Tööriistadest

Võis ka nii olla. Neid ohutu voolu tööriistu oli erinevate trafodega. Üks sort oli ka läbi unformeri, mis muutis 50hertsi 200 peale.
3x36v trafod muutusid väga defitsiitseks, kui neist hakati tegema keevitustrafosid. Omalgi selline keevitus siiani olemas. Trollibussi dioodidest sai tehtud alaldi. Väga hea sile keevitusvool sai. Takistutraat muutis selle veelgi "magusamaks".
Vasta

Nostalgialaks kõikidele tööriistamaniakkidele Toungue 

Каталог "Инструменты народного потребления"
Vasta

(30-04-2016, 20:20 PM)meli666 Kirjutas:  Sai soetatud lisaks olemasolevale trellile veel höövel ja käsiketassaag.
Oskab keegi öelda, mis asju veel omal ajal selle trafo külge ühendamiseks toodeti?

Kõrikäi https://osta-ee.postimees.ee/korikai-14414714.html
Samal põhimõttel töötab ka betooni tihendamise nui.
Aga trell on oma inertsiga tõsine killer ja puurilõhkuja.
Vasta

Eile sai otsa minu suur relakas kivide lõikamisega. Põhjuseks lülitisse sattunud tolm ja põlenud kontaktid. Kraapimisega sain kontaktid peaaegu tööle. 
Kas on keegi lammutanud erinevaid suure relaka lüliteid? On nad seest samasugused? 
Hiinast tellida otsisin ka, pildi järgi on makita lüliti üpris sarnane ja bosch lüliti ütleks, et ongi samasugune, kuid ampreid on vähem. Minu lülitil on peal 16A ja hiina lülititel 12A kui alju see vahe on ja kas 12A kannatab 2,2KW mootorit? 
Mõte oli ka, et kui lüliti ei sobi, siis kannataks ehk sisu ümber tõsta... 
Masinaks siis AEG WS21-230
Vasta

Kui relaka väljanägemine pole oluline, siis äkki oleks lihtsam otsad välja tuua ja kasutada mõnda tummisemat lülitit? Mina tegin kunagi veel lihtsamalt - ühendasin lüliti otseks ja kasutasin lülitiga pikendusjuhet, mida hoidsin relaka juures. NB! Ma ei kutsu üles niimoodi tegema, ohutus jne aga töö ei saa mingi lüliti pärast tegemata jääda. Pealegi käib tolmu täis originaallüliti tihti nii raskelt, et kiire väljalülitamine ohuolukorras ei pruugi õnnestuda. Pean silmas just nihklülitit, mis hiinakatel on väga õnnetu konstruiga.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Talupoja stiilinäide..... ärge järgi tehke!

[Pilt: 24739039516cac_l.jpg]

[Pilt: 24739037e86239_l.jpg]

Relakas mulle tundmatut marki. Hetkel ei toimeta,kuna harjad köhis välja.... Järsku keegi mõistab öelda,mis firmaga tegu?

T.
Vasta

Sai siin kiidetud ´93 aastal ostetud Boschi rohelist drelli. Padrun, lüliti, toitejuhe said vahetatud ja käras küll. Aga ükskord saab iga asi otsa, poole töö pealt jäi vakka ja enam ei elustu. Katkestust enne mootorit ei näita, seega vist mähised...
Sama teema Biltema ´95 padrunitega, kestsid kenasti, kuniks ühe sharniiri vahetuse katseni. 17 padrun +originaal pikendus+ natuke veel, ehk ca 1+m saba ja käiski see saatuslik blinnnn... Arvestades, mis elu see komplekt elanud on, pole paha, esimene katkine asi. Sama disainiga komplekt tänagi tööriistamarketis saadaval.
Samal üritusel vandusid 2 noname 19mm silmust amordikinnitustele alla, teisel pool oli samane pikenduste komplekt 19mm biltemal sabas. Efektne lahkumine oli, lolli jõu vastu ei saa, st. olid oma hinda väärt


Vasta

Kriban siia kah ühe uuenduse, mis on välja mõeldud kollektori säästmiseks, kui harjad otsa saavad.

  Nimelt on harja sisse paigutatud dielektrikust väike "nõelakene",mille taga veel peenike vedru (kõik harja sees)   mis harja läbi kuludes tõstab kulunud harja kontsu kollektorist eemale, kuna selle väikese vedru pingus ületab harja vedru oma, siis vooluring katkeb. Parandamisel koostada uute harjadega   Big Grin  Mis firma riistal oli, ei mäleta, nagu meie Siim-Borat

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(15-08-2016, 12:29 PM)h2rra Kirjutas:  Kriban siia kah ühe uuenduse, mis on välja mõeldud kollektori säästmiseks, kui harjad otsa saavad.

