21-07-2012, 23:45 PM
(21-07-2012, 21:51 PM)Maanteemuuseum Kirjutas: aga sae kohta tekib küll küsimus. Nimelt on saagidel enamasti manuaalis kirjas, et vedava tähiku peab välja vahetama, kui sellele on ketist kulunud 0,5 mm soon sisse - viimane aga juhtub umbes-täpselt 5 keti eluea jooksul. Ise olen muidugi pikemalt edasi lasknud, aga siis hakkab kette lõhkuma. Leht kestab kindlalt kauem kui tähik, vähemalt minu stihlil.
Kunagi propageeriti ühtlase kulumise huvides nn kolme keti süsteemi. Et vaheldumisi on kasutusel 3 ketti ja kui need ükskord õhtule saavad, siis on ka veotähik ja plaadi otsatähik läbi ja kõik lähevad korraga vahetusse. Et siis ei teki uue keti/vana tähiku koosmõjudest mingeid "ekstraid".
Muuseas huvitav on see, kuidas eri koolkonnad otsatähiku määrimisse suhtuvad. Ühed ütlevad, et peab sinna määret lööma (seda sama, mis siduri laagrile). Teised ütlevad, et see on jama, sest määre korjab mustust ja puhtuse tagamiseks peaks tähikut tihti pesema. Nende seisukoht on, et täielikult piisab ketiõlist (mis sinna nagunii satub) ja hää peremees tilgutab mõnikord määrdeaukudest õli ka lisaks.