka) mootoritel...
Hea painutada (ostsin igaks juhuks ka spetspainutaja), hea jootmise teel jätkata ja kolmikuid lisada...(osadel autodel on ju kaks paaki)
Jätkud-kolmikud kõik endiselt spetspoodides saadaval ja ei maksa pea midagi.

Kaua kestab, ei tea, siiani paar aastat alles kogemust, aga torud näevad autode all endiselt head välja.
Vasta
#6

Vask on igavene. 6mm vasktoru on klassikmossedel bena toru, kui saad nõnelt emex-s kätte.
Vasta
#7

ilmselt deformeerub kergemini , kui raudtoru?

S6idad näiteks talvel natukene jäätanud lumest läbi ja ongi see vasktoru lömmis ja bensiin läbi ei taha tulla.
Vahetad filtri , pumba , pool pritset (karpat), aju ja l6puks selgub alles , et toru kinni Big Grin.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#8

Killer666 Kirjutas:ilmselt deformeerub kergemini , kui raudtoru?

S6idad näiteks talvel natukene jäätanud lumest läbi ja ongi see vasktoru lömmis ja bensiin läbi ei taha tulla.
Vahetad filtri , pumba , pool pritset (karpat), aju ja l6puks selgub alles , et toru kinni Big Grin.


Esiteks kulgeb enamikel autodel torustik põhja all mitte kõige alumise punktina, vaid siiski väikeses õnaruses/lohus, teiste asjade taga vms. Teiseks peab see jääkamakale või kivile otsasõit olema siis ikka väga järsk, et toru painduma ei anna, vaid paksuseinalise toru nii lömmi vajutab, et see enam ollust läbi ei lase.

Kui sellise sõidustiiliga sõita, et pidevalt auto kõht obakaid saab, võib (omile kogemusile toetades) 1000 korda enne käigukastikorpusesse prao sõita, mootori karteri lömmi/lekkima sõita, bensiinipaagi loppi sõita, kui torustikke nii lömmi ajada, et need enam ollust läbi ei lase.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Killer666 Kirjutas:ilmselt deformeerub kergemini , kui raudtoru?

S6idad näiteks talvel natukene jäätanud lumest läbi ja ongi see vasktoru lömmis ja bensiin läbi ei taha tulla.
Vahetad filtri , pumba , pool pritset (karpat), aju ja l6puks selgub alles , et toru kinni Big Grin.

Praktika näitab et raudtorud deformeeruvad tõenäolisemalt kuna muutuvad makaroni taoliseks.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#10

Näiteks yleeile oli mul selline kogemus: keerasin maal teeotsast alla , teeservas oli maks 10-15 sm jäätanud vall , esirattad läksid langusele , aga tagarattat oli d veel teel.
Ja just sel hetkel käis p6hi keskosaga vasta valli.
Kusjuures k6makas oli ikka pärisk6va. 10 m pärast jä auto seisma ja viga pole veel yless leidnud.[/quote]

Pole midagi targemat teha
Vasta
#11

Killer666 Kirjutas:bensiin läbi ei taha tulla.
Vahetad filtri ...

Umbes nii...Cool
Kui pea ei kanna, siis kannavad jalad, rahakott vms...

OT-na peaks märkima, et mina oma 20 aastase remondistaaþi jooksul olen näinud ainult ühte autot, mis bensufiltri pärast seisma jäi...
(sinna hulka pole arvutatud 17kroonise paberfiltriga karpamasinad)

Ja sellel ühel (V8 mootoriga G-mersuga oli tegu), ei olnud ka filter umbes, vaid al. korpus läbi ussitanud...ehk siis rõhk kadunud, bens tilkus maha, käima ei läinud jne.

Eks kusagil vast mõni ka jäi filtri pärast seisma, aga anyway, loo moraal seisneb selles, et kui auto ei tööta, siis 98% tõenäosusega ei ole filtri viga, vaid ikka midagi keerulisemat...

Sestap ka uuematel autodel tihtilugu vahetatav kütusefilter üldse puudub hoopiski...
Paagis, enne pumpa, küll mingi traatsõel on, aga seda auto eluajal väga ei torgita (kui just keegi paksult savi vms ei tangi...)
Hoolduskulud ka filtrivahetuse võrra odavamad.

bensukatest siis jutt, traktorid on hoopis teine teema.


Aga Sinu praegusel juhtumil: pane rõhukell enne pritselatti korraks vahele ja kohe on pilt selge, mis toimub.
Vasta
#12

Killer666 Kirjutas:... keerasin maal teeotsast alla , teeservas oli maks 10-15 sm jäätanud vall , esirattad läksid langusele , aga tagarattat oli d veel teel.
Ja just sel hetkel käis p6hi keskosaga vasta valli.
Kusjuures k6makas oli ikka pärisk6va. 10 m pärast jä auto seisma ja viga pole veel yless leidnud.

Ükski enda autost hooliv juht poleks sellisest jäätanud vallist "hea õnne peale" üle sõitma hakanud. Ikka auto seisma, pagasnik lahti, sealt labidas välja ja valli ohtlik kõrgus madalamaks. Siis vaikselt ja ettevaatlikult üle...