  Nimelt on harja sisse paigutatud dielektrikust väike "nõelakene",mille taga veel peenike vedru (kõik harja sees)   mis harja läbi kuludes tõstab kulunud harja kontsu kollektorist eemale, kuna selle väikese vedru pingus ületab harja vedru  ja vooluring katkeb. Parandamisel koostada uute harjadega   Big Grin  Mis firma riistal oli, ei mäleta, nagu meie Siim-Borat

Boschi relakal olid ka sellised. Nimi oli vist -isepeatuvad harjad. Nimelt surub harja teatud maani kuludes klõpsti vedru koos mingi punniga vastu kollektorit ja kõpsti on relakas vait. Big Grin  Tavalise harja puhul piisab musikaalsest kuulmisest. Kuuled ära,kui mootor teist häält teeb ja jätad kohe seisma. Mitte ei lase lõpuni kuni tuli palab. Big Grin  Mulle sobivad ka tavalised harjad,sest kõrv on terav.
Vasta

Tavaline lüliti läheb ju ka tolmu täis, minu lülitil on see tolmukaitse lutt puruks. Relakal mootor ja muu osa väga heas töökorras veel. Kontaktide kraapimisega sain ta esialgu uuesti elusse, aga eks siis katsetan hiina lüliti järele... Näeb välja selline- http://www.aliexpress.com/item/2NO-DPST-...23c8622c7d
Vasta

To Meli66
Sinna komplekti käib veel kett-tapifrees. Mitmes laiuses ketikomplektid juhtsiinidel kaasas.
Vasta

Mingi aeg tagasi sai soetatud selline algtaseme "liivaprits"

1. Esimese hooga katsetades selgus, et on ka põhjus, miks liivapritsiteenust osutavates ettevõtetes tuleb plekilt värv ka maha ja juhtub pleki lainesse laskmist jms. Ülalolevat toodet sai proovitud mitmetel pindadel ja lõpuks leitud, et selline sussutamine tuleb soetaminse ja katsetamisena lugeda teatavaks koolirahaks. 
2. Lasin autol lamell, liivapaberi ja traatketastega värvi maha, kogemust polnud, seega selline katsetamise värk. Osadesse kohtadesse jäid otsekui poorsed alad, mille põhjast kuidagi roostet kätte ei saanud. Katsetasin seal "mõttetut liivapritsi" ja tulemus? Väike törts liivapritsi, siis traatkettaga üle ja kõik säras haljalt. Vat selliseks tööks võin nüüd tõesti seda aparaati soovitada.
Vasta

(19-09-2016, 22:39 PM)Alts Kirjutas:  Mingi aeg tagasi sai soetatud selline algtaseme "liivaprits"

Soetasin ka sellise, et tunnetada kas see lihtsustab nt kas või natukenegi vana 125 mootorratta plekkide puhastamist - vastus natuke ehk jah... aga ikkagi kaalun kogu plekiasjanduse puhastusse viia (aja ja ka raha kokkuhoid lõpuks)
Ta on efektiivne kohtades, kuhu rellaka/drelli traathari ei ulatu ja pind piisavalt nõugus, et hoiab liivatormi koos nt mooratta paagi raaminõgusus, ketikaitse ja tulekorpuse sisemine osa jne...
Suuremal plekil (nt porilaud) jäi ta tugevalt hätta ning abi pol ka velgede puhastamisel.
Seega see 30.- on abiks rellakale... ja mingis osas koht puhastamiseks siledal plekil (seda just selle ümmarguse otsa mõttes).
Pikalt lasta ei saa - hakkab ummistama sisemist düüsi (siin võib olla minu kompressori+kondentsi eraldaja+muude vidinate kogusmma põhjus). Siis vaja raputada, loksutada jne...

Ahjaa kui on väiksemad detailid (nt porilaud...) siis tasub seda teha plastis seguvannis (9.- 90L) - hea kui on ka väike pealmine kamber juurde panna, et liiv väga laiali ei lendleks.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta

(20-09-2016, 14:26 PM)CHRhmm Kirjutas:  Pikalt lasta ei saa - hakkab ummistama sisemist düüsi (siin võib olla minu kompressori+kondentsi eraldaja+muude vidinate kogusmma põhjus). Siis vaja raputada, loksutada jne...
Millist liiva kasutad?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

<0,5-st liiva - peab tunnistama, et ega ma spetsiaalset liiva ei kasutanud jah...
Samas sai ka proovitud seda sinakat kivilaadseid pudinaid kasutada, mis oli pritsiga kaasa pandud... see jah ei ummistanud, kuid puhastamise tulemus oli sama.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta

Mina olen ka tavalise liivaga lasknud. Äkki oli liiv niiske? Kui viitsid, proovi otsida siit mõni liivapritsi-teema üles. Minu arust on rooste eemaldusest siin foorumis juttu olnud doktoritöö jagu!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

seda ma tean, et tervelt kaks doktoritööd on rooste eemaldusest juttu. Kuid lasen ikkagi oma ala asjatundjatel raua ära puhastada - küll ma ise teen täiendava roostetõrje, krundin, lihvin, krundin ja värvin...

Liiv on nii kuiv kui ta olla saab, sest see sai soetatud kotisees poest ja valatud sama suurde plastik ämbrisse ning seisab kuivas kohas - jah kütmata, ventileerimata kuuris...

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta

Oli vist a 1992 või 3. Ainus kord näha liivapritsi tööd. Liiv võeti küdeva buržuika pealt soojalt, kallati mingisse 100 liitrisse paaki. Mehele sundventilatsiooniga kosmoseskafander ja neli velge said puhtaks. Ilmselt juba siis ei kõlvanud niiske liiv otse kotist.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Handymannis müügil esmapilgul abiks puurid, millel kruvikeerajaotsiku saba - seega kiirvahetatavad. Kvaliteedi kohta ei oska midagi arvata, kuna pole veel ise proovinud.
Vasta

(23-09-2016, 10:54 AM)Alts Kirjutas:  Handymannis müügil esmapilgul abiks puurid, millel kruvikeerajaotsiku saba - seega kiirvahetatavad. Kvaliteedi kohta ei oska midagi arvata, kuna pole veel ise proovinud.

selliseid olen näinud ka K-Rautas, arvatavasti on neid mujalgi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne