22-07-2012, 09:01 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-07-2012, 09:02 AM ja muutjaks oli Maanteemuuseum.)
(21-07-2012, 23:45 PM)oltsberg Kirjutas:See kolme keti süsteem ju põhimõtteliselt õige, aga ... mul saag nii tosin aastat vana stihl, aastas läheb 2-3 ketti, seega vähemalt 20 aga võib olla ka 30 ketti ära kulunud, veotähikul nüüd sügav soon sees ja latil ka soon nati kulunud, stihli lati mittemääritaval otsatähikul probleeme ei tähelda. Mul veel vanatüübi korv, kus veotähikut eraldi vahetada ei saa, eks nüüd tuleb panna uuema tüübi korv, kus saab lihtsalt tähikut vahetada.(21-07-2012, 21:51 PM)Maanteemuuseum Kirjutas: aga sae kohta tekib küll küsimus. Nimelt on saagidel enamasti manuaalis kirjas, et vedava tähiku peab välja vahetama, kui sellele on ketist kulunud 0,5 mm soon sisse - viimane aga juhtub umbes-täpselt 5 keti eluea jooksul. Ise olen muidugi pikemalt edasi lasknud, aga siis hakkab kette lõhkuma. Leht kestab kindlalt kauem kui tähik, vähemalt minu stihlil.
Kunagi propageeriti ühtlase kulumise huvides nn kolme keti süsteemi. Et vaheldumisi on kasutusel 3 ketti ja kui need ükskord õhtule saavad, siis on ka veotähik ja plaadi otsatähik läbi ja kõik lähevad korraga vahetusse. Et siis ei teki uue keti/vana tähiku koosmõjudest mingeid "ekstraid".
Muuseas huvitav on see, kuidas eri koolkonnad otsatähiku määrimisse suhtuvad.