Võrdluseks - omasin aastakest 10 ja enam tagasi kunagi võrdlemisi madala kliirensiga Ford Escorti. Maapiirkondades (mõisad, ajaloolised teesihid jms, mida ma just siis süstemaatiliselt uurima hakkasin) sõites sai hoolimata ettevaatusest siiski ca 10-20 korda põhja keskosaga maad kraabitud. Aga mitte kunagi mõne elutähtsa organiga.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

See vene 6mm vask on ca 1mm seinaga ja siis pead ikka päris kivi otsa istuma et teda üldse lömmi saada. Sellest vasest on vanal mossel (vähemalt IZ-l) ka piduritorud...
Vasta
#14

via Kirjutas:See vene 6mm vask on ca 1mm seinaga ja siis pead ikka päris kivi otsa istuma et teda üldse lömmi saada. Sellest vasest on vanal mossel (vähemalt IZ-l) ka piduritorud...

Ja GAZidel ka (Pobi, vana Volga, 51, 52...).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

Tom Kirjutas:Huvi pärast uurin - mis autoga tegu?

Pontiac Firebird

Originaalis on all 3/8" õhukeseseinaline terastoru ning tagasivool 5/16". Elik siis asendusmaterjaliks peaks sobima 10 mm vask pealetulevale ning 8 mm tagasivoolule? Tollmõõdus otsikud peaks ilmselt sellise läbimõõduga toru vastu ka võtma (3/8"=~9,5mm; 5/16"=~7,9 mm)? Võimalik, et ka pump jukerdab (suhteliselt nõrk koht neil autodel) ning asendub pisut võimekamaga politsei Chevy Caprice'lt, torustik vaevalt selle jaoks kitsaks jääb?

Ahjaa, Stihl, kui saladus pole, siis kust ja mis hinnaga selle torupainutaja saab, ilmselt viisakat tulemust ilma suhteliselt raske saavutada...
Vasta
#16

tänapäevase vase kohta mida piduritorudeks kasutatakse(mõtlen siis home-made torusid), ei saa küll miskit kiitvat öelda. see s'tt ja sodi mis teedele pannakse paneb selle vase ikka hoolega ussitama. isikliku näitena saan tuua selle, et vasest piduritorusid, mida sai kunagi mitmele autole alla pandud tuli aasta-pooleteise pärast uuesti vahetada. ära olid kõdunenud. iseasi kui oleks ntx lakitud/peale sulatatud kaitsega torud nagu paljudel sõidukitel tehasest tulles.

Võibolla oli ka praak partii, kes seda teab.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#17

Saladust pole midagi, kohalikust Põlva külapoest (tööriistamarketi edasimüüja) täitsa letist leidsin ja maksis miski 120.- Käepide ja kõik jutud.
Ilmselt tõsine hiinakas, aga minu paarikümne väände jaoks toimib.
Bauhofis müüdavaid toru ümber käivad proffide vedrutorupainutajaid (umbes 250.- tuuris) pidasin liig kalliks...

Tallinnas elades vast kannatab Ben`ist või tööriistamarketist läbi astuda, ehk on neil ka...

Jaguari 3,6-liitrisel (mis sai Mark 10-le pandud) kandis 10mm toru ilusti rõhu tagant ette ja rõhukell näitas suht ühtlast...
Vasta
#18

valdo Kirjutas:Ükski enda autost hooliv juht poleks sellisest jäätanud vallist "hea õnne peale" üle sõitma hakanud. Ikka auto seisma, pagasnik lahti, sealt labidas välja ja valli ohtlik kõrgus madalamaks. Siis vaikselt ja ettevaatlikult üle...

Ma s6idan hetkel olude sunnil ja oma lolluse läbi opel vectraga Smile , autod mul tavaliselt jäävadgi seal teeäärde , aga saradest suht suva.

Stihlile: kahjuks pritselatt puudub , kuna on hoopis monopissivposs seal...Aga ma leidsin oma veale juba lahenduse kah , mis on veel uskumatum.


ykski endast lugupidav inimene ei s6ida opeliga

Pole midagi targemat teha
Vasta
#19

Killer666 Kirjutas:Aga ma leidsin oma veale juba lahenduse kah , mis on veel uskumatum.

Ära seda lahendust siia kirja pane, las kõik arvavadki, et Sinu opelil kukkusid bensupump, jagaja ja kommutaator suure paugu pärast lihtsalt küljest ära...(kuna kusagilt polnud enam kinni hoida...Big Grin )

Aga mis Opelil viga? Vblla ainult see, et kuna neil tehnika kestab mitmeid miljoneid kilomeetreid, siis enamus ka täitsa surnuks ära sõidetud ja spidod sadu tuhandeid tagasi keritud...

Ahjaa, bemm on õige auto...
Sry, ot-ks läks jälle.
Vasta
#20

Offtopicu jätkuks: Opeli puhul on tegu tüüpilise odavautoga, millega arenenud euroopas ainult sõidetakse ning mis väga vähe hooldust näeb. Seepärast enamus siia toodutest on tõelised laibad.

Teemasse ka - kas on pointi roostevabas sukas voolikutel, peale ilusa välimuse? Tavaauto kütusesüsteemis peaks ju harilik armatuuriga kummivoolik ka kestma...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne