26-09-2005, 12:53 PM
Küsimus mootorsaagide kohta: kas kellelgi on olnud sellist, mis kestnud üle 5 aasta, muidugi normaalse kasutuse korral?
Meil oli mingi odavamatsorti McCullogh, mis kestis kuskil 7..8 a. ja hakkas siis kiiresti ülekuumenema, läks nii soojaks, et kleepekad hakkasid kooruma. Varsti käis raks mootorist läbi ja kolvitükid pudenesid küünlaavast välja. Lahtivõtmisel selgus, et üks kolvisõrme stopperitest oli pesast välja kukkunud, ära jahvatatud (sügavad vaod peegelpinnas) ja kolvisõrm ühele küljele jooksnud. Kuna koormus ühes kolvisilmas kasvas, kulus see teisest kiiremini ning kolb jäi silindri suhtes kiiva, sellest ka see kuumenemine.
Järgmiseks saeks sai ostetud Husquarna 345. See töötas kuskil 4..5 aasta ringis, põhiliselt küttepuude järkamisel (mitte metsas). Eile jäi poole saagimise pealt seisma, mida oli ka varem juhtunud, aga käima enam ei läinud. Puhastasime karburaatoriümbrust, reguleerisime magneeto kaugust hoorattast-rootorist ja taastasime karburaatori algseadistuse (passi järgi). Tegi küünla märjaks, käima ei läinud, panime küünla niidukile (4T 3,5hj mootor), küünal töötas korralikult. Lõpuks, pärast ~3 tundi kruvimist/käivitamist hakkas korraks tööle, aga seiskus
nagu oleks kolvile kruvikeeraja küljelt sisse löödud ja väntvõlli enam töötamise suunas käsitsi pöörata ei jõudnud. Isa lubas mul mootori lahti võtta, sest töötada sellise saega polnud ju võimalik ja nii saigi väntvõlli blokeerumise põhjus selgeks - magneetopoolse laagri separaatorist olid järel ainult üksikud tükikesed. Kolvipõhja äär oli nagu näritud, aga peegelpind silindris terve. Väntvõllil on raamlaagrite kohad nagu kuumust saanud ja laagrid liiguvad võllil telje sihis vabalt, ei tea, kas peabki nii olema, või jõudsid laagrid juba võlli ka ära rikkuda. Lähen selle nädala jooksul esindusest läbi ja vaatan, kas tasub remontida.
Oleks huvitav lugeda ka teiste kogemustest mootorsaagidega, eriti Husquarna 345-ga.Kui kellelgi on olnud kokkupuuteid 4-taktiliste saagidega, võiks ka kirjutada, 4T on vist mõnevõrra töökindlam?
Meil oli mingi odavamatsorti McCullogh, mis kestis kuskil 7..8 a. ja hakkas siis kiiresti ülekuumenema, läks nii soojaks, et kleepekad hakkasid kooruma. Varsti käis raks mootorist läbi ja kolvitükid pudenesid küünlaavast välja. Lahtivõtmisel selgus, et üks kolvisõrme stopperitest oli pesast välja kukkunud, ära jahvatatud (sügavad vaod peegelpinnas) ja kolvisõrm ühele küljele jooksnud. Kuna koormus ühes kolvisilmas kasvas, kulus see teisest kiiremini ning kolb jäi silindri suhtes kiiva, sellest ka see kuumenemine.
Järgmiseks saeks sai ostetud Husquarna 345. See töötas kuskil 4..5 aasta ringis, põhiliselt küttepuude järkamisel (mitte metsas). Eile jäi poole saagimise pealt seisma, mida oli ka varem juhtunud, aga käima enam ei läinud. Puhastasime karburaatoriümbrust, reguleerisime magneeto kaugust hoorattast-rootorist ja taastasime karburaatori algseadistuse (passi järgi). Tegi küünla märjaks, käima ei läinud, panime küünla niidukile (4T 3,5hj mootor), küünal töötas korralikult. Lõpuks, pärast ~3 tundi kruvimist/käivitamist hakkas korraks tööle, aga seiskus
nagu oleks kolvile kruvikeeraja küljelt sisse löödud ja väntvõlli enam töötamise suunas käsitsi pöörata ei jõudnud. Isa lubas mul mootori lahti võtta, sest töötada sellise saega polnud ju võimalik ja nii saigi väntvõlli blokeerumise põhjus selgeks - magneetopoolse laagri separaatorist olid järel ainult üksikud tükikesed. Kolvipõhja äär oli nagu näritud, aga peegelpind silindris terve. Väntvõllil on raamlaagrite kohad nagu kuumust saanud ja laagrid liiguvad võllil telje sihis vabalt, ei tea, kas peabki nii olema, või jõudsid laagrid juba võlli ka ära rikkuda. Lähen selle nädala jooksul esindusest läbi ja vaatan, kas tasub remontida.
Oleks huvitav lugeda ka teiste kogemustest mootorsaagidega, eriti Husquarna 345-ga.Kui kellelgi on olnud kokkupuuteid 4-taktiliste saagidega, võiks ka kirjutada, 4T on vist mõnevõrra töökindlam?